Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Καθημερινά πνευματικά μηνύματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
theodorosuper
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 18, 2008 5:00 am

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από theodorosuper »

Για την ακρίβεια, αναφερόμουν και στους δυο, και στΗν αδελφή ΜΙΧΣ και στον αδελφό dionysisgr.
Όμως δεν ήξερα ότι είσαι γυναίκα ΜΙΧΣ. Τώρα θα ξέρω :1 Sorry για την λάθος προσφώνηση :mrgreen:

Αδελφέ Dionysisgr, δεν νομίζω ότι διαφωνούμε κάπου. Αν και, νομίζω το ότι να προσέχει κάποιος τι γράφει και πως το γράφει, διότι μπορεί να σκανδαλίσει αντί να προσφέρει,
δεν είναι κακή παρατήρηση. Φυσικά όσοι έχουν κακή προαίρεση θα σκανδαλιστούν όπως και να'χει. Όμως, εγώ όπως ανέφερα, δεν μιλάω για αυτούς. Μιλάω για τον μέσο απλό άνθρωπο,
που δεν διαβάζει πνευματικά συνέχεια, και που μπορεί να του τύχει μια στιγμή εγωισμού ή υπερηφάνειας και να μεταφράσει ένα γεγγραμένο αλλιώς, όπως στο παράδειγμα που είπα. Δεν είναι λίγες αυτές οι περιπτώσεις στην σημερινή εποχή και δεν είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι κακοί. Απλά είναι άνθρωποι, και οι άνθρωποι κάνουν λάθη, και έχουν στιγμές εγωισμού, και οι συγγραφείς πρέπει να λαμβάνουν και αυτό υπ'όψην όσο μπορούν. Δεν αναφέρομαι ειδικώς στον γέροντα Αιμιλλιανό. Νομίζω το κάλυψα αυτό στο προηγούμενο μύνημα μου. Μιλάω σε γενικότερο βαθμό.
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

no problem : ) Thank you :1
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
theodorosuper
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 18, 2008 5:00 am

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από theodorosuper »

Από τις γραφές γνωρίζουμε ότι πριν την πτώση, δεν υπήρχε γάμος.
Επίσης, ο Κύριος μας είπε ότι στον παράδεισο οι άνθρωποι δεν παντρεύονται.

Οπότε, αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι ότι ο γάμος είναι ένα μεταπτωτικό φαινόμενο, όπως λένε οι Πατέρες.
Είναι ένα σκεύος σωτηρίας, διότι δεν μπορούνε ή δεν θέλουν όλοι να ασπαστούν την παρθενία, και ένας σωστός τρόπος διαιώνισης του ανθρωπίνου είδους.
Μέσα στον γάμο, το σαρκικό ένστικτο μπορεί να ελεγχθεί, και να μην πέσει ο άνθρωπος σε κατα εξακολούθηση πορνεία, κάτι που γίνεται συνεχώς στις μέρες μας.
Το να παντρευτεί κάποιος λόγω σαρκικού φρονήματος, είναι τεράστιο λάθος, αν και αυτό είναι που γίνεται στις μέρες μας, εξού και ο αυξανόμενος αριθμός των διαζυγίων.
Έτσι, δεν πρέπει να έχουμε στο νου πόση απόλαυση (σαρκική, οικονομική, και γενικά υλική απόλαυση) μπορεί να μας δώσει ο άνθρωπος που είμαστε μαζί και σκοπεύουμε να παντευτούμε, αλλά το αν μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε τον στόχο της επίγειας ζωής, δηλαδή, το να σώσουμε την ψυχή μας και να πάμε στον παράδεισο.
Φυσικά, ο γάμος έχει σκοπό και την δημιουργία εν Χριστώ απογόνων και την αλληλοστήριξη των συζύγων στην θάλασσα της ζωής.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, μας λέει:

