Ο Νυμφίος η Νύμφη και η υπάρχουσα εκκλησιαστική ιεράρχηση

Συζητήσεις και γνώμες για τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Θέματα Λατρείας.

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 9:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Ο Νυμφίος η Νύμφη και η υπάρχουσα εκκλησιαστική ιεράρχηση

Δημοσίευση από konstantinoupolitis » Σάβ Σεπ 01, 2007 3:24 am

Αν υπάρχουν δύο πράγματα για τα οποία ο εκκλησιαστικός χώρος χαρακτηρίζεται κατεξοχήν απο αναρχία, είναι ο Γάμος και η Ιεράρχηση που δίνεται, κάθε φορά που προκύπτει κάποιο θέμα προς συζήτηση. Ειδικά αν ειπωθεί λόγος για ζήτημα, το οποίο μέσα στους Ναούς εφαρμόζεται πέρα απο κάθε ακολουθία Εκκλησιαστικής Παραδόσεως.

Στο θέμα εν προκειμένω του Γάμου, το να μιλήσεις για αυτά που πραγματικά έχουν παραδοθεί αποτελεί σκάνδαλο, γιατί απλά όταν τα ακούσεις, αντιλαμβάνεσαι πως είναι πέρα απο κάθε σύγχρονη Λειτουργική και Χριστιανική πρακτική που εφαρμόζεται σήμερα.

Πως για παράδειγμα να κάνεις λόγο για μοναδικό λόγο διαζυγίου, όταν τα διαζύγια επικυρώνονται βαρύγδουπα με κάθε λογής εκκλησιαστικά μολυβδόβουλα και σφραγίδες;

Πως να μιλήσεις για το ακατάλυτο του Γάμου, όταν εντός Εκκλησίας μπορεί κάποιος να τελέσει έως και 3 ή και με θάνατο και 4 Γάμους

Δεν πα να λέει ο Χριστός στον Ματθαίο:

"Λέγω δε υμίν ότι ος αν απολύση την γυναίκα αυτού μη επί πορνεία και γαμήση άλλην, μοιχάται· και ο απολελυμένην γαμήσας μοιχάται. λέγουσιν αυτω οι μαθηταί αυτού· ει ούτως εστίν η αιτία του ανθρώπου μετά της γυναικός, ου συμφέρει γαμήσαι. ο δε είπεν αυτοίς· ου πάντες χωρούσι τον λόγον τούτον, αλλʼ οίς δέδοται· εισί γαρ ευνούχοι οίτινες εκ κοιλίας μητρός εγεννήθησαν ούτω. και εισίν ευνούχοι οίτινες ευνουχίσθησαν υπό των ανθρώπων, και εισίν ευνούχοι οίτινες ευνούχισαν εαυτούς δια την βασιλείαν των ουρανών. ο δυνάμενος χωρείν χωρείτω".

ή στον Μάρκο
"Και λεγει προς αυτους οστις χωρισθη την γυναικα αυτου και νυμφευθη αλλην πραττει μοιχειαν εις αυτην
Και εαν γυνη χωρισθη τον ανδρα αυτης και συζευχθη με αλλον μοιχευεται
".

Τί να πει κάνεις περι των Διγάμων, όταν σήμερα παντρεύονται μοιχοί με μοιχαλίδες για 2α, 3η και 4η φορά, παρουσία επισκόπων, με πλήρη ακολουθία;

Είπαμε οι εποχές αλλάξαν, το Ευαγγέλιο ανάλογα με την εποχή και την βολή μας ερμηνεύεται διαφορετικά, αν ακολουθείς την ιστορική και όχι την αλληγορική ερμηνεία είσαι Ταλιμπάν και ζεις στην Βακτριανή και φυσικά είσαι σκοταδιστής και νομικιστής και πολλά άλλα.

(Περι Δευτέρου Γάμου: Κριτήρια ώστε να είναι νόμιμος

Είναι άγνωστο το πότε καταρτίστηκε ιδιαιτέρα Ακολουθία εις Δίγαμον, δηλαδή δευτέρου Γάμου. Το αργότερο πάντως τον Δ΄ αιώνα και αναμφίβολα υποδεεστέρα από την αντίστοιχη του 1ου Γάμου(Χρυσόστομος). Η Εκκλησία πάντως και παρά την συγκατάβαση, υπήρξε πολύ επιφυλακτική στην Διγαμία και εννοείται για περιπτώσεις χηρείας(σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο για χήρες γυναίκες "ταις χήραις") ! Πάντως στην Ακολουθία αυτή, δεν επιτρέπεται Κανονικά α) η Παρουσία επισκόπου, β) η Τέλεση Στέψεως και γ) η Συμμετοχή του ιερέως στη συνεστίαση–γλέντι. Η αρνητική στάση αυτή, υπήρξε κοινή για Ανατολή και Δύση
.
)

Βλέπεις ο Χριστός "τα λέει έτσι αλλά εννοεί (γιουβέτσι)" και κατα συνέπεια οφείλουμε να υπακούουμε στον κάθε αγιατολάχ ιερωμένο ο οποίος τα λέει καλύτερα απο τον Χριστό και είναι και φτασμένος ή στον κάθε πνευματικό που κάνοντας δημόσιες σχέσεις, καταλύει τα ήδη καταλυμένα απο τους ανθρώπους, ώστε να γίνει αρεστός και να πετύχει το μεγάλο διάσημο "ξέρεις τί νεολαία μαζεύει;".


