Σελίδα 1 από 2

Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 24, 2019 2:53 am
από srev
Μια απάντηση, παρακαλώ, σε ερώτηση από όποιον γνωρίζει με βεβαιότητα σχετικά:
Ζευγάρι που έχει παντρευτεί κανονικά (ορθόδοξο μυστήριο) εκ των οποίων ο ένας είναι Καθολικός (κατ΄οικονομία επιτρέπεται τέτοιος γάμος από την επίσημη ορθόδοξη εκκλησία τής Ελλάδας) μπορεί να καλέσει στο σπίτι του έναν ιερέα για τέλεση ευχελαίου ή αγιασμού παρουσία και συμμετοχή και τού Καθολικού προσώπου;
Ευχαριστώ

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιουν 28, 2019 8:09 am
από Μ.Δ.Κ.
Η παρουσία του Καθολικού ( και μάλιστα υπο τις ανωτέρω συνθήκες ) στο μυστήριο τι κακό λέει η συνηδεισή σας ότι επιφέρει;

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιουν 28, 2019 8:14 am
από srev
Υποθέσεις μπορώ να κάνω τόσο υπέρ όσο και κατά. Γνωρίζετε κάτι με βεβαιότητα; Παρακαλώ ενημερώστε με.

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιουν 28, 2019 1:32 pm
από nickzark
Αφού η εκκλησία τον δέχτηκε στο ένα μυστήριο αυτό του γάμου γιατί να μην είναι αποδεκτός και σε έναν αγιασμό ;;

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 02, 2019 9:36 am
από Μ.Δ.Κ.
ΑΝ υποχωρήσει η πραγματική αγάπη και ο πρώτος καιρός του ΄΄μήνα ΄΄ του μέλιτος και όταν εξ' αρχής δεν έχουν συμφωνηθεί και ξεκαθαραστεί τα βασικά θέματα που αφορούν την οικογένεια σε ζητήματα πίστεως, κατόπιν γίνονται αιτία προστριβών σε μικρό ή μεγάλο βαθμό ακριβώς τα ζητήματα δογματικών διαφορών και πρακτικών, τα οποία όμως όντας μπροστά κρύβουν τις πραγματικές αιτίες όπως εγωισμοί μη κατανόηση κλπ.
Συνήθως την πληρώνουν τα παιδιά για το σε ποιά Εκκλησιά θα λειτουργούνται, που θα βαφτιστούν κλπ.

Παραθέτω εξ' αντιθέτου πραγματικό περιστατικό που έπεσε στην αντίληψή μου.
Ζευγάρι σχετικά ηλικιωμένων τουριστών Καθολικών βρέθηκαν σε νησί που ανήκει ποιμαντικά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σε κάποιο μικρό στην κυριολεξία χωριό των 50 κατοίκων, υπήρχε ιερέας ο οποίος ήταν γνώστης της Γαλικής, όταν ήρθαν σε επικοινωνία μαζί του δεν γνωρίζω πως, τον εκτίμησαν ιδιαίτερα - ήταν και αρκετά μορφωμένος.
Κάποια στιγμή ο σύζυγος αρρώστησε, και θυμάμαι την αγωνία της συζύγου του που αναζητούσε τον εν λόγω ιερέα για να τον κοινωνήσει.
Εδώ υπάρχει ενδεχομένως και ΄΄κανονικό΄΄ πρόβλημα, δεν γνωρίζω τι τελικά έγινε, αλλά ήρθα στη θέση του ορθόδοξου ιερέα, που κάποιος πιστός χριστιανός έστω Καθολικός και που πιθανώς έφευγε απο τη ζωή και επιθυμούσε να κοινωνήσει Ορθόδοξα γιατί ίσως η συνηδεισή του ως απλού ανθρώπου και πιστού ήταν πάνω απο τις δογματικές διαφορές.
Θέλω με αυτά να πώ όταν υπάρχει αγάπη και κατανόηση λύνονται τέτοιου είδους προβλήματα και απο εκεί και πέρα κριτής μόνος και αληθινός είναι ο Υψιστος, εαν δεν, τότε απο τη μιά η έλλειψη καλής προαίρεσης για να πληροφορηθεί κανείς ποιό δόγμα είναι ποιό κοντα στην αληθινή πίστη συν οι λοιπές αδυναμίες που περιέγραψα συν άλλες που δεν περιέγραψα σίγουρα θα οδηγήσουν λόγω δήθεν ''ζηλωτισμού΄΄ σε όχι και τόσο καλά αποτελέσματα.

