Το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας

Συζητήσεις και γνώμες για τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Θέματα Λατρείας.

Συντονιστής: Συντονιστές

g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας

Δημοσίευση από g_aggelos »

ΤΟ ΙΕΡΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ



Το σπουδαιότερο απ' όλα τα Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας είναι η Θεία Ευχαριστία. Όλα τα άλλα Μυστήρια συνδέονται με αυτήν. Η Θεία Ευχαριστία είναι ή κλάση του άρτου και η πόση του οίνου, των αντιτύπων του Σώματος και του Αίματος του Χριστού μας. Η Θεία Ευχαριστία αναπόσπαστα συνδεδεμένη με τη Θεία Λειτουργία δεν είναι μια απλή σύναξη πιστών πού συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένη ήμερα και ώρα, αλλά είναι η συσσωμάτωση μας α)με το Χριστό και β)με τους συνανθρώπους μας.

Είναι η κοινωνία της επί γης στρατευόμενης με την εν ουρανοίς θριαμβεύουσα Εκκλησία. Μέσα στο Αγιο Ποτήριο συντελείται θαύμα παντοτεινό και ατελείωτο, της συζεύξεως ζώντων και κεκοιμημένων εν τω ονόματι του εν Τριάδι Θεού μας. Ολόκληρη η Θεία Λειτουργία είναι η εκδίπλωση του όλου κοσμοσωτηρίου έργου του θεανθρώπου Χριστού για τον άνθρωπο. Ξεκινάει με τη γέννηση του Χριστού και προχωράει με την προσκύνηση των μάγων κατά την ακολουθία της Προθέσεως, με την είσοδο του Χριστού στο δημόσιο κηρυκτικό έργο Του και τις θαυματουργίες με τη Μικρά Είσοδο και τη διδαχή Του, το Ευαγγέλιο, με το πάθος και τη Σταύρωση κατά την ώρα του χερουβικού ύμνου, με τη μετοχή στο Ευχαριστιακό Δείπνο κατά τη μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, με το χαρμόσυνο μήνυμα της Πεντηκοστής κατά την ολοκλήρωση του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας κατά το πέρας της θείας Λειτουργίας.

Κι εμείς καλούμεθα να συνειδητοποιήσουμε τη μεγάλη αυτή δωρεά του Υψίστου Θεού προς όλους μας μετέχοντας ενεργά και όχι παθητικά στα τελούμενα. Ο λόγος του Κυρίου παραμένει πάντοτε επίκαιρος και προκλητικός προς όλους μας: "Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα εν εμοί μένει, καγώ εν αυτώ" (Ιω. 6, 56). Είναι καιρός να προσπαθήσουμε να συμμετέχουμε σ' ολόκληρη τη Θεία Λειτουργία κι όχι όπως κακώς συνηθίζουν μερικοί μόνο κατά το τελευταίο ημίωρο αυτής. Ο αγιασμός και ή Χάρη του Θεού έρχεται με τη συνειδητή συμμετοχή μας στα άχραντα Μυστήρια.

Η Θεία Μετάληψη καλό είναι να γίνεται τακτικά, εφ' όσον υπάρχει ευλογία από τον πνευματικό μας εξομολόγο. Πολλοί κοινωνούν τακτικά` αυτό είναι το δέον. Κάποιοι κοινωνούν λιγότερο και κάποιοι άλλοι ελάχιστα` μία ή δύο φορές το χρόνο. Εάν όλες αυτές οι κατηγορίες κοινωνούντων ανθρώπων συμμετέχουν πρωτίστως στο ιερό μυστήριο της μετανοίας - εξομολογήσεως και εφαρμόζουν την εντολή του Πνευματικού τους σχετικά με τη θεία Μετάληψη, τότε όλοι βρίσκονται στην ίδια ασκητική πορεία της πνευματικής ζωής. Εάν όμως ο καθένας αποφασίζει μόνος του και προσέρχεται αναξίως στα άχραντα Μυστήρια τότε υπάρχει πρόβλημα. Αυτός που ανάξια λαμβάνει τα άχραντα Μυστήρια φωτιά βάζει μέσα του.

