Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Απαντήσεις σε λειτουργικά θέματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από filotas »

Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεου

Η μετάφραση των λειτουργικών ευχών, δηλαδή των ευχών της θείας Λειτουργίας και των άλλων Μυστηρίων, απασχόλησε τελευταία τον εκκλησιαστικό και θεολογικό χώρο και όπως ήταν επόμενο ασχολήθηκε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, η οποία, ύστερα από μελέτη διαφόρων κειμένων, έλαβε ομοφώνως μια συγκεκριμένη απόφαση, που διακρίνεται για τη σοβαρότητα, την υπευθυνότητα και τη σύνεση, η οποία έχει δημοσιευθή. Το θέμα αυτό είναι σοβαρό και χρειάζεται μελέτη από πολλές πλευρές. Εχουν διατυπωθή πολλά επιχειρήματα ένθεν κακείθεν, αλλά στο παρόν άρθρο θα ήθελα να εκθέσω πολύ σύντομα μερικές από τις απόψεις μου.

1 Γίνεται σύγχυση μεταξύ της μετάφρασης του πρωτοτύπου κειμένου της θείας Λειτουργίας σε άλλες γλώσσες (αγγλική, γαλλική, αραβική, σλαβονική κ.λπ.) και της μεταγλώττισης στην ελληνική δημοτική γλώσσα. Αλλά πρέπει να ληφθή σοβαρώς υπ΄ όψη ότι δεν υπάρχει αντιστοιχία, γιατί η δημοτική γλώσσα δεν μπορεί να νοηθή ως ξένη γλώσσα.

Η αρχαία ελληνική γλώσσα και η κοινή ελληνιστική δεν είναι νεκρές γλώσσες. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι χειρίζονται πολύ καλά τη δημοτική γλώσσα, γνωρίζουν εξίσου καλά και την αρχαία, από την οποία προσλαμβάνουν γλωσσικές μορφές και εμπλουτίζουν την ομιλουμένη γλώσσα. Ως παραδείγματα δε αναφέρω τους μεγάλους ποιητές μας Κωστή Παλαμά, Οδυσσέα Ελύτη κ.ά.

2 Σίγουρα δεν πιστεύουμε στην θεωρία των τριών ιερών γλωσσών (ελληνική, εβραϊκή, λατινική), αλλά θεωρούμε ότι η γλώσσα της λατρείας έχει μια ιερότητα, γιατί χρησιμοποιείται ως προσευχή στον Θεό. Ακόμη και οι αρχαίοι Ελληνες, όπως φαίνεται στις ωδές του Πινδάρου, χρησιμοποιούσαν μια ανώτερη γλωσσική μορφή κατά την λατρεία τους.

Οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν συνέταξαν τις ευχές που διαβάζονται στην θεία Λειτουργία απλώς στην μορφή της κοινής ελληνιστικής γλώσσας που ομιλείτο στην εποχή τους, αλλά χρησιμοποίησαν την «αττικιστική γλώσσα», που είναι η λόγια γλώσσα, την οποία μιλούσαν οι μορφωμένοι της εποχής εκείνης και αυτή καθιερώθηκε ως γλώσσα της λατρείας.

3 Η μετοχή στην θεία Λειτουργία και τα Μυστήρια της Εκκλησίας δεν πρέπει να ταυτισθή απόλυτα με την λογική κατανόηση των λέξεων και της γλώσσας που χρησιμοποιείται. Βεβαίως, η γλώσσα έχει σημαντική συνεισφορά στην επικοινωνία μεταξύ μας, αλλά δεν είναι καθοριστικό γνωσιολογικό στοιχείο, αφού υπάρχουν και άλλοι τρόποι μεταδόσεως της γνώσεως, όπως είναι το συναίσθημα, η φαντασία, η διαίσθηση, δηλαδή οι λειτουργίες εκείνες που κινούνται πέρα από την λογική.

Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι δεν ισχύει απολύτως το απόφθεγμα «cogito, ergo sum», δηλαδή, σκέπτομαι άρα υπάρχω. Οι θεωρίες γύρω από την συναισθηματική νοημοσύνη, η ψυχανάλυση και η ψυχολογία, ο ρομαντισμός, ο υπαρξισμός και η νεωτερικότητα κλόνισαν τα θεμέλια της απόλυτης κυριαρχίας της λογικής στον γνωσιολογικό τομέα. Ετσι, στην θεία Λειτουργία δεν μετέχουμε μόνον με την λογική, αλλά και με όλες τις άλλες λειτουργίες της ψυχής.