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 02, 2019 9:40 am
από srev
Ας αποφεύγουμε τόσο το ζηλωτισμό όσο και την αγαπολογία τού οικουμενισμού. Κάποια υπεύθυνη και έγκυρη απάντηση ίσως;

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 02, 2019 9:44 am
από srev
nickzark έγραψε: Παρ Ιουν 28, 2019 1:32 pm Αφού η εκκλησία τον δέχτηκε στο ένα μυστήριο αυτό του γάμου γιατί να μην είναι αποδεκτός και σε έναν αγιασμό ;;
Υπάρχει λογικό σφάλμα εδώ. Είναι γνωστό ότι η εκκλησιαστική οικονομία έχει όρια διαφορετικά θα υπήρχε και κοινό ποτήριο Θείας Κοινωνίας κάτι για το οποίο ασφαλώς δεν γίνεται οικονομία.

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 02, 2019 9:54 am
από Μ.Δ.Κ.
Δηλαδή θεωρείτε ότι η παρουσία του άλλου συζύγου ιδιωτικά στα ανωτέρω που περιγράφεται προάγει τον Οικουμενισμό;

Όσον αφορά το λογικό σφάλμα που επικαλείσθε, έχουμε την πληροφορία απο ανθρώπους του Θεού που ζητούν απο Καθολικούς να ακολουθούν την χριστιανική πίστη βαπτιζόμενοι Ορθόδοξοι. Και αυτό είναι το σωστό. Αυτό οι εν λόγω σύζυγοι το ανακάλυψαν εκ των υστέρων, ή εκ των υστέρων επιζητούν ολίγον εκπρόθεσμα το στραβό να κάνουν ίσιο όπως λέει ο Ξυλούρης;
Μπορείτε φυσικά να αιτηθείτε απάντηση απο την Εκκλησία της Ελλάδος και με πολύ ενδιαφέρον θα θέλαμε να γνωρίζουμε την τύχη της αιτήσεως όσον αφορά την γνωμοδότηση.

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 02, 2019 10:02 am
από srev
Μ.Δ.Κ. έγραψε: Τρί Ιούλ 02, 2019 9:54 am Δηλαδή θεωρείτε ότι η παρουσία του άλλου συζύγου ιδιωτικά στα ανωτέρω που περιγράφεται προάγει τον Οικουμενισμό;

Όσον αφορά το λογικό σφάλμα που επικαλείσθε, έχουμε την πληροφορία απο ανθρώπους του Θεού που ζητούν απο Καθολικούς να ακολουθούν την χριστιανική πίστη βαπτιζόμενοι Ορθόδοξοι. Και αυτό είναι το σωστό. Αυτό οι εν λόγω σύζυγοι το ανακάλυψαν εκ των υστέρων, ή εκ των υστέρων επιζητούν ολίγον εκπρόθεσμα το στραβό να κάνουν ίσιο όπως λέει ο Ξυλούρης;
Μπορείτε φυσικά να αιτηθείτε απάντηση απο την Εκκλησία της Ελλάδος και με πολύ ενδιαφέρον θα θέλαμε να γνωρίζουμε την τύχη της αιτήσεως όσον αφορά την γνωμοδότηση.
Η επιχειρηματολογία δεν ωφελεί αφού ούτε εσείς ούτε εγώ είμαστε σε θέση να φτιάξουμε τώρα προχείρως κανόνες. Το ζήτημα τής οικονομίας είναι πολύ δύσκολο και λεπτό και δεν προσφέρεται για συζητήσεις στο πόδι. Όποιιος γνωρίζει υπεύθυνα τη θέση τής Εκκλησίας ας απαντήσει.

Re: Μικτός γάμος, ευχέλαιο και αγιασμός

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2019 12:23 pm
από stam-mag
Αν και με καθυστέρηση ή απάντηση που είχα σε συζήτηση που έγινε σε αγιορειτικο μετόχι το κατ οικονομία της εκκλησίας μας όπως ισχύει για το γάμο ισχύει και για το ευχέλαιο με την προϋπόθεση βέβαια ότι υπάρχει καλή προαίρεση και καλός λογισμός και από το ετεροδοξο άτομο.
Εν ολίγοις δεν πιέζετε να το κάνει αλλά θέλει να παρίσταται και να συμμετάσχει με την δική του ελεύθερη βούληση
Στο μόνο που δεν μπορεί να ισχύσει το κατ οικονομία είναι το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας αφού δεν έχει προηγηθεί βάπτιση
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η γραμμή της εκκλησίας είναι να ενώσει και όχι να απομακρύνει τον κόσμο από αυτην
Απάντηση από 2 ιερείς, ο ένας θεολόγος που λειτουργεί αυτήν την στιγμή στην Κύπρο και ο δεύτερος καθηγητής της ποιμαντικης στο ΑΠΘ