Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Συντονιστής: Συντονιστές
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
"Αγαπα τον πλησιον σου"......η προταση κλειδι για καθε χριστιανο,η προταση που πρέπει από το μυαλό μας να πάει όπως λέμε στην καρδιά μας. Τούτο το τελευταίο είναι το πρόβλημα.
Μετά το προπατορικό αμάρτημα δημιουργήθηκε μια αρρωστημένη κατάσταση στον άνθρωπο, σύμφωνα με την οποία αυτό που συνειδητά γνωρίζουμε ως σωστό δεν επιθυμούμε να το πράττουμε. Η καρδιά μας δεν το θέλει.
Ξέρω ότι είναι σωστό να νηστεύω αλλά όταν έρχεται η ώρα δε θέλω να νηστέψω, ξέρω ότι είναι σωστό να προσεύχομαι, και ακούω ή διαβάζω ευχάριστα ένα σωρό πράγματα για την προσευχή, όμως όταν έρθει η ώρα να προσευχηθώ δεν το μπορώ ή το κάνω με πολύ μεγάλο κόπο,η βιαστικα η και καθολου.
Ξέρω ότι η ελεημοσύνη είναι αναγκαία, όταν βάζω το χέρι στην τσέπη όμως για να δώσω χρήματα σε κάποιον φτωχο η πονεμενο, νομίζω ότι η τσέπη μου σα να έχει καβούρια κ.ο.κ.
Κανείς μας λοιπόν δεν πρόκειται να διαφωνήσει ότι η αγάπη προς τον πλησίον είναι κάτι καλό και χωρίς τούτο δεν μπορεί να ονομάζεται κανείς χριστιανός. Όταν όμως αυτός ο πλησίον πάρει ξαφνικά σάρκα και οστά τότε τα πράγματα για την αγάπη δεν είναι καθόλου αυτονόητα.
Όταν στον πλησίον δώσουμε ένα όνομα συγκεκριμένο, το δικό του όνομα, ή το όνομα της χώρας απ’ όπου προέρχεται Τουρκος,Αλβανος,Ρουμανος.... τότε βλέπουμε ότι η καρδιά μας αντιστέκεται, το δε μυαλό μας, που μέχρι τότε μας πληροφορούσε ότι είναι καλό πράγμα η αγάπη, ψάχνει να βρει επιχειρήματα για το πώς θα αποφύγουμε την αγάπη και τη βοήθεια. Τότε θα μας πει ότι αυτός που χρειάζεται να αγαπάμε ή να βοηθήσουμε είναι εχθρός μας, κάποτε μας έκανε εκείνο ή το άλλο, θα μας πει ότι αυτός είναι ξένος και επιβουλεύεται την πατρίδα μας, θα μας πει ότι οφείλουμε να αγαπάμε την πατρίδα μας και την ιδιαιτερότητά μας μόνο όταν είναι να στρέψουμε τα νώτα μας στον ξένο, ενώ κατά τα άλλα στην καθημερινή μας ζωή ούτε καμιά ιδιαίτερη αγάπη τρέφουμε για τους συμπατριώτες μας και την χώρα μας ούτε έχουμε καμιά ιδιαιτερότητα που επιθυμούμε να διαφυλάξουμε ή να καλλιεργήσουμε.
Ενώ λοιπον αρχικά γνωρίζουμε ποιο είναι το καλό, όταν είναι να το εφαρμόσουμε η καρδιά μας αντιστέκεται..
Μετά το προπατορικό αμάρτημα δημιουργήθηκε μια αρρωστημένη κατάσταση στον άνθρωπο, σύμφωνα με την οποία αυτό που συνειδητά γνωρίζουμε ως σωστό δεν επιθυμούμε να το πράττουμε. Η καρδιά μας δεν το θέλει.
Ξέρω ότι είναι σωστό να νηστεύω αλλά όταν έρχεται η ώρα δε θέλω να νηστέψω, ξέρω ότι είναι σωστό να προσεύχομαι, και ακούω ή διαβάζω ευχάριστα ένα σωρό πράγματα για την προσευχή, όμως όταν έρθει η ώρα να προσευχηθώ δεν το μπορώ ή το κάνω με πολύ μεγάλο κόπο,η βιαστικα η και καθολου.
Ξέρω ότι η ελεημοσύνη είναι αναγκαία, όταν βάζω το χέρι στην τσέπη όμως για να δώσω χρήματα σε κάποιον φτωχο η πονεμενο, νομίζω ότι η τσέπη μου σα να έχει καβούρια κ.ο.κ.