"Συμφέρει να παντρευθή κανείς; Συμφωνώ κι εγώ, διότι «ο γάμος είναι τίμιος και η κοίτη αμόλυντη» (Έβρ. 13,4). Συμφέρει στους σώ¬φρονες, όχι στους αχόρταγους και σ' αυτούς που θέλουν να δίνουν στην σάρκα περισσότερη αξία από ό,τι πρέπει. Όταν ο γάμος είναι μόνο τούτο, γάμος δηλαδή και ένωσις συζύγων και επιθυμία αποκτήσεως παιδιών διαδόχων, είναι καλός, διότι δημιουργεί περισσοτέρους αν¬θρώπους που ευαρεστούν τον Θεό. Όταν όμως εξάπτη την ύλη της σάρκας και σε περιβάλλη με αγκάθια και γίνεται σαν δρόμος που οδηγεί στο κακό, τότε κι εγώ αναφωνώ, «δεν συμφέρει να παντρευθής»."
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

Ευλογία αυτά που γράφεις Θοδωρή εν Χριστώ αδερφέ μου

'Ενα έχω να πω... αν δεν υπάρξει κατήχηση, σοβαρή κατήχηση, Ορθόδοξη κατήχηση, γιατί έχουμε ξεφύγει δεκαετίες τώρα ως λαός, ως έθνος και μόνο λίγοι έχουν δει κάποιο φως στο τούνελ... κατήχηση και στην οικογένεια αλλά και στα παιδία που δε γνωρίζουν ότι ο γάμος είναι ένας σταυρός στην Οδό Σωτηρίας ή ότι γεννηθήκαμε για να ευεργετηθούμε και υπάρχουν προϋποθέσεις και κανόνες, καθώς και άλλα πολλά... θα είμαστε τυφλοί οδηγοί τυφλών και ο Θεός βοηθός.
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από filotas »

theodorosuper έγραψε:Από τις γραφές γνωρίζουμε ότι πριν την πτώση, δεν υπήρχε γάμος.
Επίσης, ο Κύριος μας είπε ότι στον παράδεισο οι άνθρωποι δεν παντρεύονται.

Οπότε, αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι ότι ο γάμος είναι ένα μεταπτωτικό φαινόμενο, όπως λένε οι Πατέρες.
Είναι ένα σκεύος σωτηρίας, διότι δεν μπορούνε ή δεν θέλουν όλοι να ασπαστούν την παρθενία, και ένας σωστός τρόπος διαιώνισης του ανθρωπίνου είδους.
Μέσα στον γάμο, το σαρκικό ένστικτο μπορεί να ελεγχθεί, και να μην πέσει ο άνθρωπος σε κατα εξακολούθηση πορνεία, κάτι που γίνεται συνεχώς στις μέρες μας.
Το να παντρευτεί κάποιος λόγω σαρκικού φρονήματος, είναι τεράστιο λάθος, αν και αυτό είναι που γίνεται στις μέρες μας, εξού και ο αυξανόμενος αριθμός των διαζυγίων.
Έτσι, δεν πρέπει να έχουμε στο νου πόση απόλαυση (σαρκική, οικονομική, και γενικά υλική απόλαυση) μπορεί να μας δώσει ο άνθρωπος που είμαστε μαζί και σκοπεύουμε να παντευτούμε, αλλά το αν μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε τον στόχο της επίγειας ζωής, δηλαδή, το να σώσουμε την ψυχή μας και να πάμε στον παράδεισο.
Φυσικά, ο γάμος έχει σκοπό και την δημιουργία εν Χριστώ απογόνων και την αλληλοστήριξη των συζύγων στην θάλασσα της ζωής.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, μας λέει:

