Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπουλο

Συντονιστής: Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπουλο

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

http://www.amen.gr/article11166
Απάντηση στην πρόσφατη αρθρογραφία του θεολόγου Παναγιώτη Ανδριόπουλου δίνει με επιστολή του ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς απαντά στον κ.Ανδριόπουλο και για την κριτική που άσκησε στις θέσεις που διατύπωσαν κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς για τον μακαριστό Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα.

Ακολουθεί η επιστολή του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ:

Προς Τον

κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλο

Διαχειριστή του Ιστολογίου

«Ιδιωτική Οδός»

Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε,

Απαντώντες στους τελευταίους σχολιασμούς σας σημειώνουμε:

1. Τό αδιαμφισβήτητο θαύμα του πολιούχου Κερκύρας και Πειραιώς Αγίου Σπυρίδωνος της 12ης Νοεμβρίου 1716 διασώζεται και εναργώς περιγράφεται από τον διδάχο του Γένους Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο στο έργο του «Ουρανού κρίσις» που εκδόθηκε στην Λειψία της Σαξωνίας το 1805 και εμπεριέχεται στην έκδοση της Ι. Μητροπόλεως Κερκύρας του 1951 υπό του μακαριστού Μητροπολίτου Κερκύρας κυρού Μεθοδίου δαπάναις του Ι. Ναού Αγ. Σπυρίδωνος στις σελίδες 209-275 όπου και η Ακολουθία του Θαύματος γεγονός που αποσιωπείτε. Συνεπώς απορούμε πως τίθεται ζήτημα «λειτουργικής καινοτομίας και λειτουργικής τάξεως». Ταυτοχρόνως για τους αρνουμένους την αλήθεια του πράγματος και τη σημασία του απάντηση αποστομωτική δίδει ο κενός χώρος, παρά το αδιαλώβητο σκήνωμα του Αγίου στον Ι. Ναό του Αγ. Σπυρίδωνος Κερκύρας, όπου θα ετοποθετείτο το αλτάριο των Ρωμαιοκαθολικών και αυτό πανθομολογείται υπό των Κερκυραίων. Ως εγκρατής θεολόγος που γνωρίζει ότι δεν υπάρχει αγιότης των ανθρώπων διακρινομένη της ακτίστου αγιότητος του Θεού στην οποίαν και μετέχουν θεωθέντες οι άγιοι και επομένως δια του Ιερού Σπυρίδωνος ενήργησε το συγκεκριμένο θαύμα αυτός ο αιώνιος Θεός, εισηγήσθε να μην τιμήσωμε την ενέργειά Του;

2. Ἡ αναδημοσίευσις στο ιστότοπό σας του χυδαίου και αισχρού σχολίου της Εφημερίδος Καθημερινή που ανήκει στον γνωστό όμιλο τον οποίο έχω δημοσία στηλιτεύσει για την προβολή των σιωνιστικών ύβρεων κατά του Σωτήρος μας και μάλιστα κατά την περίοδο της Αγίας και Μ. Εβδομάδος και παρ’ ότι ασφαλώς γνωρίζετε το πόσον χυδαία διαστρεβλωμένη είναι από τον υπογράφοντα το σχόλιο η αλήθεια, διότι ουδέποτε ανεφέρθην σε «σεξουαλικές πρακτικές» αλλά υπερασπιζόμενος την ιερότητα του ανθρωπίνου σώματος «ναού του Θεού» ανεφέρθην στην κακοποιό παράχρηση των σωματικών οργάνων και στις νομοτελειακές επιπτώσεις αυτής της παραχρήσεως όπως αποδεικνύεται και από την ιατρική κοινότητα παραθέτων δύο ιατρικές ανακοινώσεις δυστυχώς αποδεικνύει εμπάθεια και κακότητα προς το πρόσωπό μου.

