Σελίδα 1 από 1

Τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 21, 2010 10:50 am
από grigoria-ka
Πάτερ, γιατί κάνουμε μνημόσυνα και τί ωφελούν τους κοιμηθέντες, τα τριήμερα, τα εννιάμερα, τα σαράντα και τα παγκόσμια μνημόσυνα;


Άκουσε παιδί μου, τα τριήμερα τα κάνουμε για να παρακαλέσουμε τον Πατέρα τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα να ελεήσει την ψυχήν του κοιμηθέντος ,επειδή ο Θεός είναι Τσισυπόστατος.
Τα εννιάμερα τα κάνουμε ,για να παρακαλέσουμε τα εννέα Ουράνια τάγματα των Αγγέλων για να δεηθούν προς τον Θεόν, μαζί με μας , υπέρ της ψυχής του κοιμηθέντος.
Τα ουράνια τάγματα είναι: τα Χερουβείμ, τα Σεραφείμ, οι Θρόνοι, οι Κυριότητες, οι Αρχές, οι Εξουσίες, οι Δυνάμεις, οι Άγγελοι και οι Αρχάγγελοι.
Τα σαράντα τα κάνουμε ,διότι μετά από σαράντα ημέρες, η ψυχή θα φύγει από την γην για να πάει να λογοδοτήσει στον Θεόν.
Όλοι ξέρουμε, ότι ο Χριστός ανελήφθη εις τους Ουρανόν και εκάθησεν εκ δεξιών του Πατρός. Μετά την Ανάστασίν Του ο Κύριος επί σαράντα ημέρες παρουσιαζόταν για να δυναμώσει τους μαθητές Του.
Και Άγγελος Κυρίου ,παίρνει την ψυχήν του και με την ταχύτητα της Σκέψεως, την πηγαίνει παντού, και της δείχνει όσα κακά και όσα καλά έπραξεν στην επίγειαν ζωήν της. Και πού και πώς τα έπραξεν.
Αν όμως προτού πεθάνει τα έχει εξομολογηθεί όλα και δεν τα επανέλαβε, τότε έχουν σβήσει και της δείχνει μόνον όσα καλά έπραξεν.
Υποχρεωτικά η ψυχή μαζί με τον Άγγελον φύλακά της, πρέπει να περάσει σαράντα τρία τελώνεια.
Τα τελώνεια αυτά είναι της ψευτιάς, της κλοπής, της συκοφαντίας, της πορνείας, της αισχρολογίας, της μνησικακίας, της κενοδοξίας, της υπερηφάνειας, της φιλαργυρίας, της βλασφημίας, της ειρωνείας, του φόνου, του φθόνου, του αυνανισμού, της μοιχείας, της αποφυγής της τεκνογονίας, της ομοφυλοφιλίας, της διαστρευλώσεως της αληθείας, της παραπλανήσεως, της πολεμομανίας, της αρπαγής, του καρναβαλισμού, της ειδωλολατρίας, της αστρομαντείας, της χαρτοπαιξίας, της κτηνοβασίας, της αιμομιξίας, της ανεντροπιάς, της απιστίας, της δειλίας, της προδοσίας, της κοροϊδίας και του διαβάλματος.
Και για να μπορέσει να τα περάσει ,κάνουμε τα σαράντα, για να έχει ο Άγγελος τις ευχές του Ιερέως και των Χριστιανών σαν λύτρα πληρωμής.
Οι ευχές των χριστιανών και του Ιερέως την ημέρα που κάνουμε τα σαράντα, έχουν την δύναμη να κάνουν τα εναέρια τελώνεια να παραμερίσουν για να περάσει η ψυχή χωρίς να μπορούν να την αρπάξουν οι δαίμονες λόγω τυχόν σφαλμάτων που έπραξεν.
Επίσης εάν αυτός που πέθανεν βρίσκεται, «ο μη γένοιτο» ,στην κόλασιν, όσην ώρα διαρκεί το μνημόσυνον ,καλυτερεύει η κατάστασις του κολασμένου.
Εάν η ψυχή βρίσκεται στον παράδεισον, τότε ο Θεός τις ευχές τις μετατρέπει σε στεφάνια δόξης και Αγαλλιάσεως και την στεφανώνει με ευφροσύνη και χαρά.
Αλλά και αυτός που κάνει το επίγειον μνημόσυνον ,γράφεται το όνομά του ,εις την βίβλον της ανταποδόσεως, διότι δείχνει στοργή και καλοσύνη για την ψυχήν που έφυγεν από την γη. Και όταν θα πεθάνει θα βρει μέγα έλεος η ψυχή του. Αυτοί που δεν κάνουν μνημόσυνα στους νεκρούς των, είναι σαν να λένε, είμαστε ζώα και δεν πιστεύουμε ότι η ψυχή ζει, μετά τον θάνατον. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους η κρίσις του Θεού θα είναι χωρίς έλεος.
