Η 123 έγραψε :
Πάντως στην Αποκάλυψη το μόνο που αναφέρεται κυριολεκτικά είναι το σημείο που λέει πως κανείς δεν θα μπορεί να αγοράσει ή να πουλήσει τίποτα χωρίς το χάραγμα.
Αδελφή εν Κυρίω, 123, ελπίζω μου επιτρέπετε να κάνω ένα σύντομο σχολιασμό. Άραγε μπορούμε να ερμηνεύσουμε εμείς αυτό το 'κυριολεκτικά' ; Εξηγούμαι : Η Αγία Γραφή ομιλεί 'κυριολεκτικά' ότι πριν έλθει ο Κύριος που ανέμεναν οι Ισραηλίτες, θα ήρχετο ο προφήτης Ηλίας.
Είναι δυνατόν να υπάρχει πιό καθαρό-εύκολο να κατανοηθεί από τον καθένα-χωρίο ; Και όμως, όπως γνωρίζετε, ουδείς κατάλαβε, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών του Κυρίου, οι οποίοι, εκτός του Ιούδα, είχαν υψηλό βαθμό καθαρότητος. Όπως καλώς γνωρίζετε, έπρεπε ο Κύριος να τους ερμηνεύσει και αυτό το χωρίο, παρ' όλη την τόσο μεγάλη απλότητά του. Ο Ηλίας πού περίμεναν, βασισμένοι στο 'κυριολεκτικά' της Αγίας Γραφής, ήταν ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος !
Επίσης αυτό το 'κανείς' δεν θα πρέπει να παρερμηνευτεί. Στην Αγία Γραφή Α ΙΩΑΝΝΟΥ Ε:19 διαβάζουμε : '...και ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ κείται'.
Και σε αυτό το χωρίο το 'όλος' δεν έχει απόλυτο νόημα. Δεν συμπεριλαμβάνει δηλαδή τους Αγίους Αποστόλους και τους Πιστούς Χριστιανούς.
--------------------------
Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός είναι η αιτία. ( Άγ. Κοσμάς ισαπόστολος).
Ναι. Πρέπει να καταρώμεθα τον Πάπα δια τα πολλά δεινά μας, παρελθόντα και μέλλοντα... Μ' όλον που ο Άγιος Κοσμάς εθανατώθη από τους Τούρκους, δεν είπε 'Να καταράσθε τον Τούρκον', αλλά είπε 'Να καταράσθε τον Πάπαν'. Σήμερον όμως, αντί να τον καταρώμεθα, τον αγκαλιάζουμε αυτόν τον Πάπαν. Οι οδηγοί της Εκκλησίας μας..., αντί να καταρώνται τον Πάπαν, πηγαίνουν μόνοι των και τον ασπάζονται. Και θέλουν να παρασύπουν και τον Ορθόδοξον λαόν μας να προσκυνήση τον πονηρότερον και σκληρότερον εχθρόν της πίστεώς μας. Δεν ακούουν την προφητείαν του Αγίου. Την περιφρονούν...οι πρωτεργάται της αποστασίας... ( Φώτιος Κόντογλου)