3. Αἰτιάσθε τους Κληρικούς της Μητροπόλεως Πειραιώς που ποιμαίνω Αρχιμ. Παύλο Δημητρακόπουλο και Πρωτοπρ. Άγγελο Αγγελακόπουλο ότι επιτίθενται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη «με την ευλογία» του οικείου αυτών Ιεράρχου παραθέτων τμήματα δημοσιευομένων άρθρων των σε διάφορα ιστολόγια που δεν ανήκουν στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς. Διερωτώμαι με ποία λογική εγκαλούμαι για τις προσωπικές απόψεις και τοποθετήσεις που δημοσιεύουν οι ανωτέρω Κληρικοί ελεύθεροι ασφαλώς όντες να έχουν την προσωπική τους εκτίμηση και ευθύνη δια τα υπ’ αυτών γραφόμενα. Θα εξέφραζαν τον οικείο τους Ιεράρχη εάν τα κειμενά τους εδημοσιεύοντο στον ιστότοπο της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς η στην περιοδική της έντυπη έκδοση. Έχετε δε κάθε δυνατότητα να αντικρούσετε θεολογικώς τα υπ’ αυτών υποστηριζόμενα η εάν θεωρείτε ότι έχουν υποπέσει σε κανονικό αδίκημα να καταθέσετε κατ’ αυτών κανονική έγκλιση λαμβάνοντες σχετικό αριθμό Πρωτοκόλλου εκ της Ι. Μητροπόλεως.

Συνιστάτε εσείς ο εγκρατής θεολόγος εν έτει 2012 την άσκηση τρομοκρατίας και την επιβολή γραμμής στους Κληρικούς υπό των Επισκόπων; Και πως δεν συνεκτιμάται το γεγονός ότι ο εν τη Ι. Μητροπόλει υπηρετών ως Ιεροκήρυξ Σεβ. Μητροπολίτης Προικοννήσου κ. Ιωσήφ τόσον από την εκπομπή του στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας όσο και κατά την κηρυκτική του δράσι στους Ι. Ναούς της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς ως και στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις δεν φείδεται χρόνου και κόπου να εξυμνεί το Πάνσεπτο Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Παναγιώτατον Οικουμενικό Πατριάρχη, να αναγινώσκει τας εγκυκλίους Αυτού και να μεταφέρη τας ευχάς Αυτού.

Επομένως νομίζω ότι αδικείτε εαυτόν με αυτά τα οποία γράφετε.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από toula »

Μπορεί να τα βάλει κανείς εύκολα με τον Σεβασμιότατο Πειραιώς ;;;

Αποστομώνει τους πάντες με σοβαρότατα επιχειρήματα !
Για να δούμε...... ποιος άλλος έχει σειρά ........;;;
vasilisalt
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6173
Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 12:19 pm

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από vasilisalt »

Για την πρώτη παράγραφο (Αγ. Σπυρίδωνας) έχει κανένας γνώση τι είπε ο κ. Ανδριόπουλος;
Δεν καταλαβαίνω τι υποστήριξε.
Τα υπόλοιπα είναι σαφη
Άβαταρ μέλους
vivika
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 939
Εγγραφή: Τετ Σεπ 09, 2009 7:39 pm
Τοποθεσία: Βίβιαν@Ν.Φ.

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από vivika »

vasilisalt έγραψε:Για την πρώτη παράγραφο (Αγ. Σπυρίδωνας) έχει κανένας γνώση τι είπε ο κ. Ανδριόπουλος;
Δεν καταλαβαίνω τι υποστήριξε.
Τα υπόλοιπα είναι σαφη
Πηγή: http://panagiotisandriopoulos.blogspot. ... st_15.html
ΠΕΡΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΑΦΟΡΩΝΤΩΝ ΣΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ

Στην ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς (http://www.imp.gr/index.php/2012-03-27- ... F%89%CE%BD) διαβάζουμε ότι “με λαμπρότητα και περισσή τιμή εορτάστηκε για πρώτη φορά στον Πειραιά, μετά από πρωτοβουλία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Σεραφείμ, η ανάμνηση του υπερφυούς και φρικώδους θαύματος της κατακρημνίσεως του Αλταρίου, του υπό Ανδρέα Πιζάνη ηγεμόνος Κερκύρας συσταθέντος εις τον Ιερόν Ναόν του Αγίου Σπυρίδωνος εν έτει 1716 μ.Χ..
Ο Σεβασμιώτατος στα κηρύγματά του έκανε εκτενή αναφορά στο ιστορικό του θαύματος, στην πλάνη που ακόμα και σήμερα ευρίσκονται οι Λατίνοι, καθώς και στην πρωτοβουλία που πήρε, από τούδε και στο εξής όλες οι Εκκλησίες του Πειραιώς να εορτάζουν κάθε Δευτέρα Κυριακή του Νοεμβρίου την ανάμνηση του θαύματος αυτού”. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση γι' αυτή την λειτουργική ...καινοτομία του Σεβ. Πειραιώς από την έγνοια του να υπενθυμίζει ...πάση τη κτίσει το πόσο αιρετικοί είναι οι Ρωμαιοκαθολικοί.
Γιατί, στο νησί του Αγίου Σπυρίδωνος, στην Κέρκυρα, το θαύμα αυτό δεν τιμάται ιδιαιτέρως. Εκτός από την μνήμη του Αγίου, στις 12 Δεκεμβρίου, τέσσερις γιορτές του υπάρχουν ακόμη ετησίως, σε ανάμνηση ισάριθμων θαυμάτων:
- Κυριακή των Βαΐων, γιατί το 1630 με θαυματουργική επέμβαση του Αγίου Σπυρίδωνος σώθηκε η Κέρκυρα από πανώλη.
- Μ. Σάββατο, λόγω της σωτηρίας του νησιού από φοβερή πείνα που ενέσκηψε λίγο πριν το Πάσχα του έτους 1553.
- 11 Αυγούστου, οπότε εορτάζεται η ανάμνηση της θαυματουργικής διάσωσης της Κέρκυρας από τους Αγαρηνούς Τούρκους το 1716 και
- την Α΄ Κυριακή του μηνός Νοεμβρίου (Πρωτοκύριακο), σε ανάμνηση ευγνωμοσύνης για θαυματουργική διάσωση της Κέρκυρας από τη φοβερή επιδημία της πανώλης που για δεύτερη φορά είχε απειλήσει το νησί το 1673.
Το θαύμα της κατακρημνίσεως του Αλταρίου στον ναό του Αγίου δεν εορτάζεται ιδιαιτέρως στην Κέρκυρα, αλλά εορτάζεται πλέον πανηγυρικά στον Πειραιά, αφού σκοπός του Σεβ. Πειραιώς είναι να τονισθεί ότι δια του θαύματος «καταισχύνεται (http://www.imp.gr/index.php/home/epikai ... hmeiwma-87) διά μίαν εἰσέτι φοράν ὁ ἀμεταμέλητος καί αἱρετικός διακατέχων ἀντικανονικῶς τόν πρεσβυγενῆ θρόνον τῆς παλαιᾶς Ρώμης καί οἱ αὐτῷ κοινωνοῦντες ἀλλά καί οἱ μετ’ αὐτῶν συμπράττοντες», δηλ. ουαί τοις οικουμενισταίς!
Το θαύμα αυτό του Αγίου Σπυρίδωνος είχε φυσικά ιδιαίτερη βαρύτητα την εποχή της Τουρκοκρατίας που συνέβη, αφού οι Ρωμιοί έπρεπε να στηριχθούν στην πίστη, σε καιρούς δυσχειμέρους. Σήμερα, άραγε, ο Πειραιάς κινδυνεύει ως προς την πίστη αναλόγως; Μήπως οι "οικουμενιστές" έπηξαν θυσιαστήριο ή ο Σεβασμιώτατος θέλει να προλάβει κάτι τέτοιο; Πάντως η ενέργειά του αυτή θέτει ένα ακόμα ζήτημα λειτουργικής τάξεως. Ένας επίσκοπος μπορεί να ορίζει στην επαρχία του ό,τι εκείνος θεωρεί σωστό από λειτουργικής απόψεως;
Με τη λογική αυτή, και δεδομένης της θέσεως του Σεβ. Πειραιώς έναντι των Ρωμαιοκαθολικών, οικουμενιστών και λοιπών, θα πρέπει να καθιερώσει στην Μητρόπολή του τον πανηγυρικό εορτασμό κάθε "αντι-οικουμενιστικού", κατά την κρίση του, γεγονότος. Γιατί υπάρχουν και άλλα θαύματα που ...βροντοφωνάζουν τους αιρετικούς.
Πάντως ανάλογα θαύματα με το Άγιο Φως στα Ιεροσόλυμα (Λατίνοι, Αρμένιοι) δεν εορτάζονται πανηγυρικώς από τη Σιωνίτιδα Εκκλησία.
Π.Α.Α.