Και τέλος, αυτός πού πρόκειται να κοινωνήσει ας θυμάται τους εξής διδακτικούς στίχους από την ιερά ακολουθία προ της Θείας Μεταλήψεως : "Μέλλων φαγείν, άνθρωπε Σώμα Δέσποτου, φόβω πρόσελθε, μη φλεγής` πυρ τυγχάνει. Θείον δε πίνων, Αίμα προς μετουσίαν, πρώτον καταλλάγηθι τοις σε λυπούσιν. Έπειτα θαρρών, μυστικήν βρώσιν φάγε".
agiooros
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 2728
Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Εύβοια
Επικοινωνία:

Θεία Ευχαριστία

Δημοσίευση από agiooros »

Θεία Ευχαριστία

Για κάποιον Αγιο Επίσκοπο, λέγουν οι Πατέρες, πως όταν έβγαινε να κοινωνήσει τον λαό, έβλεπε να πηγαίνουν οι χριστιανοί, άλλοι με κατάμαυρο πρόσωπο, άλλοι μ’ εξογκωμένα κι ερεθισμένα μάτια, που μόλις έπαιρναν τα Αχραντα Μυστήρια, εκαίγοντο.Αλλοι πάλι πήγαιναν με ολόλευκα φορέματα και φωτισμένη όψη. Το Αγιο Σώμα του Κυρίου, που έπαιρναν με πολλή προσοχή κι ευλάβεια, τους λάμπρυνε περισσότερο.
Ο Επίσκοπος παρακάλεσε τον Θεό να του αποκαλύψει το μυστήριο που έβλεπε μπροστά του. Αγγελος Κυρίου του εξήγησε πως όσοι πήγαιναν να κοινωνήσουν με λαμπρό πρόσωπο και λευκή στολή, ζούσαν μ’ αγνότητα και σωφροσύνη, ήταν δίκαιοι, συμπαθείς στους άλλους και φιλεύσπλαχνοι. Πλησίαζαν τα Αγια Μυστήρια με καθαρή συνείδηση και η Θεία Χάρις τους επεσκίαζε. Εκείνοι που φαίνονταν κατάμαυροι, ήταν βυθισμένοι στη λάσπη των σαρκικών επιθυμιών. Όσοι είχαν ερεθισμένα και εξογκωμένα μάτια, ήταν πονηροί και άδικοι, φθονεροί και άπληστοι. Αυτοί, όχι μόνο δεν ωφελούντο από τη θεία Κοινωνία, μα καταδικάζονταν, γιατί τολμούσαν να πλησιάσουν με βαρυμένη συνείδηση, χωρίς μετάνοια και προετοιμασία.

Από τότε ο καλός Ποιμενάρχης κήρυξε μετάνοια και διόρθωση ζωής στο ποίμνιο που του εμπιστεύτηκε ο Κύριος κι εμπόδιζε τους ανάξιους από τη θεία Κοινωνία.




--------------------------------------------------------------------------------

Ο Ισαάκ, ο μαθητής του Αββά Απολλώ, ανάμεσα στις άλλες αρετές του, είχε και ξεχωριστή ευλάβεια για τα Αχραντα Μυστήρια. Όταν επρόκειτο να κοινωνήσει, ετοιμαζόταν πολλές ημέρες πριν με προσευχή ιδιαίτερη και πνευματική μελέτη. Όσο διαρκούσε η θεία Λειτουργία, δεν άφηνε κανένα, οποιαδήποτε ανάγκη κι αν παρουσιαζόταν, να του μιλήσει μέσα στην εκκλησία. Ύστερα από την απόλυση έτρεχε στο κελλί του, σαν να τον κυνηγούσαν.

Είχε γίνει συνήθεια στη σκήτη να δίνουν στους Αδελφούς, μετά τη Λειτουργία, ένα κομμάτι από την προσφορά κι ένα ποτήρι κρασί. Ο Ισαάκ ποτέ δε στάθηκε να πάρει, για να μη χρονοτριβήσει έξω από το κελλί του και σκορπιστεί ο νου του.

