H 25η Δεκεμβρίου ὡς ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων....

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: H 25η Δεκεμβρίου ὡς ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων....

Δημοσίευση από dionysisgr »

Κωνσταντινε, εαν δεν μπορω να πεισω καποιον με το βιωμα και την εμπειρια μου, με το παραδειγμα μου,
και την οποια πορεια μου, -δεν αξιολογουμε εδω την ποιοτητα της-, εν Χριστω, και εν τη Εκκλησια,
δεν θα μπορεσω με κανενα επιχειρημα να τον πεισω, ακομα και εαν του κλεισω το στομα,
η του απαντησω σε 100.000 ερωτησεις, αιτιασεις, αντεπιχειρηματα, κλπ κλπ...

Αυτο που ειμαστε, και αυτο που ζουμε, περναει με αρρητο τροπο στον αλλον,
και "πληροφορειται" η ψυχη με παραδοξο για την λογικη μας τροπο,
οτι αυτος με τον οποιο μιλαει, ειτε εχει αληθεια, ειτε ειναι ψευτικος, και κυμβαλο αλαλαζον.

Επισης ο αλλος, "πληροφορειται" και την κατασταση στην οποια βρισκομαστε εκεινη την στιγμη.

Δηλαδη εχει τυχει να μιλαω επι ωρες, και ο αλλος να ειναι αρνητικος, γιατι και εγω δεν ημουν σε καλη κατασταση,
αλλα με πεισμα, αλαζονεια, αυταρκεια, και επιθετικοτητα, προσπαθουσα να τον καταβαλλω και να τον "πεισω".

Εχει παλι τυχει, με δυο κουβεντες, αλλα σε καλη κατασταση με ηρεμια, εσω-εξω, και εν ταπεινωσει,
να γυρισει ο αλλος ξαφνικα, να μου πει: "εχεις κανεναν πνευματικο να παω να εξομολογηθω;" και να με αφησει συξυλο!!!

Θελω να πω, οτι στην πραγματικοτητα, δεν ειναι η απολογητικη μας, και οι οποιες γνωσεις μας που πειθουν,
αλλα καθοριστικα ειναι δυο μεγεθη.

1. Η σταση μας, ως πιστοι εναντι ενος τριπλου δια-λογου. Εαυτου - Θεου - Πλησιον. Καθε διαλογος εχει αυτα τα τρια μερη.
και ο διαλογος αυτος πρεπει να περναει μεσα απο τον δρομο της αγαπης και της διαθεσης προσφορας, και δεν πρεπει ουτε στιγμη να αυτονομειται απο τον Θεο και την χαρη Του, και να θεωρουμε οτι με δικες μας δυναμεις θα κανουμε κατι. Τιποτα δεν κανουμε.

2. Απο την σταση του αλλου. Απο την ανοικτοτητα του, και την ειλικρινη του διαθεση, που δεν ειναι δυσκολο μετα απο εναν διαλογο να την καταλαβεις, δηλαδη ποιος παιζει, και ποιος ειναι προκατειλλημενος, αλλα και ποιος εχει διαθεση να προχωρησει.

Συνεπως, για να επανελθω στο θεμα, δεν θα προσπαθουσα να απολογηθω σε καποιον για τα Χριστουγεννα με ιστορικο-ημερολογιακα επιχειρηματα, παρολο που εχω πηγες και αναφορες να το κανω πολυ ευκολα. Ζουμε στην εποχη της πληροφοριας.

Αντιθετα, θα του εξηγουσα οπως ειπα και παραπανω, με ορους ζωης και κοινοτητας. Αυτο που ειναι η Εκκλησια.

Η Εκκλησια δεν ερχεται να επικαλυψει και να εξαφανισει τον ανθρωπο και την ζωη του, να του φορτωσει ενοχες, και αναθεματα,
για οτι εκανε τον καιρο της πλανης, και των ειδωλων, προσωπικων και εθνικων.

Αντιθετα ερχεται να μετακαινισει, να εκκλησιασει την εφεση του, για λατρεια, κοινωνια, και επικοινωνια, εορτασμο, χαρα, αγαπη,
και ολα αυτα που συνιστουν το γεγονος του μυστηριου της ζωης στην πληροτητα του.

Η Εκκλησια αποτελει το ενοποιητικο στοιχειο, που αγκαλιαζει ολες αυτες τις εφεσεις και εξεις, και τις αναφερει-αναπεμπει στον Θεο, ως αντιδωρημα, για να παρει παλι χαρη αντι χαριτος και ευλογια αντι ευλογιας, απο τον Δωρεοδοτη Χριστο.

