Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1313
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 8:55 am

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Το πρόβλημα δεν είναι ο αριστερός αλλά η αριστερή ''ιδεολογία'', όπως δεν είναι ο αμαρτωλός αλλά η αμαρτία. Οι περισσότεροι αγνοούν τον πυρήνα της αριστερής κοσμοθεωρίας, άγονται και φέρονται απο προσωπικές εμπάθειες, συμπάθειες, και οικογενειακά βιώματα χωρίς να έχουν πραγματική γνώση και επαφή με την ''ταμπέλα'' τους, αυτό εξηγεί και την παρουσία τους στην Εκκλησία ( όπως και καθε ταμπέλας)
Η Εκκλησία δεν είναι όμως ο αφελής συνομιλητής του Διαβόλου, και οι ποιμένες της έχουν ευθύνη και υποχρέωση να αποκαλύπτουν τα πράγματα και το πως έχουν, τι είδους συνομιλία θα γίνει λοιπόν;
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από dionysisgr »

Στεφανε εχεις μια εγγενη αδυναμια να εστιασεις την σκεψη σου επι ενος επιστητου θεματος.

Εδω δεν μιλαμε γενικα και αοριστα περι του τι κανει ο καθενας.

Μιλαμε, και εσυ ο ιδιος ειπες, περι του αριστερου χωρου, οτι καποιοι πανε στην Εκκλησια σου, και τους βλεπεις,
ενω αλλοι ειναι ορκισμενοι εχθροι της Εκκλησιας.

Οταν βγαινει καποιος και λεει τα μυρια οσα ψευδη και συκοφαντιες κατα της Εκκλησιας,
εντελως συνειδητα και εν πληρη επιγνωσει, θα πρεπει εγω να τον επιβραβευσω οτι εχει καλη προθεση;

Ο καθενας δηλωνεται απο τα λογια και τα εργα του, οταν λοιπον κανενα απο αυτα δεν ομολογει Χριστο,
τοτε πως κατα την γνωμη σου, υποδηλωνεται ο Χριστιανος; Με καποιο παραδοξο μεταφυσικο τροπο;

Με καποιο εσωτεριστικο, μυστικιστικο τροπο που δεν τον ξερει κανενας; Πως;

Tελος αυτα τα οποια αναφερεις εδω:
"αυτο νομίζω ότι δυστυχώς δεν αφορα μονο αριστερούς αλλά πολλούς άλλους που θεωρούνται "άνθρωποι" της εκκλησιας και εχουν χρησιμοποιήσει προς συμφέρον τους ότι καλό αυτή πρεσβέυει...
ας μη ριχνουμε στο καζάνι της κολάσεως ανθρώπους με ταμπέλα.


Δεν εχουν καμμια μα καμμια σχεση με το θεμα μας, ουτε εγω αφησα να εννοηθει κατι τετοιο.

Ειναι να απορει κανεις, που τα βρηκες αυτα και τα παραθετεις εδω, και μαλιστα τα καταλογιζεις και σε εμενα εμμεσα.

Αλλα δεν εχω προβλημα να σου απαντησω.

Αυτος που θεωρει τον εαυτο του ανθρωπο της Εκκλησιας, και κανει κακο θα κριθει αναλογα.

Αυτος που δυσφημει το ονομα του Θεου, προς ιδιον οφελος, θα κριθει ακομα αυστηροτερα.

Αυτος ομως που θεληματικα, ριχνει τον εαυτο του στην "κολαση",
η οποια κολαση δεν ειναι τιποτα αλλο απο την οντολογικη-υπαρξιακη, απολυτα ηθελημενη
και οριστικη απομακρυνση απο τον Θεο και την κοινωνια μαζι Του,
δεν μπορει να επικαλεστει τους παραπανω δυο πρωτους,
για το οτι θα παθει, με την θεληση του και την επιμονη στον λογισμο του.

Πιστευω ειμαι κατανοητος, στο τι εννοω.

Τελικα, το θεμα της κοινωνιας με τον Χριστο, ειναι θεμα ελευθερας βουλησεως και προαιρεσεως,
και συνεργιας μαζι Του, και εκει θα κριθει ο καθενας, ολα τα αλλα περι σκανδαλισμου και αγνοιας,
τα ακουω βερεσε, ειδικα στην εποχη μας, οπου ο καθενας μπορει να μαθει οτι θελει σε λιγη ωρα.

Αυτα.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από dionysisgr »

Aναδημοσιευω απο το Ιστολογιο thriskeftika.blogspot.gr:

Ενα ενδιαφερον κειμενο περι των σκοπων και προθεσεων
που αφορουν το Συνεδριο "Εκκλησια και Αριστερα", καθως και τι μας περιμενει παρακατω,
απο πλευρας θεολογικης σχολης Α.Π.Θ. και οχι μονο, αλλα γενικοτερα της ακαδημαϊκης θεολογιας,
που γινεται ολοενα και πιο φιλελευθερη και οικουμενιστικη οσο περναει ο καιρος.

Εδω το κειμενο..


