O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Απάντηση
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από toula »

O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Ο Ιερέας δεν είναι ένα συνηθισμένο πρόσωπο. Παρά τις αμαρτίες, οι οποίες αναπόφευκτα ως άνθρωπο τον βαρύνουν, παρά τις ατέλειες και τις βρότειες (ανθρώπινες) αδυναμίες του, εξαιτίας της αγίας ιεροσύνης που φέρει, βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους. Μεταξύ ουρανού και γης! Γιατί η ιεροσύνη «τελείται μεν επί της γης, τάξιν δε επουρανίων έχει ταγμάτων…». Τελείται μεν πάνω στη γη, αλλά ανήκει στα έργα των ουρανίων δυνάμεων. Και τούτο είναι πολύ φυσικό, εφόσον δεν την ίδρυσε ούτε άνθρωπος, ούτε άγγελος, ούτε αρχάγγελος, ούτε καμιά άλλη κτιστή δύναμη, αλλά την ίδρυσε το ίδιο το Πανάγιο Πνεύμα, το οποίο και έκαμε ανθρώπους που ακόμα ζουν με το σώμα τους, ικανούς να διεξάγουν υπηρεσία Αγγέλων, όπως μας πληροφορεί ο απλανής διδάσκαλος της Εκκλησίας, ο Χρυσορρήμων Ιωάννης.

Ο ιερέας επιτελεί έργο Αγγέλων. Ή μάλλον και υψηλότερο των Αγγέλων, διότι οι Άγγελοι δεν έχουν εξουσία να τελούν τη Θεία Λειτουργία, ενώ εκείνος μετέχει στην ιεροσύνη του Χριστού και θυσιάζει τον Αμνό του Θεού! Οι Άγγελοι δεν έχουν εξουσία να συγχωρούν αμαρτίες, ενώ εκείνος έχει εξουσία όχι μόνο να συγχωρεί, αλλά και να μη συγχωρεί («δεσμείν και λύειν»), και η απόφασή του δεσμεύει την κρίση του Θεού! Είναι οικονόμος των Μυστηρίων του Θεού! Προσφέρει στον Κύριο την προσευχή της Εκκλησίας- την ευχαριστία, τη δοξολογία και τα αιτήματά μας, και φέρνει στο λαό τη χάρη, την ειρήνη, τη συγχώρηση, την καταλλαγή, την ίαση, τη δωρεά, «πάσαν δόσιν αγαθήν και παν δώρημα τέλειον, άνωθεν καταβαίνον εκ του Πατρός των φώτων». Προσφέρει τον κόσμο στο Θεό και κατεβάζει το Θεό στον κόσμο! Ουρανώνει τη γη και θεώνει τον άνθρωπο!

Βασιλείς και άρχοντες και οι σπουδαίοι της γης, όλοι από τη μια μεριά, δεν μπορούν να ισοσταθμίσουν ένα ιερέα από την άλλη! Γιατί εκείνος, μόνος του, απλός και άσημος συχνά κατά κόσμον, μπορεί όχι μόνο τον κόσμο και τους επί γης να οικονομήσει κατά Θεόν, αλλά και τους προ πολλού απελθόντες! Όταν λειτουργεί ο πάπας, ο τελευταίος και αμαρτωλός -αν θέλετε- φωτίζεται και η ίδια η κόλαση, και βρίσκουν κάποια αναψυχή και παρηγοριά κι αυτοί οι απολεσθέντες! Γι’ αυτό και ο Πατέρας του Γένους μας Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός λέει: «Αν συναντήσω στο δρόμο ένα παπά και τον Βασιλέα, τον παπά θα τιμήσω περισσότερο κι αυτόν θα χαιρετήσω πρώτα. Αν συναντήσω έναν Άγγελο και έναν Ιερέα, πρώτα τον ιερέα θα χαιρετήσω και θα προσκυνήσω και μετά τον Άγγελο »!