"Συμφέρει να παντρευθή κανείς; Συμφωνώ κι εγώ, διότι «ο γάμος είναι τίμιος και η κοίτη αμόλυντη» (Έβρ. 13,4). Συμφέρει στους σώ¬φρονες, όχι στους αχόρταγους και σ' αυτούς που θέλουν να δίνουν στην σάρκα περισσότερη αξία από ό,τι πρέπει. Όταν ο γάμος είναι μόνο τούτο, γάμος δηλαδή και ένωσις συζύγων και επιθυμία αποκτήσεως παιδιών διαδόχων, είναι καλός, διότι δημιουργεί περισσοτέρους αν¬θρώπους που ευαρεστούν τον Θεό. Όταν όμως εξάπτη την ύλη της σάρκας και σε περιβάλλη με αγκάθια και γίνεται σαν δρόμος που οδηγεί στο κακό, τότε κι εγώ αναφωνώ, «δεν συμφέρει να παντρευθής»."
Θεόδωρε κάνεις λάθος. Ο Γάμος δεν είναι μεταπτωτικό φαινόμενο, η σαρκική πλευρά του είναι. Ο Γάμος είναι προπτωτικός και αυτό αποδεικνύεται από το παρακάτω χωρίο:

"22 και ωκοδόμησεν ο Θεός την πλευράν, ην έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα και ήγαγεν αυτήν προς τον Αδάμ. 23 και είπεν Αδάμ• τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σάρξ εκ της σαρκός μου• αύτη κληθήσεται γυνή, ότι εκ του ανδρός αυτής ελήφθη αύτη• 24 ένεκεν τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν." (Γένεσις β' 22-24)

Αυτά τα λέει ο Αδάμ πριν από την πτώση. Είναι φανερό επομένως, ότι ο Αδάμ και η Εύα ήταν "σάρκα μια" κατά την πνευματική έννοια, δηλαδή ένα σώμα δυο ψυχές, πριν την πτώση.

Ο Γάμος ήταν και είναι σχολείο αγάπης. Οι σύζυγοι εξασκούνται στη μεταξύ τους αγάπη προκειμένου να μπορέσουν μαζί να βρουν την Αγάπη του Θεού. Τη μεταξύ τους αγάπη επεκτείνουν και στα παιδιά τους και τα εγγόνια τους, όπως και σε όλους του υπόλοιπους γύρω. Επειδή η αγάπη όσο μοιράζεται πληθαίνει και δεν τελειώνει.

Τέτοιο μοίρασμα αγάπης πρέπει να είναι και η σαρκική σχέση μέσα στο Γάμο. Όταν είναι μοίρασμα αγάπης, ολοκληρώνει τον Γάμο και δεν τον μειώνει ούτε δημιουργεί πειρασμούς.

Όμως επειδή είμαστε μεταπτωτικοί άνθρωποι, πόσοι από μας μπορούν να νοιώσουν για την/τον σύζυγό τους ιδανική χριστιανική αγάπη; Πολλοί λίγοι ίσως. Από κει αρχίζουν τα προβλήματα και οι πειρασμοί. Όταν στη σχέση μεταξύ των συζύγων μπαίνει η αμαρτία και τα πάθη. Φταίει όμως ο Γάμος γι αυτό;

Ο Χριστός ευλόγησε το Γάμο και περιόρισε το μοναχισμό μόνο σ' αυτούς "που τους έχει δοθεί το χάρισμα" (Ματθ. ιθ' 11), επειδή αυτός είναι ο δρόμος της σωτηρίας για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Όσοι θεώρησαν ότι ο Γάμος είναι κατώτερος από το μοναχισμό απομονώθηκαν από την Εκκλησία σαν αιρετικοί. Δυο επομένως είναι οι δρόμοι του αγιασμού ο έγγαμος και ο μοναχικός, ο Γάμος για τους πολλούς και ο μοναχισμός για τους λίγους, ισοδύναμοι και εξ ίσου ευλογημένοι από το Θεό και την Εκκλησία.
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

Δε νομίζω Νικόλα ότι κάνει λάθος...