Σχόλια, με αφορμή μια Συνέντευξη κι ένα Συνέδριο
του Ι. Χρυσοστόμου
Κοινωνιολόγου – Θεολόγου


Στην εκπομπή «Πρόσωπα – Προσωπικότητες» του Γιώργου Ροδάκογλου, στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης, τον περασμένο μήνα μίλησε ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης(ΑΠΘ).
Ο κ. Σταμούλης στην εν λόγω εκπομπή, αναφερόμενος στην «πολιτισμική κατάληψη της Θεολογικής Σχολής» στην οποία, όπως λέει πρωτοστάτησε, κάνει λόγο για την ευρύτητα των θρησκευτικών πίστεων και σημειώνει ως παράδειγμα ανοίγματος της θεολογίας την φιλοξενία των μουσουλμάνων φοιτητών με την παραχώρηση μίας αίθουσας στο υπόγειο της Θεολογικής Σχολής για να τελούν τις λατρευτικές τους εκδηλώσεις. Κατά την εβδομαδιαία εκδήλωση που οργάνωσε στο όνομα του Τμήματος Θεολογίας ο κ. Σταμούλης με θέμα «πολιτισμική κατάληψη της θεολογικής» καλούσε οι φοιτητές να επισκεφθούν αυτόν τον υπόγειο χώρο της Σχολής. Μέχρι εδώ ωραία. Ωστόσο είναι σαφές ότι ενώ καλείοι φοιτητές να γνωρίσουν τη μορφή αυτή του πολιτισμού ως φιλοξενία του διαφορετικού, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του πολυπολιτισμού ή του πλουραλισμού, προβάλλοντας ως αποδεικτικό στοιχείο το χώρο που προσφέρεται εδώ και χρόνια στη Σχολή στους Μουσουλμάνους, εντελώς τυχαία αποσιωπά και δεν κάνει ούτε μία νύξη για τον ωραιότατο και αγιογραφημένο ορθόδοξο ναό που βρίσκεται στον τέταρτο όροφο της Σχολής! Εκεί δεν καλεί για να προβάλλει τον πολιτισμό, διότι μάλλον προέχει το αλλόδοξο έναντι του ομόδοξου. Η ορθοδοξία έτσι φαίνεται πως δεν βρίσκεται σε προτεραιότητα ως έκφραση και ως έμπνευση πολιτισμού. Όλα θυσιάζονται και αγνοούνται ακόμη και η ταυτότητά μας χάριν της ετερότητας των ξένων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι άνθρωπος χωρίς συνειδητοποιημένη θρησκευτική ταυτότητα, δεν μπορεί να προσφέρει ούτε σεβασμό ούτε ανεκτικότητα στον διαφορετικό ως προς το θρήσκευμα άλλο. Η ορθοδοξία φαίνεται ότι δεν χωρά ως μέγεθος στα πολυπολιτισμικά σχέδια μιας μερίδας καθηγητών του Τμήματος Θεολογίας και προτιμώνται επιλογές, που ως γνωστό, εντάσσονται στα σχέδια και στα προγράμματα της συριζέϊκης αριστεράς, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ανοικτής «φιλίας», «συνεργασίας» αλλά και της ενδεχόμενης «λυκοφιλίας». Στη συνέντευξή του ο κ. Σταμούλης αναφέρει: «Η αλήθεια είναι ότι εμείς είμαστε μια θεολογική σχολή, δεν έχουμε χαρακτηρισμό ομολογιακό ορθόδοξο ή κάτι άλλο εκ του νόμου, δεν ανήκουμε στην Εκκλησία, ανήκουμε στο Υπουργείο και στο Κράτος. Όμως απ’ την άλλη πλευρά είναι αλήθεια ότι η Ορθοδοξία είναι ένα κομμάτι του νεοελληνικού μας πολιτισμού και του πολιτισμού μας ευρύτερα και εμείς διακονούμε γνωσιολογικά την Ορθοδοξία. Δε θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο, (όντας) σε διάλογο με τη δυτική Χριστιανοσύνη και τα θρησκεύματα του κόσμου». Καταρχάς αξίζει να παρατηρήσουμε ότι η Ορθοδοξία παρουσιάζεται ως κομμάτι του νεοελληνικού μας πολιτισμού. Και μόνο από αυτό καταλαβαίνει κανείς ότι η Ορθοδοξία μερίζεται εδώ από τον κ. Σταμούλη, θεωρείται ως μέρος ενός πολιτισμού και δεν βλέπεται ως ολοκληρωμένο εκκλησιαστικό γεγονός που ζητά τον εκκλησιασμό του κόσμου. Είναι εντυπωσιακό ότι, σε αντίθεση με αυτό που διδάσκονται οι φοιτητές της θεολογίας στο Α΄ έτος σπουδών τους, η διδασκαλία, η έρευνα και το εν γένει έργο των μελών ΔΕΠ παρουσιάζεται εδώ από τον κ. Πρόεδρο ως γνωσιολογική και μόνον διακονία και μάλιστα άσχετη με το εκκλησιαστικό γίγνεσθαι, εφόσον πρόκειται, καθώς λέγεται, για μία κρατική Σχολή που δεν ανήκει στην Εκκλησία. Και η Νεοελληνική Λογοτεχνία όμως θα μπορούσε να του πει κανείς ανήκει ως Τομέας ή ως Τμήμα στο κράτος, αλλά η επιστημονική της προσέγγιση δεν είναι μόνον γνωσιολογική αλλά και βιωματική με έμπρακτο «αναφέρεσθαι». Το κράτος επίσης δεν είναι, ακόμη ευτυχώς, άθεο ουδέτερο και λαϊκό. Αγνοεί ηθελημένα, ίσως ο κ. Σταμούλης ότι δεν ομιλεί προς αδαείς και ότι όλοι γνωρίζουν ότι το ελληνικό Σύνταγμα του ελληνικού κράτους αρχίζει με την επίκληση της Αγίας Τριάδος, ενώ στο άρθρ. 16 ρητά προβλέπεται η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ελληνοπαίδων όχι φυσικά με τον μανιχαϊκό γνωσιολογικό τρόπο που προκρίνει ο κ. Πρόεδρος, αλλά όπως προβλέπει ο εν ισχύει νόμος 1566/1985, που κάνει λόγο για την ολόπλευρη ψυχοσωματική ανάπτυξη του νέου ανθρώπου, που συμπεριλαμβάνει και την πίστη στα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Νέα θεολογία, επομένως, προβάλλεται