Υ.Γ. Ας υπενθυμίσουμε απλώς, ότι η καλοκαιρινή πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος ανά την ελλαδική επικράτεια δεν είναι άλλη από τον εορτασμό του θαύματος της 11ης Αυγούστου. Το θαύμα αφορά στην Κέρκυρα, αλλά απέκτησε πανελλήνια διάσταση. Το πώς συνέβη αυτό είναι αντικείμενο ερεύνης.

και

Πηγή: http://panagiotisandriopoulos.blogspot. ... st_22.html
ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΜΕΝΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Για τον αρχιμανδρίτη της Μητροπόλεως Πειραιώς Παύλο Δημητρακόπουλο ο αείμνηστος Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας είναι “ο παράνομος αξιοθρήνητος Πατριάρχης”, ο οποίος “ουκ ηβουλήθη συνιέναι”, “έκανε αιρετικές και βλάσφημες δηλώσεις”, είναι “πρωτοπόρος και συνήγορος της αιρέσεως του Οικουμενισμού όσο κανένας άλλος”, “ το πρόσωπο εκείνο, που κατ’ εξοχήν προώθησε την φοβερή αυτή αίρεση μέσα στα σπλάγχνα της Ορθοδοξίας”, και άλλα παρόμοια.
Εξόχως ενδεικτικός είναι και ο τίτλος του σχετικού άρθρου (http://aktines.blogspot.gr/2012/11/40.html) του αρχιμ. Παύλου Δημητρακόπουλου: "Ο Αθηναγόρειος θρύλος. 40 χρόνια μετά την κοίμηση μιας αξιοθρήνητης προσωπικότητος".