-Γιατί μας αποφεύγεις, Αββά, όταν έρχεσαι στην εκκλησία; τον ρώτησαν κάποτε οι νεώτεροι.
-Ο Θεός να σας πληροφορήσει, Αδελφοί μου, αποκρίθηκε εκείνος, πως δεν αποφεύγω εσάς, αλλά την πονηρία του διαβόλου. Όταν κρατάς αναμμένη λαμπάδα και σταθείς πολλή ώρα στον αέρα, δίχως άλλο θα σου σβήσει. Το ίδιο παθαίνει κι ο νους. Φωτίζεται από τη Χάρι των Μυστηρίων στην εκκλησία, μα σαν αργοπορήσουμε έξω από το κελλί μας, φυσά σ’ αυτόν ο άνεμος της πολυπραγμοσύνης και σβήνει ο ταλαίπωρος.




--------------------------------------------------------------------------------

Την παρακάτω ιστορία διηγήθηκε ο Όσιος Αρσένιος στους μαθητές του. Εκείνοι την έγραψαν μαζί με άλλες που τους είχε πει. Έτσι έφτασε ως εμάς.

Κάποιος Αναχωρητής, από αμάθεια πιο πολύ, δεν ήθελε να παραδεχτεί πως ο Αγιος Αρτος, που μεταλαμβάνουμε, είναι αυτό το Σώμα του Κυρίου. Οι Γέροντες που το έμαθαν, τον φώναξαν κι επιχείρησαν να του εξηγήσουν την ορθή άποψη της Εκκλησίας για τα Αχραντα Μυστήρια, ώστε να τον βγάλουν από την πλάνη του. Εκείνος όμως δεν ήθελε με κανένα τρόπο να πειστεί. Οι Πατέρες τον άφησαν, αλλά έκαναν προσευχή να τον φωτίσει ο Θεός να καταλάβει την αλήθεια για να μη χάσει τους κόπους του.

Μια Κυριακή ο Αναχωρητής παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία μαζί με δυο από τους Γέροντες από το Αγιο Βήμα του ναού της σκήτης. Τη στιγμή που ο Ιερέας πήρε στα χέρια του το πρόσφορο, για να προσκομίσει, είδαν κατάπληκτοι ένα Βρέφος ξαπλωμένο πάνω στην Αγία Τράπεζα. Κι όταν άρχισε να διαμελίζει τον Αρτο, φάνηκε Αγιος Αγγελος πάνω από το Θυσιαστήριο, κρατώντας μάχαιρα στα χέρια του. Διαμέλιζε κι αυτός, συγχρόνως με τον Ιερέα, το Θείο Βρέφος κι έχυνε το Αίμα Του στο Αγιο Ποτήριο.

Ο πλανεμένος Αναχωρητής ταράχτηκε από το φοβερό εκείνο θέαμα. Η ταραχή του όμως μεταβλήθηκε σε τρόμο, που τον συγκλόνισε ολόκληρο, όταν ύστερα από λίγο, που πήγε να κοινωνήσει, είδε στον Αγιο Ποτήριο ανθρώπινη σάρκα βαμμένη στο αίμα. Κλαίγοντας τότε ομολόγησε την πλάνη του και παρακάλεσε τον Κύριο να σκεπάσει με τη Χάρη Του τα Θεία Μυστήρια για να τολμήσει να κοινωνήσει. Έτσι είδε πάλι Αρτο και Οίνο μέσα στο Αγιο Ποτήριο.




--------------------------------------------------------------------------------

Απόσπασμα επιστολής του Μεγάλου Βασιλείου σε κάποια ευγενή Πατρικία: «Καλό και ωφέλιμο είναι να κοινωνείς κάθε ημέρα και να μεταλαμβάνεις το Αγιο Σώμα και Αίμα του Χριστού, διότι αυτός ο ίδιος μάς λέει, «ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον». Ποιος λοιπόν αμφιβάλλει, ότι συμμετέχων διαρκώς της ζωής, δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά το ότι ζει πολυμερώς; Εμείς εδώ συνηθίζουμε να κοινωνούμε τέσσερις φορές την εβδομάδα, δηλαδή κάθε Κυριακή, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο και όποια άλλη ημέρα τύχει μνήμη Αγίου».


Από το γεροντικό
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

Καταπληκτικές και συνάμα φοβερές ιστορίες.....
Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, θα πρέπει απαραίτητα να συνδιάζεται με το Μυστήριο της Μετάνοιας (Εξομολόγηση).