από τον κ. Πρόεδρο. Η θεώρηση της θεολογικής γνώσης, μέσα από την αριστερόφρονα λογική του Σύριζα και της μικρής ομάδας των θεολόγων και των Μητροπολιτών που την στηρίζουν, ως εμπλοκής και συμπλοκής με τα πολιτικά συστήματα του κόσμου, δεν έχει καμιά σχέση με την Εκκλησία και την πίστη του λαού μας, Η μέσα από τα λεγόμενα του κ. Σταμούλη συμφωνία και σύμπραξη με το συριζέϊκο σχεδιασμό για χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας είναι σαφέστατος. Η θεολογική στήριξη που προσφέρει στην αριστερά εδώ και καιρό, λόγω και έργω, αυτή η συγκεκριμένη θεολογική και εκκλησιαστική ομάδα αλλά και η πραγματοποίηση του Συνεδρίου: Εκκλησία και Αριστερά, στο οποίο συμμετέχει μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνει την αλληλοστήριξη και αποκαλύπτει και διερμηνεύει τη διάσταση και τα χαρακτηριστικά των κοινών στόχων που μέχρι τώρα ορισμένοι δεν ήθελαν να πιστέψουν. Το σχέδιο για χωρισμό Εκκλησίας – Πολιτείας ωστόσο του ΣΥΡΙΖΑ και η διαφενόμενη στήριξή του από την πλευρά των παραπάνω ευτυχώς μεμονομένων εκκλησιαστικών και θεολογικών προσώπων έρχεται σε αντίθεση με την επιστημονική μαρτυρία της εκκλησιαστικής ιστορίας και της παλαιότερης και της νεότερης, που διακονείται και διδάσκεται στη θεολογική Σχολή και αναζητά την οντολογική σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας στη διαχρονική της διάσταση και με έμπρακτη μαρτυρία στην κοινωνική ζωή του τόπου μας. Η αναζήτηση τούτη όμως μέσα σε μια εποχή πνευματικής κρίσης και σύγχυσης παραγκωνίζεται μέσα από τους σχεδιασμούς που οργανώνουν τα προσωπικά συμφέροντα, τα βραχύπνοα σχέδια και οι εκατέρωθεν ψευδοφιλίεςκαι επιδιώξεις. Θεωρείται αντιεπιστημονική προσέγγιση η αγνόηση, υποτίμηση και διαστρέβλωση της επί πολλούς αιώνες -και μάλιστα αιώνες που συμπεριλαμβάνουν και την Τουρκοκρατία- σχέσης και γόνιμης συμβίωσης Εκκλησίας, Πολιτείας και λαού, μιας σχέσης που δεν προσδιόριζε απλώς την κοινή διαχρονική αρμονική συμβίωση αλλά και την αδιάσπαστη σύνδεση και ενότητα που υπήρχε, όπως ακριβώς την περιγράφει και ο Ελύτης: «Ελλάδα: Πίνδος και Άθως»;
Στα περίεργα αυτά ανοίγματα του Τμήματος θεολογίας, που σπεύδει να συνδράμει και ο Μακαριώτατος με τους γνωστούς πλέον «δικούς» του Μητροπολίτες, διακρίνεται μια ανθρωποκεντρική στροφή προς μία μορφή εκκοσμικευμένου πολιτισμού που δεν σχετίζεται οντολογικά, αλλά μόνον επιφανειακά και επιδερμικά με την αληθινή θεολογία, ως γεγονότος που επιδρά σωτηριολογικά στον άνθρωπο και στον πολιτισμό του. Εδώ δηλαδή φαίνεται ότι θυσιάζεται η θεανθρωπινότητα χάριν του ανθρωποκεντρισμού και διαστρεβλώνεται τελικά ο σκοπός της Εκκλησίας, που είναι να προσκαλεί και να βοηθά τον κόσμο να γίνεται Εκκλησία και όχι να συμβαίνει το αντίθετο, να γίνεται η Εκκλησία κόσμος χωρίς καμιά σωτηριολογική προοπτική, με τη σύμπραξη κάποιων Θεολόγων, Επισκόπων και διανοουμένων.
Ακούσαμε τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο πριν από λίγο καιρό σε συνέντευξή του στη ΝΕΤ να λέει: «Είμαι και εγώ αριστερός, ξεφεύγοντας από το ρόλο του να είναι και να φαίνεται με αγάπη, ισότητα και δικαιοσύνη ποιμένας όλων και να αγκαλιάζει αδιάκριτα όλους τους πολίτες και όχι μόνον την πολιτική μερίδα που συμπαθεί. Αυτά τα μασκοφορεμένα πολιτικά, πολιτισμικά ή κοινωνικά ανοίγματα που αρνούνται ή διαστρέφουν τα αληθινά ανοίγματα της ορθόδοξης Θεολογίας και Εκκλησίας προς τον κόσμο και τον άνθρωπο δεν προσφέρουν τίποτα στην προαγωγή του αληθινού πολιτισμού και της κοινωνίας μας και μόνον μεθοδευμένα ανοίγματα σκοπιμοτήτων με θεολογική μάσκα μπορεί να χαρακτηρισθούν. Όταν η Θεολογία και η Εκκλησία αποφασίζουν να κάνουν ανοίγματα, σε μια εποχή μάλιστα κρίσιμη από πλευράς πνευματικής, θα περίμενε κανείς τα ανοίγματα αυτά να έχουν ταυτότητα σωτηριολογική και θεανθρώπινη και να αποπνέουν άρωμα εκκλησιαστικό, να είναι όντως θεολογικά γεγονότα, που να μην κομματιάζουν ούτε τον ενιαίο άνθρωπο σε πολιτισμική και θεολογική ύπαρξη ούτε τη θεολογία του θεανθρώπου σε πολιστισμική και σε θεολογική, ούτε το λαό σε αριστερούς και δεξιούς, με σκόπιμη προτίμηση βέβαια στους πρώτους. Η επιλογή αυτής της διαίρεσης μάλιστα είναι γεμάτη από αντιφάσεις, διότι:
