Σελίδα 2 από 2

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 9:20 am
από Teri
Τώρα μπερδεύτηκα....

Από τη μια
alithis έγραψε:το ρυζι δεν εχει καμμια απολυτως θεση στο μυστηριο του γαμου!ειναι ασεβεια κ βεβηλωση του ι.μυστηριου,και επομενως εξοβελιστεο!
Από την άλλη έντυπο του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Αττικής (Μπραχάμι) κατατάσσει το ρύζι στα Σύμβολα του Ιερού Μυστηρίου του γάμου

Ειλικρινά μπερδεύτηκα.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 9:35 am
από aposal
Νομίζω ότι το πρόβλημα δεν είναι το ρύζι, ή τα κουφέτα, αλλά το ότι τα χρησιμοποιούμε, περισσότερο για κοσμική φασαρία, χωρίς να ξέρουμε τι συμβολίζουν.
Τον πρωτοπρεσβύτερο πάντως της ενορίας μου, που επιμελήθηκε την έκδοση του συγκεκριμένου εντύπου, τον ευλαβούμαι και τον εμπιστεύομαι απόλυτα.
Παρεμπιπτόντως, προτίθεμαι να κανονίσω μία συνάντηση μεταξύ μελών του φόρουμ και του πρωτοπρεσβύτερου της ενορίας μου, για μια συζήτηση σε πνευματικά θέματα. Μάλλον μέσα στο Δεκέμβρη (μετά τις ελιές). Ευκαιρία να λυσουμε και κάτι τέτοια ζητήματα.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 10:04 am
από Teri
Ωραία ιδέα!

Κι εμείς οι ..."μακρινοί" θα περιμένουμε να μας αναμεταδώσετε τα λόγια του καλού ιερέα!

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 10:07 am
από filotas
Το ρύζι είναι το μικρότερο πρόβλημα, το μεγαλύτερο είναι η ασέβεια προς τον Κύριο, το Μυστήριο και το ναό με το ντύσιμο και τη συμπεριφορά των μελλόνυμφων, των καλεσμένων και των φωτογράφων.

Άμα λυθούν τ' άλλα προβλήματα το ρύζι ας μείνει.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 11:12 am
από alithis
Teri έγραψε:Τώρα μπερδεύτηκα....

Από τη μια
alithis έγραψε:το ρυζι δεν εχει καμμια απολυτως θεση στο μυστηριο του γαμου!ειναι ασεβεια κ βεβηλωση του ι.μυστηριου,και επομενως εξοβελιστεο!
Από την άλλη έντυπο του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Αττικής (Μπραχάμι) κατατάσσει το ρύζι στα Σύμβολα του Ιερού Μυστηρίου του γάμου

Ειλικρινά μπερδεύτηκα.




νομιζω πως και το εντυπο της ενοριας που ανεφερατε δειχνει την εξω-χριστιανικη καταβολη της συνηθειας!ως προς αυτο συμφωνουμε κ εμεις!προσπαθει δε το εντυπο να της δωσει ενα χριστιανικο περιτυλιγμα!

υπαρχουν τριων(3) ειδων εθιμα-παραδοσεις,θεωρω,που εχουν υπεισελθει στον εκκλησιαστικο χωρο!

α.τα ευλογητεα απο την εκκλησια.ειναι τα εξω(ή προ-)χριστιανικα εθιμα κ παραδοσεις ,που ομως βοηθουν πνευματικα τους χριστιανους κ επομενως η αγια μας Εκκλησια τα δεχεται ασμενως κ τα επευλογει κ τα διδασκει,διδοντας τους ομως πιο πνευματικο κ πιο χριστιανικο πνευμα(π.χη αγαπη για την τιμη κ την ανδρεια ,που παρουσιαζεται στα δημοτικα μας τραγουδια κλπ)

β.τα απλως ανεκτα απο την Εκκλησια μας.ειναι εθιμα που ουτε ωφελουν πνευματικα-ευθεως τουλαχιστον -ουτε βλαπτουν,οποτε η Εκκλησια μας ουτε τα εξοβελιζει ουτε τα επευλογει,αλλα σιωπηρως τα δεχεται ,εφ'οσον δεν δημιουργουν προβληματα σοβαρα(π.χ.τα καρυδια κ το μελι που διδουν στο γαμο σε καποιες περιοχες κλπ)

και γ.τα εξοβελιστεα εθιμα απο την Εκκλησια μας.αυτα ειναι καποια επιβλαβη πνευματικα εθιμα,πολλες φορες και δαιμονικα(πχ.η αποχωρηση των χριστιανων το Πασχα,μετα το"Χριστος ανεστη" απο την Εκκλησια ,οταν ι ιερεας λεει"αναστητω ο Θεος και διασκορπηστητωσαν οι εχθροι Αυτου"κ τοτε διασκορπιζονται οι χριστιανοι,ως αλλοι εχθροι του Ανασταντος Κυριου μας!!)


