Σελίδα 2 από 2
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 18, 2008 9:50 pm
από panosgreece
αγαπητε φιλε θα σου πω κατι με αγαπη
ξεκινα απο την πρωτη ταξη και μετα σιγα σιγα να ανεβεις ταξη
μην πας απο την αρχη στην εκτη ταξη
βρες ενα καλο πνευματικο αν δεν εχεις
δεν στο παιζω ξερολας , σου μιλω απο εμπειρια
νασαι καλα
εγω ακομα κανω λαθη πιο πολλα απο σενα .
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 18, 2008 10:58 pm
από ser
Πάντως με το περιδιαβαίνουν μπορεί και να υπονούσα "σεριανίζουν", οπότε έκανες άριστα και το επισήμανες, γιατί μπορεί να ήταν υποτιμητική έκφραση.
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 18, 2008 11:11 pm
από preloude
ας αφησουμε τις ταξεις και τις αταξιες,και ας κατεβαση ο καθενας το επιπεδο, του για να μπορει ο καθενας να λυνει τις αποριες του.
Re:
Δημοσιεύτηκε: Δευ Νοέμ 10, 2008 8:34 am
από filotas
PerlMaster έγραψε:Συγχώρα με Filotas αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα λες . Τη τρίτη , την ενάτη και τη 40η μέρα η ψυχή φερόμενη από του Αγγέλου της προσκυνάει στον Θρόνο του Θεού . Αυτά τα είπε μεταξύ άλλων ωφέλιμων και αποκαλυπτικών διηγήσεων Άγγελος στον Αββά Μακάριο τον Αιγύπτιο , που δεόταν στο Θεό να του αποκαλύψει τα μετά του Θανάτου . Το κείμενο το έχω και αν κάποιος το θέλει να το ανεβάσω κάπου .
Για τους κεκοιμημένους δεν υπάρχει χρόνος, ο χρόνος σταματά στη μετάστασή τους. Αυτή είναι η δογματική τοποθέτηση της Εκκλησίας μας. Όλα τ' άλλα αποτελούν μεμονωμένες απόψεις. Πολλοί έχουν περιγράψει τις συνθήκες που αντιμετωπίζει η ψυχή μετά το θάνατο, αλλά δεν συμπίπτουν όσα λένε, Αυτό οφείλεται στο ότι ο καθένας κατανόησε το γεγονός, που του δόθηκε από τη Θεία Χάρη, με διαφορετικό τρόπο ανάλογο με τις εμπειρίες του. Όλα αυτά όμως δεν αλλάζουν το γεγονός του θανάτου και της μετά ταύτα κρίσης.
Re: Περιδιαβαίνουν οι νεκροί τη γη σε συγκεκριμένες περιόδους;
Δημοσιεύτηκε: Δευ Νοέμ 10, 2008 9:13 am
από aposal
Θα συμφωνήσω με τον Νίκο (filotas).
Δεν κρύβω ότι το θέμα αυτό με έχει απασχολήσει αρκετά. Δεν ξέρω αν βρίσκομαι στην πρώτη Δημοτικού ή στην έκτη, αλλά σε όποια τάξη και αν είμαι (ποιός το κρίνει, αλήθεια;), φρονώ πως έχω το δικαίωμα να κάνω ερωτήσεις, γιατί "ρωτώντας πας στην πόλη"!
Επηρεασμένος από το βιβλίο του μακαριστού πατρός Σεραφείμ Ρόουζ : "Η ψυχή ματά τον θάνατο" ρώτησα τον πρωτοπρεσβύτερο της ενορίας μου εάν αληθεύουν όλα όσα ανέφερε το βιβλίο, τα οποία, πολύ σύντομα, ήσαν τα εξής :
1. Τις πρώτες δύο ημέρες η ψυχή τριγυρίζει στα μέρη όπου έζησε και γι' αυτό είναι πιθανόν να εμφανιστεί σε αγαπημένα της πρόσωπα.
2. Την τρίτη ημέρα ξεκινάει η δοκιμασία των τελωνείων και γι' αυτό και γίνεται και το τριήμερο μνημόσυνο, για ενίσχυση δηλαδή της ψυχής.
3. Από την τρίτη έως την τεσσαρακοστή ημέρα η ψυχή επισκέπτεται τον Παράδεισο (3η έως 8η ημέρα) και την κόλαση (9η ημέρα). Για την ενίσχυση της ψυχής κατά τη δοκιμασία της πρόγευσης της κόλασης γίνεται το 9ήμερο μνημόσυνο.
4. Την τεσσαρακοστή ημέρα γίνεται η Πρώτη, μερική κρίση και για το λόγο αυτό γίνεται και το μνημόσυνο.
Η απάντηση του πρωτοπρεσβύτερου ήταν πως η ψυχή, αμέσως μετά τον αποχωρισμό της από το σώμα οδεύει προς τον Δημιουργό της και ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πότε περνάει από τα τελώνια, πότε γίνεται η μερική κρίση κλπ, γιατί στον άλλο κόσμο δεν υπάρχει ο παράγοντας χρόνος, επομένως δεν μπορεί να γίνει αντιστοίχιση με τον γήινο χρόνο. Αυτά που αναφέρει ο π. Σεραφείμ Ρόουζ είναι προσωπικές του εκτιμήσεις και δεν τα δέχεται η Εκκλησία μας. Η περίπτωση εμφάνισης του νεκρού σε συγγενικό του άτομο (μου αναφέρθηκε τέτοιο περιστατικό) λίγες ώρες μετά τον σωματικό θάνατο είναι σίγουρα πλάνη που μπορεί να οφείλεται :
1. Στην μεγάλη επιθυμία του ζωντανού να επικοινωνήσει με τον νεκρό
2. Στον πονηρό
Περισσότερα δεν μπόρεσα να ρωτήσω γιατί ο ιερέας είχε να εξομολογήσει πιστούς.
Re: Περιδιαβαίνουν οι νεκροί τη γη σε συγκεκριμένες περιόδους;
Δημοσιεύτηκε: Δευ Νοέμ 10, 2008 11:57 am
από dionysisgr
Θα πρεπει να θεωρησουμε ως αρκετα και ωφελιμα τοσο σε πρακτικο οσο και σε θεωρητικο επιπεδο τα θεσμια υπο της Εκκλησιας μας, προβλεπομενα σχετικα με την μετασταση των εκδημουντων αδελφων μας.
Το να το περιεργαζομαστε αυτα τα θεματα, και να προχωρουμε παραπερα σε χωρους, μη προσβασιμους απο το νοητικο μας πεδιο, καθως αυτοι κειτονται σε υπερ-αισθητο και υπερλογο οριζοντα, ειναι μαλλον εκδηλωση απλης και νοσηρης περιεργειας, ιδιωμα που μας διακατεχει λιγο πολυ ολους ως πνευματικα νηπια που ειμαστε στην κατα Θεον πορεια.
Αντι αυτου θα μπορουσαμε να αξιοποιησουμε τον χρονο μας πιο αποδοτικα, μελετωντας, τι εχει ηδη σοφοτατα, θεσπισει η Εκκλησια μας, και να αφιερωνουμε και χρονο προσευχης καθως και ελεημοσυνη για τους κεκοιμημενους προαπελθοντες αδελφους/ες, ημων, ωστε να καταστουν αποδεκτες του Θειου Ελεους, οπως και οσο κρινει ο Κυριος.
Ετσι, και τους βοηθαμε τους κεκοιμημενους, και δεν σαλεύουμε τον νουν μας με αποτυχημενες δια-νοητικες απόπειρες συλλήψεως του ασύλληπτου πνευματικού χωρου.
Re: Περιδιαβαίνουν οι νεκροί τη γη σε συγκεκριμένες περιόδους;
Δημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 11, 2008 11:35 pm
από panosgreece
Ετσι, και τους βοηθαμε τους κεκοιμημενους, και δεν σαλεύουμε τον νουν μας με αποτυχημενες δια-νοητικες απόπειρες συλλήψεως του ασύλληπτου πνευματικού χωρου.
ετσι ειναι ,,τα χωραφια αυτα ειναι δυσκολα ,
εχουν πολλα αγκαθια εχουν να κανουν με με την μετασταση των εκδημουντων αδελφων μας.
Re: Περιδιαβαίνουν οι νεκροί τη γη σε συγκεκριμένες περιόδου
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 22, 2008 9:22 am
από Harrys1934
dionysisgr έγραψε:ser έγραψε:Όντας αμαρτωλός, δεν έχω διαβάσει ακόμη Την Αγία Γραφή ούτε γνωρίζω τίποτα από την Αγία Παράδοση.
Μου άρεσε πολύ η απάντηση του Διονύση και του Φιλότα οι οποίες είναι και οι πραγματικές αλήθειες
Μας το βεβαιώνει και ο Νικόδημος ο Αγιορίτης
¨Ολλα τα άλλα είναι για κατανάλοση Πάει στον θρόνο μετά 40 μέρες.
Γιατί αργεί τόσο πολύ να πάει;;
ser, για τους αμαρτωλους κυριως, γραφτηκε η Αγια Γραφη, για να φωτιστουν, και να βρουν την μια και μονη Αληθεια.
Αντι να προσπαθεις να ικανοποιησεις την ανθρωπινη περιεργεια σου, που ειναι αληθεια οτι, ολοι την εχουμε και μας βασανιζει, λαβε τον κοπο, και ανοιξε σταθερα, λιγη ωρα την ημερα, καθε μερα, την Αγια Γραφη, απο την αρχη μεχρι το τελος, και θα δεις, οτι με προσευχη πρωτα, και ησυχη μελετη επειτα, θα σου λυθουν χιλιαδες αποριες, και δεν θα εχεις κανενα προβλημα με "τεχνικες" αποριες γυρω απο την Πιστη μας.
Τωρα εαν κοβουν βολτες οι κεκοιμημενοι, και ποσες ημερες, καθως και εαν παιρνουν αδεια μετ'αποδοχων η ανευ, εαν λογιζεται σαν κανονικη αδεια, η αλλου ειδους, δεν μπορει κανεις να σε διαφωτισει πληρως και αλαθητως.
Αυτο που εχει σημασια για τους κεκοιμημενους, και αυτο για το οποιο δεεται η Εκκλησια μας, ειναι να τους αναπαυει ο Κυριος, και να τους εχει καταταξει μετά πνευματων δικαιων και τετελειωμενων.
Τον Λογο του Κυριου, να μελετησεις, οχι τον λογο του καθενα, που θελει να ικανοποιησει την περιεργη περιεργεια μας..
Η σελιδα που αναφερεις, καταγραφει καποια λαογραφικα εθιμα, που πολλες φορες συμπλεκουν τις λαικες δοξασιες με την διδασκαλια της Εκκλησιας μας στο περασμα των χρονων, και το αποτελεσμα δεν ειναι παντα διαφωτιστικο για εναν Ορθοδοξο, που εχει αποριες.
Και ειναι λιαν επικινδυνο αυτο, ειδικα στην αρχη της πνευματικης ζωης μας, καθως μπορει να μας δημιουργησει λαθος πεποιθησεις.
Εαν θες να ανεβασουμε υλικο απο την Ορθοδοξη παραδοση και διδασκαλια της Εκκλησιας μας, και ο PerlMaster, ισως μπορει να σε βοηθησει, για να ενημερωθεις.