Πρόσεχε να μη μεταλαμβάνεις από συνήθεια.
Να είναι για σένα η κάθε θεία κοινωνία όπως την πρώτη φορά που μετάλαβες και σα να είναι και η τελευταία σου, πριν πεθάνεις

π. Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

Σχετικά με την Θεία Ευχαριστία

1. Ερώτηση : Είναι το ίδιο όταν λέγουμε Θεία Λειτουργία ή Θεία Ευχαριστία ή Θεία Κοινωνία ;

Είναι ουσιαστικά το ίδιο. Πρόκειται για ονομασίες που αποδόθηκαν στο θεοσύστατο αυτό κορυφαίο Μυστήριο της Εκκλησίας, και βρίσκονται στην Αγία Γραφή και στα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας.
Λέγουμε Θεία Λειτουργία, διότι είναι προσφορά όλου του σώματος των πιστών (Λειτουργία=λείτου, δηλ. λαού, το έργον), προσφορά της όλης Εκκλησίας της αναιμάκτου θυσίας του Σωτήρος Χριστού, ανάμνηση και αναπαράσταση της θυσίας του Γολγοθά. Είναι η κοινή λατρεία "εν πνέυματι και αληθεία".
Λέγουμε Θεία Ευχαριστεία, διότι κατά την τέλεση του ιερού αυτού Μυστηρίου προσφέρεται στον Θεό η πλέον αρεστή, υπέροχη και ευπρόσδεκτη ευχαριστεία. Αλλωστε ο Ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς προ του Μυστικού Δείπνου, όπου παρέδωσε στους μαθητές Του το Μυστήριο τούτο, ευχαρίστησε τον επουράνιο Πατέρα Του. Κι εμείς ευχαριστούμε τον Μεγάλο Αρχιερέα Χριστό, τον Αμνό του Θεού, για τα πάντα που δώρισε σε μας τους αμαρτωλούς ανθρώπους, τα πλάσματά Του. Η Ευχαριστιακή αυτή σύναξη συνιστά όντως την καθ' αυτό πράξη και φανέρωση της Εκκλησίας.
Λέγουμε δε τέλος Θεία Κοινωνία, διότι πραγματοποιείται η Κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Αυτός είναι ο σκοπός της αναιμάκτου θυσίας, της Θείας Λειτουργίας και της Θείας Ευχαριστίας. Να κοινωνήσουν, να λάβουν μέσα τους οι πιστοί Χριστιανοί το Αχραντο και Αγιο Σώμα και το ζωοποιό και τίμιο Αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Κοινωνούν δε οι πιστοί "Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον".
Αλλά το Μυστήριο αυτό, όπου ο Χριστός είναι πράγματι παρόν υπό τα είδη του Αρτου και του Οίνου προσφερόμενος ως αναίμακτος θυσία, έχει και άλλες ονομασίες. Αναφέρουμε μερικές : "Κυριακόν Δείπνον", "Δείπνον μυστικόν και Θείον", "Τράπεζα Κυρίου", Τράπεζα Δεσποτική", "Αρτος Κυριακός", "Αρτος ουράνιος", "Ποτήριον Κυρίου", "φάρμακον αθανασίας", "Ποτήριον ζωής", "θυσία", "θυσία Αγία".


πηγή : Περιοδικό "Τόλμη"
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ

2. Ερώτηση : Πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να νηστεύουμε προ της Θείας Κοινωνίας ;

