Σελίδα 1 από 8

Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 6:19 am
από Captain Yiannis

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 6:29 am
από Captain Yiannis

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 6:47 am
από Captain Yiannis
Δημ. Τσελεγγίδης


Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 8:06 am
από aposal
Χθες στο Κυριακάτικο λόγο του ο πρωτοπρεσβύτερος της ενορίας μας πατέρας Ματθαίος Χ. έριξε μερικά υπονοούμενα για την Πανορθόδοξη Σύνοδο λέγοντας ότι εμείς οι πιστοί πρέπει να κρίνουμε αν οι αποφάσεις της Συνόδου συνάδουν με το ορθόδοξο δόγμα πριν τις ακολουθήσουμε, διαφορετικά έχουμε κι εμείς ευθύνη.

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 8:14 am
από toula
Aν δεν είναι εις θέση να μην ξεφύγουν ούτε λέξη από το δόγμα της πίστεώς μας εκείνοι που είναι πατριάρχες, αρχιεπίσκοποι και λοιποί θεολόγοι που έχουν εμπειρία και γνώση για τα δογματικά της Ορθοδοξίας, έχουμε εμείς οι απλοί λαϊκοί με τις φτωχές μας γνώσεις ;;;

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 8:50 am
από ntinos
toula έγραψε:Aν δεν είναι εις θέση να μην ξεφύγουν ούτε λέξη από το δόγμα της πίστεώς μας εκείνοι που είναι πατριάρχες, αρχιεπίσκοποι και λοιποί θεολόγοι που έχουν εμπειρία και γνώση για τα δογματικά της Ορθοδοξίας, έχουμε εμείς οι απλοί λαϊκοί με τις φτωχές μας γνώσεις ;;;
Είχα κ εγώ αυτή την απορία. Χθες διάβασα ένα διαφωτιστικό κείμενο.

Η σχοινοβασία της Ορθοδοξίας (π. Ανδρέα Αγαθοκλέους)
Οι θεολόγοι λένε πως για να ζει κανείς ορθόδοξα θα πρέπει να βαδίζει όπως πάνω σ’ ένα τεντωμένο σχοινί. Κι οι αγιορείτες μιλούν για το εύκολο να πλανηθεί κανείς αλλά και το δύσκολο να διορθωθεί.

Νομίζω ότι η ευθύνη για την πνευματική μας πορεία δεν μπορεί να εναποτίθεται εξ ολοκλήρου στους ώμους των πνευματικών πατέρων και όλων εκείνων που θεσμικά ανάλαβαν την ευθύνη να «ορθοτομούν τον λόγον της αληθείας». Ασφαλώς κι έχουν μεγάλη ευθύνη ενώπιον του Θεού και των ανθρώπων για το τι δείχνουν, με τη ζωή και το λόγο τους, για την όντως Ζωή. Άλλωστε «πώς θα πιστέψουν οι άνθρωποι, αν δεν έχουν ακούσει γι’ αυτόν και … αν κάποιος δεν τους τον κηρύξει;» (Ρωμ. 10, 14). Η διδασκαλία- κατήχηση ήταν και είναι πρωτεύον στοιχείο στη ζωή της Εκκλησίας, γι’ αυτό απαιτείται φώτιση, γνώση, σύνεση, διάκριση.

Όμως, ο κάθε χριστιανός- μέλος της Εκκλησίας, έχοντας τα χαρίσματα της ύπαρξής του ως εικόνα Θεού και ως βαφτισμένος τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, θα πρέπει να μπορεί να διακρίνει το λόγο που συγχύζει από το λόγο που αναπαύει, αυτόν της Εκκλησίας από τον ατομικό, της αλήθειας του Χριστού από τον ανθρώπινο.

Η αντίληψη ότι «το είπε ο τάδε πατέρας ή γέροντας» κι άρα είναι αναντίλεκτο, παραπέμπει στο φαινόμενο του παπισμού ή του γεροντισμού, που, ασφαλώς, είναι ξένο προς το πνεύμα των Πατέρων, της Παραδόσεώς μας. Το «ορθοτομείν τον λόγον της αληθείας» σημαίνει ν’ αποκαλύπτει την Αλήθεια του Χριστού με ταπείνωση και βεβαιότητα ότι είναι η Αλήθεια που ελευθερώνει και σώζει.

Η αποκάλυψη αυτή δεν σημαίνει παράθεση αγιογραφικών ή Πατερικών κειμένων, χωρίς το Πνεύμα που ζωογονεί. Βασικά σημαίνει την αφομοίωση του πνεύματος των κειμένων που γίνεται τρόπος ζωής, ίδιο με αυτών που τα έγραψαν. Βέβαια, ποιος μπορεί να καυχηθεί, απ’ όσους καλούνται να διδάξουν την Αλήθεια, ότι έφτασε στα μέτρα των Αγίων και γι’ αυτό το κάνει; Η συναίσθηση ότι καλείται «ορθοτομώντας τον λόγον της Αληθείας» να διακονήσει τους αδελφούς του Κυρίου και δικούς του αδελφούς, ως κλήση κι όχι ως εξουσία, ως χάρισμα και όχι ως δικαίωμα, θα «ευκολύνει» το Πνεύμα το άγιο να τον φωτίσει.