Σημασία έχει τί λέει η πάρτη μας, ο μορφωμένος ιερέας, ο φτασμένος πνευματικός που "βλέπει", ο ηγούμενος ή ή ηγουμένη με την οποία είμαστε συνδεδεμένη και οι λόγοι τους επέχουν θέση αυθεντίας(ποιός Πάπας εδώ να δεις) και εν τέλει ο Μητροπολίτης. Αυτή είναι σήμερα η Εκκλησιαστική Ιεράρχηση.

Είμαστε ελεύθεροι άνθρωποι να συζητάμε εδω μέσα θέματα που μας απασχολούν, χωρίς να μιλάμε βέβαια με βρισιές και χυδαιολογίες και κάθε ένας απο εμάς έχει μια προσωπικότητα και δεν είναι ο κάθε τυχαίος εδω μέσα.

Βέβαια κάποιοι εδω μέσα θεωρούν κάποιους άλλους πιο ίσους απο τους υπολοίπους που είναι κατα τα άλλα ίσοι με όλους.

Κάποιοι άλλοι εδω μέσα χθεσινοί, δεν δέχονται ετέρα γνώμη, μιας και είναι πεπληρωμένοι στην Γραφή που δεν ανοίγουν και δεν καταδέχονται να συζητήσουν μαζί σου, απλά γιατί όταν αρχίζουν τα ουσιαστικά θεολογικά επιχειρήματα, γκρεμίζονται τα ορισμένα αξιωματικά αποδεχθέντα τους.

Και κάποιοι άλλοι, πολλοί μάλλον, κάνουν κηρύγματα περι πατέρων και οικουμενισμού, δεχόμενοι εξωεκκλησιαστικές ομολογίες ως Εκκλησία. Όταν όμως το διαβάζει αυτό κόσμος εδω μέσα δεν τους απασχολεί. Προτιμούν να περνιούνται αιρέσεις ως εναλλακτική εκκλησία και να ασχολούνται με νυμφοπάζαρα. Αλλά και αυτό μάταια, καθώς αν ο πνευματικός δεν κουνήσει το δαχτυλάκι του σήμερα, μάταια μια κοπέλα θα περιμένει σχετική κίνηση. Ο Ερωτισμός σήμερα στήνεται στο απόσπασμα, προς τέρψη των ευφυών και προς λύπη των αποβλακωμένων.

Έτσι τελικά, που να λεχθούν αλήθειες, σκληρές ούσες με βάση τα σημερινά δεδομένα και θα έλεγα εν πολλοίς και για τα παλαιότερα.

Άλλοι πάλι πεθαίνουν στα γέλια διαβάζοντας κρύες βρισιές.

Τελικά ο Νόμος του χριστιανού, υπερβαίνει αναμφίβολα την Χριστιανική Παράδοση.

Κνηθόμενοι κλασσικά την ημετέρα ακοή.

Άβαταρ μέλους
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 9:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis » Σάβ Σεπ 01, 2007 11:46 am

Μερικά ερμηνευτικά σχόλια περι των προαναφερομένων δύο περικοπών αναφορικά με το Γάμο και το Διαζύγιο:

Α΄: Ο Κύριος είχε μιλήσει για πρώτη φορά περί Γάμου, στην επί του Όρους ομιλία.

Β΄: Η εδώ Περικοπή αυτή, ακολουθεί αυτήν του Λόγου «Περί Μείζονος και Σκανδαλισμού», που έλαβε χώρα στον Οίκο που πιθανότατα διέμενε ο Κύριος στην Καπερναούμ. Από τη Γαλιλαία, λοιπόν, ο Κύριος οδεύει νότια στα σύνορα της Ιουδαίας πέραν του Ιορδάνου. Πιθανότατα δηλαδή έφτασε σε ανατολική όχθη του Ιορδάνου, ο οποίος και χωρίζει με τον υδάτινο όγκο του την Ιουδαία από την Περαία. Έτσι φαίνεται πως βρίσκονταν κάπου βορειοανατολικά της Ιεριχούς και πάντως στα όρια της Περαίας, χωρίς να έχει διεκπεραιωθεί στην Ιουδαία και φυσικά στα Ιεροσόλυμα. Κατά τον Χρυσόστομο, ο Ιησούς απέφευγε γενικά την Ιουδαία. Εξαιτίας, όμως, της εγγύτητος του Πάθους, την επισκέπτεται πιο συχνά.