<<Λένε οι άγιοι πως ο άνθρωπος πριν την πτώση ζούσε αγγελική ζωή. Ο Αδάμ και η Εύα ήταν ανώτεροι από όλα τα σωματικά, κατοικούσαν στη γη όπως στον ουρανό οι άγγελοι, και δεν είχαν υλικές ανάγκες. Η ζωή τους ήταν ανώδυνη, δεν φλέγονταν από επιθυμίες και πάθη αλλά φτιάχτηκαν άφθαρτοι κι αθάνατοι. Τα σώματά τους καλύπτονταν από την θεία δόξα και δε γνώριζαν ότι ήταν γυμνοί. Μοναδική τους ευχαρίστηση και απόλαυση ήταν η κοινωνία τους με τον Θεό και η μεταξύ τους αγάπη.

Όλα αυτά άλλαξαν με την πτώση τους, με την απώλεια της εμπιστοσύνης και της αγάπης τους στο Θεό. Οι συνέπειες στον άνθρωπο ήταν πολλές. Εμείς θα ασχοληθούμε με τη σεξουαλική τους διάσταση. Και το λέμε αυτό γιατί πριν την πτώση φυσική κατάσταση για τον άνθρωπο ήταν η παρθενία και μοναδική τους ηδονή η ένωσή τους με το Θεό. Μετά την παρακοή τους όμως, ο γάμος που προφητεύθηκε απ’ τον Αδάμ, έγινε φυσικό φαινόμενο, αλλά μεταπτωτικό. Ο Θεός δηλαδή συγκατάνευσε σ’ αυτή την κατάσταση και την ευλόγησε, γι’ αυτό και στην Εκκλησία ιερολογείται ο γάμος. Έξω απ’ την ιερολογία παραμένει ο γάμος ένα στοιχείο της πτώσεως και θα δούμε γιατί.

Κάποτε ρώτησε κάποιος τον γέροντα Παϊσιο: -Αυτή η σαρκική επιθυμία γέροντα, είναι φυσική επιθυμία, που πηγάζει από τη σάρκα, όπως η πείνα, η δίψα ή είναι πάθος; Η κατάχρησή της είναι κακή ( όπως π.χ. όχι το φαϊ αλλά η γαστριμαργία είναι κακή) ή αυτή η ίδια η επιθυμία είναι κακή; Την είχαν οι πρωτόπλαστοι στον παράδεισο;

— ΠΑΘΟΣ είναι! Αμ τι είναι; ΠΑΘΟΣ… Πηγάζει απ’ το σαρκικό φρόνημα του ανθρώπου. Αν κάποιος είναι πνευματικός άνθρωπος , δεν έχει τέτοιες επιθυμίες. Όχι από ανικανότητα, ότι δεν μπορεί, αλλά λόγω της πνευματικής του κατάστασης δεν επιθυμεί… Χωρίς το φαγητό ο άνθρωπος πεθαίνει, χωρίς τα σαρκικά δεν παθαίνει τίποτα. Μόνο ταλαιπωρείται ψυχικά όπως και από τα άλλα πάθη· τον θυμό, τον εγωισμό, την κενοδοξία. Μετά το γάμο συγχωρείται μόνο για την τεκνογονία ή κατ’ οικονομία.

Από την απάντηση που έδωσε ο π. Παίσιος καταλαβαίνουμε ότι η σαρκική επιθυμία είναι στοιχείο της πτώσεως και ότι ένας πνευματικός-θεωμένος άνθρωπος δεν διακατέχεται από τέτοιες επιθυμίες.
Επομένως πως επιτυγχάνεται η σωτηρία του ανθρώπου μέσα στο γάμο; Με άλλα λόγια γιατί πρέπει να κάνει κάποιος εκκλησιαστικό γάμο;

Ο γάμος έξω απ’ την Εκκλησία είναι ένας φυσικός δεσμός, και δεν πρόκειται να σωθεί, γιατί έξω απ’ την Εκκλησία είναι ο κόσμος της πτώσεως και της φθοράς. Ένας απλός δεσμός δεν έχει τη δυνατότητα υπερβάσεως της φυσικής και βιολογικής σχέσεως. Δεν μπορεί να μεταποιηθεί σε ένωση του ανθρώπου με το Θεό. Ο αρχιμανδρίτης Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης λέει «παντρεύομαι σημαίνει σκλαβώνω την καρδιά μου στον Χριστό, ο γάμος είναι μόνιμος δεσμός με τον Χριστό, η πορεία, το ταξίδι που θα καταλήξει στον ουρανό, στην αιωνιότητα.

