Η Βυζαντινή Μουσική με τη γλύκα της

Συζήτηση για την Βυζαντινή Μουσική.

Συντονιστές: alex, Συντονιστές

Απάντηση
omirosx
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 10, 2008 5:00 am

Η Βυζαντινή Μουσική με τη γλύκα της

Δημοσίευση από omirosx »

Η ΒΥΖΑΝΤΗΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΦΕΒΡΗΜΑ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Η ψαλμωδία είναι επιστήμη και τέχνη, είναι καλιτεχνία και προσευχή, είναι νουθεσία και εμμελλες κήρυγμα
Οι ιεροψάλτες χρησιμοποιούν το θείο δώρο το φωνητικό του τάλαντο, και κατέχεται από αγωνία διότι πρέπει να είναι πάντοτε καλλά φωνητικώς . Πάντοτε ανησυχεί για τις φωνιτηκές του χορδές που είναι τόσο λεπτό όργανο και προσβάλλεται από διάφορες ασθένειες. Πολλές φορές επικίνδυνες όπως η μόνιμη βραχνάδα και υπερκόποση
Μελωδοί και υμνογράφοι των Ορθοδόξων την οικανότητα του μελωδείν ελάμβανον εκ Θεού –Περιπτώσεις Ρωμανού του Μελλωδού , Ιωσήφ Σικελού.
Δυνάμεθα να είπωμεν, ότι έβαπτον τον κάλαμον εις τα νάματα της πίστεως των και τα δάκρυα της μετανοίας των.
Ο λόγος των ύμνων της δυτικής Εκκλησίας τολμώμεν να είπωμεν, είναι ως παιδικά ποιήματα εν συγκρίσει προς την Βυζαντινή υμνογραφία. Τουναντίον η μουσική εκεί είναι λίαν περίτεχνος
Ο Ορθόδοξος ύμνος με την μουσική του αποβαίνει μυστικός διάλογος πλάσματος και πλάστου, οδηγών τον πιστόν εις την μετ’ εκείνου μυστική ένωση.
Υμνοδόν Μελλωδόν
Εις την Ανατολήν προκειμένου περί της Εκκλησίας, έχομεν-Υμνοδόν Μελωδόν-
Εις την Δύσιν όμως έχομεν συνθέτην ¨Όπως και εις την κοσμικήν Τσιτσάανης –Μορτσα» Ο πρώτος μελωδών προσεύχεται μετα νηστείας . Ο δεύτερος βασικώς και κυρίως κάνει τέχνη εις τον χώρον της Εκκλησίας
Η Βυζαντινή Εκκλησιαστική μουσική δεν είναι απλώς ανθρώπινο επάγγελμα αλλά θείον λειτούργημα. Δεν προσφερεται δια ανθρωπίνους επιδιώξεις και συμφέροντα, αλλά εξαδαννικεύει το θρησκευτικόν αίσθημα και εξυψώνει το χριστανικόν φρόνιμα καιΠνεύμα. Η Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική τέρπει την ακουήν ηδύνει την ψυχήν, κατανύσει την καρδίαν, συνουχεί τας συνειδήσεις και μετασιώνει τον νουν. Αύτη ενέχει το ηδύφθογγον έπος, το ηδήμολπον μέλος, το ηδύπνοον νόημα, όσα ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός ως καλλικέλαδος αηδών συνέθεσε και η λύρα του πνεύματος αυτού του Κοσμά Μαϊουμά εμελοποίησεν, η μελωδία του Ρωμανού επαρουσίασε και ο γλυκύτατος αυλός του Κουκουζέλη αντήχησε. Και όλων των λοιπόν υμνογράφων των ευκλειών της Εκκλησιας Αγίων, Οσίων και δικαίων η σύνθεσις και ο ύμνος ενεφάνησαν
alex
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alex »

Όπως ακριβώς τα λες είναι

Την βυζαντινή μουσική την έδωσε ο θεός στον άνθρωπο
Τον ήχο του λάρυγγα και το πόσο ψηλά η χαμηλά μπορεί να φτάσει μονό ο θεός το ξέρει διότι αυτό είναι χάρισμα και κανένα μηχάνημα Ισοκράτης δεν μπορεί τόσο πιστά να ακόλουθη
Όταν ένας μελωδός έχει επίγνωση και είναι ταπεινός σε αυτό που κάνει όταν υμνωδεί ο οποίος προετοίμαζε τις ψυχές των ανθρώπων προς τον παράδεισο και τότε κατεβαίνουν τα χερουβίμ μυστικός εικονίζοντες λέει ο χειρουβικός ύμνος ο όποιος κατεβάζει το άγιο πνεύμα μέσα στο δισκοπότηρο και εν συνεχεία στους ανθρώπους


Παλαιό περιστατικό

Ένα αγοράκι 7 ετών μετά τη λειτουργία ρωτούσε την ευσεβή μητέρα του αυτοί οι άνθρωποι οι όποιοι έχουν φτερά άσπρα τη κάνουν δίπλα με πέπλα στου ψάλτες και μαζί με τον παππούλη τη ακριβώς ρίχνουν και σηκώνουν τα πράγματα τις υγείας τράπεζας

Η καθαρή του ψυχή του έδηξε τον άρτο ζωής που δίνει η πανάγια σε μας του αμαρτωλούς
Απάντηση

Επιστροφή στο “Βυζαντινή Μουσική”