Η Εκκλησια δεν ειναι οργανισμος, ιδρυμα, ιδεολογημα, εθνοκεντρικο αρμα οραματων, η γραφειο αυτασφαλισης εναντι κακου.

Η Εκκλησια ειναι ζωη, και περισσον αυτης, θεραπεια ασθενων, ειναι ειρηνη και ιματισμος σοφρωνουντων "δαιμονισμενων".

Οπου "δαιμονισμος" η προσκολληση εως τελους σε εναν κοσμο νεκρο και απνευματιστο,
με αναφορα στον εαυτο του και μη παραπερα.

Εαν δεν καταλαβει καποιος, απο την σταση μας και την ζωη μας, οτι τα Χριστουγεννα εν προκειμενω,
εορταζουμε την απαρχη μιας νεας πορειας ζωης, το σπασιμο των δεσμων του αεναου κυκλου φθορας και θανατου,
την διαλυση της μικροτητας μας, και της μυωπικης μας θεωρησης στο στενο οριζοντα αυτης της αισθητης πραγματικοτητας,
ολο αυτο το μονοπατι της αιωνιοτητας της αγαπης της ειρηνης και της μακαριοτητας εν Χριστω, που ανοιξε και καθαρισε απο καθε λογης ζιζανια και σκουπιδια του νου και της καρδιας ο Σαρκωθεις Λογος, δεν θα καταλαβει τιποτα, ας του αραδιασουμε ολη την βιβλιοθηκη μας, και τα στοιχεια που εχουμε.

Θελω να επιμεινω εκει, γιατι εχει κρισιμη σημασια.

Δεν πειθουμε με ωραια λογια και ξερα στοιχεια,
αλλα με τον βιωματικο λογο της υπαρξεως μας,
και τα αποδεικτικα ζωντανα στοιχεια της Χριστοποιημενης ζωης μας, μεσα στην Εκκλησια.

Αυτο εχω αποκομισει εγω εως τωρα απο την μικρη μου πειρα μεσα στην Εκκλησια.

Να με συγχωρειτε εαν παλι, σας "διαλυσα" το θεμα.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: H 25η Δεκεμβρίου ὡς ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων....

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

konstantinoupolitis έγραψε:"......όμως όταν διαπιστώνω αυθαιρεσίες , όπως εν προκειμένω του Θέσφατου των αναγνωρισμένων Οικουμενικών συνόδων....".

Σε εμένα μιλάς έτσι; Λυπάμαι, λυπάμαι πολύ....

Και μη μου μιλάς για αυθαιρεσίες. Δεν γνωρίζεις το θέμα, δέχεσαι δε θέση αλαθήτου για τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, θέση που η Εκκλησία δεν αποδέχεται για κανένα, και όποιος την υιοθετεί αγγίζει τα όρια της ύβρεως με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου. Καλό είναι πριν διορθώσεις τρίτους αιωρισμούς να εναρμονίσεις λίγο τις δικές σου αντιλήψεις με την Θεολογία της Εκκλησίας.

Τέλος μιας και ζητήθηκε ο διάλογος μεταξύ Χρυσοστόμου και Επιφανίου, η δική μου ερώτηση είναι τί χρείαν έχει; Είναι μεγαλύτερος ο Χρυσόστομος από τον Παύλο ή ο Επιφάνιος από την Αποστολική Σύνοδο; Στην Εκκλησία δεν μετράνε τα οφφίκια: "Μην κρίνετε καθ΄ όψιν αλλά κατά την δικαίαν κρίσιν".

Αλλά μάλλον δεν διαβάζουμε αυτά που μας γράφουν ή δεν βάζουμε το μυαλό να επεξεργαστεί απλά πράγματα.

Όσο για το θέμα της ημερομηνίας Διονύση δεν είναι καθόλου μικρό και κάθε φορά που έρχονται οι Άγιες ημέρες ρίχνεται συνέχεια σαν μομφή κατά της Εκκλησίας. Κάποιος επιτέλους πρέπει να απαντήσει και αν θέλεις είμαστε υποχρεωμένοι γι΄αυτό: "Έτοιμοι αεί προς απολογίαν παντί τω αιτούντι ημάς λόγον περί της εν ημίν ελπίδος".

Καμιά αυτοκρατορία του βορείου ημισφαιρίου δεν θα απαιτούσε απογραφή Δεκέμβριο μήνα. Τα ταξίδια τότε δεν γινόταν με αυτοκίνητα, αεροπλάνα και εκχιονιστικά μηχανήματα. Και η απογραφή ήταν σε όλη την Οικουμένη, δηλαδή σε όλη την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Που δεν είχε μόνο πιο θερμά κλίματα όπως της Μέσης Ανατολής αλλά και βορειότατα.