Αυτά όλα δείχνουν πως ο γάμος είναι μυστήριο γιατί μέσα σ’ αυτόν υπάρχει η μυστική παρουσία του Χριστού, εικονίζεται η ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Για να πετύχει, λοιπόν, πρέπει να συνδυαστεί με την ασκητική ζωή της Εκκλησίας. Ουσιαστικά στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχει διαλεκτική αντίθεση μεταξύ της μοναχικής και της συζυγικής ζωής, αλλά μεταξύ ανθρώπων που ζουν κατά Χριστόν και ανθρώπων που δεν ζουν κατά Χριστόν. ...>>


http://www.xfd.gr/%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE ... F%84%CE%B1
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από filotas »

ΜΙΧΣ έγραψε:Δε νομίζω Νικόλα ότι κάνει λάθος...

<<Λένε οι άγιοι πως ο άνθρωπος πριν την πτώση ζούσε αγγελική ζωή. Ο Αδάμ και η Εύα ήταν ανώτεροι από όλα τα σωματικά, κατοικούσαν στη γη όπως στον ουρανό οι άγγελοι, και δεν είχαν υλικές ανάγκες. Η ζωή τους ήταν ανώδυνη, δεν φλέγονταν από επιθυμίες και πάθη αλλά φτιάχτηκαν άφθαρτοι κι αθάνατοι. Τα σώματά τους καλύπτονταν από την θεία δόξα και δε γνώριζαν ότι ήταν γυμνοί. Μοναδική τους ευχαρίστηση και απόλαυση ήταν η κοινωνία τους με τον Θεό και η μεταξύ τους αγάπη.
Μα Μαρία κι εγώ αυτό λέω.
filotas έγραψε:Θεόδωρε κάνεις λάθος. Ο Γάμος δεν είναι μεταπτωτικό φαινόμενο, η σαρκική πλευρά του είναι. Ο Γάμος είναι προπτωτικός και αυτό αποδεικνύεται από το παρακάτω χωρίο:

"22 και ωκοδόμησεν ο Θεός την πλευράν, ην έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα και ήγαγεν αυτήν προς τον Αδάμ. 23 και είπεν Αδάμ• τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σάρξ εκ της σαρκός μου• αύτη κληθήσεται γυνή, ότι εκ του ανδρός αυτής ελήφθη αύτη• 24 ένεκεν τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν." (Γένεσις β' 22-24)

Αυτά τα λέει ο Αδάμ πριν από την πτώση. Είναι φανερό επομένως, ότι ο Αδάμ και η Εύα ήταν "σάρκα μια" κατά την πνευματική έννοια, δηλαδή ένα σώμα δυο ψυχές, πριν την πτώση.
Συμφωνούμε ότι η σαρκική πλευρά του Γάμου είναι μεταπτωτικό φαινόμενο, ο Γάμος όμως δεν είναι.

Μάλλον δεν πρόσεξες αυτή τη διαφορά, η οποία όμως είναι η ουσία της διαφωνίας μου με το Θεόδωρο.