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι "παν καλόν και αγαθόν δια της νηστείας κατορθούται και τελειύται" (Αγίου Γρ.Παλαμά, Ομιλία Θ, PG. 151,105Β). Και ακόμη, νηστεία δεν ορίζεται μόνον η "αποχή βρωμάτων" αλλά και η "αλλοτρίωσις των κακών", όπως λέγει ο Μέγας Βασίλειος.
Πρωτίστως οι ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας ορίζουν περί του θεσμού της νηστείας σε αναφορά με το Αγιο Πάθος του Κυρίου. Ο 69ος Αποστολικός κανών είναι η βάση. Διακελεύει τα εξής : "Ει τις Επίσκοπος ή πρεσβύτερος ή διάκονος ή υποδιάκονος ή αναγνώστης ή ψάλτης την Αγίαν Τεσσαρακοστήν του Πάσχα ου νηστεύει, ή τετράδα ή παρασκευήν, καθαρείσθω, εκτός ει μη δι' ασθένειαν σωματικήν εμποδίζοιτο, ει δε λαϊκός είη, αφοριζέσθω". Φυσικά εκτός από τις αρχαιότατες αυτές ημέρες νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και της Τετάρτης και Παρασκευής, υπάρχουν και άλλες γνωστές ημέρες νηστείας, των Χριστουγέννων, του Δεκαπενταύγουστου, των Αγίων Αποστόλων, της Παραμονής των Θεοφανείων, της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, της Αποτομής της κεφαλής του Ιωάννου του Προδρόμου του Βαπτισθού, και άλλες.
Ειδικότερα για το θέμα της νηστείας προ της Θ.Κοινωνίας, οι ιεροί κανόνες δεν προβλέπουν κάποια ειδική νηστεία. Εννοείται βέβαια ότι ο πιστός ο οποίος προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία, τηρεί τις καθιερωμένες από την Εκκλησία νηστείες, αλλά και τυχόν νηστεία που έχει επιβάλλει ο πνευματικός πατέρας ως επιτίμιο. Υπάρχει ακόμη και ο 29ος κανών της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος ορίζει ότι οι πιστοί, κληρικοί και λαϊκοί, οφείλουν να προσέρχονται στη Θεία Ευχαριστία νηστικοί. Συνεπώς δεν είναι θέμα κάποιου χρονικού διαστήματος αποχής από μερικές τροφές. Είναι θέμα αληθινής και ουσιαστικής πνευματικής προετοιμασίας για την προσέλευση στη Θεια Κοινωνία, όπου περιλαμβάνεται και η νυστεία.


πηγή : περιοδικό "Τόλμη"
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

Σχετικά με την Θεία Ευχαριστία

3. Ερώτηση : Κάθε πότε πρέπει να προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία ο πιστός ;

Συχνά, με την δέουσα προσοχή και διάκριση. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι η Θεία Λειτουργία τελείται για να κοινωνήσουν οι πιστοί, όταν βέβαια υπάρχουν οι προϋποθέσεις και έχει προηγηθεί η κατάλληλη πνευματική προετοιμασία. Αποτελεί αταξία η τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας χωρίς την συμμετοχή των πιστών στην Αγία Μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Ο Ίδιος ο Κύριος, ο Μέγας Αρχιερεύς, ο προσενεγκών εαυτόν εις θυσίαν, συνέστησε : "Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον". Δεν είπε "ο φαγών και ο πιών", αλλά σε ενεστώτα χρόνο "ο τρώγων και ο πίνων". Οι μαρτυρίες άλλωστε των πρώτων χριστιανικών αιώνων, των αποστολικών και των άλλων Πατέρων της Εκκλησίας υπέρ της συχνής, μάλιστα, Θείας Κοινωνίας είναι πολλές και πολύ χαρακτηριστικές. Εφόσον δεν υφίσταται κάποιο κώλυμα, ο πιστός πρέπει να κοινωνεί όπως ο πνευματικός του πατέρας έχει κανονίσει.
Είναι άξιο ιδιαίτερης προσοχής ότι και οι ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας ομιλούν για την συχνή Θεία Κοινωνία. Ο 9ος Αποστολικός κανών ορίζει τα εξής : "Πάντας τους εσιόντας πιστούς, και των γραφών ακούοντας, μη παραμένοντας δε τη προσευχή και τη αγία μεταλήψει, ως αταξίαν εμποιούντας τη εκκλησία αφορίζεσθαι χρη". Δηλαδή, όλοι οι πιστοί που προσέρχονται στην Εκκλησία όταν τελείται η Θεία Λειτουργία, και ακούν τις Γραφές αλλά δεν παραμένουν στην ώρα της προσευχής και της Αγίας Μεταλήψεως, επειδή προκαλούν αταξία στην Εκκλησία πρέπει να αφορίζονται.
Σαφής είναι και ο 2ος κανών της Συνόδου της Αντιοχείας, ο οποίος λέγει τα εξής : "Πάντας τους εσιόντας εις την εκκλησίαν και των ιερών Γραφών ακούοντας, μη κοινωνούντας δε ευχής άμα τω λαώ, ή αποστρεφομένους την αγίαν μετάληψιν της ευχαριστίας κατά τινά αταξίαν, τούτους αποβλήτους γίνεσθαι της εκκλησίας, έως αν εξομολογησάμενοι και δείξαντες καρπούς ματανοίας και παρακαλέσαντες, τυχείν δυνηθώσι συγγνώμης...".