τωρα επι του θεματος,
προσωπικως κατατασσω το θεμα του ρυζιου στα επιβλαβη κ εξοβελιστεα ,ως προξενον ταραχη και βεβηλωση κ χλευασμο του ιερου μυστηριου του γαμου.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 11:19 am
από eortologio_gr
tkostop έγραψε:"Μέχρι η Ορθοδοξία..." έγραψες.Αδερφέ εαν μου επιτρέπεις έλεγα και εγώ μέχρι το Πάσχα ή τα Χριστούγεννα θα κοινωνήσω.Μέχρι την άλλον μήνα ποιός Ζεί και ποιος πεθαίνει.Μέχρι να γεράσω θα το έχω κάνει αυτό...Όλο μέχρι έλεγα.Ακόμη και τώρα που προσπαθώ να προχωρήσω στον δρόμο του Θεού ξεχνιέμαι και λέω πάλι μέχρι...
Κατανοώ απόλυτα το μηνυμά σου αδελφέ μου που το εκλαμβάνω ως ότι εμείς "οι Χριστιανοί" διατηρούμε μια διαρκή αναβλητικότητα ενώ θα έπρεπε να αρχίσουμε εδώ και τώρα και συμφωνώ απολύτως.

Το θέμα που με προβληματίζει είναι ότι ο κάθε ένας απο μάς εκλαμβάνει την "Ορθόδοξη ζώη και πορεία" με διαφορετικό τρόπο. Επειδή δεν είναι σε όλους μας γνωστες και κοινές οι κεντρικές γραμμές πλεύσης, ο κάθε ένας μας βαδίζει κατα την κρίση του.

Διαπιστώνω ότι η έλλειψη Ορθόδοξης νουθεσίας καταλήγει στο δεδομένο της προσωπικής ερμηνείας όπου άλλος προσπαθεί να γίνει καλόγερος μέσα στην κοινωνία, άλλος αλλάζει τον τρόπο εμφάνισης όπως κατα την κρίση του πιστεύει οτι εκφράζει την Ορθοδοξία και άλλος σταυροκοπιέται κάθε ώρα και στιγμή ή νηστεύει με πάθος και στόμφο κάνοντας 420 μετάνοιες.

Η κοινή γραμμή είναι αυτό που λείπει απο τους Ορθόδοξους και αυτό επιζητώ.

Εμείς προσπαθούμε να διάγουμε ηθικό βίο αγαπώντας κατα το δυνατό τον πλησίον μας και πιστεύοντας στον μοναδικό Τριαδικό Θεό και την Αποστολική διαδοχή της Ορθοδοξίας. Μέχρι εκεί όμως. Ολα τα άλλα κατα την γνώμη μου είναι περιττά αφού βρίσκουν εφαρμογή μόνο σε κλειστές Μοναχικές κοινωνίες.

Χρ.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 14, 2008 12:01 pm
από Teri
alithis έγραψε: και γ.τα εξοβελιστεα εθιμα απο την Εκκλησια μας.αυτα ειναι καποια επιβλαβη πνευματικα εθιμα,πολλες φορες και δαιμονικα(πχ.η αποχωρηση των χριστιανων το Πασχα,μετα το"Χριστος ανεστη" απο την Εκκλησια ,οταν ι ιερεας λεει"αναστητω ο Θεος και διασκορπηστητωσαν οι εχθροι Αυτου"κ τοτε διασκορπιζονται οι χριστιανοι,ως αλλοι εχθροι του Ανασταντος Κυριου μας!!)

Προσωπικά αυτό δεν το θεωρώ έθιμο! Κακή συνήθεια μερικών, μπορεί. Μπορούν να δοθούν πολλοί χαρακτηρισμοί σ' αυτή την τάση φυγής, αλλά δε συμφωνώ καθόλου με την τοποθέτησή της στα έθιμα! Ιδίως όταν χρόνο με το χρόνο παρατηρείται αύξηση στους συμμετέχοντες στην Αναστάσιμη Λειτουργία!