Για τα άλλα που αναφέρεις παρακάτω, η σαρκική σχέση μέσα στο Γάμο όπως την περιγράφω πιο πάνω, δεν είναι πάθος, επειδή δεν προκύπτει σαν επιθυμία για την ικανοποίηση ενός ενστίκτου, αλλά σαν μοίρασμα αγάπης, σαν προσφορά του ενός συζύγου προς τον άλλο. Όχι ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτό. Μπορεί. Άλλωστε μπορεί να χρειαστεί να το κάνει και μέσα στο Γάμο, αν η/ο σύντροφός του δεν μπορεί κάποια στιγμή να έχει σαρκική επαφή για αντικειμενικούς λόγους (ασθένεια, εγκυμοσύνη κλπ). Όμως ο άνθρωπος δεν είναι μόνο ψυχή, αλλά ψυχοσωματική ενότητα. Όπως οι ψυχές ενώνονται με τη συζυγική αγάπη, όταν σ' αυτή συμμετέχουν και τα σώματα η ένωση είναι ολοκληρωμένη και πιο ισχυρή. Αν τα πράγματα δεν ήταν έτσι ο Θεός δεν θα έδινε αυτό το δώρο στους ανθρώπους για να παρηγορηθούν για την πτώση και για να συγκρατηθεί ο Γάμος κατά το διάστημα που οι σαρκικές επιθυμίες είναι ισχυρές. Ύστερα έρχονται τα παιδιά. ο κοινός βίος, οι κοινοί αγώνες και η αγάπη αλλάζει μορφή και γίνεται σταδιακά περισσότερο στοργή παρά έρωτας.

Όπως λες κι εσύ η σαρκική έλξη και η σαρκική επαφή, όπως είναι το φαγητό, το κρασί, ο ύπνος και όλα τ' άλλα αναγκαία για το σώμα μας, δεν είναι αμαρτία, όταν επιτελούν το σκοπό τους και αποτελούν αφορμή δοξολογίας του Θεού. Όταν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για απόλαυση ή γίνεται κατάχρηση ή παράχρησή τους, τότε είναι αμαρτία και μπορεί να γίνουν πάθος.

Δεν είναι σωστό όμως να ενοχοποιούμε τις ίδιες τις πράξεις, εξ αιτίας της έλλειψης εγκράτειας που χαρακτηρίζει τον μεταπτωτικό άνθρωπο. Δεν είναι σωστό να δαιμονοποιούμε τη σαρκική έλξη ή τη πείνα ή την δίψα ή την ανάγκη για ύπνο, αλλά για να αποφύγουμε την αμαρτία, να ασκηθούμε στην εγκράτεια, που είναι το αντίδοτο στα πάθη που έχουν σχέση με την παράχρηση του σώματός μας.
Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5035
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 9:24 am

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ »

Είσαι ευλογημένη ψυχή. : ) :25 :8 :25
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από filotas »

Η συζυγική εγκράτεια και η πληγωμένη αγάπη
Πέμπτη, 26 Σεπτέμβριος 2013

Εικόνα

από τους λόγους του Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Ένα ζεύγος ευσεβές και πολύ αγαπημένο και μονοιασμένο, που ήδη είχε έξι παιδιά, μάλιστα σε μικρή χρονική απόσταση μεταξύ τους, η σύζυγος- μητέρα πρότεινε στο σύζυγο να μείνουν στα έξι παιδιά ασκώντας εγκράτεια. «Μας φθάνουν», είπε, «έξι παιδιά και στο εξής να ζούμε εγκρατευόμενοι». Ο σύζυγος με ηρεμία και ψυχραιμία άκουσε τη σεμνή σύζυγό του, αλλ’ επιφυλάχθηκε να μη συμφωνήσει αμέσως. Πίστευε πως, για ένα τέτοιο θέμα, σοβαρό και λεπτό, τον πρώτο λόγο είχε ο Πνευματικός τους, που ευτυχώς ήταν ο Γέρων Πορφύριος. «Πριν από κάθε απόφαση για το θέμα αυτό», είπε ο σύζυγος στη σύντροφό του, «θα πρέπει να συμβουλευθούμε το Γέροντα».

Επισκέφθηκαν λοιπόν το Γέροντα και το θέμα έθεσε πρώτη η σύζυγος λέγοντας επί λέξει:

- Όπως ξέρετε, Γέροντα, έχουμε έξι παιδιά και είπαμε να μείνουμε σ’ αυτά ασκώντας από εδώ και πέρα εγκράτεια.