Καλή χρονιά σε όλους.

Την ευχή μου νάχεις Κωνσταντίνε γιά την λύπηση.

Δεν έθεσα ποτέ θέμα αλάθητου γιά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ,
απλά ανέφερα ότι κατά την ταπεινή μου άποψη ήταν ...κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος ,
όπως θα μπορούσες να είσαι ...και εσύ ενίοτε,
και αυτό πηγάζει από την ..πίστη μου στον μόνο Άγιο ...Τριαδικό Θεό, ο οποίος είναι Πανταχού Παρών και τα Πάντα Πληρών!!!
όμως εσύ θεώρησες ότι είπα περί Θέσφατου του Αγίου, θα μπορούσε να εκληφθεί και έτσι αν ναι τότε ζητώ ταπεινά συγνώμη συγχώρηση.

Αλλά, ..εν προκειμένω, ο ...Άγιος Ιωάννης , δεν έχει να κάνει με τις Οικουμενικές Συνόδους, διότι αυτό είναι το θέμα που έχει εγερθεί καθόσον με αφορά
και όπου ..δεν σε βλέπω να υπαναχωρείς από την γενίκευση που έκανες ή τουλάχιστον έτσι το αντελήφθην ... εξ αρχής.

Επιπλέον γιά να σε αναπαύσω , σε ουδένα Γέροντα αναγνωρίζω Θέσφατο , ...αν και ....δεν αποκλείεται :smile: .

Αυτά Κωνσταντίνε την αγάπη μου :8
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1312
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 8:55 am

Re: H 25η Δεκεμβρίου ὡς ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων....

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Προφανώς το πληκτρολόγιο είναι και αιτία παρεξηγήσεων.

Ο Captain στην ακόμα πιό προηγούμενη τοποθέτησή του, απλώς ανέφερε την δική του οπτική γωνία σωστή ή λάθος, εμείς καλό είναι τοποθετούμαστε σε διάλογο χωρίς να εξεγηρόμεθα με τις διαφορετικές γνώμες
konstantinoupolitis έγραψε:Τέλος μιας και ζητήθηκε ο διάλογος μεταξύ Χρυσοστόμου και Επιφανίου, η δική μου ερώτηση είναι τί χρείαν έχει; Είναι μεγαλύτερος ο Χρυσόστομος από τον Παύλο ή ο Επιφάνιος από την Αποστολική Σύνοδο; Στην Εκκλησία δεν μετράνε τα οφφίκια: "Μην κρίνετε καθ΄ όψιν αλλά κατά την δικαίαν κρίσιν".
Έτσι είναι όπως το γράφεις. Απλώς αναφέρθηκε διότι ως γεγονός είναι ενδεικτικό δια το μη αλάθητο παρ' ανθρώποις, και η ερώτηση είχε μόνο πληροφοριακό και για εμένα, για ιδίαν χρήση που λένε σκοπό, διότι όπως έγραψα αλλοι μεν ισχυρίζονται την πρώτη εκδοχή και άλλοι τη δεύτερη.
Εδώ διαφωνίες είχαν άγιοι μεταξύ τους, και όχι μόνο μόνο με τον άγιο Επιφάνειο, αλλά και με τον άγιο Κύριλλο, και τότε δεν υπήρχε .....πληκτρολόγιο,Διάβολος όμως υπήρχε.....
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: H 25η Δεκεμβρίου ὡς ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων....

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Κατ΄αρχάς το κείμενο του Διονύση με αγγίζει. Το αντιλαμβάνομαι πλήρως.

Όμως δεν μπορεί η επιστήμη και η η έρευνα να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα: "παντί τω αιτούντι ημάς λόγω", "κατά την δικαίαν κρίσιν".

Όσο για τον ψυχισμό, προφανώς και οι όποιες γνώσεις μου είναι σε καλύτερο επίπεδο απο τον ψυχισμό και την συμπεριφορά μου και δυστυχώς το εννοώ, δεν υποπίπτω σε βυζαντινισμό.

Έχετε και εσείς την αγάπη μου. Και το ξέρετε. Καλή χρονιά αν και εκκλησιαστικώς έχουμε αλλάξει χρόνο απο τον Σεπτέμβριο. έτσι το λέω για να θυμόμαστε που και που την Ίνδικτο που στην πράξη έχει φυσικά καταργηθεί.

Κωνσταντίνος
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”