Θετικά και αρνητικά Ιεροψαλτών

Συζήτηση για την Βυζαντινή Μουσική.

Συντονιστές: alex, Συντονιστές

kallitexniko
Απλό Μέλος
Απλό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 23, 2006 6:00 am

Θετικά και αρνητικά Ιεροψαλτών

Δημοσίευση από kallitexniko »

Ο Καθένας μπορεί να γράφει εδώ τα θετικά και τα αρνητικά που βλέπει στους ιεροψάλτες της ενορίας του . Αυτό γίνεται φυσικά για την βελτίωση του χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένας Ιεροψάλτης στο αναλόγιον . Και πως θα θέλαμε να είναι ο Ιεροψάλτης . Όσοι είστε Ιεροψάλτες δώστε μας και τισ δικές σας συμβουλές .
alex
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alex »

Ιεροψάλτης και Ψάλτης είναι γενικά ο ψάλλων εκκλησιαστικούς ύμνους.
Είναι κατώτερος κληρικός και καθίσταται στο βαθμό του χειροθεσία.
Κατά την Ορθόδοξη λειτουργική διδασκαλία δεν τελείται Θεία Λειτουργία άνευ της παρουσίας Ιεροψάλτη.
Ο Ιεροψάλτης συναισθάνεται την υψηλή και φοβερή διακονία και δεν νοιώθει ως υπάλληλος ή βεντέτα
Carlos
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 28, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από Carlos »

Επειδή είναι ένα θέμα το οποίο με έχει απασχολήσει αρκετά θα ήθελα να μοιραστώ κάποιους προβληματισμούς..

Η ψαλτική τέχνη κατά την άποψη μου διαθέτει δύο χαρακτήρες για ευνόητους λόγους. Τον λειτουργικό και τον αισθητικό.
Ως προς τον λειτουργικό με προβληματίζει το γεγονός ότι υπάρχουν ναοί που δεν έχουν ψάλτες και άλλοι που έχουν άνω των δύο. Καλή και η χορωδία αλλά δεν θα έπρεπε στην κοινή ψαλτική συνείδηση να στελεχωθούν αρχικά οι ναοί που έχουν λειτουργικό πρόβλημα??
Ως προς τον αισθητικό χαρακτήρα βλέπω ότι όλες οι σχολές έχουν εξομοιωθεί με το κατάντημα των ωδείων Κοινώς διδάσκουν εκτέλεση κ όχι σύνθεση κάτι που κατά την άποψη μου υποβιβάζει την έννοια της μουσικής στην κατηγορία των cd player. και πως θα γράψει λοιπόν κάποιος νέα μουσική αφού τα πάντα στο επίσημο διδακτικό πεδίο τον κατακρεουργούν?
alex
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alex »

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί ναοί με ένα η κανέναν ψάλτη και αυτό είναι κακό
Και σίγουρα τα ωδεία διδάσκουν εκτέλεση και θεωρία και όχι πρακτική μέθοδο
Νομίζεις ότι ένας όποιος τελειώνει βυζαντινή και δεν έχει ανέβει στο αναλόγιο, δεν θα μπορέσει να κάνει τίποτα
Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
Carlos
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 28, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από Carlos »

alex έγραψε: Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
Ακριβώς εδώ είναι το πρόβλημα κατά την γνώμη μου. Καλά είναι και τα πτυχία αλλά ως προς τη σύνθεση το θέμα αλλάζει.Δεν είναι τόσο απαραίτητα. Άλλα πράγματα όπως το φαινόμενο του ήχου, μορφολογία, ψυχοακουστική κλπ είναι ίσως υπερβολικά πιο απαραίτητα κ σίγουρα όχι μονον αυτά. Η νοοτροπία όμως το οτι μόνον σαλτσες μπορείς να βάλεις είναι κατά βάση απαισιόδοξη και οπισθοδρομική. Αν οι προηγούμενοι από εμάς κατάφεραν να φτιάξουν τα πάντα τότε τα πάντα είναι μάταια...
alex
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alex »

φίλε μου κάλε ωραία τα λες και μπράβο σου και εγώ είμαι νεωτεριστής
κάποια πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν από την μια στιγμή στην άλλη
υπαρχή η σύνοδος οι ΟΠΟΙΑ αποφασίζει γι αυτά τα οποία γίνονται εδώ και χρόνια
με καταξιωμένους επιστήμονες πάνω στη μουσική και παράδοση σε αυτή την βάρια κληρονομιά
ΠΟΛΛΑ έχουν αλλάξει από τότε όχι ομως να χάνουμε τον αρχικό μα στόχο
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος alex την Παρ Σεπ 12, 2008 11:58 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
alex
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alex »

ΣΥΓΝΩΜΗ για τούς ΤΟΝΙΣΜΟΥΣ μου είναι επειδή γράφω γρήγορα
Carlos
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 28, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από Carlos »

Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να χάνουμε τον αρχικό μας στόχο αλλά βλέπεις η μουσική είναι τέχνη και ως τέχνη είναι για τους καλλιτέχνες κι όχι για τους επιστήμονες. Και η μοναδική επιτροπή ως προς το αισθητικό μέρος κ όχι το θεολογικό που μπορεί να κρίνει μια τέχνη είναι το πέρασμα του χρόνου κ η αποδοχή ή όχι από τον ίδιο τον λαό της εκκλησίας.
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D
theodosis79
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1260
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 10, 2008 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από theodosis79 »

Πάντως έχου παρατηρήσει ότι όλοι οι ψάλτες είναι υπερήφανοι για τους δασκάλους τους!
alex
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alex »

Carlos έγραψε:Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να χάνουμε τον αρχικό μας στόχο αλλά βλέπεις η μουσική είναι τέχνη και ως τέχνη είναι για τους καλλιτέχνες κι όχι για τους επιστήμονες. Και η μοναδική επιτροπή ως προς το αισθητικό μέρος κ όχι το θεολογικό που μπορεί να κρίνει μια τέχνη είναι το πέρασμα του χρόνου κ η αποδοχή ή όχι από τον ίδιο τον λαό της εκκλησίας.
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D
Πάντως είσαι πολύ καλός ομιλητής
Απάντηση

Επιστροφή στο “Βυζαντινή Μουσική”