4 Επειδή η κοινή ελληνιστική γλώσσα δεν είναι ξένη ως προς την αρχαία αττική διάλεκτο και επειδή πολλές εκφράσεις της χρησιμοποιούνται στην καθημερινή επικοινωνία μεταξύ μας, γι΄ αυτό και δεν είναι δύσκολη η προσαρμογή των ανθρώπων στο ιδίωμα των λειτουργικών ευχών. Οποιος εκκλησιάζεται τακτικά έχει την δυνατότητα να αντιλαμβάνεται το νόημα των λειτουργικών προτροπών.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον ο καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι εναντίον της μεταγλωττίσεως της λειτουργικής γλώσσας. Το βασικό επιχείρημά του είναι ότι η θεία Λειτουργία «έχει τελετουργικό χαρακτήρα», «είναι μυστήριο», γι΄ αυτό δεν πρέπει «να αντικαθίσταται εξ ολοκλήρου από μεταφράσεις», αφού «οι λέξεις στο πέρασμα από τη μια γλώσσα στην άλλη γλώσσα χάνουν σε σημαντικό βαθμό το σημασιολογικό τους περιεχόμενο και το βιωματικό τους φορτίο, στοιχεία απαραίτητα στον μυστηριακό χαρακτήρα της Θ. Λειτουργίας», οπότε αν μεταφράση κανείς αυτό το μυστηριακό στοιχείο, «το ευτελίζει».

Γενικά, θεωρώ ότι η γλώσσα με την οποία είναι γραμμένες οι ευχές της θείας Λειτουργίας και των Μυστηρίων δεν αποτελεί εμπόδιο για την μέθεξη του Μυστηρίου, ακόμη και για την λεκτική κατανόηση. Αντίθετα μάλιστα η λειτουργική γλώσσα μπορεί να βοηθήση αποτελεσματικά τους ανθρώπους στην εποχή μας, στην οποία παρατηρείται «γλωσσική ανεπάρκεια» και «γλωσσική πενία» να βελτιώσουν τον γραπτό και προφορικό τους λόγο.

από Το Βήμα της Κυριακής, 25/4/2010
Άβαταρ μέλους
panagiotisspy
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 7181
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 04, 2009 4:57 am
Τοποθεσία: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από panagiotisspy »

Να αγιάσει το στόμα του Σεβασμιωτάτου Ιεροθέου!
Ο Θεός να του δίνει έτη πολλά!
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων,Αγάπην δε μη έχω,γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν και έχω πάσαν την πίστιν,ώστε όρη μεθιστάνειν,Αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από filotas »

Το σωστό είναι όμως ν' ακούσουμε και τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς:

Δημητριάδος Ιγνάτιος:"Σήμερα ο Χριστός θα μιλούσε τη γλώσσα των νέων"
Συνέντευξη στον Νίκο Παπαχρήστου

«Εάν σήμερα ερχόταν ο Χριστός θα μιλούσε τη γλώσσα σας». Έτσι απάντησε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος σε σχετικό ερώτημα που του έθεσαν νέοι οι οποίοι του μετέφεραν τον προβληματισμό τους για την γλώσσα των λειτουργικών κειμένων. Ο Δημητριάδος Ιγνάτιος, σε συνέντευξή του στο Αmen.gr, υποστηρίζει ότι είναι πλέον κατανοητή από όλους η ανάγκη να εξετασθεί το γλωσσικό ζήτημα αλλά αυτό πρέπει να γίνει με προσοχή και με στόχο μια κοινά αποδεκτή μετάφραση της θείας λειτουργίας. Υπενθυμίζει ότι σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες έγινε αυτό το βήμα και ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει Κανονικό πρόβλημα αφού στην Ορθόδοξη Ιεραποστολή μια από τις πρώτες ενέργειες είναι η μετάφραση των λειτουργικών κειμένων ώστε αυτά να γίνονται κατανοητά από τους πιστούς.

