Μπορεί η χρήση της τεχνολογίας να στερήσει τον Παράδεισο
Συντονιστής: Συντονιστές
Μπορεί η χρήση της τεχνολογίας να στερήσει τον Παράδεισο
Μπορεί η άδολη χρήση της τεχνολογίας να μας στερήσει τον Παράδεισο ?
π.χ η υπερβολική και η πολύωρη ενασχόληση μας με το ιντερνετ
Απαντάει ο γέρων Εφραίμ από τη σκήτη Αγίου ανδρέα στις Καρυές
Πηγή : Χρίστος Νικολάου
π.χ η υπερβολική και η πολύωρη ενασχόληση μας με το ιντερνετ
Απαντάει ο γέρων Εφραίμ από τη σκήτη Αγίου ανδρέα στις Καρυές
Πηγή : Χρίστος Νικολάου
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25135
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Συμφωνώ!
Την τεχνολογία, όχι μόνο δεν πρέπει να την φοβόμαστε, αλλά να την χρησιμοποιούμε κι όλας, προκειμένου να βοηθήσουμε τους αδελφούς μας!
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Θεός βοηθάει τον άνθρωπο και γίνονται όλες οι ανακαλύψεις και οι εφευρέσεις!
Απο κει και μετά εξαρτάται τι είδους χρήση θα κάνουμε εμείς στα επιτεύγματα της τεχνολογίας! Η κακή χρήση τους ασφαλώς και μπορεί να μας παρεκλίνει από τον δρόμο του Θεού, αλλά γι' αυτό ευθυνόμαστε εμείς οι έμψυχοι και όχι η άψυχη τεχνολογία.
Την τεχνολογία, όχι μόνο δεν πρέπει να την φοβόμαστε, αλλά να την χρησιμοποιούμε κι όλας, προκειμένου να βοηθήσουμε τους αδελφούς μας!
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Θεός βοηθάει τον άνθρωπο και γίνονται όλες οι ανακαλύψεις και οι εφευρέσεις!
Απο κει και μετά εξαρτάται τι είδους χρήση θα κάνουμε εμείς στα επιτεύγματα της τεχνολογίας! Η κακή χρήση τους ασφαλώς και μπορεί να μας παρεκλίνει από τον δρόμο του Θεού, αλλά γι' αυτό ευθυνόμαστε εμείς οι έμψυχοι και όχι η άψυχη τεχνολογία.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4117
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
"115. Όταν ο νους ασχολείται με τα ορατά, δια μέσου των αισθήσεων συλλαμβάνει την κατά φύση εικόνα τους. Ούτε το να σκέπτεται κανείς είναι κακό, ούτε το να ασχολείται με τη φυσική εικόνα των πραγμάτων, ούτε τα ίδια τα πράγματα, ούτε και οι αισθήσεις, γιατί όλʼ αυτά είναι έργα του Θεού. Ποιο είναι λοιπόν το κακό; Είναι φανερό ότι βρίσκεται στην διαστροφή της κατά φύση σκέψης, η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας των εικόνων, αν ο νους βρίσκεται σʼ ετοιμότητα.
116. Πάθος είναι η παρά φύση κίνηση της ψυχής, ή προς μία αγάπη παράλογη, ή προς ένα μίσος άκριτο, για κάποιον ή κάτι από τα αισθητά. Δηλαδή μια παράλογη επιθυμία για φαγητό, ή γυναίκα, ή χρήματα, ή δόξα παροδική, ή κάποιο άλλο από τα αισθητά, ή εξ αιτίας τους. Επίσης το άκριτο μίσος, δηλαδή ή προς κάποιο απʼ τα παραπάνω, όπως ειπώθηκε, ή εναντίον κάποιου εξ αιτίας τους.