α) Γίνεται λόγος για τις θρησκευτικοπολιτικές συζητήσεις του Τμήματος Θεολογίας με την «αριστερά», ενώ στην πραγματικότητα δεν βρίσκει σύμφωνους όλους τους καθηγητές, όπως τεχνηέντως αφήνεται να εννοηθεί από τον πρόεδρο του Τμ. Θεολογίας, αλλά οργανώνονται μόνον από μια μερίδα «αρμοδίων» επί τούτου καθηγητών του Τμήματος Θεολογίας, που ως γνωστό με τα γνωστά «μέσα» και τους συνήθεις «δημοκρατικούς» τρόπους (βλ. για παράδειγμα την περίπτωση π. Βασιλείου Γοντικάκη στο Γραφείο του κ. Κωνσταντίνου) επιβάλλονται και διαφεντεύουν το Τμήμα. β) Γίνεται εμφανές στο λόγο του Προέδρου λίγο πριν το Συνέδριο με την αριστερά ότι ουσιαστική συζήτηση, από πλευράς ορθοδόξου θεολογίας, δεν πρόκειται να γίνει και ότι όλα είναι προσχηματικά γ) Θέματα που αφορούν στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας θα είχε νόημα να συζητηθούν, εάν γινόταν συνάντηση, ως θα έπρεπε, με όλα τα πολιτικά κόμματα και όχι μόνον με ένα, το «Συνασπισμό», με την υποκρυπτόμενη προσδοκία ή την υποδηλούμενη επιθυμία ή πρόβλεψη ανόδου του στην εξουσία. δ) Δεν κατανοεί κανείς τι νόημα μπορεί να έχει επί της ουσίας η μεθοδευμένη αυτή συνάντηση, μέσα από μία «αριστερόφρονα» εκατέρωθεν συζήτηση, όταν ο ένας από τους δύο συζητητές έχει προσφέρει apriori επί πίνακι, εκ των προτέρων, ὅ, τι ζητά η «αριστερή» λογική από την Εκκλησία. ε) Απορίας άξιον είναι να θεωρεί ο κ. Πρόεδρος στη συνέντευξή του, από τη μια μεριά ότι η Θεολογική Σχολή είναι «κρατική» και από την άλλη να διαφημίζει τη σύμπραξη Ιεραρχών σε «πολιτισμικά δρώμενα» (που πάντως θεολογικά δεν ήταν), ή να διοργανώνει Συνέδριο Εκκλησίας – Αριστεράς, με στόχο, εννοείται την ενότητα και αλληλοκατανόηση, με την «συριζέϊκη αριστερά», όταν αποκλείει ή διαταράσσει την ενότητά της και το διάλογο που επιβάλλεται να έχει με το «όλον» των πολιτικών κομμάτων και των εκπροσώπων τους.
Εξάλλου διερωτώμεθα: Τι συζήτηση να κάνει κανείς σήμερα, όταν χρόνια τώρα έχουν δρομολογηθεί μεθοδευμένα από μία συγκεκριμένη ομάδα (οπωσδήποτε χωρίς διάλογο) θέματα σπουδαία, όπως η αποχριστοποίηση του μαθήματος των θρησκευτικών, η αρνητική φόρτιση του όρου «ομολογιακός», η σκόπιμη αποσύνδεσή του από την ορθόδοξη κατανόησή του ως οντολογική αναφορά και μαρτυρία του εν Χριστώ οικουμενικού ανθρώπου καθώς και η σύνδεσή του με τον «ομολογιατισμό», πού γνώρισε εντός της χριστιανοσύνης η Δύση ως ομολογιακό (konfessionell) πόλεμο στη θεολογία της.
Η γνωσιολογική αποκλειστικότητα στη θεολογία και στο μάθημα των θρησκευτικών, πού μανιωδώς υποστηρίζεται από τούς σύγχρονους «γνωσιοθεολόγους» και καταλήγει στην επιλογή ενός θρησκειολογικού - πληροφοριακού μοντέλου διδασκαλίας στα σχολεία, είναι η πλήρης υιοθέτηση της δυτικής θεολογικής διαίρεσης της ζωής από τη γνώση. Θεωρίες και απόψεις, όπως αυτές του κ. Σταμούλη, εισάγουν ένα «θεολογικό βερμπαλισμό» και δε συμβάλλουν στην ανάδειξη μιας ορθόδοξης επιστημονικής θεολογίας ως εμπράκτου γεγονότος που αφορά τον όλο άνθρωπο και ολόκληρη τη ζωή ως οντολογική έκφραση που αναζητά το πρότυπο της εικόνας του ανθρώπου. Η υποστήριξη ότι διά Νόμου η Θεολογική Σχολή έχει μη ομολογιακό χαρακτήρα, επειδή διδάσκονται μαθήματα αρχαίων ή οικουμενικής κίνησης ή θρησκειολογίας είναι αβάσιμη, εφόσον η ιδρυματική υπόσταση και προοπτική της Σχολής έχει ουσιαστική σχέση με την ορθόδοξη θεολογία και παράδοση. Αυτό αποδεικνύεται, όχι μόνο από τον ιδρυτικό νόμο της Θεολογικής Σχολής, αλλά και από τον εσωτερικό της κανονισμό και από τα ισχύοντα επί δεκαετίες Προγράμματα Σπουδών της. Πιο πολύ, όμως, αποδεικνύεται από την καθομολόγηση που δίνουν οι διδάκτορες της Σχολής κατά την ορκωμοσία τους, την οποία, αν και θεσμικός εκπρόσωπος της Σχολής, ο κ. Σταμούλης επιλέγει να αγνοεί[1]. Η ορθόδοξη θεολογία έχει οντολογική αναφορά και υπόσταση, γι’ αυτό και είναι πράγματι οικουμενική, χωρώντας μέσα της κάθε γνώση και εργαζόμενη για τη μεταμόρφωσή της σε γνώση Θεού και κατά συνέπεια υπέρ της πνευματικής προόδου του ανθρώπου από το κατ΄ εικόνα στο καθ΄ ομοίωσιν και όχι υπέρ της καθήλωσής του σε μια ανθρωποκεντρική μη – πνευματική στασιμότητα, που αποβαίνει σε βάρος της αιώνιας ύπαρξής του. Η αληθινή ορθόδοξη θεολογία μπορεί να μπολιάσει θεανδρικά και να ανορθώσει σωτηριολογικά και οντολογικά την εικόνα του ανθρώπου και όχι η θεολογία των «προσωπείων» και των πολιτικοκοινωνικοπολιτισμικών σκοπιμοτήτων!! Όταν ανορθωθεί η εικόνα του ανθρώπου, τότε θα βελτιωθεί και η κοινωνική και η πολιτισμική και η πολιτική του κατάσταση. Ξεκινάει ανάποδα ο κ. Πρόεδρος, επιλέγοντας, ως θεολογική δεοντολογία, να δίδει προτεραιότητα στον πολιτισμό, στην πολιτική και στην κοινωνική πλευρά των προσώπων, των γεγονότων και των πραγμάτων και όχι στη Θεολογική – υπαρξιακή και πνευματική!


