Σελίδα 2 από 2

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 26, 2008 11:06 am
από filotas
panagiotis2008 έγραψε:Κάθε 30 μέρες λέει ο Χριστός να εξομολογούμαστε,τι 40-60 μέρες και κολοκύθια?
Που το λέει Παναγιώτη;

Όσο για κανόνα αποχής, κανείς δεν μίλησε παραπάνω για τέτοιο πράγμα, αντίθετα μιλήσαμε για το πόσο συχνά μπορεί κάποιος να μετέχει των αχράντων Μυστηρίων.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 26, 2008 11:16 am
από filotas
Η συμμετοχή μας στη θεία Κοινωνία

Πόσο συχνά πρέπει να κοινωνούμε;

Η συχνή θ κοινωνία είναι δικαίωμα αλλά και καθήκον κάθε συνειδητού χριστιανού, ύστερα βέβαια από την κατάλληλη προετοιμασία. Στα αρχαία χρόνια οι χριστιανοί κοινωνούσαν καθημερινώς, όπως μας πληροφορούν οι «Πράξεις των Αποστόλων», ένα από τα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Αργότερα, κατά τον 4ον αιώνα, ο Μέγας Βασίλειος γράφει ότι οι χριστιανοί επί των ημερών του κοινωνούν τέσσερις φορές την εβδομάδα, δηλ. κάθε Κυριακή, Τέταρτη, Παρασκευή και Σάββατο (επιστολή 39). Και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, πολλούς αιώνες μετά, καθορίζει να κοινωνούν συχνά οι πιστοί. Δεν είναι λοιπόν σωστή η γνώμη και η τακτική αρκετών χριστιανών σήμερα, που ισχυρίζονται ότι πρέπει να κοινωνούν μία ή δύο φορές το χρόνο. Η θ. Λειτουργία τελείται κάθε φορά για να κοινωνούν οι πιστοί και όλα τα πνευματικά αθλήματα, η εξομολόγηση, η νηστεία, η προσευχή, ο πνευματικός εν γένει αγώνας κάθε πιστού, στόχο έχει την κορυφαία στιγμή της θ. Λειτουργίας, που δεν είναι άλλη από το «Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε».

Πόσο να νηστεύουμε πριν κοινωνήσουμε;
Το θέμα της νηστείας πριν από τη θ. Κοινωνία απασχολεί πολλούς χριστιανούς και περιβάλλεται από μεγάλη σύγχυση. Ο καθένας έχει την γνώμη του, που την πιστεύει, και πολλές φορές δεν θέλει να την αποχωριστεί, ακόμα και όταν είναι λανθασμένη.
Οι ιεροί κανόνες της Εκκλησίας μας δεν επιβάλουν νηστεία προ της θείας Κοινωνίας, όμως και δεν την απαγορεύουν. Επομένως, αν κάποιος θέλει να νηστεύει πριν κοινωνήσει, αυτό φυσικά δεν απαγορεύεται. Όμως το καλύτερο για τα θέματα αυτά είναι να ζητούμε την γνώμη του ειδικού, του Ιερέα-Πνευματικού.
Θα πρέπει βέβαια να κάνουμε την εξής διευκρίνιση: Οι χριστιανοί που τηρούν τις καθιερωμένες από την Εκκλησία νηστείες όλο το χρόνο, που εξομολογούνται και αγωνίζονται να ζουν χριστοκεντρικά, μπορούν να κοινωνούν –πάντοτε με τη σύμφωνη γνώμη του Πνευματικού τους- χωρίς ιδιαίτερη νηστεία. Συνηθίζεται η αποχή αφ΄ εσπέρας αρτύσιμης τροφής, σε καθέναν που την επόμενη ημέρα θα κοινωνήσει.
Οι καθιερωμένες νηστείες της Εκκλησίας μας όλο τον χρόνο, πολύ σύντομα είναι:

*
οι Τετάρτες και οι Παρασκευές όλου του έτους, εκτός των καταλύσιμων ημερών,
*
η νηστεία των Χριστουγέννων, 40ήμερος από 15 Νοεμβρίου έως τα Χριστούγεννα, στην οποία επιτρέπεται η κατάλυση του ψαριού,
*
η νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, από την Καθαρά Δευτέρα έως το Πάσχα,
*
η νηστεία του Δεκαπενταύγουστου, από 1ης έως 15ης Αυγούστου
*
η νηστεία των Αγίων Αποστόλων, από τη Δευτέρα μετά την εορτή των αγίων Πάντων έως την 29η Ιουνίου,
*
η νηστεία της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου), της παραμονής των Θεοφανείων (5 Ιανουαρίου), της αποτομής της κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου (29 Αυγούστου).

Καθώς πλησιάζει η ώρα της θείας Κοινωνίας.
Η Αγία γραφή και οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας μιλούν για την προετοιμασία εκείνου που πρόκειται να κοινωνήσει. Και αυτή ποια πρέπει να είναι;
- Περισυλλογή και συγκέντρωση της σκέψης στο Μυστήριο, κατά τη λειτουργική προτροπή «πάσαν την βοιωτικήν αποθώμεθα μέριμναν»
- Ανάγνωση της Ακολουθίας της θείας Μεταλήψεως. Είναι κάποιες προσευχές προπαρασκευαστικές για τη θεία Κοινωνία, που τις διαβάζουμε αφ΄ εσπέρας στο σπίτι μας, και μας προετοιμάζουν να δεχθούμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.
- Καθαρισμός του σώματος. Πλενόμαστε, βάζουμε καθαρά ρούχα και πηγαίνουμε στην εκκλησία.
Παραθέτουμε και τις εξής πρακτικές οδηγίες:
Πρέπει να προηγείται η συμμετοχή μας στη θεία Λειτουργία. Είναι λυπηρό και ανάρμοστο να έρχονται χριστιανοί να κοινωνήσουν και να μην έχουν ακούσει ούτε το «κύριε ελέησον»! Σε αρκετούς Ναούς τελείται και β΄ Θ. Λειτουργία για να καλύψει ανάγκες των σημερινών χριστιανών.
Την ώρα της θ. Κοινωνίας κάθε πιστός μπαίνει στη σειρά του, χωρίς να σπρώχνει ή να βιάζεται, με ευλάβεια, και καλό και ευγενικό είναι να προσφέρουμε τη θέση μας στις μητέρες με τα μωρά καθώς και στους γέροντες. Φθάνοντας μπροστά στο Ιερέα κάνουμε το σταυρό μας και παίρνουμε από τον προηγούμενο πιστό το «μάκτρο», το κόκκινο πανί το οποίο τοποθετούμε στο πηγούνι μας. Αμέσως λέμε το όνομά μας ευκρινώς για να το ακούσει ο Ιερέας, ώστε να το μνημονεύσει όταν θα μας κοινωνεί. Ανοίγουμε καλά το στόμα μας και περιμένουμε τον Ιερέα να βάλει στο στόμα μας τη «λαβίδα», το κουταλάκι, με τη θεία Κοινωνία. Αμέσως μετά, και με ανάλογη προσοχή, σκουπιζόμαστε στο στόμα με το μάκτρο, το οποίο παραδίδουμε στον επόμενο χριστιανό. Και, κάνοντας το σημείο του σταυρού, αποσυρόμεθα στη θέση μας έως ότου τελειώσει η θ. Λειτουργία.
Καλό θα είναι οι μητέρες που κοινωνούν μικρά παιδιά να τα κρατούν αγκαλιά και μάλιστα από την δεξιά πλευρά τους, να ακινητοποιούν τα χέρια του μωρού για την αποφυγή δυσκολίας, και αν αναγκάζονται να βάζουν «πιπίλα» στο μωρό, να την πλένουν στο σπίτι με νερό και με αυτό το νερό να φτιάχνουν το επόμενο γάλα, δείχνοντας έτσι το σεβασμό αλλά και την ανάλογη ευσέβεια.

Πηγή: Ιστοσελίδα Καθεδρικού Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού
http://www.faneromenihol.gr/index.php?o ... &Itemid=72

ΑΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 26, 2008 11:46 am
από omirosx
Ξέχασες το πιο σπουδαίο της νηστείας Φυσικό είναι κάτι πάντα να λείπει Η Σοβαρή νηστεία της μίξεως αντρογύνων για τρείς ημέρες και την ημέρα εκείνη να μην σμίγουν τα αντρόγυνα. ¨Ομως ρωτώ κάτι. ¨Όταν λες και καθαρό σώμα και πληνόμεθα και φοράμε καθαρά ρούχα. Μήπως εννοεί καθαρό σώμα της ψυχής που γυρίζουμε πάλι στην εξομολόγηση; Και τους έπλυνε μόνον τα πόδια γιατί το υπόλοιπο σώμα είναι καθαρό.



Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 26, 2008 11:56 am
από filotas
Όμηρε το παραπάνω κείμενο δεν είναι δικό μου. Λέει που το βρήκα.

Όσο για το θέμα της αποχής από τη συζυγική επαφή απάντησα παραπάνω:
filotas έγραψε:5. Η αποχή από τη συζυγική επαφή έχει σχέση με την κατάλληλη προετοιμασία για τη Θεία Κοινωνία. Υπό το πνεύμα της Α προς Κορινθίους επιστολής του Αποστόλου Παύλου χρειάζεται πολύ μεγάλη διάκριση για το χειρισμό αυτού του θέματος και γι αυτό είναι απαραίτητη η συμβουλή του Πνευματικού μας. Δεν είναι ο κατάλληλος χώρος γι αυτή τη συζήτηση, αν θέλεις περισσότερες διευκρινίσεις ας ρωτήσουμε τον π. Αντώνιο.

ΑΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 26, 2008 1:27 pm
από omirosx
Για την αποχή των ανδρογύνων έχουμε οδηγίες και ερμηνείες μέσα στους κανόνες της Εκκλησίας μας. ¨όταν στο πηδάλιο και στην σελίδα -230- λέει ρητός απόχη γιατί θα ρωτήσω άλλον; Και δίνεται σπουδαία ερμηνεία επί του σοβαρού θέματος. ¨Όταν ο Μωϋσής ανέβηκε στο όρος Σινά για να πάρει τις δέκα εντολές και είπε ο Θεός επί τρείς ημέρες να μην έχουν επαφή τα αντρόγυνα. Κοίτα το σπουδαίο τούτο, και λέει ερμηνευτής. Άν για να πάρει τον Νόμο ο Μωϋσής είπε να απέχουν τρείς μέρες. πόσο μάλλον όταν εσύ παίρνεις τον ίδιο νομοθέτη μέσα σου Και αντί να ρωτήσεις αλλού πρι από αυτό κοίταξε Πηδάλιο σελίδες -230- και 111-¨η¨117-

Re: ΑΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 26, 2008 2:08 pm
από Kostantinosve
filotas έγραψε:5. Η αποχή από τη συζυγική επαφή έχει σχέση με την κατάλληλη προετοιμασία για τη Θεία Κοινωνία. Υπό το πνεύμα της Α προς Κορινθίους επιστολής του Αποστόλου Παύλου χρειάζεται πολύ μεγάλη διάκριση για το χειρισμό αυτού του θέματος και γι αυτό είναι απαραίτητη η συμβουλή του Πνευματικού μας. Δεν είναι ο κατάλληλος χώρος γι αυτή τη συζήτηση, αν θέλεις περισσότερες διευκρινίσεις ας ρωτήσουμε τον π. Αντώνιο.
το τελευταίο κομμάτι νομίζω λέει πολλά , ο πνευματικός έχει καθοριστικό ρόλο στη ζωή μας , αυτός είναι που θα μας κατευθύνει στο αγώνα μας , που θα μας βοηθήσει να προσεγγίσουμε το Θεό , οι συμβουλές του δεν έρχονται σε σύγκρουση με τους κανόνες τις Εκκλησίας γιατί κινούνται μέσα στο πνεύμα της Ορθόδοξης Παράδοσης , δεν ακολουθούμε όλους τους κανόνες κατα γράμμα ,γιατί δεν εφαρμόζονται στη πράξη σήμερα κάποιοι απο αυτούς , είναι πρακτικά αδύνατο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 26, 2008 3:50 pm
από konstantinoupolitis
Αυτό είναι προσωπική άποψη του Αγίου Νικοδήμου συντάκτη του Πηδαλίου. Πουθενά στην Συνοδική Πατρολογία της Εκκλησίας όπως και ο ίδιος ο Άγιος Νικόδημος ομολογεί και παραβλέπεις, επίσης στο Πηδάλιο, δεν απαντά ρητή απαγόρευση μεταλήψεως λόγω συνάφειας, πλην και αυτό προφανώς της ιδίας ημέρας έως και την κοινωνία τουλάχιστον, αφού ήδη οι Κανόνες ορίζουν αποχή οποιασδήποτε τροφής την ημέρα της Θείας Κοινωνίας.

Όσο για την σύγκριση Δεκαλόγου και Μεταλήψεως δεν τίθεται θέμα συγκρίσεως. Η Παράδοση του Νόμου υπήρξε Παγκόσμιο αιώνιο γεγονός αναφοράς και δεν μπορεί να συγκριθεί με την ατομική μετάληψη.

Αυτά τα "3 ημέρες πριν και τρεις ημέρες μετά", φανερώνουν απλά το πόσο ο ευσεβισμός και ο πουριτανισμός έχουν εμποτίσει πολλές πρακτικές εκκλησιαστικών.