Εμείς οι Έλληνες, πέρα από τους θρησκευτικούς λόγους, έχουμε κι άλλους λόγους να σεμνυνόμαστε για τους ιερείς μας. Ο ιερός κλήρος της Ρωμηοσύνης, ο ταπεινός Έλληνας πάπας, δεν βαστάζει μόνο του Ιησού Χριστού τα στίγματα, μα και του μαρτυρικού μας Γένους! Η καρδιά του έπαλλε και πάλλει πάντα στον ρυθμό της καρδιάς του ποιμνίου του! Πάντοτε μοιράστηκε με τα πρόβατά του τις τύχες τους! Πατέρας κι αδελφός και δάσκαλος μαζί! Συναγωνιστής και μάρτυρας και θύμα! Ο Ελληνικός Κλήρος δεν υπήρξε ποτέ τάξη ευγενών, ούτε ταυτίσθηκε με τους ισχυρούς της γης. Ρακενδύτης(με παλιά ρούχα) συχνά και αποχειροβίωτος(που ζει από χειρονακτική εργασία), πολύτεκνος και ταπεινός, αμέτρητες φορές έβαψε το ράσο του με το ιερό του αίμα στους εθνικούς αγώνες! Φιλότιμα κράτησε αναμμένο το καντήλι της πίστης, καλλιέργησε τις ελληνορθόδοξες αξίες, διατήρησε τη γλώσσα την ελληνική, δίδαξε έργω και λόγω την τεθλιμμένη οδό του Κυρίου…

Όλα τα παραπάνω είναι αρκετά για να υπογραμμίσουν ποιά πρέπει να είναι η στάση του καθενός όταν διαβαίνει ένα ράσο. Όταν φαίνεται στο δρόμο ένας που έχει το βαρύ προνόμιο να είναι επωμισμένος την ευθύνη της σωτηρίας μας και της μεταμορφώσεως του κόσμου μας σε «καινή κτίση». Ένας που έχει το προνόμιο να φέρει το πένθος των αμαρτιών μας μαζί με το πένθος του Γένους μας και τους στεναγμούς της Ρωμηοσύνης! Όμως το ράσο συχνά γίνεται αντικείμενο χλεύης εκ μέρους της πονηρής και αγνώμονος γενεάς μας. Με άλλοθι (εκ των υστέρων!) κάποιες τραγικές περιπτώσεις πεπτωκότων ιερωμένων, χυδαία λόγια, ανόητες προλήψεις, ακόμη και αισχρές χειρονομίες όχι σπάνια, σημειώνονται στη θέα και μόνο του κληρικού! Οδυνηρό σύμπτωμα, που ασφαλώς προδίδει υποβόσκουσα βαρύτατη πνευματική νόσο του νεώτερου Ελληνισμού! Κι όταν η μνήμη λειτουργεί, θυμούνται οι παλιότεροι, όχι χωρίς πικρία, ότι κ’ οι αλλόθρησκοι κατακτητές του τόπου μας τιμούσαν τους ιερείς μας και τους Αρχιερείς και δεν αποτελούσε παράξενο φαινόμενο νάβλεπες Τούρκο να φιλάει το χέρι ενός παπά και να ζητάει την ευχή του!…

Ο λόγος του Θεού είναι κατηγορηματικός: «Μ’ όλη σου την ψυχή να ευλαβείσαι τον Κύριο και να τιμάς τους Ιερείς Του. Μ’ όλη σου τη δύναμη ν’ αγαπήσεις Αυτόν ! που σ’ έπλασε και να μην εγκαταλείψεις τους λειτουργούς Του. Να φοβάσαι τον Κύριο και να δοξάζεις τον ιερέα Του…». Και αλλού: «Στους προφήτες μου μην κάνετε κακό!» (Α’ Παραλειπ. 16: 22)

Τους λειτουργούς μου, τους κήρυκες του λόγου μου, τους απεσταλμένους μου, μην τους κακομεταχειρίζεσθε! Ένα οδυνηρό συμβάν αναφέρεται στη Παλαιά Διαθήκη, στο βιβλίο Δ’ Βασιλειών, κεφ. Β’. Ο Προφήτης Ελισαίος, ένας κατ’ εξοχήν πονετικός και φιλάνθρωπος άνθρωπος του Θεού, ανέβαινε προς τη Βαιθήλ. Καθώς ανέβαινε, ένα σμάρι αλητόπαιδα άρχισαν να τον γιουχαΐζουν και να τον ειρωνεύονται: «ανάβαινε, φαλακρέ, ανάβαινε!» (ήταν φαλακρός). Βρέθηκε σε στιγμή ανθρώπινης αδυναμίας ο δούλος του Θεού. Πικράθηκε, γύρισε πίσω και τα κοίταξε και «τα καταράστηκε στο όνομα του Κυρίου». Την πικρία του Προφήτη εκδικήθηκαν την ίδια στιγμή δύο αρκούδες που βγήκαν από το διπλανό δάσος και «όρμησαν πάνω τους και κατασπάραξαν σαράντα δύο παιδιά»! Κατασπάραξαν σαράντα δύο παιδιά! Ασύλληπτα φοβερό πράγμα η πικρία και η δίκαιη αγανάκτηση των λειτουργών του Θεού! Ρίχνει τον αίτιο της στη δικαιοσύνη του Θεού και εφαρμόζεται το «είναι φοβερό να πέσει κανείς στα χέρια του αληθινού Θεού»! (Εβρ. 10: 31).