[1] Η ΚΑΘΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΟΡΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Επειδή η περίσεμνος των θεολόγων Σχολή τη του Πρυτάνεως επινεύσει εις την τάξιν των εαυτής διδακτόρων ηξίωσε δοκιμάσαί με, αύτη τε και τη Πρυτανεία δημοσία καθομολογώ τάδε:
Τα δόγματα της Ορθοδόξου ημών Ανατολικής Εκκλησίας εσαεί τηρήσειν ακέραια και ακίβδηλα, ταις θείαις Γραφαίς αυτώ τε τω Ιερώ Ευαγγελίω και ταις των Αποστόλων διδασκαλίαις και τοις των επτά Οικουμενικών Συνόδων θεσπίσμασιν απαρατρέπτως επόμενος και μηδέν τούτοις αντίδοξον μηδ' απηχές μήδ΄ αλλότριον μήθ΄ ετέρους διδάξειν μήτ' αυτός αποδέξασθαι. Όποι' δ' αν γης απίω, το των θεολογούντων τηρήσειν αξίωμα, σεμνοπρεπεία μεν βίου, ηθών δε χρηστότητι διαπρέπων και τοιούτον εμαυτόν εν πάσι παρέχων, οίον προσήκει φαίνεσθαι τον της θεολογίας, της των επιστημών ακρότατης, αψάμενον και την ταύτης μελέτην προηρημένον.
Ταύτην μου την επαγγελίαν επιτελούντι είη ο Θεός αρωγός εν τω βίω.

