Η Γονυκλισία μέσα στην Πεντηκοστή και όχι μόνο

Συζητήσεις και γνώμες για τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Θέματα Λατρείας.

Συντονιστής: Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
pepiixthis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 476
Εγγραφή: Τετ Οκτ 15, 2008 5:00 am
Τοποθεσία: ΚΑΒΑΛΑ...Ευτέρπη - Πέπη

Re: Η Γονυκλισία μέσα στην Πεντηκοστή

Δημοσίευση από pepiixthis »

Όταν ειμασταν μικροί γονατίζαμε για αλλους λόγους στα σχολεία(ιδίως τα αγοράκια :mrgreen: ) αλλά τώρα γονατίζεις συνηδητα(οσοι γονατίζουν) και κατανυξη να μην έχεις , εκεινη την ώρα θα έχεις εστω ελάχιστη, γιατί ο ουρανος είναι ανοιχτός εκεινη την ώρα και η προσευχες σου ισακουονται(ετσί μου είχε πει μια γιαγιά)
«στενή η πύλη και τεθλιμμένη οδός η απάγουσα στην ζωήν»
Άβαταρ μέλους
Harrys1934
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1041
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
Επικοινωνία:

Re: Η Γονυκλισία μέσα στην Πεντηκοστή

Δημοσίευση από Harrys1934 »

ΓΟΝΥΚΛΗΣΙΑ

¨ολλα αυτά είναι από την ιδια Συνοδο ¨Α-Πρωτη και τίποτα ακόμη δικό μου. Γιαυτο είπα διαβασε μεχρι τέλος και μη σταματάς στην μεση Έχω ακόμη να φέρω κι άλλα για να δείξω ότι είναι ανοιχτό το θέμα και όποιος δεν ντρέπεται γονατίζει. Μακάρη να είμαι μεσα στην μεση του δρόμου δεν θα ντραπω να γονατίσω

Και μιλάμε ως βαση ολον τον χρόνο κι οχι για την Πεντικοστή.

Όσοι ασχοληθίκατα να γράψετε για το σπουδαιότατο αυτό θέμα μιλάτε από ότι έχετε ακούσει; Μου το είπε ο πνευματικός μου. Μα και εμένα μου το είπε αλλιώς καθώς και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος μας ρωτηθείς είπε. Δεν βλέπω να βλαπτει πουθενά.

Τότε το έχετε μελετήσει μόνοι σας; Όχι επειδή με είχε απασχολήσει πολύ το θέμα το έψαξα πολύ και αυτό είναι μία πρώτη δόση γιατί έχω να πω κι’ άλλα. Κάνει μία ερώτηση η ??????? γιατί ο ιερέας εκείνη την ώρα είναι γονατιστός; Επιτρέπετε σε μερικούς μόνο; Δεν της έδωσε κανείς απάντηση στην ερώτηση της
Περί γονυκλησίας-Πηδάλιον-17-σελίς-150- ;A- Οικουμενική Σύνοδο

Μη κλίνει γόνυ εν τη Κυριακή, και εν όλη τη Πεντικοστή-151-¨Ηθελε να απορήσει τινάς, διά τι ο Απόστολος Παύλος έκλινε γόνυ και επροσευχήθη εις τας ημέρας της Πεντηκοστής; Εν γαρ τω –Κ-κεφ. Των Πράξεων γέγραπται, ότι ο Παύλος παρέπλευσε την Έφεσον, ταυτόν ειπείν εν παρόδω ηθέλησε να δή τους Εφεσίους,

επειδή και εσπούδαζε να ευρεθεί εις την Ιερουσαλήμ, την ημέραν της Πεντηκοστής, και μετά ταύτα επιφέρεται, ταύτα ειπών (ο Παύλος) θεις τα γόνατα αυτού συν πάσιν αυτοίς προσηύξατο, και πάλιν εις το ακόλουθον Κα- Κεφ.-γράφει ο ίδιος Λουκάς, ότι πηγαίνοντας εις την Τύρον, θέντες τα γόνατα επί τον αιγιαλόν προσ .....Εν όλη τη Πεντικοστή, όσον τα ιερά άσματα λέγονται, ποτέ μεν,

Σοι προσπίπτομεν τω αναστάντι εκ τάφου, ποτέ δε, Δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν Χριστώ τω αναστάντι κ.τ.λ...Δεν λέγει λέγω, ο κανών διά τας γονυκλισίας, αλλά διά την γονυκλησίαν, καθ’ ην επάνω εις τα γόνατα κείμενοι, προσευχόμεθα, ότι λογής δηλ. Κάμνομεν κατά την εσπέραν της Αγίας Πεντηκοστής.

Όστε εντεύθεν συμπεραίνεται, ότι, το να προσευχόμεθα γονατιστοί δεν είναι έθος, και συνήθεια Λατινική ¨η εθνική, αλλά ευαγγελική και εκκλησιαστική. Ευαγγελική, διά τι και ούτως προσηύξατο θεις γαρ φησί τα γόνατα προσηύχετο-Λουκά, ΚΒ-41-αποστολική, διά τι και ο Παύλος ιδίως ούτω προσηύξατο, ως είπωμεν ανωτέρω.
Και πάλιν τούτου χάριν κάμπτω τα γόνατα μου προς τον Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού-Εφεσ-Γ-14-και μάλιστα ο Αδελφοθεος Ιάκωβος, του οποίου, ως γράφει ο Μεταφραστής,

και άλλοι, εξογκώθηκαν τα γόνατα ως της καμήλου, από τας συχνάς γονυκλισίας, και κοινώς οι Απόστολοι εν τω διαταγές λέγουν βιβλ, Η-κεφ.-Θ-και και ΙΕ-ότι οι πιστοί κλίνοντες τα γόνατα εδέοντο του Θεού εν τη λειτουργία, και τέως είναι εκκλησιαστική, διότι η ΣΤ-Σύνοδος κανόνι ΄4 λέγει, ότι κατά την Κυριακή εσπέρας γόνυ κλίνοντες τας ευχάς προσφέρωμεν τω Θεώ. ...299-

πότε δε, και από τίνας ασηκώθη από την καθ’ ημάς ανατολική Εκκλησία η Ευαγγελική αύτη, Αποστολική και πατρική συνήθεια της γονυκλισίας, μετά ακριβείας να ειπούμεν ουκ
οίδαμεν. Συμπαιρένομεν όμως στοχαστικώς, ότι να ασηκώθη αύτη μετά το σχίσμα, ....Διαταγές-413-Να μη πλησιάσει κανένας από εκείνους που δεν μπορούν.

Όσοι είστε πιστοί, ας κλίνουν το γόνατο ας ικετεύσουμε το Θεό μέσω του Χριστού του...μέχρι να ξανά έρθω να πω και τα υπόλοιπα με αποδείξεις λέω τούτο.

Το θέμα αυτό έχει μείνει ανοιχτό για όποιον δεν ντρέπεται να μην το περιγελάσουν οι άλλοι ότι κάνει μεγάλους σταυρούς ως συνήθως λέγετε μπορεί να γονατίζει
Χάρης
[Αλλά ;ώς ο ληστής ομολογώ Σοι,
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.
Άβαταρ μέλους
Harrys1934
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1041
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
Επικοινωνία:

Re: Η Γονυκλισία μέσα στην Πεντηκοστή

Δημοσίευση από Harrys1934 »

ΓΟΝΑΤΙΣΜΑ ΕΡΩΤΙΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΙΣΕΙΣ
Σήμερον έρχουμε με ένα ακόμη επιπρόσθετο στο θέμα περί της Γονυκλισίας, και θα φέρω κι άλλο για να γίνει πιο καθαρό το θέμα αν γονατίζουμε, Ναι ¨η ¨όχι
349-
Από ένα βιβλίο που λέγεται ερωτήσεις απαντήσεις είναι γραμμένο αυτό.

Μέσα στην Εκκλησία όμως όταν ο παπάς λέει
¨»ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩΝ» πάντοτε γονατίζουμε, διότι γονατίζει και ο παπάς και τότε ζητάμε από τον Θεόν ότι καλό θέλαμε.
Εάν δεν γονατίζουμε δείχνουμε ότι δεν υπολογίζουμε τον Θεόν.
Αυτοί που λένε ότι δεν γονατίζουμε είναι του σατανά όργανα