πηγή : περιοδικό "Τόλμη"
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

Σχετικά με την Θεία Ευχαριστία

4. Ερώτηση : Υπάρχει κίνδυνος μεταδόσεως ασθενειών από την λαβίδα της Θείας Κοινωνίας; Μήπως να γίνεται χρήση πλαστικών λαβίδων μιας χρήσεως;

Κανένας απολύτως κίνδυνος δεν υπάρχει. Η ερώτηση αγγίζει τα όρια της βλασφημίας. Τ ο Σώμα και το Αίμα του Χριστού που κοινωνούμε, είναι Αυτός ο Ίδιος ο Χριστός, ο Κύριος και Θεός μας, και ο Χριστός είναι η ζωή, η υγεία, και όχι η ασθένεια, η πτώση και ο θάνατος. Ο Χριστός ούτε μολύνεται, ούτε μολύνει. Μόνο αγιάζει και χαριτώνει, γιατί είναι η Αυτοζωή και Ανάσταση. Η Θεία Κοινωνία είναι κατά τους Αγίους Πατέρες "φάρμακο αθανασίας" και Πηγή Ζωής. Αλλωστε, ποτέ κανείς ανά τους αιώνες δεν έπαθε το παραμικρό από την Θεία Μετάληψη με την ίδια λαβίδα, ούτε λαϊκός, ούτε κληρικός. Πλείστες είναι μάλιστα οι μαρτυρίες των κληρικών που διακονούν στα νοσηλευτικά ιδρύματα, οι οποίοι ουδέποτε έπαθαν τίποτα από μεταδωτική νόσο, την στιγμή που "καταλύουν" -όπως είναι γνωστό- ότι έχει απομείνει στο Αγιο Ποτήριο μετά την μετάληψη των ασθενών και μάλιστα φυματικών, λεπρών παλαιότερα κ.ά. γλείφοντας στην κυριολεξία την Αγία Λαβίδα και καθαρίζοντας πλήρως το Αγιο Ποτήριο. Όσον αφορά δε την ερώτηση πρόταση για την υιοθέτηση και χρησιμοποίηση πλαστικών λαβίδων, αυτή η σκέψη δηλώνει κατάφωρη απιστία και τυγχάνει τελείως απαράδεκτη.


πηγή : περιοδικό "Τόλμη"
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

Σχετικά με την Θεία Ευχαριστία

5. Ερώτηση : Μπορούμε να χρησιμοποιούμε το "ζέον" εκτός της Θείας Ευχαριστίας, για ευλογία ;

Όχι. Το "ζέον", δηλαδή το θερμό ύδωρ το οποίο ρίχνει ο ιερουργός ιερέας εντός του Αγίου Ποτηρίου μετά τον μελισμό του Αγίου Αρτου, μόνο κατ' αυτήν την περίσταση έχει θέση. Κάθε άλλη χρήση του "ζέοντος", εκτός Θείας Ευχαριστίας, είναι πεντελώς ανεπίτρεπτη.
Στο "ζέον" μάλιστα αναφέρεται ο 13ος κανών του Αγίου Νικηφόρου του Ομολογητού, ο οποίος ορίζει τα εξής : "Ου χρη άνευ θερμού λειτουργήσαι πρεσβύτερον, ει μη κατά πολλήν περίστασιν και ει ουδαμώς ευρίσκεται θερμόν". Δηλώνεται ότι το ζέον ύδωρ χρησιμοποιείται κατά την Θεία Ευχαριστία και, όπως ερμηνεύουν οι θεοφόροι Πατέρες, συμβολίζει "την κάθοδον του Αγίου Πνεύματος επί την Εκκλησίαν". Ο άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας γράφει : "Το μεν γαρ ύδωρ, τούτο αυτό τε ύδωρ ον και πυρός μετέχον, το Πνεύμα σημαίνει το άγιον, ο και ύδωρ λέγεται και ως πυρ εφάνη τότε τοις του Χριστού μαθηταίς εμπεσόν. Ο δε καιρός ούτος τον καιρόν εκείνον σημαίνει. Τότε μεν γαρ κατήλθε μετά το πληρωθήναι τα κατά Χριστόν άπαντα, νυν δε τελειωθέντων των δώρων το ύδωρ επεισάγεται τούτο".