Για τον έτερο κληρικό της Μητροπόλεως Πειραιώς Άγγελο Αγγελακόπουλο, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι τουλάχιστον “τρομοκράτης”, όταν γράφει: (http://aktines.blogspot.gr/2012/11/blog-post_2092.html) “Όταν όμως αί δυνάμεις αύται κατήρτισαν και υπέγραψαν την «Ομολογίαν Πίστεως» ο οικουμενιστής Οικουμενικός Πατριάρχης έντρομος έσπευσε νά δηλώση ότι δέν προδίδει τήν Πίστιν, ετρομοκράτει τούς Σεβ. Μητροπολίτας της Ελλάδος, οι οποίοι την υπέγραψαν και απελογείτο, δηλών ότι τάς αποφάσεις διά τήν πορείαν των διαλόγων δέν τάς λαμβάνει μόνος του, αλλά αύται είναι συλλογικοί των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών”. Κι ακόμα, σύμφωνα πάντα με τον εν λόγω κληρικό “ο Οικ. Πατριάρχης έθεσεν εις τήν υπηρεσίαν του Παπισμού τό κείμενον του Αγίου Νεκταρίου, διά νά υπηρέτηση τήν «διπλωματίαν της αγαπολογίας και νά συκοφαντήση όσους αντιδρούν εις τούς θεολογικούς διάλογους, οί οποίοι ωδηγήθησαν εις αδιέξοδον και εις ναυάγιον”. Σχεδόν παντού στο κείμενο του εν λόγω κληρικού προστίθεται στον Οικουμενικό Πατριάρχη το προσωνύμιον “ο οικουμενιστής”, ο οποίος είναι "«γνήσιον τέκνον» του μακαριστού Πατριάρχου Αθηναγόρου. Παραθεωρεί τά δόγματα της Εκκλησίας μας, καταφρονεί τούς Ιερούς Κανόνας, υποκριτικώς (όπως και άλλοι οικουμενισταί Αρχιερείς) εκφωνεί τό Σύμβολον της Πίστεως, θυσιάζει τήν Αλήθειαν της Πίστεως πρός χάριν της αγαπολογίας".
Και άλλα πολλά παρόμοια γράφονται στα προμνημονευθέντα κείμενα, τα οποία πρόσφατα κυκλοφόρησαν αυτές τις μέρες - σχεδόν ταυτόχρονα - στο διαδίκτυο.
Ασφαλώς, λοιπόν, εξάγεται το συμπέρασμα, ότι από την Μητρόπολη Πειραιώς – προφανώς με τις ευλογίες του οικείου επισκόπου – επιχειρείται μια ολομέτωπη επίθεση προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον σημερινό Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, με σκοπό τη μεγαλύτερη δυνατή φθορά.
Φυσικά οι κληρικοί αυτοί είναι μειράκια έναντι των μορφών που επικρίνουν. Το ζήτημα είναι ότι δεν έχουν την παραμικρή συστολή και γράφουν ...ανελέητα, όπως προφανώς είναι και οι ίδιοι.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι δε νομίζω πως θα βρεθεί κληρικός να τους απαντήσει υπερασπιζόμενος τη μνήμη του Αθηναγόρα ή την Πατριαρχία Βαρθολομαίου. Για όσους καταλαβαίνουν αυτό λέει πολλά...
Π.Α.Α.
«Γρηγορεῖτε καί προσεύχεσθε, ἵνα μή εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν» Ματθ. κστ' 41
Ω Θεέ μου, δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ,
και τη σοφία για να γνωρίζω τη διαφορά μεταξύ τους.
vasilisalt
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6173
Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 12:19 pm

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από vasilisalt »

Ευχαριστώ Βιβακι. Το Αλταριο τι είναι;
Άβαταρ μέλους
vivika
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 939
Εγγραφή: Τετ Σεπ 09, 2009 7:39 pm
Τοποθεσία: Βίβιαν@Ν.Φ.

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από vivika »

vasilisalt έγραψε:Ευχαριστώ Βιβακι. Το Αλταριο τι είναι;
Μπιλάκο :8

Δεν είχα ιδέα αλλά έψαξα και βρήκα... κι επειδή σε αυτό το θαύμα αναφέρεται και η παραπάνω επιστολή το μεταφέρω εδώ [πηγή: http://www.pigizois.net/kiprioi_agioi/s ... ourgos.htm]