......

Λοιπον με ενα μονο κειμενο καταδεικνυεται το οτι δεν παμε και πολυ καλα,
και οτι η συγχυση και η θολουρα αρχιζει και λαμβανει πρωτοφανεις διαστασεις.

Τι αλλο να προσθεσω τωρα εγω, αυτοι ξερουν καλυτερα..

Ολοι θα κριθουμε αναλογα.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1280
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2008 9:35 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από ΣΤΕΦΑΝΟΣ »

Κυριάκο σέβομαι τον τρόπο σου , φυσικά και του Διονύση.
Από τα λίγα που καταλαβαίνω θεωρώ ότι η εκκλησία με αριστερούς ή χωρίς αυτούς έχει τα δικα της προβληματα εκ των εσω και δεν εχουν να κανουν με συγκεκριμενη καστα ανθρώπων.
Δε μπορώ επίσης να καταλαβω γιατί ένας άνθρωπος που θεωρεί τον εαυτό του αριστερό δε μπορει ντε και καλά να έχει ή να αποκτήσει σχέση με την εκκλησία .
Επειδή ο Λενιν το 1917 γκρέμισε τους ναούς στη Ρωσία ;

ενα τετοιο επιχείρημα σήμερα θα μου φαινόταν αστείο.

Επειδή όμως θεωρω ότι και πολιτικά δεν υφισταται σήμερα αυτο που λέμε κομμουνισμός μια και οι μεγαλύτεροι κομμουνιστες στην πορεία των χρόνων αποδείχθηκε ότι έφεραν την απόλυτα δεξιά τσέπη , πολύ περισσότερο πιστεύω ότι έχει αποχρωματιστει ή έννοια αυτη σε μια σημερινή επαφη εκκλησιας κα αριστεράς.

Θεωρώ ότι η εκκλησία δε διατρέχει κίνδυνο . Δογματικά ; λέτε να μας αλλάξουν τα φώτα ;
θεσμικά ; λέτε να μας επιβάλλουν γενικό γραμματέα στυλ Παπαρήγα;

νομιζω ότι αν κυλησει μια τετοια διαδικασια μονη της θα δειξει τα αποτελέσματά της.
ο Χριστός σώζει....
Άβαταρ μέλους
vivika
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 939
Εγγραφή: Τετ Σεπ 09, 2009 7:39 pm
Τοποθεσία: Βίβιαν@Ν.Φ.

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από vivika »

Ας αρχίσουμε από το πρόγραμμα του διήμερου (!!!) επιστημονικού συνεδρίου:

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013
ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η «Βασιλεία του Θεού» και η Λαϊκή Εξουσία. Ιστορικές επισημάνσεις από τις παράλληλες πορείες Εκκλησίας και Αριστεράς στον 20ό και τον 21ο αιώνα.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Θρησκευτικά Σύμβολα και Θρησκευτικότητα στον δημόσιο χώρο
ΤΡ ΙΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Θέματα εκκλησιαστικής περιουσίας και μισθοδοσίας του κλήρου

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013
ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Εκκλησία και Αριστερά εν μέσω κρίσης: Δράσεις έναντι των κοινωνικών προβλημάτων
ΠΕΜΠΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Εκκλησία και Αριστερά έναντι του μεταναστευτικού ζητήματος
ΕΚΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Ο σύγχρονος λόγος της Εκκλησίας και της Αριστεράς. Από τη συγκρουσιακή στη συνεργατική ρητορική
ΕΒΔΟΜΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η Θρησκευτική Εκπαίδευση στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο

Πρόγραμμα - Ομιλητές κλπ: http://www.theo.auth.gr/theo/Lists/News ... istera.pdf

Από τη χθεσινή ημέρα:
"Υπάρχει περιθώριο διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στην Εκκλησία και την Αριστερά, παρά το γεγονός ότι οι σχέσεις τους έχουν περάσει από "σαράντα κύματα", όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις των δύο πλευρών στο επιστημονικό συνέδριο με θέμα "Εκκλησία και Αριστερά", που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και σε συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας, στην αίθουσα τελετών της Παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έστειλε συγχαρητήριο τηλεγράφημα, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, που είχε προσκληθεί, δεν παρέστη και τον εκπροσώπησε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, ο οποίος είπε ότι οι υποχρεώσεις κράτησαν τον Αρχιεπίσκοπο στην Αθήνα."
Πηγή: http://www.agelioforos.gr/default.asp?p ... tid=166765

Θέματα υπάρχουν προς συζήτηση και σοβαρά θα έλεγα και πάντα θα υπάρχουν...
Ο διάλογος και η συνεργασία δεν εξαρτάται από τα θέματα αλλά από το σκοπό, τα επιχειρήματα και τη διάθεση.