Ας μην σκεφθεί κανείς: Ο Ελισαίος ήταν Προφήτης· ο παπάς δεν είναι κάτι ανάλογο! Μεγαλύτερος του Προφήτη είναι ο ιερέας! Ο Προφήτης δεν είχε εξουσία ούτε θεία Λειτουργία να τελεί, ούτε αμαρτίες να συγχωρεί, ούτε νεκρούς να λύει από τα δεσμά άθεσμων πράξεων! Την εξουσία, όμως, αυτή την έχει ο ιερέας!… Τα συμπεράσματα είναι άπλα και εύκολα…

Το χειρότερο στις περιπτώσεις ασεβούς συμπεριφοράς έναντι των Κληρικών είναι ότι οι εκδηλώσεις της ασέβειας δεν απευθύνονται προς το πρόσωπο του ιερωμένου (συχνά ούτε καν τον γνωρίζουν οι τολμητίες), αλλά προς το ράσο! Προς την Ιεροσύνη! Επομένως δεν είναι καθόλου υπερβολικό να πει κανείς ότι αυτό είναι μια απ’ τις χειρότερες περιπτώσεις βλασφημίας. Ένα είδος βλασφημίας κατά του Αγίου Πνεύματος, το οποίο χορηγεί το χάρισμα της Ιεροσύνης! Και είναι σαφής και απερίφραστος ο λόγος τού Θεανθρώπου: «Όποιος μιλήσει προσβλητικά κατά του Αγίου Πνεύματος, αυτόν ο Θεός δεν θα τον συγχωρήσει ούτε στον τωρινό ούτε στον μελλοντικό κόσμο»! (Ματθ. 12: 32).

Από το βιβλίο «Οσμή ζωής»,
του Σεβ. Μητροπολίτου Προικοννήσου κ.κ. Ιωσήφ - εκδ. Άθως

ΠΗΓΗ: http:iereasanatolikisekklisias.blogspot.gr
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 24980
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από aposal »

Έτσι. Ο ιερέας έχει την αρμοδιότητα να "κατεβάζει" τον Θεό στην γη όποτε θέλει (όποτε τελεί τα μυστήρια).
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από dionysisgr »

Σε οτι αφορα την ιερωσυνη και τον σεβασμο και την αγαπη προς αυτην και λιγα ειπε ο Δεσποτης.

Πραγματικα οποιος εξουδενωνει Ιερεα, οποιος υβριζει και συκοφαντει το λειτουργημα της Ζωης,
δεν θα βρει τοπο να σταθει, εαν δεν μετανοησει καρδιακα και αληθινα.

Μια τροπον τινα ενσταση μονο, κατα τον υπερβολικο τονισμο του λειτουργηματος, και του ρολου.

Σαφως και ο ιερευς ειναι ο λειτουργος και ο προεστως της ευχαριστιακης συναξεως, ιδιως δε ως Αρχιερευς.

Απο εκει και περα, η νοοτροπια να υπερτονιζεται η παρουσια του κληρου, και η προσφορα του σε βαθμο απολυτο και καταλυτικο,
εχει ως αποτελεσμα εναν υπολανθανοντα κληρικαλισμο, και μια υποβαθμιση του λαου, ως χαρισματικου Σωματος Χριστου.

Χωρις λαο, ο ιερευς ειναι χωρις αντικειμενο. Ο Λαος Λειτ-ουργει, και ο Ιερευς υπουργει, δηλαδη διακονει το εργο υπερ του Λαου.

Ο Ιερευς θυσιαζει και μεσα απο την θυσια, ευχαριστια προσφερεται ως θυσια και αυτοπροσφορα ο ιδιος ο Λαος του Θεου.

Ο Θεος αντιδωρει την ευχαριστια, μεταβαλλοντας τα δωρα σε Τιμια Δωρα, και χορηγει Χαριν αντι χαριτος, Ζωη αντι ζωης.

Κατα συνεπεια, εχουμε ενα Σωμα, μια Συναξη, εναν Λαο, που προσφερει, ευχαριστει, θυσιαζει, λατρευει, δοξολογει.