"Ο αρχιναύαρχος του Ενετικού στόλου και διοικητής της νήσου Κερκύρας, Ανδρέας Πιζάνης, θέλοντας κατά ένα τρόπο πιο φανερό και πιο θεαματικό να εκδηλώσει την ευγνωμοσύνη του στον άγιο για τη σωτηρία, αποφάσισε να στήσει στον ναό ένα θυσιαστήριο ακόμη. Ένα θυσιαστήριο για να γίνεται επάνω σ' αυτό το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας κατά το Λατινικό δόγμα. Το θυσιαστήριο, αλτάριο κατά τους Λατίνους, θα κτιζόταν δίπλα στην Αγία Τράπεζα των Ορθοδόξων κι εκεί θα γινόταν από Λατίνο ιερέα η θεία Λειτουργία. Στή σκέψη του αυτή πολύ ενισχύθηκε ο Ενετός διοικητής και από ένα θεολόγο Λατίνο σύμβουλο του, κάποιο Φραγκίσκο Φραγγιπάνη. Ο τελευταίος θεώρησε την ευκαιρία μοναδική για να τοποθετήσει στο ναό του αγίου αλτάριο, δηλαδή αγία Τράπεζα φράγκικη και να τελείται μέσα στον ορθόδοξο ναό του αγίου η θεία Λειτουργία με άζυμα, κατά το δικό τους το δόγμα. Μετά τη γνωμοδότηση, που πήρε από τον σύμβουλο του ο διοικητής Ανδρέας Πιζάνης, κάλεσε τους ιερείς του Ναού και τους ανακοίνωσε τον σκοπό του και ζήτησε κατά κάποιο τρόπο από αυτούς και τη συγκατάθεση τους. Εκείνοι, όπως ήτο φυσικό, αρνήθηκαν κι υπέδειξαν, πώς αυτό θα ήταν μια καινοτομία ασύγγνωστη και επιζήμια και γι' αυτό δεν έπρεπε να γίνει. Στην άρνηση των ιερέων να συγκατατεθούν στην τοποθέτηση του αλταρίου, ο διοικητής τους απείλησε κι αποφάσισε να προχωρήσει στην εκτέλεση του σχεδίου του χωρίς την άδεια τους. Οι ιερείς στην επιμονή του κατέφυγαν με δάκρυα στον άγιο τους και ζήτησαν με θερμή προσευχή, τη βοήθεια και την προστασία του. Ο διοικητής με το δικαιωμα που του έδινε η εξουσία, προσπάθησε ανεμπόδιστα να προχωρήσει στην εκτέλεση της παράνομης επιθυμίας του. Αλλά και ο άγιος, για να προλάβει μια τέτοια απαράδεκτη πράξη, παρουσιάστηκε δύο κατά συνέχεια νύκτες στον ύπνο του με το ένδυμα ορθόδοξου μονάχου και του συνέστησε να παραιτηθεί από την απόφαση του, διαφορετικά θα το μετάνοιωνε πολύ πικρά. Τρομαγμένος ο διοικητής κάλεσε τον σύμβουλο του και του φανέρωσε και τις δύο φορές την απειλή του αγίου. Ο θεολόγος σύμβουλος γέλασε και τις δύο φορές κι υπέδειξε πώς δεν έπρεπε αυτός ένας μορφωμένος άρχοντας να βασισθεί στα όνειρα, που είναι έργο, όπως του είπε, του διαβόλου και που σκοπό έχουν να παρεμποδίσουν και να ματαιώσουν ένα καλό και θεάρεστο έργο.

Τα λόγια του συμβούλου διασκέδασαν τον φόβο του διοικητού, ο οποίος μάλιστα την επομένη ήμερα 11 Νοεμβρίου 1718 ακολουθούμενος από τη συνοδεία του πρωί-πρωί ξεκίνησε για την εκκλησία του αγίου για να προσκυνήσει τάχατες το λείψανο και να ανάψει το καντήλι του. Ουσιαστικά όμως πήγε εκεί για να καταμετρήσει το μέρος που θα κτιζόταν το αλτάριο και να καθορίσει και τις διαστάσεις του, μήκος, πλάτος και ύψος.

Εκεί στον ναό για μια ακόμη φορά αγωνίστηκαν οι ιερείς με κάθε τρόπο, να τον αποτρέψουν από του να εκτελέσει το σχέδιο του. Άδικα, όμως. Ο άρχοντας, όχι μόνο δεν μεταπείσθηκε, αλλά και με σκληρό και βάναυσο τρόπο τους απείλησε πώς, αν του ξαναμιλούσαν γι' αυτό το θέμα, θα τους έστελλε φυλακή στη Βενετία.

Έφυγε ο διοικητής με τη συνοδεία του, με την απόφαση την επομένη το πρωί, δηλαδή στις 12 του Νοέμβρη, οι άνθρωποι του να ερχόντουσαν να. αρχίσουν το έργο. Οι ιερείς κι ένας αριθμός πιστών έμειναν εκεί, συνεχίζοντας με δάκρυα τις παρακλήσεις τους μπροστά στην ανοικτή λάρνακα, που περιείχε το σεπτό λείψανο.