Ένας άνθρωπος πρέπει να καταλαβαίνει ότι άλλο είναι οδηγός και άλλο αυτοκίνητο ,και άλλο είναι σώμα και άλλο ψυχή. Χαλάει το αυτοκίνητο και βγαίνει ο οδηγός ,χαλάει το σώμα και βγαίνει η ψυχή . Κατώτερον είναι το αυτοκίνητο ανώτερος ο οδηγός ,κατώτερον το σώμα, ανώτερη η ψυχή , νεκρόν το αυτοκίνητο ζωντανός ο οδηγός.
Όργανα μηχανικά έχει το αυτοκίνητον, όργανα σωματικά έχει ο
οδηγός.
Κρεάτινον είναι το σώμα μας άυλη είναι η ψυχή.
Νεκρόν το σώμα, ζωντανή η ψυχή.
Βγαίνει ο οδηγός δεν κινείται το αυτοκίνητον, βγαίνει η ψυχή δεν κινείται το σώμα διότι ,πάντα ανώτερον κινεί το κατώτερον.
Ανώτερος ο οδηγός, κινεί το κατώτερον αυτοκίνητο, ανώτερη η ψυχή κινεί το σώμα. Τα πάντα σ’ αυτόν τον κόσμο είναι διπλά.
Θετικά ηλεκτρόνια και αρνητικά, πόλεμος και ειρήνη, αγάπη και κακία, φθορά και αφθαρσία, θάνατος και ζωή, Θεός και διάβολος, άνδρας και γυναίκα, το ένα μας κάνει γνωστό ότι υπάρχει και το άλλο.
Τα γράφω αυτά, για να σας αποδείξω με χειροπιαστά κι ευκολονόητα πράγματα, ότι η ψυχή ζει μετά θάνατον, στην χαρά ή στην φρίκη.
Οι άνθρωποι όμως που επιθυμούν όσα επιθυμούν τα ζώα, αυτοί δεν μπορούν να καταλάβουν τί είναι ψυχή, διότι έχουν μόνον σχήμα ανθρώπου, και επιθυμίες ζώων και τα ζώα δεν μπορούν να καταλάβουν τί είναι Θεός και ψυχή.
Για να κατανοήσει κανείς, αν στον τάφο τελειώνει η ζωή ή αρχίζει, πρέπει να είναι ανώτερος από τα ζώα, αν δεν μπορεί να το κατανοήσει, τότε δεν διαφέρει από την νοημοσύνη των ζώων.
Ο αμελέτητος ζητά πάντοτε, όσα ζητάνε τα ζώα, πορνείες, φαγητό και λοιπές ακαταστασίες.
Τα σαράντα τα κάνουμε πάντοτε την ίδια μέρα απαγορεύεται να τα κάνωμε έστω και μια μέρα αργότερα, διότι… ο Άγγελος δεν θα μπορέσει χωρίς τις ευχές να περάσει την ψυχήν από τα εναέρια δαιμονικά τελώνεια.
Φαντασθείτε έναν στρατηγόν που ξέρει ότι την τεσσαρακοστήν μέρα πρόκειται να του επιτεθεί ο εχθρός.
Και επειγόντως ζητά από το γενικόν επιτελείον Στρατού να του στείλουν όπλα και στρατόν για να νικήσει τον εχθρόν.
Αν του στείλουν ενισχύσεις μια μέρα αργότερα θα χάσει τον πόλεμον και όλοι θα σκλαβωθούμε στον εχθρό.
Αν του τα στείλουν τα όπλα και τον στρατό την κανονική ημέρα θα νικήσει και θα είναι ελεύθεροι και ευτυχείς.
Το ίδιο συμβαίνει και με τον Άγγελον που θέλει να περάσει την ψυχήν και να την παρουσιάσει στον Θεόν.
Αν τις ευχές τις πάρει την τεσσαρακοστήν ημέρα θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τους δαίμονες ,διότι όπως μια σκέψη, μπορούμε να την κάνωμε υλική πράξη και να την δούμε, έτσι και οι ευχές που είναι σκέψεις, ο Άγγελος τις χρησιμοποιεί για πράξεις πνευματικές και σαν βοηθητική ασπίδα για την ψυχή.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό , σοβαρότερον δεν υπάρχει.
Αλίμονον και πάλι σ’ αυτούς που δεν κάνουν μνημόσυνα για τους νεκρούς των. Καλύτερα να μην είχαν γεννηθεί, όταν θα πεθάνουν και η ψυχή τους πεταχθεί στον τόπον της φρίκης και του αναστεναγμού, τότε θα καταλάβουν το πόσον αξίαν έχουν τα μνημόσυνα.
Όταν θα βλέπουν τον διπλανό τους να αναπαύεται ,διότι στην γην τον κάνουν μνημόσυνα και αυτός να ουρλιάζει από τους πόνους μέσα στο πυρ της κολάσεως, διότι οι δικοί του τον ξέχασαν και δεν τον μνημονεύουν.