Μεσα απο τον Λαο, καποιοι λαμβανουν το ιερατικο αξιωμα-χαρισμα, με αποστολικη διαδοχη, και διακονουν την Συναξη.

Δεν πρεπει να υπερτονιζεται ουτε ο λαος, ουτε ο κληρος του λαου.

Σε καθε περιπτωση δημιουργειται σοβαρο εκκλησιολογικο προβλημα,
που γεννα παρανοησεις, οι οποιες φτανουν μεσω της αγνοιας, και της ελλειψης θεολογικης-λειτουργικης παιδειας,
και ποικιλλουν απο την ολοτελα καταστροφικη "μαγικη" θεωρηση των Μυστηριων,
δηλαδη μια μηχανιστικη και ωφελιμιστικη αντιληψη, οτι αυτα δρουν ανεξαρτητα απο την δεκτικοτητα, του καθενος,
και την ενεργητικη του πορεια μεσα απο μετανοια, καθαρση, φωτισμο, εφ'ορου ζωης,
εως και την τελεια ελλειψη ενδιαφεροντος και συμμετοχης στα λατρευτικα δρωμενα της Εκκλησιας,
δηλαδη μια απονεκρωμενη και κατα συνηθεια παρουσια στις λατρευτικες συναξεις επειδη "ετσι πρεπει.."

Σε καθε περιπτωση πρεπει εξισου να τονιζεται ο ρολος του Λαου του Θεου, η συμμετοχη του,
και η ενθαρρυνση του να ενεργει, να μαθαινει, να προχωρα, να ειναι η ψυχη και το σωμα της λατρευτικης ζωης.

Δηλαδη να ειναι Εκκλησια, αλλα Εκκλησια ζωσα, ενεργουμενη
και εν ευχαριστια πορευομενη προς την Βασιλεια του Θεου.

Η οποια Βασιλεια ας μην το ξεχναμε δεν ειναι ad extra, προσθηκη η εξωτερικη κατασταση,
αλλα "εντος υμων εστιν", και αναγεννα τον ανθρωπο εσωτερικα και εξωτερικα με δικη του συνεργεια μετοχη και μεθεξη.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από toula »

Συμφωνώ απόλυτα σε ό,τι γράφεις Διονύση και όχι μόνο στο παρόν θέμα αλλά άποψή μου είναι ότι ο Επίσκοπος εδώ τονίζει την αξία των ιερέων διότι, τα τελευταία ιδιαίτερα χρόνια, υβρίζεται ο κλήρος και όχι μόνο από αρκετούς συνανθρώπους μας.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από dionysisgr »

Σιγουρα Τουλα, εχεις δικιο, αλλωστε το εγραψα στην αρχη κιολας,
αλλα ξερεις καλα και εσυ, οτι αυτοι που εβριζαν σε καθε εποχη,
αυτοι και θα βριζουν μεχρι συντελειας, ακομα και χωρις καμμια φαινομενικη αιτια.

Πολλοι μαλιστα βριζουν απο κεκτημενη ταχυτητα, η πιθηκιζοντας, επειδη βριζουν και οι αλλοι.

Επισης βριζουν, ανεξαρτητα απο το εαν εχουν εναν αγιο ιερεα εμπρος τους,
η, εναν αυτοχειροτονημενο απατεωνα..

Γιατι το προβλημα δεν ειναι στον ιερεα που βλεπουν,
αλλα εντος τους, εσωτερικα στην καρδια τους.

Προβαλλουν την κακη τους θεωρηση των πραγματων, και την θολουρα της καρδιας,
στον φεροντα την ιερωσυνη, και αδυνατουν να διακρινουν τα πραγματα, οπως ειναι.

Καθενας, απο το περισσευμα της καρδιας του ομιλει, σε τελικη αναλυση.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

Καλά κακά όλα καλά!!! :smile:

Η σειρά ...θα μπορούσε να είναι στην Καινή Διαθήκη....1=Λαός 2=Κλήρος ;;; :8
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από dionysisgr »

Oχι Καπετανιε, ακριβως δεν τιθεται καμμια σειρα. Εκει ειναι το θεμα.

Εαν υπερ-υψωσεις τον κληρο, εχεις κληρικαλισμο, και θρησκειοποιηση της Αποκαλυψεως εν Χριστω.
Το επομενο βημα ειναι να πας σε δυναστικα ιερατεια, ιουδαϊκου τυπου, λιγο πριν και κατα την σαρκωση του Λογου.