Κανείς μας λοιπόν δεν πρόκειται να διαφωνήσει ότι η αγάπη προς τον πλησίον είναι κάτι καλό και χωρίς τούτο δεν μπορεί να ονομάζεται κανείς χριστιανός. Όταν όμως αυτός ο πλησίον πάρει ξαφνικά σάρκα και οστά τότε τα πράγματα για την αγάπη δεν είναι καθόλου αυτονόητα.
Όταν στον πλησίον δώσουμε ένα όνομα συγκεκριμένο, το δικό του όνομα, ή το όνομα της χώρας απ’ όπου προέρχεται Τουρκος,Αλβανος,Ρουμανος.... τότε βλέπουμε ότι η καρδιά μας αντιστέκεται, το δε μυαλό μας, που μέχρι τότε μας πληροφορούσε ότι είναι καλό πράγμα η αγάπη, ψάχνει να βρει επιχειρήματα για το πώς θα αποφύγουμε την αγάπη και τη βοήθεια. Τότε θα μας πει ότι αυτός που χρειάζεται να αγαπάμε ή να βοηθήσουμε είναι εχθρός μας, κάποτε μας έκανε εκείνο ή το άλλο, θα μας πει ότι αυτός είναι ξένος και επιβουλεύεται την πατρίδα μας, θα μας πει ότι οφείλουμε να αγαπάμε την πατρίδα μας και την ιδιαιτερότητά μας μόνο όταν είναι να στρέψουμε τα νώτα μας στον ξένο, ενώ κατά τα άλλα στην καθημερινή μας ζωή ούτε καμιά ιδιαίτερη αγάπη τρέφουμε για τους συμπατριώτες μας και την χώρα μας ούτε έχουμε καμιά ιδιαιτερότητα που επιθυμούμε να διαφυλάξουμε ή να καλλιεργήσουμε.
Ενώ λοιπον αρχικά γνωρίζουμε ποιο είναι το καλό, όταν είναι να το εφαρμόσουμε η καρδιά μας αντιστέκεται..
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
- panagiotisspy
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 7181
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 04, 2009 4:57 am
- Τοποθεσία: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Ελπίδα μου, η καρδιά μας, όχι απλά το θέλει. Το ποθεί!eleimon έγραψε:Μετά το προπατορικό αμάρτημα δημιουργήθηκε μια αρρωστημένη κατάσταση στον άνθρωπο, σύμφωνα με την οποία αυτό που συνειδητά γνωρίζουμε ως σωστό δεν επιθυμούμε να το πράττουμε. Η καρδιά μας δεν το θέλει.
Αλλά δεν το θέλει ο πονηρός, ο οποίος κάνει τα πάντα να πείσει τον εγκέφαλό μας να μας αποτρέψει από το να το κάνουμε.
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων,Αγάπην δε μη έχω,γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν και έχω πάσαν την πίστιν,ώστε όρη μεθιστάνειν,Αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί.
- stathis73
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6456
- Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 8:44 am
- Τοποθεσία: Ευστάθιος-Λευκός Πύργος της Μακεδονίας.
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΖΕΤΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ, Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΚΑΡΑΜΕΛΙΤΣΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΑΝΕΒΑ ΤΗΝ ΑΝΗΦΟΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΕΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ, ΤΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΗΡΟ ( ΑΚΗΔΙΑ, ΓΑΣΤΡΗΜΑΡΓΙΑ Κ.Τ.Λ) ΘΕΛΕΙ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΛΕΩ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΜΟΥ "ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΑΛΑ ΕΙΣΤΕ" ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΑ "ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ" ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΑΣ ΛΕΩ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ " ΚΑΗΜΕΝΕ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ 60 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΣΥ ΟΛΟ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ" Ο Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΠΗΘΕΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ.
Τις θεός Μέγας ως ο Θεός ημών.
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4117
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Δεν καταλαβαίνω γιατί ν' αντιστέκεται. Ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης, εμείς με ποιο δικαίωμα μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις; Όλοι οι άνθρωποι πάνω σ' αυτό τον πλανήτη είμαστε εξ ίσου παιδιά του Θεού.eleimon έγραψε:
Κανείς μας λοιπόν δεν πρόκειται να διαφωνήσει ότι η αγάπη προς τον πλησίον είναι κάτι καλό και χωρίς τούτο δεν μπορεί να ονομάζεται κανείς χριστιανός. Όταν όμως αυτός ο πλησίον πάρει ξαφνικά σάρκα και οστά τότε τα πράγματα για την αγάπη δεν είναι καθόλου αυτονόητα.