Οι απόψεις που διατυπώνει ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στην συνέντευξή του, προσθέτουν στο δημόσιο διάλογο που ξεκίνησε μέσω του Amen.gr και όπως φαίνεται και από τα μηνύματα που λαμβάνουμε, η πρωτοβουλία αυτή βρίσκει τη θετική ανταπόκριση σας.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος στον Νίκο Παπαχρήστου:

Νίκος Παπαχρήστου: Σεβασμιώτατε, θα ήθελα μια πρώτη τοποθέτησή σας αναφορικά με την πρωτοβουλία του Μητροπολίτη Πρεβέζης να καθιερώσει την απόδοση της θείας λειτουργίας στη δημοτική και για την αντιμετώπιση του ζητήματος από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, της οποίας είστε μέλος. Φαίνεται πως ξεκίνησε μια συζήτηση…

Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος: Όπως είπατε ουσιαστικά ξεκίνησε μια συζήτηση. Πρόκειται πλέον για έναν διάλογο που θα έλεγα ότι ήδη έχει ξεκινήσει στα πλαίσια της Εκκλησίας μας. Γίνεται σε πολλές περιπτώσεις είτε με αλληλογραφία, είτε με κείμενα που δημοσιεύονται, είτε και σε τοπικό επίπεδο, σε Μητροπόλεις, όπου κυρίως νέοι άνθρωποι θέτουν αυτό το ζήτημα, της κατανοήσεως των λειτουργικών κειμένων. Και βεβαίως και με την προσπάθεια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου ο οποίος ουσιαστικά επέτρεψε σε ιερείς του να έχουν πλέον μια θεία λειτουργία στη γλώσσα που οι άνθρωποι κατανοούν στον τόπο μας.

Είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα. Η Σύνοδος το εξετάζει πολύ σοβαρά. Προτάσσει την ενότητα της Εκκλησίας μας. Την τάξη που πρέπει να επικρατεί στις Ακολουθίες μας, αλλά βέβαια δεν αρνείται ότι πλέον αυτό το θέμα θα πρέπει να συζητηθεί και να αντιμετωπιστεί.

Ν.Π.: Αναφερθήκατε στην ενότητα της Εκκλησίας. Παρόμοια αναφορά υπάρχει και στο ανακοινωθέν της ΔΙΣ. Μα απειλείται η ενότητα της Εκκλησίας από την χρήση της δημοτικής γλώσσας, της κοινής καθομιλουμένης ελληνικής γλώσσας;

Μητρ.Δημητριάδος: Εάν και εφόσον αυτό, τυχόν επιβληθεί με τρόπο που θα φέρει αντιδράσεις… Ξέρετε ότι έχουμε κάποιες εμπειρίες στη ζωή της Εκκλησίας μας. Θέλω να σας θυμίσω, είμαστε βέβαια πολύ νεότεροι όλοι, αλλά αν διαβάσουμε την Εκκλησιαστική Ιστορία θα δούμε τι συνέβη στην Ελλάδα όταν πρωτοσυζητήθηκε η μετάφραση της Καινής Διαθήκης. Δυστυχώς χύθηκε ακόμα και ανθρώπινο αίμα στους δρόμους της Αθήνας εκείνη την εποχή. Καταλαβαίνεται λοιπόν ότι κάθε τι που έρχεται μέσα στον χώρο της Εκκλησίας και που μάλιστα έχει να κάνει με αυτόν τον αναμφισβήτητα τον μεγάλο θησαυρό που λέγεται Ορθόδοξη Λατρεία μας, πρέπει να γίνει με πολύ σύνεση, με πολύ προσοχή και εφόσον όντως αποδειχθεί ότι είναι απόλυτα αναγκαίο και ωφέλιμο για τη ζωή της Εκκλησίας μας.

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, σας προβλημάτισε ως ΔΙΣ το ενδεχόμενο μια αλλαγή να οδηγήσει σε προβλήματα μεγαλύτερα από τα «Ευαγγελικά», αντίστοιχες ίσως, με το «ημερολογιακό»;

Μητρ.Δημητριάδος: Κυρίως αυτό που είδα ότι απασχολεί και τον Μακαριώτατο αλλά και τα μέλη της Συνόδου είναι μήπως δοθεί η ευκαιρία να γίνουν πολλές παρόμοιες προσπάθειες που θα οδηγήσουν σε πολλές μεταφράσεις ή μεταγλωττίσεις αν θέλετε καλύτερα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ελεγχθεί αυτή η κατάσταση. Άρα εάν γίνει κάτι θα πρέπει να γίνει σοβαρά, θα πρέπει να γίνει με προϋποθέσεις και μάλιστα ό,τι γίνεται σήμερα με την μετάφραση της Καινής Διαθήκης που φέρνει την εγκυρότητα της εγκρίσεως του Πατριαρχείου μας ή της Ιεράς Συνόδου μας. Άρα αυτό που μας απασχολεί είναι να μην υπάρξει κάτι που θα διαταράξει αυτή την ευταξία που έχουμε στην Εκκλησία μας με αποτελέσματα που δεν θα μπορούμε κάποια στιγμή να ελέγξουμε…