Από το βιβλίο: Ιερέως Φωτίου Νικολαΐδη

Re: τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 21, 2010 11:26 am
από grigoria-ka
θέλω να συμπληρώσω κ κάτι ακόμη.όλοι μας κάνουμε μνημόσυνα κ πηγαίνουμε σε μνημόσυνα, ποίος δεν τέλεσε μνημόσυνο στη ζωή του?για τους δικούς του νεκρούς? δυστυχώς όμως παρόλο που γίνονται τα μνημόσυνα πολλοί έχουν άγνοια γύρο από αυτό το θέμα.για πολλούς κατάντησαν μια κοινωνική υποχρέωσις, αυτοί πρέπει να πάνε στο μνημόσυνο όχι για να ενώσουν τις προσευχές τους υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του νεκρού, αλλά για να μην παρεξηγηθούν από τους τελούνταν αυτού,γι αυτό κ δεν πηγαίνουν στην ώρα τους στην εκκλησία ,κ πόσο περισσότεροι από αυτούς δεν μπαίνουν καν μέσα στην εκκλησία, πηγαίνουν απλός για να τους δουν οι συγγενείς ότι πήγαν, υπάρχει μεγάλη άγνοια δυστυχώς

Re: τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 21, 2010 12:29 pm
από aggelikiglafki
Πολύ καλό βιβλίο σχετικό με τα μνημόσυνα η ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ του Σωτήρχου .Λύνει πολλές απορίες στα σχετικά ζητήματα.

Re: τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 21, 2010 5:28 pm
από mariagermania
to mnimosino einai to trisagio sto mnima kai ta koliva kai o oinos ,ola ta ipolipa einai perita pou kanoune deksiosis kai ala diafora thelis na kaneis ena kalo gia kapio diko sou atomou pou efige apo tin zoi pigene se mia oikogenia trofima i se kapio idrima kane ekini tin imera to trapezi.kai kathe savato tin leitourgia sou stin eklisia gia mnimoneysi yper anapayseos.

Re: τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 21, 2010 5:32 pm
από grigoria-ka
mariagermania έγραψε:to mnimosino einai to trisagio sto mnima kai ta koliva kai o oinos ,ola ta ipolipa einai perita pou kanoune deksiosis kai ala diafora thelis na kaneis ena kalo gia kapio diko sou atomou pou efige apo tin zoi pigene se mia oikogenia trofima i se kapio idrima kane ekini tin imera to trapezi.kai kathe savato tin leitourgia sou stin eklisia gia mnimoneysi yper anapayseos.
συμφωνώ είναι καλύτερο αυτό για την ψυχή του νεκρού,κάνουμε τραπέζια για να μας πει ο κόσμος αν ήταν καλό το φαΐ η αν κάναμε πολλά ήδη φαγητών,στην ουσία για τον κόσμο τα κάνουμε ,για να φανούμε εμείς.

Re: Τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιουν 29, 2014 8:59 am
από vasilisalt
Τι όμορφες και ωφελιμες ειναι οι μνημες των κεκοιμημένων αδερφων μας.
Φυσικά και υπαρχει θλίψη στα ματια όλων, αλλα και μια σιγουριά για
τον αιώνιο παράδεισο!
Ώρες ώρες νομίζεις πως ο κεκοιμημενος ειναι εκει και παρακολουθεί.
Και συγχωρέστε μου τη σιγουριά, αλλα για κάποιους ειμαι απόλυτα πεπεισμένος.
Οταν ανάβουμε το κεράκι και λέμε τις προσ ευχουλες μας, μας απαντούν με ένα
ανοιξιατικο χαμόγελο, Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΜΕ ΘΥΜΑΣΑΙ.

Re: Τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 01, 2014 8:08 am
από aposal
Μπορεί να φανώ φαιδρός, αλλά αισθανόμουν πάντοτε απέραντη ηρεμία και γαλήνη όταν πήγαινα στο Νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης (στη Θέρμη) για να επισκεφθώ το μνήμα της μητέρας μου.
Κάθε φορά, αφού πρώτα καθαρίζαμε το μνήμα, στη συνέχεια ψάχναμε τον ιερέα που θα έψελνε το τρισάγιο, που ήταν και το μόνο που ανάπαυε την ψυχής της μακαρίτισας, μια και τα μάρμαρα, τα λουλούδια και τα καθαρίσματα ουδόλως βοηθούσαν εκείνην, αλλά μόνον εμάς που τα βλέπαμε.
Ελπίζω πάντως να μην γίνεται σύγχυση μεταξύ του μνημοσύνου που είναι κομμάτι της Θείας Λειτουργίας και του τρισάγιου που ψάλλεται, στο μνήμα κυρίως.

Re: Τα μνημόσυνα ωφελούν

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 01, 2014 8:53 am
από toula
Σε καταλαβαίνω απόλυτα γιατί την ίδια ηρεμία και γαλήνη αισθανόμουν και αισθάνομαι κι εγώ όταν πηγαίνω στο κοιμητήριο της Αγίας Παρασκευής στο μνήμα του πατέρα μου. Τα πρώτα δύο χρόνια πηγαίναμε πολύ συχνά και μου ήταν πολύ οικείο το περιβάλλον του κοιμητηρίου. Είχα την εντύπωση ότι μας βλέπει η ψυχή του και χαιρόταν που τον επισκεπτόμασταν. Τα μνημόσυνα βέβαια και τα τρισάγια ωφελούν πολύ και ποτέ δεν τα παραλείπαμε/πουμε !