ΣΤ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ. Σελίς 299-

Πότε δε, και από τίνας εσηκώθει από την καθ’ ημάς ανατολικήν Εκκλησίαν η Ευαγγελική αύτη, Αποστολική και Πατρική συνήθεια της γονυκλισίας;;;;
Μετά ακριβείας να ειπούμεν ούκ οίδαμεν
Συμπερένουμεν όμως στοχαστικώς, ότι να εσηκώθει αύτη μετά το σχίσμα, τινών ίσως ημετέρων, με υπερβολήν ζηλωτών,
αντιφερωμένων εις τα έθιμα της δυτικής Εκκλησίας, ακολούθως δε και εις το κανονικόν τούτο έθος. Και ότι τούτο το συμπέρασμα
ημών έστιν αληθές, όρα τον υμέτερον Μελέτιον τον Πηγάν, εν τω τέλι του ΄γ βιβλίου περί Χριστιανισμού, όπου αναφέρει περί των γονυκλησιών (σελίς –σμ΄- της εν βουκορεστίω εκδόσεως).

Διότι και η παρά τοις Δυτικοίς Παπαλήθρα λεγομένη, ήτοι ο επί της κεφαλής στέφανος των κληρικών, έθος κανονικόν όν, εσηκώθει από τους ημετέρους, και όρα τον ΚΑ¨- της παρούσης συνόδου. Και η παρά Λατίνοις συνεχής κοινωνία των μυστηρίων

κανονική ούσα, εσηκώθη από ημάς, και όρα το προοίμιον του τόμου της Αγάπης, και ΄΄αλλα όμοια. Γονυκλησίαν δε λέγω, ουχί τας λεγομένας ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ, αλλά εκείνην, κσθ’ ήν επάνω εις τα γόνατα προσευχόμεθα.
Για να μην μείνουν απορίες καντε την ερώτηση που θα θέλατε
[Αλλά ;ώς ο ληστής ομολογώ Σοι,
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25012
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Απαγορεύεται η γονυκλισία τις Κυριακές

Δημοσίευση από aposal »

Αποσπάσματα από το βιβλίο με τίτλο «απαντήσεις σε ερωτήματα δογματικά» του Ανδρέα Θεοδώρου, ομότιμου καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών.

(σελ. 170)
Ο καθαγιασμός των Τιμίων Δώρων γίνεται μετά το «τα σα εκ των σων», όταν ο ιερέας διαβάζει την ευχή της καθαγιάσεως, επικαλούμενος το Άγιο Πνεύμα να έλθει και με τη χάρη Του να μεταβάλει τα φυσικά στοιχεία του άρτου και του οίνου σε σώμα και αίμα Χριστού. Είναι φυσικά η ιερότερη στιγμή της Θείας Λειτουργίας. Όταν αυτή (η Λειτουργία) γίνεται την Κυριακή, απαγορεύεται οι πιστοί να γονατίζουν, διότι η Κυριακή, ως ανάμνηση της Αναστάσεων του Χριστού, είναι ημέρα εόρτιας χαράς.
Κατά τις καθημερινές βέβαια, όταν τελούνται μνήμες Αγίων η γονυκλισία επιτρέπεται.



Αποσπάσματα από το βιβλίο με τίτλο «ΑΜΩΜΟΙ ΕΝ ΟΔΩ ΑΛΛΗΛΟΥΙΑ» του Ανδρέα Θεοδώρου, ομότιμου καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών.

(σελ. 179)
Στην ωραία αυτή νεκρώσιμη ακολουθία της διακαινήσιμης χαράς βλέπει κανείς, όσο πουθενά αλλού, διάχυτο το πνεύμα της Ορθοδοξίας. Ένα πνεύμα αναστάσιμου πανηγυριού, χωρίς πένθη και λύπες και οδύνες θανατικές. Γι’ αυτό και απαγορεύουν οι κανόνες την Κυριακή, τη γιορτή του Χριστού, που είναι αφιερωμένη στην Ανάστασή Του, να γονατίζουν στις εκκλησίες οι πιστοί. Στα πανηγύρια της χαράς οι άνθρωποι δεν κάμπτουν τα γόνατα.
(σημείωση συγγραφέα : «Ταις Κυριακαίς μη γόνυ κλίνειν εκ των Θεοφόρων ημών Πατέρων κανονικώς παρελάβομεν, την του Χριστού τιμώντες ανάστασιν» (Κανών 90 της εν Τρούλλω Πανθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, 691-2).
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικά Θέματα.”