Ν.Π.: Δεδομένου όμως ότι η θεία λατρεία αποτελεί καθημερινή πρακτική, μήπως θα έπρεπε η διοίκηση της Εκκλησίας να κινηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς προκειμένου να αντιμετωπίσει ένα ζήτημα που θέτουν πολλοί πιστοί, ότι δηλαδή η αδυναμία κατανόησης των λειτουργικών κειμένων τους κάνει να αισθάνονται ότι απλά παρίστανται, χωρίς να συμμετέχουν στη λατρεία…

Μητρ.Δημητριάδος: Νομίζω ότι όλοι πλέον έχουν αντιληφθεί την ανάγκη να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα. Ξέρετε όμως οι ρυθμοί στην Εκκλησία μας δεν είναι πάντοτε αυτοί που είναι στην εποχή μας. Και εγώ δεν διαφωνώ με τους ρυθμούς της Εκκλησίας. Όλα τα θέματα θέλουν χρόνο, πρέπει να ωριμάσουν σωστά. Βρισκόμαστε, βλέπετε, σε μια παράδοξη κατάσταση. Για παράδειγμα όταν μιλάμε για μετάφραση σε άλλες γλώσσες αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Γι’ αυτό η Εκκλησίας μας το έκανε πάντοτε και το κάνει στην Ιεραποστολή της.

Επίσης, είναι Εκκλησίες οι οποίες έχουν το μεγάλο ευεργέτημα, εγκαίρως να έχουν πάρει τα μέτρα τους όπως για παράδειγμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας όπου ο μακαριστός Ιουστίνος Πόποβιτς, ο γνωστός Αρχιμανδρίτης και για πολλούς άγιος άνθρωπος, μετέφρασε ο ίδιος στα σύγχρονα σερβικά τη θεία λειτουργία, στη γλώσσα που οι άνθρωποι κατανοούσαν. Στην αρχή η Σύνοδος της Σερβίας επιφυλάχθηκε να την αποδεχθεί. Σήμερα επίσημα πλέον σε όλη της Εκκλησία της Σερβίας τελείται η Θεία Λειτουργία του αειμνήστου Ιουστίνου Πόποβιτς. Στη Ρουμανία επίσης έγινε έγκαιρα η μετάφραση και οι Ρουμάνοι πιστοί κατανοούν απόλυτα ότι τελείται στη θεία λειτουργία.

Αυτό δεν ισχύει απόλυτα στην Ελλάδα, λόγω ότι έχουμε μεν τον μεγάλο θησαυρό που λέγεται ελληνική γλώσσα… Όταν γράφτηκε η θεία λειτουργία στην γλώσσα μας ήταν απόλυτα κατανοητή. Πέρασαν από τότε πολλά χρόνια. Υπήρξε περίοδος στην τουρκοκρατία που δεν μπορούμε να πούμε ότι ήταν κατανοητή αλλά δεν έπαψε να λειτουργεί και να λειτουργείται ο λαός μας. Άρα διασώζεται το μυστήριο μας έτσι και αλλιώς…

Στην εποχή μας, βεβαίως, και κυρίως οι νέοι σήμερα θέτουν ουσιαστικά το θέμα και μάλιστα πολλές φορές και απλοϊκά με ρωτούν “εάν ο Χριστός σήμερα ερχόταν ανάμεσα μας, ποια γλώσσα θα μας μιλούσε και σε ποια γλώσσα θα προσευχόταν μαζί μας;”. Είναι καταλυτικός ο λόγος τους. Και πάλι όμως θα πρέπει να το κάνουμε με τρόπο που να διατηρήσουμε το μυστήριο, να συγκροτήσουμε σωστά τα πράγματα, ώστε να μην έχουμε κραδασμούς και είμαι βέβαιος ότι το Άγιο Πνεύμα θα φωτίσει τελικά να πάρουμε την πιο σωστή απόφαση που πρέπει για την Εκκλησία μας. Εξάλλου είμαι πεπεισμένος ότι δεν θα λυθούν όλα τα προβλήματα από την μια στιγμή στην άλλη εάν θα έχουμε μια καλή μετάφραση ή μεταγλώττιση. Χρειάζεται ποιμαντικός αγώνας, χρειάζεται πνευματικότητα και αγιότητα και νομίζω πως αυτό που ο Άγιος Νικοπόλεως ξεκίνησε, θα δούμε πως θα προχωρήσει, τι αποδοχή θα έχει στο λαό του και αυτό θα μετρήσει πάρα πολύ και σε υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδος.