Γ΄: Οι Φαρισαίοι επειδή δεν μπορούσαν απο τις πράξεις Του να στηρίξουν κατηγορία, του έθεταν ερωτήσεις για να πιαστούν από τα λόγια Του. Γνώριζαν επίσης, ότι για το θέμα του Γάμου είχε κάνει και παλαιότερα διάλογο. Έχοντας υπόψην τις τότε απαντήσεις Του, του απευθύνουν το συγκεκριμένο ερώτημα ώστε εάν μείνει στα ίδια να Τον κατηγορήσουν πως προσθέτει ή καταργεί το Νόμο του Μωυσέως και εάν απαντούσε αλλιώς, να Του καταλογίσουν πως αντιφάσκει καθώς στην Επί του Όρους Ομιλία είχε διακηρύξει το αμετάβλητο του Νόμου.

Πέραν όμως του σχολίου αυτού, νομίζω ότι το περιστατικό αυτό απηχεί την διαμάχη των δύο σημαντικότερων Φαρισαϊκών Σχολών, με την αυστηρή Σχολή να αντιδρά ακόμα και στο Νόμο περι Αποστασίου του Μωυσέως και να δέχεται μόνο λόγο διαζυγίου την "ακαθαρσία" ήτοι την μοιχεία.

Δ΄: Ο Κύριος κάνει χρήση επιχειρημάτων από τη Δημιουργία και από το ίδιο το θέλημα του Πατρός, αποφεύγοντας για τους λόγους που ειπώθηκαν να απαντήσει μονολεκτικά. Και οι μεν Φαρισαίοι προβάλουν τον Μωυσέα, ενώ ο Κύριος αντιπαραβάλει εαυτόν ως Κύριο του Μωυσέως.

Ε΄: Κατα το Χρυσόστομο, ο Νόμος που παρεδόθη στον Μωυσέα είναι δεύτερος σε σχέση με τον Ουράνιο. Ωστόσο επετράπη, τότε, η έκδοση και παροχή διαζευκτηρίου, για να μη φτάνουν σύζυγοι μέχρι και το φόνο για να συνάψουν ετέρα σχέση και το δεύτερο κακό γίνει μεγαλύτερο από το πρώτο.

Ζ΄: Οι Μαθητές φοβούμενοι να διατυπώσουν ευθέως τις διαφωνίες τους, προβάλουν το δυσβάσταχτο του να έχει μια πιστή αλλά κακή σύζυγο και να είναι αναγκασμένοι για να μη θεωρηθούν μοιχοί να την ανέχονται. Υπό το πρίσμα αυτό, του λένε πως είναι ελαφρύτερο να πολεμήσεις με τη φύση σου, παρά να ρισκάρεις να παντρευτείς.

Η΄: Ο επίλογος εδώ, είναι η αποκάλυψη του δυνατού της μοναχικής ζωής, πράγμα που αφήνει τους Αποστόλους να το εννοήσουν μόνοι τους, χωρίς να τους το συστήσει άμεσα.

Θ΄: Στο Μάρκο, πρώτα ο Κύριος ρώτησε τους Φαρισαίους τι ήταν παραδομένο για το θέμα από το Μωυσή.
Ι΄: Ο Μάρκος επισημαίνει πως η ερώτηση των Μαθητών έγινε κατ΄ιδίαν, γεγονός που φανερώνει την ανησυχία των Μαθητών. Παραλείπεται δε, η αναφορά στους «ευνούχους».

ΙΑ΄ Στον Μάρκο αναφέρεται όχι μόνο πως όποιος παντρευτεί διαζευγμένη γυναίκα μοιχάται, αλλά και όποιος πάρει διαζύγιο, εννοείται νόμιμο δηλαδη απο μοιχεία, και προχωρήσει σε δεύτερο Γάμο.

Αναφορικά με την χειροδικία, προσωπικά δεν είπα πουθενά ότι μια γυναίκα πρέπει να κάτσει να της τρώει. Αλλά είπα, το ξανατονίζω, πως α) Κανόνικα, μόνος λόγος διαζυγίου αναγνωρίζεται η μοιχεία, β) το τί σημαίνει στην πράξη το έννομο διαζύγιο και γ) τις προϋποθέσεις για να μπορεί να τελεσθεί ο 2ος Γάμος.

Σε Γραφική περικοπή περι κακοποιήσεως των δούλων του Κυρίου, δεν γίνεται μόνο λόγος για τιμωρία τους αλλά για διχοτόμησή τους απο τον Θεό.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικά Θέματα.”