Τότε ζήτησε το λόγο ο σύζυγος , που είναι και ευγενής και διακριτικός, για να εξηγήσει αρχικά μόνο τη λέξη «είπαμε».

- Με την ευλογία σας, Γέροντα, να κάμω μιαν εξήγηση.

Και στρεφόμενος στη σύζυγό του είπε:

- Με συγχωρείς ,αλλά είπες «είπαμε», ενώ έπρεπε να ειπείς «είπα». Δική σου γνώμη είναι, αφού εγώ δεν είπα ακόμη τη γνώμη μου και πρότεινα αυτή τη συνάντηση και συζήτηση με το Γέροντα.

Ο Γέροντας μειδίασε και είπε στο πολύτεκνο και αγαπημένο ζεύγος:

- Το πρόβλημα δεν είναι η εγκράτεια. Το πρόβλημα είναι ότι θα πληγώσετε την αγάπη σας. Ο διάβολος θα ρίξει τόση γκρίνια μεταξύ σας, που για το παραμικρό θα εκνευρίζεστε και θα μαλώνετε, πράγμα που θα επηρεάσει και τα παιδιά σας. Γι’ αυτό καλό είναι να το σκεφθείτε περισσότερο το θέμα αυτό και να προσευχηθείτε και θα σας δείξει ο Θεός το θέλημά Του.

[Περιοδ. Πολύτεκνη Οικογένεια, αρ. φ. 57 (1993), σ. 22]

Πηγή: diakonima.gr
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4278
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Re: Τι πρέπει να έχουμε κατά νου πριν παντρευτούμε;

Δημοσίευση από dionysisgr »

Παιδια ενα λεπτο γιατι εδω τα εχουμε μπερδεψει καπως.

Κανενα κτιστο δεν ειναι ουτε αφθαρτο, ουτε αθανατο απο την δημιουργια του και μονο.

Ουτε φυσικα με δικες του, ίδιες δυναμεις. Μπορει να ειναι "δυνάμει" αφθαρτο και αθανατο.

Γινεται ομως "ενεργεία" αφθαρτο και αθανατο, εφοσον και μονο,
μετεχει των ακτιστων ενεργειων του Θεου,
και ειναι σε κοινωνια μαζι Του.

Καθε κτιστο ειναι και τρεπτο, και η κινηση του ενεχει την φορα-τροπη προς την φθορα και τον θανατο,
προς αυτο δηλαδη που θεολογικα & φιλοσοφικα καλουμε ως: μη-Ειναι.

Ο Θεος καλει στο Ειναι, το ον, το καθε ον, εκ του μη οντος,
και το διατηρει εκει με την βουληση Του,
που εκφραζεται δια των ακτιστων ενεργειων Του.

Δεν μπορει το κτιστο, ειτε αγγελος, ειτε ανθρωπος, αλλα ουτε και η υπολοιπη αλογη κτιση ακομη,
ουτε να σταθουν, ουτε και να συνεχισουν να υπαρχουν, απλως καν,
οχι μονο να ειναι αφθαρτα και αθανατα, χωρις τις ακτιστες ενεργειες του Θεου.

Ετσι;
Συνεπως αθανασια και αφθαρσια, εκ γενετης και μονο εκ του ειναι,
δεν υφισταται, ουτε προπτωτικα, ουτε μεταπτωτικα. Μονο δια του Θεου.


Εχασες την κοινωνια με τον Θεο; Εισαι ηδη τω οντι νεκρος.
Η φθορα και ο θανατος ειναι τα επακολουθα, τα συμπτωματα,
της διακοπης αυτου του ομφαλιου οντολογικου λωρου, μεταξυ του οντος και του Θεου.

Γιαυτο η πτωση, εφερε πρωτα τον πνευματικο-οντολογικο θανατο,
και μετα ως συμβεβηκοτα επηλθαν, η φθορα και ο κοινος θανατος που ξερουμε ολοι,
και που κατανικησε ο Χριστος.

Αλλο τωρα.