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, δεν θα αποφύγω την ερώτηση. Τι απαντάτε στα παιδιά που σας ρωτούν σε τι γλώσσα θα μας μιλούσε σήμερα ο Χριστός;

Μητρ.Δημητριάδος: Τους απήντησα όταν με ρώτησαν ότι είμαι βέβαιος ότι θα τους μιλούσε τη δική τους γλώσσα. Εξάλλου δεν υποτιμώ καθόλου τη γλώσσα μας σήμερα που έχει και αυτή τα δικά της χαρίσματα, έστω και αν έχει τις δικές της δυσκολίες. Άλλωστε σε κατασκηνώσεις που έγινε το τόλμημα, παραδείγματος χάριν, τα παιδιά μας να διαβάσουν το απόδειπνο στην καθομιλουμένη, για πρώτη φορά κατάλαβαν τις έλεγαν στην προσευχή τους -και επιτρέψτε μου να σας πω- και συμμετείχαν ουσιαστικά.

Αντιθέτως όταν προσπαθούσαμε να διδάξουμε το κείμενο που σήμερα υπάρχει για το απόδειπνο, πρέπει δυστυχώς να σας πω, θα σας το ομολογήσω, ότι ούτε οι ομαδάρχες μας δεν μπορούσαν να το διαβάσουν σωστά.

Ν.Π.: Φαντάζομαι το ζητούμενο είναι η συμμετοχή και όχι απλά η παρουσία…

Μητρ.Δημητριάδος: Ακριβώς, η ουσιαστική συμμετοχή, η οποία όμως προϋποθέτει και την πίστη, προϋποθέτει και την μυστηριακή ζωή αλλά οπωσδήποτε κανείς δεν αμφιβάλει ότι προϋποθέτει και αυτήν την κατανόηση που βεβαίως ουδείς Κανόνας έχει εμποδίσει μέχρι τώρα. Γι’ αυτό και ο Άγιος Νικοπόλεως στη Σύνοδο ρώτησε εάν υπάρχει Κανόνας που να απαγορεύει. Φυσικά δεν υπάρχει διότι έτσι λειτουργούμε στην Ιεραποστολή εξάλλου. Μεταφράζουμε πάντοτε τη θεία λειτουργία για να είναι κατανοητή στους ανθρώπους που ερχόμαστε να τους φέρουμε τον Χριστό.

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, σας ευχαριστώ πολύ για τις ενδιαφέρουσες απόψεις που μοιραστήκατε μαζί μας.

Μητρ.Δημητριάδος: Σας ευχαριστώ και εγώ για την ευκαιρία που μου δώσατε.

Πηγή: www.amen.gr
Άβαταρ μέλους
ψυχουλα
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2324
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 06, 2008 11:36 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από ψυχουλα »

Φυσικα και αν ερχοταν τωρα ο Χριστος θα κήρυττε στην καθομιλουμενη γλωσσα της χωρας οπου θα πήγαινε! Όπως και τότε μιλούσε την αραμαϊκή διάλεκτο.

Το θέμα όμως είναι μέσα στην Εκκλησία, τελώντας τα μυστήρια σαν Αρχιερέας τί γλώσσα θα χρησιμοποιούσε;
«Όπου έρως θείος ήψατο καρδίας, εκεί φόβος ρημάτων ουκ ίσχυσε».
Άβαταρ μέλους
panagiotisspy
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 7181
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 04, 2009 4:57 am
Τοποθεσία: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από panagiotisspy »

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, όλα αυτά είναι πολύ θεωρητικά.
Αν ο Θεός διάλεγε να στείλει τον Υιό Του στις μέρες μας, για πρώτη φορά, είναι λογικό η όποια λατρευτική γλώσσα να γραφόταν στη σημερινή γλώσσα.
Αν ο Χριστός ξαναρχόταν σήμερα για 2η φορά, αυτή θα ήταν και η τελειωτική, δεν θα υπήρχε και 3η και 4η φορά.
Και φυσικά θα μιλούσε την καθομιλουμένη.
Αλλο όμως η Λειτουργική γλώσσα, όπως είπε και η Ψυχούλα.