Πάντως διάθεση απολογίας Εκκλησίας ή Αριστεράς δεν φαίνεται να υπάρχει από το θέματα του συνεδρίου...
«Γρηγορεῖτε καί προσεύχεσθε, ἵνα μή εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν» Ματθ. κστ' 41
Ω Θεέ μου, δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ,
και τη σοφία για να γνωρίζω τη διαφορά μεταξύ τους.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25044
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από aposal »

Η άποψή μου είναι ότι ο διαχωρισμός των ανθρώπων με βάση κοσμικές θεωρίες είναι λάθος. Η Εκκλησία απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος ή ιδεολογιών. Όποιος θέλει από αυτούς ας έλθει προς αυτήν. Είναι λάθος να γίνεται ειδική μνεία για αριστερούς (ή δεξιούς, ή κεντροδεξιοαριστεροφιλελεύθερους και λοιπούς), γιατί οι πολιτικές προτιμήσεις δεν ενδιαφέρουν την Εκκλησία. Η Εκκλησία προτάσσει τις αρχές της πίστης στον Ένα και Τριαδικό Θεό, την αγάπη προς τον κάθε αδελφό, τη συμμετοχή στην τέλεση των μυστηρίων κλπ.
Όταν οι αρχές της οποιαδήποτε ιδειολογίας έρχονται σε αντίθεση με αυτές της Ορθοδοξίας θα πρέπει να απορρίπτονται από τους πιστούς.
Για να είμαι πιο ακριβής: Όταν οι αρχές του οποιοδήποτε κόματος (βάσει καταστατικού, ή αποτελέσματος συνεδρίου ή κομματικής απόφασης) έρχονται σε αντίθεση με αυτές της Ορθοδοξίας θα πρέπει να απορρίπτονται από τους πιστούς, εκτός και αν προτιμούν να παραμείνουν πιστοί στο κόμμα και όχι στην Εκκλησία.
Η Εκκλησία δεν διαχειρίζεται τους αριστερούς διαφορετικά από τους δεξιούς, ούτε τους Παοκτσήδες διαφορετικά από τους οπαδούς του Ολυμπιακού.
Για να μην μπω σε βάθος σε ερωτήματα όπως τι σημαίνει αριστερός, ποιά κόμματα εκπροσωπούν σήμερα την αριστερά κλπ που θα μας αποπροσανατολίσουν πλήρως και - επαναλαμβάνω - ΔΕΝ (πρέπει να) ενδιαφέρουν την Εκκλησία.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

aposal έγραψε:Η άποψή μου είναι ότι ο διαχωρισμός των ανθρώπων με βάση κοσμικές θεωρίες είναι λάθος. Η Εκκλησία απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος ή ιδεολογιών. Όποιος θέλει από αυτούς ας έλθει προς αυτήν.

+ ∞

Είναι λάθος να γίνεται ειδική μνεία για αριστερούς (ή δεξιούς, ή κεντροδεξιοαριστεροφιλελεύθερους και λοιπούς), γιατί οι πολιτικές προτιμήσεις δεν ενδιαφέρουν την Εκκλησία. Η Εκκλησία προτάσσει τις αρχές της πίστης στον Ένα και Τριαδικό Θεό, την αγάπη προς τον κάθε αδελφό, τη συμμετοχή στην τέλεση των μυστηρίων
κλπ.

ΣΩΣΤΟΣ!!!


Όταν οι αρχές της οποιαδήποτε ιδειολογίας έρχονται σε αντίθεση με αυτές της Ορθοδοξίας θα πρέπει να απορρίπτονται από τους πιστούς.
Για να είμαι πιο ακριβής: Όταν οι αρχές του οποιοδήποτε κόματος (βάσει καταστατικού, ή αποτελέσματος συνεδρίου ή κομματικής απόφασης) έρχονται σε αντίθεση με αυτές της Ορθοδοξίας θα πρέπει να απορρίπτονται από τους πιστούς, εκτός και αν προτιμούν να παραμείνουν πιστοί στο κόμμα και όχι στην Εκκλησία.
(... ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΑ ΜΑΣ...)
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
GeorgiosM
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1071
Εγγραφή: Τρί Μαρ 13, 2012 11:19 am

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από GeorgiosM »

προσωπικά πολύ περισσότερο με αναπαυει το συνέδριο παρά που με σκανδαλίζει.
ακόμη και αν πάνε πολλοί αριστεροί να μιλησουν με εμπάθεια κατά της Εκκλησίας, νομίζω ότι
αφού επικαλέστηκαν το θεσμό της Εκκλησίας (αριστερά και Εκκλησία) και κάλεσαν τον αρχιεπίσκοπο,
ότι έχουμε αρμόδιους πατέρες που με τη Θεία Χάρη μπορουν να τα καταφέρουν.
Νομίζω και στους πρώτους αιώνες να ήμασταν, κάποιοι άγιοι πατέρες θα βρίσκονταν να πάνε πρόθυμα.
Και με θεία φωτιση, αν προσβαλλαν το θεσμό της Εκκλησίας θα μαρτυρούσαν κιολας.
Φυσικά θα κουραζονταν πολύ (ίσως) , αλλά απο την άλλη δεν νομίζω ότι θα είχαν κάτι να διστάσουν
ή να φοβηθουν.
Νομίζω οτι αφού προσευχόμαστε υπερ ολου του κόσμου, τώρα που καποιοι ζητουν τις απόψεις μας,
είναι ευκαιρια να μιλήσουμε. Και νομίζω (εκτος αν κάνω λάθος) οτι αν ήταν ζωντανοί οι άγιοι ρώσοι μάρτυρες
θα πήγαιναν ευχαρίστως και θα αξιοποιουσαν την ευκαιρία αυτή με τον καλύτερο τρόπο.
Ισως να μην συμφωνούσαν όλοι σε όλα αλλά θα γινονταν πολύ καλά πραγματα.