Πέρασε η μέρα. Νύχτωσε. Κοντά στα μεσάνυχτα, όπως μας διηγείται ο υπέροχος χρονικογράφος Αθανάσιος ο Πάριος, στο βιβλίο του «ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΡΙΣΙΣ», βροντές και κεραυνοί συνταράζουν την πόλη. Ο σκοπός, που βρισκόταν στην είσοδο του φρουρίου κοντά στην πυριτιδαποθήκη βλέπει κάποιο μοναχό να προχωρεί μ' ένα δαυλό αναμμένο στο χέρι και να μπαίνει στο Φρούριο. Πρόφτασε και του φώναξε:

-Ποιός είσαι; Πού πάς; Μια φωνή του απήντησε. - Είμαι ο Σπυρίδων.

Την ίδια ώρα τρείς φλόγες βγήκαν από το καμπαναριό της εκκλησίας ενώ ένα χέρι άρπαξε τον σκοπό και τον πέταξε στην άλλη μεριά του κάστρου. Ο σκοπός έπεσε όρθιος χωρίς να πάθει τίποτα. Ταυτόχρονα μια δυνατή, εκκωφαντική έκρηξη ακούστηκε. Και το φρούριο τινάχτηκε στον αέρα με όλα τα γύρω σπίτια. Η καταστροφή υπήρξε τρομερή. Χίλια περίπου πρόσωπα σκοτώθηκαν. Ο διοικητής Ανδρέας Πιζάνης βρέθηκε νεκρός με τον τράχηλο ανάμεσα σε δύο δοκάρια. Και ο θεολόγος σύμβουλος του, νεκρός έξω από το τειχόκαστρο μέσα σε ένα χαντάκι, στο οποίο έτρεχαν τα ακάθαρτα νερά των αποχωρητηρίων της πόλεως. Το ασημένιο πολύφωτο κανδήλι, που έκανε δώρο ο άρχοντας στην εκκλησία του αγίου, κατέπεσε με αποτέλεσμα να καταστραφεί η βάση του. Το κανδήλι κρεμάστηκε πάλι στο ίδιο μέρος, όπου βρέθηκε πεσμένο. Έτσι με αλάλητη φωνή μαρτυρεί ως σήμερα τη συμφορά, που έγινε. Και στη Βενετία, εκεί μακρυά στη Βενετία, την ίδια στιγμή έπεσε κεραυνός στο μέγαρο του Ανδρέα Πιζάνη, τρύπησε τον τοίχο κι έκαψε το πορτραίτο του άρχοντα. Την εικόνα του. Μόνο την εικόνα του.

Ή τιμωρία παραδειγματική. Και το δίδαγμα από το περιστατικό μοναδικό. Η Ορθοδοξία δεν μπορεί να συγχέεται με τον παπισμό. Η Ορθοδοξία είναι φως, αλήθεια, ζωή. Ο παπισμός σκοτάδι, αίρεση, πλάνη.

Την άλλη μέρα, μετά από αυτά που συνέβησαν, ο Λατίνος επίσκοπος διέταξε να σηκώσουν τα υλικά, που μετέφεραν από μπροστά στην εκκλησία και να ματαιώσουν το έργο που σκέφθηκαν να εκτελέσουν. Την ίδια μέρα ο λαός της Κέρκυρας, μαζεμένος στον ιερό ναό του αγίου ψάλλει με αγαλλίαση και χαρά στον ακοίμητο προστάτη της νήσου:

Ως των Ορθοδόξων υπέρμαχον, και των κακοδόξων αντίπαλον, Παμμακάριστε Σπυρίδων, ευφημούμεν oι πιστοί και υμνούμέν σε, και δυσωπούμέν σε, φυλάττειν τον λαόν και την πάλιν σου, πάσης κακοδοξίας και επιδρομής βαρβάρων απρόσβλητον...

Θα ήταν αληθινή ευλογία από τον Θεό, αν οι λέξεις αυτές τούτου του ύμνου γίνονταν για τον κάθε κάτοικο αυτής της νήσου μήνυμα προσευχής και καθημερινό βίωμα. Μήνυμα προσευχής... Η επανάληψη κάποιων αληθειών, μπορεί να είναι μερικές φορές κουραστική κι ανιαρή. Οπωσδήποτε, όμως, ωφέλιμη.