Αλλά όλες αυτές οι υποθέσεις δεν έχουν κανένα νόημα.
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων,Αγάπην δε μη έχω,γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν και έχω πάσαν την πίστιν,ώστε όρη μεθιστάνειν,Αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από filotas »

Τελικά υπέρ τις μετάφρασης των Αναγνωσμάτων και των ευχών της Θείας Λειτουργίας είναι μόνο οι Μητροπολίτες Πρεβέζης, Δημητριάδος και Φθιώτιδος. Τις απόψεις του Σεβασμιότατου Δημητριάδος τις διαβάσαμε πιο πάνω, ας ακούσουμε τι είπε κι ο Φθιώτιδος Νικόλαος:

Ο Επίσκοπος της Φθιώτιδας στο Star
Συντάχθηκε απο τον/την Λένα Παρασκευά
Πέμπτη, 15 Απρίλιος 2010 22:18

Η εκκλησία πρέπει να συμβαδίζει με την εποχή να έχει ως στόχο της την όσο το δυνατόν καλύτερη επικοινωνία με τον κόσμο και τους νέους ανθρώπους. Με αυτό το αιτιολογικό ορισμένοι μητροπολίτες ζήτησαν από την διαρκή ιερά σύνοδος να δεχθεί το αίτημα να τελούνται στην δημοτική γλώσσα κάποια μυστήρια και να αναγιγνώσκονται στην δημοτική ορισμένες ευχές. Το θέμα άνοιξε ο μητροπολίτης Νικοπόλεως κ. Μελέτιος, ο οποίος εγκαλείται γιατί τελεί τη Θεία Λειτουργία στη νέα ελληνική γλώσσα. «Κάνω το καθήκον μου. Έχω ευθύνη έναντι των πιστών οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν τη Θεία Λειτουργία» είπε και κάλεσε τους ιεράρχες να του πουν ποιοι ιεροί κανόνες απαγορεύουν τη μετάφρασή της. Υπέρ των θέσεων του Μητροπολίτη Νικοπόλεως τάχθηκε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, ο οποίος δήλωσε ότι «πολλοί νέοι δεν προσέρχονται στη Λειτουργία επειδή δεν καταλαβαίνουν τη γλώσσα », ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε με τις δηλώσεις του και ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Ο κύριος Νικόλαος μέσα από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star υπεραμύνθηκε των απόψεών του, και υπενθύμισε ότι η πρωτοβουλία του να γίνεται 2η θεία λειτουργία κάθε Κυριακή στον μητροπολιτικό ναό Λαμίας στις 11πμ για τους νέους και τότε κατακρίθηκε αλλά αποδείχθηκε πως όχι μόνο πέτυχε αλλά έτυχε και τυγχάνει μεγάλης ανταπόκρισης. Ο επίσκοπος της Φθιώτιδας τόνισε ότι έχει και άλλες πρωτοποριακές ιδέες όπως το να τοποθετηθούν μουσικά όργανα σε ορισμένες εκκλησίες που θα κάνουν πολύ περισσότερο ευχάριστη την θεία λειτουργία, θέμα για το οποίο θα πάρει αποφάσεις προσεχώς.

Πηγή: www.lamiastar.gr

Πρέπει να σημειωθεί ότι κανένας άλλος Μητροπολίτης δεν έχει τοποθετηθεί υπέρ των απόψεων αυτών, κατά συνέπεια δεν πιστεύω ότι μπορεί να περάσει τέτοια πρόταση από την Ιερά Σύνοδο.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από dionysisgr »

Ψυχουλα, οχι ετσι βρε συ..
ειναι τελειως λαθος ο συλλογισμος σου,
και φυσικα εκτος πραγματικοτητος θεολογικης και μη. :8

Ο Χριστος δεν ειναι μεσα στην Εκκλησια ως υπαρχων,
αλλα η Εκκλησια μεσα στον Χριστο, ως σωμα Του, και Αυτος ως Αρχων.

Δεν τελει τα Μυστηρια ο Χριστος εστω και ως Αρχιερεας, απο θεση απλου ανθρωπου λειτουργου, (απαγε της βλασφημιας)
αλλα τα Μυστηρια τελουνται απο τους Ιερεις, ακριβως για να λαβουμε τον Χριστο, και μεσω Αυτου,
και του Παναγιου Πνευματος, και του Πατρος τελεσιουργουνται και πληρουνται.