Ο Ιδιος ο Κυριος τα καταδικασε με αυστηρο τροπο.

Εαν παλι απο την αλλη, υπερ-υψωσεις τον λαο, θα εχεις τα μηδενιστικα αποτελεσματα και τον δογματικο-εκκλησιαστικο μινιμαλισμο-εκτροπη, του προτεσταντισμου και της φιλελευθερης θεολογιας,
που το μυστηριο της εν Χριστω Σωτηριας, το κανει σκονη με την αποϊεροποιηση την αναλυτικη κριτικη,
την ατομικη ερμηνεια και την ακριτη ιστορικοφιλολογικη μελετη. Που κανει την Πιστη, ψυχο-κλινικη ερευνα ενος "μυθου".

Ουτε το ενα, ουτε το αλλο. Παντα τα ακρα ειναι καταστροφικα.

Ενας ειναι ο Λαος του Θεου, τον οποιο διακονουν μελη του, που δεν ειναι "μεσαζοντες", αλλα λειτουργοι.

Εχει τεραστια διαφορα ο λειτουργος απο τον μεσαζοντα, τοσο θεολογικα, οσο και εκκλησιολογικα και λειτουργικα.

Ο "Μεσαζοντας" υποβιβαζει το μεγιστο Ευχαριστιακο γεγονος, σε απλη θρησκευτικη τελετη.

Ο Λειτουργος, ως μελος της συναξεως, και εν ονοματι της συναξεως, ιερουργει το Μυστηριο της των παντων ενοτητος,
οπου δεν ξεχωριζει κανεις, ουτε εχει πρωτεια τιμης, η αλλα κοσμικοκρατικης θεωρησης "αξιωματα",
αλλα ολοι τεινουν εν Χριστω στην κατασταση: "ἵνα ὦσιν ἕν",
οπως αγαπουσε να λεει και ο αγιος Πορφυριος, ο Νεος, ο Καυσοκαλυβιτης.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: O Ιερέας βρίσκεται ανάμεσα στο Θεό και στους ανθρώπους!

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

dionysisgr έγραψε:Oχι Καπετανιε, ακριβως δεν τιθεται καμμια σειρα. Εκει ειναι το θεμα.

Εαν υπερ-υψωσεις τον κληρο, εχεις κληρικαλισμο, και θρησκειοποιηση της Αποκαλυψεως εν Χριστω.
Το επομενο βημα ειναι να πας σε δυναστικα ιερατεια, ιουδαϊκου τυπου, λιγο πριν και κατα την σαρκωση του Λογου.

Ο Ιδιος ο Κυριος τα καταδικασε με αυστηρο τροπο.

Εαν παλι απο την αλλη, υπερ-υψωσεις τον λαο, θα εχεις τα μηδενιστικα αποτελεσματα και τον δογματικο-εκκλησιαστικο μινιμαλισμο-εκτροπη, του προτεσταντισμου και της φιλελευθερης θεολογιας,
που το μυστηριο της εν Χριστω Σωτηριας, το κανει σκονη με την αποϊεροποιηση την αναλυτικη κριτικη,
την ατομικη ερμηνεια και την ακριτη ιστορικοφιλολογικη μελετη. Που κανει την Πιστη, ψυχο-κλινικη ερευνα ενος "μυθου".

Ουτε το ενα, ουτε το αλλο. Παντα τα ακρα ειναι καταστροφικα.

Ενας ειναι ο Λαος του Θεου, τον οποιο διακονουν μελη του, που δεν ειναι "μεσαζοντες", αλλα λειτουργοι.

Εχει τεραστια διαφορα ο λειτουργος απο τον μεσαζοντα, τοσο θεολογικα, οσο και εκκλησιολογικα και λειτουργικα.

Ο "Μεσαζοντας" υποβιβαζει το μεγιστο Ευχαριστιακο γεγονος, σε απλη θρησκευτικη τελετη.

Ο Λειτουργος, ως μελος της συναξεως, και εν ονοματι της συναξεως, ιερουργει το Μυστηριο της των παντων ενοτητος,
οπου δεν ξεχωριζει κανεις, ουτε εχει πρωτεια τιμης, η αλλα κοσμικοκρατικης θεωρησης "αξιωματα",
αλλα ολοι τεινουν εν Χριστω στην κατασταση: "ἵνα ὦσιν ἕν",
οπως αγαπουσε να λεει και ο αγιος Πορφυριος, ο Νεος, ο Καυσοκαλυβιτης.

:8 :8 Νάναι ευλογημένο

Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”