Όταν στον πλησίον δώσουμε ένα όνομα συγκεκριμένο, το δικό του όνομα, ή το όνομα της χώρας απ’ όπου προέρχεται Τουρκος,Αλβανος,Ρουμανος.... τότε βλέπουμε ότι η καρδιά μας αντιστέκεται,
Ο Χριστός είπε:"42 τώ αιτούντί σε δίδου, και τον θέλοντα από σού δανείσασθαι μη αποστραφής"(Ματθ. 5,42). Δεν είναι θεωρία, είναι εντολή από το στόμα του ίδιου του Χριστού μας.
Εγώ θα έλεγα δώσε ακόμη κι αν έχεις αμφιβολία για την πραγματική ανάγκη αυτού που σου ζητά. Εσύ θα έχεις την ουράνια αμοιβή, ανεξάρτητα σε ποιον δίνεις.
Μπορείς μόνο να μη δώσεις, αν είσαι βέβαιη ότι αυτός που σου ζητά είναι απατεώνας, κι έτσι τα χρήματα, που θα του δώσεις, θα μπορούσες να τ' αξιοποιήσεις καλύτερα, δίνοντάς τα σε κάποιον που τα έχει πραγματικά ανάγκη.
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Δυστηχως με ολα αυτα που βλεπω καθημερινα απ τους μεταναστες Νικολα μου μ εχουν κανει τη χειροτερη ρατσιστρια....λυπαμαι κ ντρεπομαι που το λεω αλλα αυτη ειναι η αληθεια....μου φαινεται αδιανοητο καποιους ανθρωπους να τους δω σαν αδελφια μου...filotas έγραψε:Δεν καταλαβαίνω γιατί ν' αντιστέκεται. Ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης, εμείς με ποιο δικαίωμα μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις; Όλοι οι άνθρωποι πάνω σ' αυτό τον πλανήτη είμαστε εξ ίσου παιδιά του Θεού.eleimon έγραψε:
Κανείς μας λοιπόν δεν πρόκειται να διαφωνήσει ότι η αγάπη προς τον πλησίον είναι κάτι καλό και χωρίς τούτο δεν μπορεί να ονομάζεται κανείς χριστιανός. Όταν όμως αυτός ο πλησίον πάρει ξαφνικά σάρκα και οστά τότε τα πράγματα για την αγάπη δεν είναι καθόλου αυτονόητα.
Όταν στον πλησίον δώσουμε ένα όνομα συγκεκριμένο, το δικό του όνομα, ή το όνομα της χώρας απ’ όπου προέρχεται Τουρκος,Αλβανος,Ρουμανος.... τότε βλέπουμε ότι η καρδιά μας αντιστέκεται,
Ο Χριστός είπε:"42 τώ αιτούντί σε δίδου, και τον θέλοντα από σού δανείσασθαι μη αποστραφής"(Ματθ. 5,42). Δεν είναι θεωρία, είναι εντολή από το στόμα του ίδιου του Χριστού μας.
Εγώ θα έλεγα δώσε ακόμη κι αν έχεις αμφιβολία για την πραγματική ανάγκη αυτού που σου ζητά. Εσύ θα έχεις την ουράνια αμοιβή, ανεξάρτητα σε ποιον δίνεις.
Μπορείς μόνο να μη δώσεις, αν είσαι βέβαιη ότι αυτός που σου ζητά είναι απατεώνας, κι έτσι τα χρήματα, που θα του δώσεις, θα μπορούσες να τ' αξιοποιήσεις καλύτερα, δίνοντάς τα σε κάποιον που τα έχει πραγματικά ανάγκη.
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
To θέμα του (υποτειθέμενου) ρατσισμού είναι τεράστιο!
Φυσικά σαν άνθρωπος δεν θες το κακό άλλου ανθρώπου αλλά άλλο αυτό άλλο να εκμεταλεύονται κάποιοι την φιλοξενεία σου και την καλοσύνη σου!
Προσωπικά πιστεύω ότι ο μοναδικός ρατσισμός που υπάρχει είναι ο οικονομικός και ότι οι μόνοι αληθεινοί ρατσιστές είναι αυτοί που λένε τους άλλους ρατσιστές!!!