Αυτο θελει πολυ θεολογικο λογο για να εξηγηθει, αλλα αρκουν αυτα προς στιγμην.

Αρχιερεας ειναι ο Χριστος, διοτι, αυτο απορρεει, εξ'ενος απο τα τρια αξιωματα Του.
Εχει το Βασιλικο, Προφητικο, Ιερατικο αξιωμα, και τα χορηγει, ιεραρχικα προς τα κατω.

Οι Ιερεις ειναι ιερεις εξαιτιας του Ιερατικου αξιωματος του Χριστου, οι Βασιλεις, ειναι Βασιλεις απο την εξουσια του Χριστου, και οι Προφητες προφητευουν, απο την δυναμη του Χριστου, αφου ευδοκει ο Πατηρ, εν Αγιω Πνευματι παντα βεβαια.

Τελος ναι μεν, θα ερθει παλι ο Χριστος ο Κυριος μας, αλλα οπως λεει και ο Παναγιωτης,
αυτη την φορα για να παρει τους πιστους δουλους Του στην Βασιλεια Του,
και να ανατειλει η ανεσπερη ημερα της Δοξας Του..
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
ψυχουλα
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2324
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 06, 2008 11:36 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από ψυχουλα »

dionysisgr έγραψε:Ψυχουλα, οχι ετσι βρε συ..
ειναι τελειως λαθος ο συλλογισμος σου,
και φυσικα εκτος πραγματικοτητος θεολογικης και μη. :8

Ο Χριστος δεν ειναι μεσα στην Εκκλησια ως υπαρχων,
αλλα η Εκκλησια μεσα στον Χριστο, ως σωμα Του, και Αυτος ως Αρχων.

Δεν τελει τα Μυστηρια ο Χριστος εστω και ως Αρχιερεας, απο θεση απλου ανθρωπου λειτουργου, (απαγε της βλασφημιας)
αλλα τα Μυστηρια τελουνται απο τους Ιερεις, ακριβως για να λαβουμε τον Χριστο, και μεσω Αυτου,
και του Παναγιου Πνευματος, και του Πατρος τελεσιουργουνται και πληρουνται.

Αυτο θελει πολυ θεολογικο λογο για να εξηγηθει, αλλα αρκουν αυτα προς στιγμην.

Αρχιερεας ειναι ο Χριστος, διοτι, αυτο απορρεει, εξ'ενος απο τα τρια αξιωματα Του.
Εχει το Βασιλικο, Προφητικο, Ιερατικο αξιωμα, και τα χορηγει, ιεραρχικα προς τα κατω.

Οι Ιερεις ειναι ιερεις εξαιτιας του Ιερατικου αξιωματος του Χριστου, οι Βασιλεις, ειναι Βασιλεις απο την εξουσια του Χριστου, και οι Προφητες προφητευουν, απο την δυναμη του Χριστου, αφου ευδοκει ο Πατηρ, εν Αγιω Πνευματι παντα βεβαια.

Τελος ναι μεν, θα ερθει παλι ο Χριστος ο Κυριος μας, αλλα οπως λεει και ο Παναγιωτης,
αυτη την φορα για να παρει τους πιστους δουλους Του στην Βασιλεια Του,
και να ανατειλει η ανεσπερη ημερα της Δοξας Του..

το φανταστηκα οτι ειπα κοτσανα! μαλλον στο θρονο θα καθοταν ο Κύριος ή κι αυτό είναι λάθος; τελος παντων ετσι κι αλλιως οταν ερθει θα εχει αλλα να κανει...
απλως ηθελα να πω οτι αλλο η γλωσσα εκτος Εκκλησιας, στις γειτονιες και στα παρκα και αλλο εντος!
«Όπου έρως θείος ήψατο καρδίας, εκεί φόβος ρημάτων ουκ ίσχυσε».
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από dionysisgr »

"..Ο επίσκοπος της Φθιώτιδας τόνισε ότι έχει και άλλες πρωτοποριακές ιδέες όπως το να τοποθετηθούν μουσικά όργανα σε ορισμένες εκκλησίες που θα κάνουν πολύ περισσότερο ευχάριστη την θεία λειτουργία, θέμα για το οποίο θα πάρει αποφάσεις προσεχώς."