Στήν προς Φιλιππησίους επιστολή του, κεφάλαιο γ' και στίχος 1 ο θείος Παύλος χρησιμοποεί την επανάληψη λέγοντας: «Το λοιπόν, αδελφοί μου, χαίρετε εν Κυρίω' τα αυτά γράφειν υμίν εμοί μεν ουκ οκνηρόν, υμίν δε ασφαλές». Δηλαδή, αδελφοί μου, η προτροπή, που υπολείπεται να σας κάμω, είναι τούτη. Χαίρετε πάντα τη χαρά, που φέρνει στον καθένα η στενή σχέση και επικοινωνία με τον Κύριο. Σάς το είπα και προηγουμένως. Το να σας το ειπώ και πάλι γράφοντας σας τα ίδια, σε μένα τούτο δεν προκαλεί ενόχληση' ούτε και βαριέμαι να το κάμω. Σε σας, όμως, τούτο είναι ασφάλεια."
«Γρηγορεῖτε καί προσεύχεσθε, ἵνα μή εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν» Ματθ. κστ' 41
Ω Θεέ μου, δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ,
και τη σοφία για να γνωρίζω τη διαφορά μεταξύ τους.
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

altar... Αγία Τράπεζα...
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

ΜΙΧΣ έγραψε:altar... Αγία Τράπεζα...
Μόνο που δεν είναι .... Αγία :(
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

ΣΩΣΤΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ... αλλά αυτό ισχύει για το θυσιαστήριο των παπικών ή άλλων σχισματικών που έχουν "βωμούς" όπως είχαν και οι ειδωλολάτρες, ας πούμε καλύτερα γιατί Αγιο Θυσιαστήριο έχουν μόνο οι Ορθόδοξοι.

Για τους ξενόγλωσσους Ορθόδοξους που ομιλούν την Αγγλική και την Ελληνική στις εκκλησιές τους, είναι 'Αγιο το Θυσιαστήριο... αλταρ... sanctuary
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Re: Απάντηση Μητροπολίτη Πειραιώς στον θεολόγο Παν.Ανδριόπου

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Προσκυνημένος ο συνάδελφος. Ανεξάρτητα αν διαφωνώ με τακτικές του Πειραιώς, ως επίσκοπος με ποίμνιο κσθολικό, θα δώσει λόγο για τους αδερφούς που παραμένουν στο δόγμα αυτό. Φαντάζομαι δηλαδή.. Καλώς λοιπόν έκανε...

Είναι εθος των επισκόπων να θεσπίζουν τοπικές εορτές. Εξάλλου απο τα αρχαία χρόνια οι τιμές των Αγίων ήταν τοπικές και αργότερα επεκτάθηκαν λόγω χάριτος και σε άλλα μέρη. Πριν το 325 δεν υπήρχαν Πατριαρχεία άρα πλην εξαιρέσεων ουσιαστικές οικουμενικές εορτές ή οικουμενικές-κοινές ημερομηνίες σε όλες τις επισκοπές δεν υπήρχαν.

Άλλο το να σέβομαι το Οικουμενικό Πατριαρχείο και άλλο να πέφτει ας μου επιτραπεί η έκφραση φτύσιμο σε θέματα Οικουμενισμού και εμείς να λέμε βρέχει.

Μειράκια οι κληρικοί προσωπικότητες περιοπής οι Πατριάρχες Αθηναγόρας και Βαρθολομαίος. Αν είναι να δώσω γη και ύδωρ για να σωθεί εθνικά ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης, καλύτερα να αποχαιρετήσω την Κωνσταντινούπολη που χάνω με δάκρυα... Τι γαρ ωφελήσει άνθρωπον, εάν κερδίσει τον κόσμον όλον και ζημιωθεί την ψυχήν αυτού (και του οικουμενικού ποιμνίου)......
Απάντηση

Επιστροφή στο “Εκκλησιαστική Επικαιρότητα”