Η κατάσταση αυτή θα ενεργήσει στο λαό του Θεού ως αίσθηση, ως βεβαιότητα, ότι ο λόγος του διδάσκοντος - κατηχητή είναι λόγος εκκλησιαστικός κι άρα λόγος Αλήθειας.

Ο πληθωρισμός του λόγου στις μέρες μας έφερε και τον πληθωρισμό του θρησκευτικού λόγου. Αν και αυτό φαίνεται θετικό, κρύβει τον κίνδυνο ν’ αυξηθούν οι εκφραστές του νόθου λόγου του Θεού, του αλλοιωμένου και συγχυσμένου. Ο καθένας μας έχει ευθύνη για το τι θ’ αποδεχτεί, ποιον θα εμπιστευτεί και ποιον θ’ ακούσει. Η κρίση είναι χάρισμα του Θεού προς κάθε άνθρωπο που χρειάζεται να το ενεργοποιούμε συχνά. Όπως και η «πληροφορία» ως χάρισμα του Αγίου Πνεύματος προς τον ταπεινό και «άνθρωπο του Θεού» που τον πληροφορεί για την αλήθεια, ώστε να αποφύγει την πλάνη.

Βαδίζουμε όντως πάνω σε σχοινί. Αν και φαντάζει επικίνδυνο, είναι όμως εκπληκτικό, ενδιαφέρον, ζωντανό! Αν βαδίζουμε ταπεινά και με συναίσθηση του κινδύνου, ακόμα κι αν πέσουμε, σίγουρα θα πέσουμε στην αγκαλιά του Θεού μας που μπορεί και ξέρει τον τρόπο να μας ανορθώσει και να μας δείξει πάλι «οδόν σωτηρίας».

Πηγή: http://isagiastriados.com/%CE%BA%CE%B5% ... CF%82.html

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 8:53 am
από Captain Yiannis
Και όμως Παναγιώτα,( :smile: ) Μία είναι η στρατευομένη εκκλησία
με κεφαλή τον Κύριο μας και Θεό μας Ιησού Χριστό, τον Υιό και Λόγο του Θεού.

Ο Λαός έχει πάντα τον τελευταίο λόγο. :smile:

Έτσι γιά την ιστορία στην "ενωτική" "ουνιτών" σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας (1438-1439) όλοι αυτοί (οι ορθόδοξοι)
που είχαν ενδώσει στις παπικές αξιώσεις, όταν γύρισαν πίσω στις χώρες τους βρήκαν τον μπελά τους από τον λαό στην Ρουμανία και αλλού,
και πολλοί απ' αυτούς υπαναχώρησαν στην ψήφο τους ..... και όχι μόνο.

Δόξα τω Θεώ.

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 8:54 am
από Dimitris39
Μήπως ήρθε η ώρα που λένε οι άγιοι Πατέρες ο Θεός άρχισε να επιλέγει;
Μακαριοι εκείνοι που θα παλέψουν και θα υπομεινουν ως το τέλος αυτοί και θα σωθούν

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 9:03 am
από Captain Yiannis
Dimitris39 έγραψε:Μήπως ήρθε η ώρα που λένε οι άγιοι Πατέρες ο Θεός άρχισε να επιλέγει;
Μακαριοι εκείνοι που θα παλέψουν και θα υπομεινουν ως το τέλος αυτοί και θα σωθούν
Κάθε μέρα και ώρα είναι αυτός ο "χρόνος" Δημήτριε ... :8

Re: Αγία και Μεγάλη, Πανορθόδοξη Σύνοδος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 13, 2016 11:49 am
από Captain Yiannis
Προσωπικά πιστεύω ότι αυτή η σύνοδος πρέπει να γίνει και όπως γίνει.
Μία Σύνοδος γίνεται τελικά αποδεκτή από τον λαό του Θεού.
Οι αποφάσεις της κρίνονται …και πάντως δεν απειλείται η Ορθοδοξία και η ορθόδοξη πίστη μας.

Κάπου διάβασα ότι καλό είναι να μη μείνουμε στα «επί μέρους, συμφωνώ,
είναι πειρασμός το «επί μέρους,
Επίσης ότι ο Ρώσος ζητά διευκρινήσεις για το ποιος θα είναι ο πρώτος εκεί ,
ακουσον άκουσον , αμφισβητείται το πρωτείο του Οικουμενικού Πατριάρχου , φεύ.

Σίγουρα κάποιοι θα βρουν ευκαιρία να στηλιτεύσουν κάποιες διαφωνίες και αντιπαλότητες, αλλά το μήνυμα που θα σταλεί στον Κόσμο είναι ότι, υπάρχουμε και είμαστε δυνατοί.
Αν πάλι πάρει αποφάσεις που δεν είναι εν Αγίω Πνεύματι, αυτό θα φανεί και τότε θα φανεί και η δύναμη του Θεού .
Από μόνοι μας χωρίς τη βοήθεια του Θεού, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Τι λέτε: