Για τα παιδάκια..

Καθημερινά πνευματικά μηνύματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
nhfaliamethh
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 19, 2006 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nhfaliamethh »

Άβαταρ μέλους
nhfaliamethh
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 19, 2006 5:00 am
Επικοινωνία:

Re: Για τα παιδακια..

Δημοσίευση από nhfaliamethh »

Ο ψυχικός κόσμος του μικρού παιδιού.

Piaget: Τι κάνει τον αέρα να φυσά?
Julia (5 ετών): Τα δέντρα.
Piaget: Πως το ξέρεις?
Julia: Τα είδα να κουνάνε τα κλαδιά τους.
Piaget: Και πως γίνεται ο αέρας?
Julia: Να έτσι (κουνώντας το χέρι της μπροστά στο πρόσωπο του Piajet). Μόνο που τα κλαδιά είναι μεγαλύτερα. Και υπάρχουν πολλά δέντρα.
Piaget: Και τι κάνει τον αέρα να φυσά στη θάλασσα;
Julia: Από τη στεριά έρχεται εκεί ο αέρας. … Όχι από τα κύματα.


Εικόνα

Το μικρό παιδί ζει σε ένα δικό του παιδικό κόσμο. Σκέπτεται, αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει όλα όσα συμβαίνουν με διαφορετικό τρόπο από ότι οι μεγάλοι. Δίνει ένα ιδιότυπο-παιδικό νόημα στην πραγματικότητα που το περιβάλλει.
Για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε δημιουργικά με το παιδί οφείλουμε να καταλάβουμε όσο μας είναι δυνατόν τον τρόπο που σκέπτεται και αισθάνεται τον κόσμο. Να δούμε με τα δικά του μάτια και να ακούσουμε με τα δικά του αυτιά.
Στην προσπάθειά μας αυτή μπορούν να μας βοηθήσουν σημαντικά κάποιες επιστημονικές μελέτες που προσεγγίζουν τα εξελικτικά στάδια της νοητικής και ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού.

- Ο Jean Piajet μελέτησε πειραματικά και περιέγραψε αναλυτικά τα στα στάδια της νοητικής ανάπτυξης του παιδιού. Τα συγγράμματά του μας βοηθούν να κατανοήσουμε τον τρόπο που σκέπτεται το παιδί ανάλογα με την ηλικία του.

Νεογέννητο:

Τους πρώτες μήνες της ζωής του το βρέφος μαθαίνει ότι:
Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον εαυτό του και τον κόσμο.
Τα αντικείμενα είναι ξεχωριστά από το χώρο στον οποίο βρίσκονται.
Τα αντικείμενα υπάρχουν ακόμα και όταν δεν τα βλέπει ή δεν τα αγγίζει. Τα αντικείμενα μένουν ίδια ακόμη και όταν αλλάζουν τόπο ή κατεύθυνση.

4-12 μηνών:

Καταλαβαίνει τις σχέσεις αιτίας αποτελέσματος. Αν χτυπήσω το τούμπανο θα ακούσω μπουμ.

Μετά τον πρώτο χρόνο:

Επεκτείνει την εμπειρία του και πειραματίζεται χτυπώντας όλα τα αντικείμενα επίτηδες για να ακούσει το θόρυβο που θα κάνουν.

Μετά από τον δεύτερο χρόνο:

Σκέπτεται με σύμβολα. Το πιρούνι γίνεται αεροπλάνο ή αυτοκίνητο. Αρχίζει να καταλαβαίνει την έννοια του χρόνου. Τι σημαίνει παρελθόν και μέλλον. Καταλαβαίνει τι σημαίνει η μαμά θα γυρίσει σε λίγο.

Μέχρι τα επτά περίπου χρόνια

το παιδί είναι τελείως εγωκεντρικό. Τα βλέπει όλα από τη δική του σκοπιά δεν μπορεί να πάρει υπόψη του κάτι διαφορετικό από αυτό που το ίδιο μπορεί να βλέπει ή να αισθάνεται. Για παράδειγμα το παιδί κοιτώντας ένα κάντρο που εσύ δεν μπορείς να δεις από τη θέση που βρίσκεσαι μπορεί να σε ρωτήσει αν σου αρέσει πιστεύοντας ότι και εσύ βλέπεις αυτό που εκείνο βλέπει.
Ακόμη εστιάζει σε ένα πράγμα κάθε φορά και δεν μπορεί να παίρνει υπόψη του ταυτόχρονα δύο όψεις ενός γεγονότος ή μιας κατάστασης. Για παράδειγμα το παιδί μπορεί να πει δεν ζω στην Κρήτη αλλά στα Χανιά ή αν του δείξεις ένα ρόφημα σοκολάτα σε ψηλό ποτήρι και ένα ρόφημα σε χαμηλό ποτήρι αλλά πλατύ με μεγαλύτερη χωρητικότητα το παιδί θα προτιμήσει το ψηλό ποτήρι.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
nhfaliamethh
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 19, 2006 5:00 am
Επικοινωνία:

Re: Για τα παιδακια..

Δημοσίευση από nhfaliamethh »

Μια φορα και ενα καιρο ηταν ενα κοριτσακι που...

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα



Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

πηγη http://animusanimus.blogspot.com/
Άβαταρ μέλους
theodora
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1482
Εγγραφή: Παρ Μαρ 03, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: https://theomezcrochet.blogspot.com/
Επικοινωνία:

Re: Για τα παιδακια..

Δημοσίευση από theodora »

:105
Τον μόνον που μπορεί ν΄αγαπήσεις είναι ο Θεός.
Τους ανθρώπους τους αγαπάς γιά να τους πας ή για να σε πάνε στο Θεό.
Άβαταρ μέλους
nhfaliamethh
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 19, 2006 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nhfaliamethh »

μετα το κοριτσακι και το φεγγαρι
ενα κερακι και η λαχταρα για ουρανο
ο Θεος να μας σκεπει ολους

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


κι ενα κερακι εγινα για χαρη σου
κοσμε ουρανιε που σε χωριστηκα
απ την πρωτη μου στιγμη
και σε ποθω αφανταστα απο τη γεννηση μου
μεχρι να λιωσει το κερι


πηγη http://animusanimus.blogspot.com/
Άβαταρ μέλους
eleimon
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3520
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα

Re: Για τα παιδακια..

Δημοσίευση από eleimon »

:41 :41 :41 :41 :41 :41 :41 :41 :41 :41 :41 :41
«Το θάνατο δεν τον φοβά­μαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
Άβαταρ μέλους
nhfaliamethh
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 19, 2006 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nhfaliamethh »

Πώς να βοηθήσετε ένα παιδί που έχει εκτεθεί σε ένα τραυματικό γεγονός?

Είναι γεγονός ότι παιδιά που έχουν εκτεθεί με οποιοδήποτε τρόπο σε ένα τραυματικό γεγονός μπορεί να εμφανίσουν διάφορα σημάδια άγχους, ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται. Παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορεί να παλινδρομήσουν σε προηγούμενα ηλικιακά στάδια (να θελήσουν ξανά πιπίλα, να χρειαστούν ξανά πάνα, να αρχίσουν να «μπεμπεκίζουν»), να παρουσιάσουν διάφορες φοβίες ή να προσκολληθούν σε κάποιο άτομο.

Μπορεί επίσης να παρουσιάσουν διαταραχές στον ύπνο ή στο φαγητό καθώς επίσης να παραπονεθούν για σωματικούς πόνους. Παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να εμφανίσουν κάποια από τα παραπάνω και επιπλέον μπορεί να μην επιθυμούν να βρίσκονται με τους φίλους τους, να μην θέλουν να βγουν από το σπίτι, να μην θέλουν να πάνε σχολείο ή να πέσει η επίδοση τους.

Οι έφηβοι από την άλλη μπορεί να έχουν ξεσπάσματα οργής, επιθετικότητα και να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους υποχρεώσεις και δραστηριότητες.

Οι παραπάνω ενδείξεις μπορεί να μην εμφανιστούν αμέσως αλλά να περάσει κάποιο διάστημα από το τραυματικό γεγονός. Χρήσιμο είναι να γνωρίζουν οι γονείς ότι οι αντιδράσεις αυτές είναι φυσιολογικές σε μια τέτοια περίοδο και συνήθως δεν διαρκούν πολύ. Ωστόσο, η έκθεση των παιδιών στις ωμές περιγραφές και στις βίαιες εικόνες του τραυματικού γεγονότος που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ, παρατείνουν την επίδρασή του και εντείνουν τις αντιδράσεις των παιδιών.

Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν οι γονείς, για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να επεξεργαστούν το ενδεχόμενο άγχος τους και να νιώσουν ότι έχουν κάποιον έλεγχο στη ζωή τους παρά την αναστάτωση που έχει προκληθεί λόγω των συνθηκών; Οι γονείς παρόλο που βρίσκονται και οι ίδιοι σε δύσκολη θέση είναι αναγκαίο να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν τα παρακάτω:

Μάθετε τι είναι αυτό που τα τρομάζει. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας μιλήσουν για φόβους που μπορεί να έχουν και συζητήστε μαζί τους

Δώστε προσοχή στις ζωγραφιές και στα παιχνίδια τους. Μπορεί να σας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες γύρω από τις ανησυχίες τους και τους φόβους τους. Ρωτήστε τα παιδιά να σας εξηγήσουν τι συμβαίνει στο παιχνίδι τους ή στην ζωγραφιά τους. Είναι μια ευκαιρία για να ξεκαθαρίσετε τυχόν παρανοήσεις,να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήματα ή απλώς να καθησυχάσετε τα παιδιά.

Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να σας κάνουν ερωτήσεις.Μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας που εσείς θα διαμορφώσετε, ακούστε ότι έχουν να σας πουν.Δεν πειράζει αν δεν έχετε απαντήσεις για ότι σας ρωτούν. Σημαντικό είναι να νιώσουν ότι ακούγονται.

Μιλήστε τους στο δικό τους επίπεδο. Μιλήστε μαζί τους απλά ώστε να σας καταλαβαίνουν και μην αναλωθείτε σε πολύπλοκες λεπτομέρειες.

Εστιάστε στα θετικά. Δώστε έμφαση στις ηρωικές πράξεις συνανθρώπων μας προκειμένου να βοηθήσουν πληγένετες και στην προθυμία που δείχνουν και άλλες χώρες για να μας βοήθησουν

Σχεδιάστε ένα οικογενειακό πλάνο. Οργανώστε ένα πλάνο για το μέλλον,π.χ. ένα σημείο στο οποίο θα συγκεντρωθεί όλη η οικογένεια σε περίπτωση που κάτι ξαφνικό συμβεί (π.χ. σεισμός). Αυτό θα βοηθήσει εσάς και τα παιδιά σας να νιώθετε μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς είναι ανακουφιστικό να γνωρίζουν ότι υπάρχει κάτι που μπορούν να κάνουν σε αντίστοιχη περίπτωση.

Προτείνετε την συμμετοχή σε δράσεις αποκατάστασης. Κουβεντιάστε με τα παιδιά την πιθανότητα να συμμετέχετε όλη η οικογένεια σε ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση των ζημιών (π.χ. ανακύκλωση).

Επίσης σημαντικό είναι:

Να μην αλλάξει όσο το δυνατόν γίνεται η καθημερινότητα των παιδιών. Η ρουτίνα στην ζωή τους βοηθάει να νιώθουν ασφάλεια.
Αποφύγετε την συγκεκριμένη περίδο αποχωρισμούς που δεν είναι απαραίτητοι.
Περιορίστε την έκθεση των παιδιών σε σκηνές των ΜΜΕ που θυμίζουν το τραυματικό γεγονός.
Να είσαστε σταθεροί στους κανόνες που ισχύουν στην οικογένεια (π.χ. ένα παιδί που έχει ξεσπάσματα οργής πρέπει με ήπιο τρόπο να οριοθετηθεί από τους γονείς του).
Αν βλέπετε ότι το παιδί σας παραμένει αναστατωμένο μετά από μερικές εβδομάδες ή όσο περνάει ο καιρός τα σημάδια που αναφέραμε παραπάνω γίνονται χειρότερα, τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας από κοντά
Άβαταρ μέλους
nhfaliamethh
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 19, 2006 5:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nhfaliamethh »

παιχνιδι...πιασε τη γατα

http://www.gamedesign.jp/flash/chatnoir/chatnoir.html
Άβαταρ μέλους
Teri
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη

Re:

Δημοσίευση από Teri »

nhfaliamethh έγραψε:παιχνιδι...πιασε τη γατα

http://www.gamedesign.jp/flash/chatnoir/chatnoir.html
Πολύ καλό!!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Μηνύματα”