πηγή : περιοδικό "Τόλμη"
g_aggelos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1474
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από g_aggelos »

Σχετικά με την Θεία Ευχαριστία

6. Ερώτηση : Δίδεται η Θεία Κοινωνία σε ετοιμοθάνατους ;

Βασικότατη προϋπόθεση συμμετοχής στη Θεία Κοινωνία είναι ότι εκείνος ο οποίος μεταλαμβάνει έχει τις αισθήσεις του. Αυτό διακελεύει ο 83ος κανών της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου. "Μηδείς τοις σώμασι των τελευτησάντων της ευχαριστίας μεταδιδότω. Γέγραπται γαρ "Λάβετε, φάγετε" τα δε των νεκρών σώματα, ουδέ λαβείν δύναται, ουδέ φαγείν". Τα ίδια λέγει και ο 18ος κανών της Συνόδου της Καρθαγένης. Συνεπώς, Θεία Κοινωνία δίδεται μόνον στους ζώντες.
Η περίπτωση των ετοιμοθανάτων αντιμετωπίζεται από την ποιμαίνουσα Εκκλησία με ιδιαίτερη προσοχή. Σχετικός είναι ο 13ος κανών της Α' Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος καθορίζει τα εξής : "Περί δε των εξοδευόντων, ο παλιός και κανονικός νόμος φυλαχθήσεται και νυν, ώστε, ει τις εξοδεύοι, του τελευταίου και αναγκαιοτάτου εφοδίου μη αποστερείσθαι". Η Εκκλησία κινούμενη από αγάπη παρέχει την Θεία Κοινωνία σε αυτούς οι οποίοι ευρίσκονται σε κίνδυνο θανάτου. Η μετάδοση της Θείας Κοινωνίας γίνεται σε εκείνους τους ετοιμοθάνατους οι οποίοι έχουν συναίσθηση του Ιερού Μυστηρίου και με την βούλησή τους δίνουν -έστω και δια μικρών νευμάτων ή άλλων σημείων- τη συγκατάθεσή τους. Κυρίως οι συγγενείς, βεβαίως, οφείλουν να μεριμνούν καταλλήλως και εγκαίρως για την προσέλευση του ιερέως προς μετάδοση της Θείας Κοινωνίας στον βαριέως ασθενή και ευρισκόμενο στα πρόθυρα του θανάτου άνθρωπό τους.


πηγή : περιοδικό "Τόλμη"
Άβαταρ μέλους
smarti
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5165
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 09, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Σμαρώ@Κατερίνη, Σέρρες

Re: Το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας

Δημοσίευση από smarti »

Η κόρη μου φέτος πήγε για πρωτη φορά κατασκήνωση , μια χριστιανική κατασκήνωση , οπου έμαθε πολλα ωραία και ωφέλιμα πράγματα..και μαζί με την κορη μου έμαθα και εγω απο αυτή. θα μου πειτε τωρα γιατι τα γραφεις βρε όλα αυτά. θα σας πω...Γιατί και εγω για πρωτη φορα τα εχω ακουσει τωρα και σκεφτηκα μηπως φανουν χρησιμα και ωφέλημα και για κάποιους οι οποιοι σαν και εμενα δεν γνωριζαν ή γνωρίζουν. :oops: :oops:
Μετά τη θεία κοινωνία δεν κάνει να φτύσουμε για μια μέρα..και αν ακομα εμείς η τα παιδια μας..για κάποιο λόγο κάνουμε εμετό, θα πρέπει να πάρουμε το εμετό και να το κάψουμε.
Αν τυχόν και τραυματιστούμε και τρεξει αιμα..θα πρεπει να καθαρισουμε το αιμα μας με κατι και αυτό να το κάψουμε.
Δεν κάνει να μαλωσουμε....
Θεοτόκε Παρθένε, χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία ο Κύριος μετά Σου. Ευλογημένη Συ εν Γυναιξί και ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου, ότι Σωτήρα έτεκες των ψυχών ημών.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικά Θέματα.”