ΜΑ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΙ; TI AΛΛΟ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ;

Αυτα ειναι! Τι ελεγα στο θεμα που κλειδωσε με τις μεταφρασεις;

Οριστε τι ελεγα ο ταλαιπωρος..

"..ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ, ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΟΡΘΙΟΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ!!

EXOYN ΕΞΑΓΓΕΙΛΕΙ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ:

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΨΑΛΤΗΡΙ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΑΚΟΜΑ ΙΕΡΕΙΣ!!
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ,
ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΕΛΩΔΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΕΜΠΛΟΥ,
ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΚΟΜΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΨΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΞΠΡΕΣΣ,
ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΥΧΩΝ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΕΩΣ ΕΚΦΩΝΩΣ,
ΠΛΗΡΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ,
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΟΛΗΣ ΙΕΡΕΩΝ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΞΥΡΙΣΜΑΤΑΚΙ,
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ, ΓΙΑ ΝΑ "ΕΚΣΥΓΧΟΝΙΣΘΕΙ" Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ..

ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ; Η "ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ" ΕΙΝΑΙ Η ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ, ΠΟΥ ΕΑΝ ΑΝΟΙΞΕΙ: EAΛΩ Η ΠΟΛΙΣ, ΑΔΕΡΦΟΙ! ΚΑΙ ΣΧΟΛΑΣΕ Ο ΓΑΜΟΣ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! .."

...

Μηπως να βαλει και καμμια μαρκιζα απο εξω, με φωτα νεον, οπως τα φημισμενα σκυλαδικα της Λαμιας.. (ημαρτον!)

Ελεος! Δηλαδη το εχουμε χασει τελειως! Και παλι Ελεος!

Κοιταξε που καποιοι, θα μας κανουν στο τελος, να τρεχουμε να λειτουργουμαστε στα απομακρα ξωκκλησια των βουνοκορφων σε λιγα χρονια, με τον απλο Ιερεα που θα ψαχνουμε να τον βρουμε για μερες ολοκληρες, και αυτον,
οι ιδιοι, η, οι συμβουλοι της κακιας ωρας που τους περιτριγυριζουν, και τους πλαθουν ψευτικες πραγματικοτητες.

Γιατι ειναι κοινο μυστικο στην Εκκλησια, οτι οι περισσοτεροι Επισκοποι,
και λογω της θεσεως τους αλλα και των ποικιλων ασχολιων και υποχρεωσεων τους,
δεν εχουν στενη επαφη με το ποιμνιο, και την καθημερινη ποιμαντικη πραγματικοτητα και μεριμνα και τριβη,
αλλα οι ηρωϊκοι Ιερεις, ειναι που δινουν την μαχη για τις ψυχες και κρατουν την Ιερα Παραδοση αλωβητη.

Να φωτισει ο Θεος την Συνοδο, να τραβηξει κανενα αυτι, γιατι ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ!!!

Η πρεπει να κλεισουμε το στομα μας, και να τα βλεπουμε ολα να γινονται, με προσευχη και μετανοια και σιωπη, και εκζητηση του Θειου Ελεους,

Η πρεπει, εαν συνεχισουν καποιοι με τετοιες "ιδεες", για την "βελτιωση των πωλησεων", ως αλλο τμημα "marketing", με στυλ αλα ρωμαιοκαθολικη "εκκλησια",
να προβουμε σε δυναμικες κινητοποιησεις, οπως εκανε και μεσα στην ιστορια ο λαος του Θεου, και απεσωβησε καταστροφικες καταστασεις στην πραξη, και ακυρωσε πλανεμενες αποφασεις, προς Δοξαν Θεου και της Ορθοδοξιας.

Δεν ξερω, εχουμε παγωσει, τα εχουμε χαμενα, θα φτασει να γινει τετοιος τρομακτικος σκανδαλισμος των Χριστιανων,
που πρεπει να μας δωσει τρομερη δυναμη το Πνευμα το Αγιον, για να αντεξουμε, με αυτα που θα δουμε..

Αμην και Ελεος.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3182
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm

Re: Λειτουργία με όλες τις αισθήσεις

Δημοσίευση από Captain Yiannis »

Μα τότε γιατί να μην γίνουμε Προτεστάντες , αυτό δεν είναι οι Προτεστάντες?

Προσευχή Διονύση μου Προσευχή :cry: Νάσαι καλά.

Δόξα τω Θεώ Αυτός Πάντων Ένεκεν ( δηλαδή ότι πάθουμε , καλά να πάθουμε)
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Λειτουργικές απορίες.”