117. Επίσης κακία είναι η λανθασμένη κρίση για το ορθό νόημα των διαφόρων πραγμάτων, την οποία επακολουθεί η εσφαλμένη χρήση των αντικειμένων. Για παράδειγμα στην περίπτωση της γυναίκας, η ορθή κρίση για τη συνουσία θα ήταν, ότι ο βασικός σκοπός της είναι η παιδοποιία. Όποιος λοιπόν τη θεωρήσει ότι είναι μόνο για την ηδονή, έχει κάνει λάθος στην κρίση του (για το σωστό νόημα της συνουσίας), νομίζοντας το λάθος για σωστό. Αυτός λοιπόν κάνει κακή χρήση της συνουσίας με τη γυναίκα. Το ίδιο ισχύει και για άλλα πράγματα και νοήματα."
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: "Περί Αγάπης Λόγος"
(Μετάφραση στη Δημοτική Νίκος Κοπελιάς)
Ο λόγος της λανθασμένης χρήσης των "πραγμάτων", όπως λέι ο Άγιος Μάξιμος είναι η διαστροφή της κατά φύσιν σκέψης. Όταν αυτό που μας έδωσε ο Θεός, ή επέτρεψε ν΄αποκτήσουμε το χρησιμοποιούμε, αντί προς Δόξαν Θεού για την εξυπηρέτηση των παθών μας, δεν αργεί να γίνει κι αυτό πάθος κι εμπόδιο στη σωτηρία μας. Αυτό ισχύει και για τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Βοηθός μας για να διακρίνουμε τη χρήση από την παράχρηση είναι ο Πνευματικός μας.
116. Πάθος είναι η παρά φύση κίνηση της ψυχής, ή προς μία αγάπη παράλογη, ή προς ένα μίσος άκριτο, για κάποιον ή κάτι από τα αισθητά. Δηλαδή μια παράλογη επιθυμία για φαγητό, ή γυναίκα, ή χρήματα, ή δόξα παροδική, ή κάποιο άλλο από τα αισθητά, ή εξ αιτίας τους. Επίσης το άκριτο μίσος, δηλαδή ή προς κάποιο απʼ τα παραπάνω, όπως ειπώθηκε, ή εναντίον κάποιου εξ αιτίας τους.
117. Επίσης κακία είναι η λανθασμένη κρίση για το ορθό νόημα των διαφόρων πραγμάτων, την οποία επακολουθεί η εσφαλμένη χρήση των αντικειμένων. Για παράδειγμα στην περίπτωση της γυναίκας, η ορθή κρίση για τη συνουσία θα ήταν, ότι ο βασικός σκοπός της είναι η παιδοποιία. Όποιος λοιπόν τη θεωρήσει ότι είναι μόνο για την ηδονή, έχει κάνει λάθος στην κρίση του (για το σωστό νόημα της συνουσίας), νομίζοντας το λάθος για σωστό. Αυτός λοιπόν κάνει κακή χρήση της συνουσίας με τη γυναίκα. Το ίδιο ισχύει και για άλλα πράγματα και νοήματα."
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: "Περί Αγάπης Λόγος"
(Μετάφραση στη Δημοτική Νίκος Κοπελιάς)
Ο λόγος της λανθασμένης χρήσης των "πραγμάτων", όπως λέι ο Άγιος Μάξιμος είναι η διαστροφή της κατά φύσιν σκέψης. Όταν αυτό που μας έδωσε ο Θεός, ή επέτρεψε ν΄αποκτήσουμε το χρησιμοποιούμε, αντί προς Δόξαν Θεού για την εξυπηρέτηση των παθών μας, δεν αργεί να γίνει κι αυτό πάθος κι εμπόδιο στη σωτηρία μας. Αυτό ισχύει και για τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Βοηθός μας για να διακρίνουμε τη χρήση από την παράχρηση είναι ο Πνευματικός μας.
=D> =D> =D> πολυ σωστα !giannisxr έγραψε:την περιπτωση αν σημερα ζουσε ο αποστολος παυλος να εστελνε τις επιστολες του με email την εχει σκευτει κανενας;
δεν ειναι το μαχαιρι που κανει τον φονο αλλα αυτος που το κραταει
...ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΓΩ ΜΕΘ`ΥΜΩΝ ΕΙΜΙ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ. ΑΜΗΝ.