επισης η ιεραρχία δεν είναι μικρα παιδάκια. Κατι παραπάνω ξέρει απο εμας.
και αν κάποιο λάθος κάνει ο ιεράρχης, αρμόδιος να τον ελέγξει ειναι επίσης ο ιεράρχης. Η σύνοδος.
Αν κρίνουμε μια πράξη ενος ιεραρχη το βρίσκω ανθρωπινο.
Οταν αξιολογουμε ομως εναν πνευματικό μας προιστάμενο κολλώντας πινακίδα, νομίζω οτι
ειναι λάθος σκεπτικό.
Ο καθε ιεραρχης θα δώσει λόγο για το τί κάνει Στον Θεό. όχι σε εμάς,
και επίσης ούτε εμεις θα δώσουμε λογο για το τί κάνει ο ιεράρχης μας.
Αρα ας τα βρει ο ιεράρχης με τον Θεό αν θα σωθεί ή πόσα λάθη κάνει,
και εμεις το ίδιο, ας τα βρουμε με Τον Θεό για τα δικά μας.
Ακόμη και να πεσει σε αιρεση ενας ιεραρχης, Ο Θεός δεν αφήνει την Εκκλησία, ούτε τους πιστους.
Οι παπικοί πιστοί δεν θα δώσουν λόγο επειδή ο πάπας έχει χάσει τη Θεία Χάρη.
Τι φταινε λοιπον αυτοι? και την πτώση του πάπα θα την πληρώσουν αυτοί? οι αδύναμοι, οι αγράμματοι, οι αρρωστοι,
τί φταίνε για αυτό και τί μπορουν να κάνουν?
Θα κριθουν προφανώς με ελαφρυντικά. και ενα απο αυτα ειναι οτι ειναι εκτος Χάριτος οι άνθρωποι.
Βέβαια ισως και να κάνω και λάθη σε πολλά απο τα παραπάνω γιατί μήτε θεοφόρος είμαι μήτε
εχω ικανότητα να μιλησω σωστα για ολες τις περιπτώσεις. σκεπτομαι πρόχειρα μερικά ζητήματα.γιαυτο μιλω με επιφυλαξεις. να με συγχωρείτε.
Άβαταρ μέλους
Μ.Δ.Κ.
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1313
Εγγραφή: Τετ Ιουν 16, 2010 8:55 am

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από Μ.Δ.Κ. »

Στέφανε αν ψάξεις θα βρεις, το γκρέμισμα των εκκλησιών που γράφεις δεν είναι παρά ένα σύμπτωμα, επιμένω ότι ο πολύς κόσμος έχει πλήρη άγνοια ούτε καν αυτό που γράφεις δεν γνωρίζουν, και γιαυτό η υποχρέωση αυτών που είναι εντεταλμένοι να τον διαφωτίσουν κάνοντας το αντίθετο έχουν μεγάλη ευθύνη.

Απόστολε κανείς δεν διαχώρισε κανέναν και με κανένα τρόπο ενώπιον του Θεού, τουλάχιστον εγώ το εξήγησα πιο πάνω, αλλά μιλάμε για συγκεκριμένο θέμα, και όχι αν ο ''δεξιός'' ο ''αριστερός'' ο παραδίπλα και ο παραπέρα λόγω της πολιτικής τους άποψης έχουν το εισιτήριο στο τσεπάκι για την Κόλαση η τον Παράδεισο. Η πρακτική όμως, δηλαδή η εφαρμογή του πιστεύω κάθε ανθρώπου έχει καταλυτική σημασία για τη σωτηρία του. Η μήπως όχι;

Τέλος όποιος πλησίασε Τον Κύριο και ζήτησε το έλεός Του Τον πλησίασε γονατιστός, μόνο έτσι μπορεί να πλησιάσει το τίποτα τα Πάντα, άλλος τρόπος δεν υπάρχει.
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.
Άβαταρ μέλους
Αχιλλέας Παλαμάς
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 6:10 pm

Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.

Δημοσίευση από Αχιλλέας Παλαμάς »

Παλιότερα λόγω της προώθησης του ιδεολογήματος της χούντας του "Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών", θεωρούνταν ότι μόνο ο δεξιός πολίτης είναι ο άνθρωπος της εκκλησίας, που θρησκεύει και πιστεύει στο Θεό, ενώ ο αριστερός λόγω της μαρξιστικής ιδεολογίας που τον κατείχε, ήταν ο άθεος. Στη σημερινή εποχή, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η θεώρηση αυτή δεν ισχύει πλέον. Υπάρχουν έλληνες πολίτες που ανήκουν στη φιλελεύθερη κυρίως Δεξιά, που δεν πιστεύουν και άρα δεν εκκλησιάζονται. Υπάρχουν αντίθετα και πολλοί αριστεροί, ακόμα και του ΚΚΕ, που και πιστεύουν και είναι τακτικοί στην εκκλησία. Επομένως, το Άγιο Πνεύμα, δεν κάνει τέτοιους διαχωρισμούς και μπορεί να εισέλθει στον οποιοδήποτε.
Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Εκκλησιαστική Επικαιρότητα”