Φυσικά σαν άνθρωπος δεν θες το κακό άλλου ανθρώπου αλλά άλλο αυτό άλλο να εκμεταλεύονται κάποιοι την φιλοξενεία σου και την καλοσύνη σου!
Προσωπικά πιστεύω ότι ο μοναδικός ρατσισμός που υπάρχει είναι ο οικονομικός και ότι οι μόνοι αληθεινοί ρατσιστές είναι αυτοί που λένε τους άλλους ρατσιστές!!!
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4117
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Δυστυχώς δεν μπορούμε να λεγόμαστε Χριστιανοί, αν κάνουμε διάκριση ανάμεσα στους ανθρώπους, μόνο και μόνο επειδή δεν γεννήθηκαν Έλληνες.
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Μπορούμε να κάνουμε διάκριση για κάποιον που δεν γεννήθηκε χριστιανός και να τον αποκαλούμε άπιστο ή αιρετικό και να λεγόμαστε χριστιανοί???filotas έγραψε:Δυστυχώς δεν μπορούμε να λεγόμαστε Χριστιανοί, αν κάνουμε διάκριση ανάμεσα στους ανθρώπους, μόνο και μόνο επειδή δεν γεννήθηκαν Έλληνες.
- panagiotisspy
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 7181
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 04, 2009 4:57 am
- Τοποθεσία: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Ρατσισμός είναι το να θεωρείται κάποιος άνθρωπος κατώτερος ή ανώτερος από έναν άλλον, λόγω κάποιου χαρακτηριστικού του που προκύπτει εκ γεννετής (χρώμα, καταγωγή, βάρος, ύψος, φύλο κλπ), ή που προκύπτει από κοινωνικές συντεταγμένες (κόμμα, κοινωνική τάξη, κοινωνικό αξίωμα, πλούτος ή φτώχεια, προσωπική προτίμηση κλπ).
Απλά, το αίσθημα του φόβου, που όλοι μας νιώθουμε καμμιά φορά απέναντι στο διαφορετικό, μας κάνει κάπου κάπου να μην νιώθουμε άνετα και εύκολα.
Και αυτό θα το ξεπεράσουμε, όπως και όλα τα άλλα, με αγώνα και προσπάθεια.
Απλά, το αίσθημα του φόβου, που όλοι μας νιώθουμε καμμιά φορά απέναντι στο διαφορετικό, μας κάνει κάπου κάπου να μην νιώθουμε άνετα και εύκολα.
Και αυτό θα το ξεπεράσουμε, όπως και όλα τα άλλα, με αγώνα και προσπάθεια.
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων,Αγάπην δε μη έχω,γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν και έχω πάσαν την πίστιν,ώστε όρη μεθιστάνειν,Αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί.
Re: Το δύσβατο μονοπάτι της θεωρίας προς την πράξη
Πολύ σωστή περιγραφή του όρου!panagiotisspy έγραψε:Ρατσισμός είναι το να θεωρείται κάποιος άνθρωπος κατώτερος ή ανώτερος από έναν άλλον, λόγω κάποιου χαρακτηριστικού του που προκύπτει εκ γεννετής (χρώμα, καταγωγή, βάρος, ύψος, φύλο κλπ), ή που προκύπτει από κοινωνικές συντεταγμένες (κόμμα, κοινωνική τάξη, κοινωνικό αξίωμα, πλούτος ή φτώχεια, προσωπική προτίμηση κλπ).
Απλά, το αίσθημα του φόβου, που όλοι μας νιώθουμε καμμιά φορά απέναντι στο διαφορετικό, μας κάνει κάπου κάπου να μην νιώθουμε άνετα και εύκολα.
Και αυτό θα το ξεπεράσουμε, όπως και όλα τα άλλα, με αγώνα και προσπάθεια.
Από όλα όσα ανέφερες,μόνο την φτώχεια αποδέχομαι σαν αιτία ρατσισμού!
Έναν μαύρο,Ουγκαντέζο,χοντρό,κοντό,αριστερό,από φτωχή οικογένεια,χωρίς κανένα αξίωμα,είναι όλοι πρόθυμοι να τον αγκαλιάσουν αν έχει πολλά λεφτά και φυσικά διάθεση να τα ξοδέψει!
Έτσι είναι φίλε μου,είτε μας αρέσει είτε όχι!