Ο προβληματισμος για τον Τιμιο Γαμο, ειναι και φαιδρος και περιττος.

Εαν δεν υπηρχε ο Γαμος, δεν θα υπηρχε ουτε ο αγιος Γρηγοριος ο Θεολογος,
αλλα ουτε κανενας αλλος που εγραψε ειτε τα "υπερ", ειτε τα "κατα", του γαμου.

Φωτοτυπικο ανθρωπων, δεν εχει κατασκευασθει. Ακομη..

Οποτε το να αμφισβητει καποιος με οποιοδηποτε επιχειρημα την αξια του Γαμου,
μονο θυμηδια και γελιο μπορει να προκαλεσει, να μην πω και την οργη του Θεου..

Αυτα που γραφουν οι Πατερες, και ειδικα οι ασκητικοι-νηπτικοι, οπως π.χ. στην Φιλοκαλια,
δεν τα παιρνουμε κοπτικη-ραπτικη, απερισκεπτα και χωρις διακριση,
να τα κολλησουμε οπουδηποτε, θεραπευοντας νομιζοντες "πασαν νοσον και πασαν μαλακιαν",
αλλα λεχθηκαν με ειδικο σκοπο, σε ειδικες μοναστικες κοινοτητες,
με ειδικα χαρακτηριστικα και αναγκες πνευματικες.

Εχουν εφαρμογη και σε εμας, αλλα εν μερει, με διακριση και πολλη μελετη και περισκεψη.
Δεν ειναι σαν τα τουβλακια τα Lego, που τα αποκοπτεις, και φτιαχνεις οτι δικο σου θελεις.

Οταν δηλαδη καποιος Γερων, μιλαει ισως φαινομενικα "υποτιμητικα" για τον Γαμο,
σε καποιους Μοναχους, το κανει για σκοπους ποιμαντικους, ανυψωσης ηθικου, προφυλαξης,
αλλα και καλλιεργειας ζηλου για τον ιερο δρομο τον οποιον επελεξαν οι Μοναχοι.

ΔΕΝ εννοει, οτι ο Γαμος ειναι κατι "κακο" και "δευτερο". ΠΡΟΣΟΧΗ!
Να μαθουμε μεσα απο την μελετη να εχουμε πατερικον νουν, και τροπο σκεψης και κριτικης.

Αλλιως ας μελεταμε κανενα περιοδικο για.. computer, αυτοκινητα, η φιαξ'το μονος σου, καλυτερα..

Τα πατερικα, και τα ασκητικα-νηπτικα και τα ερμηνευτικα κειμενα,
μπορει να μας χαλασουν ασχημα, εαν τα προσεγγισουμε με την στραβη μας διανοια,
εαν τα παρουμε κατα το γραμμα της εποχης και του βολεματος μας,
και δεν τα παρουμε με ταπεινωση, μελετη, σεβασμο, περισκεψη και προπαντων προσευχη,
και παντα υπο την επιστασια Πνευματικου.

Οποτε, παρακατω, οι συζητησεις περι του: "τι εκαναν οι πρωτοπλαστοι", εαν εκαναν "σεξ",
η επαιζαν ταβλι, στον Παραδεισο, και μετραγαν τις μαργαριτες, εαν ειχε κανενα MALL εκει,
καθως και εαν ειχαν.. παντρευθει,
(αραγε παντρευτηκαν με θρησκευτικο η πολιτικο γαμο, αφου δεν υπηρχε ακομα Εκκλησια; :shock: ),
μονο φιλοπεριεργα αισθηματα και θεολογικο κουτσομπολιο ικανοποιουν, και τιποτα αλλο βαθυτερο.


O γαμος γεννα και τον μοναχισμο. Χωρις γαμο, ουτε μοναχισμος υπαρχει.

Απο την αλλη, οσοι ειμαστε συζευγμενοι, οχι μονο αγαπουμε και τιμουμε τον μοναχισμο,
υπερβαλλοντως δε, αλλα και εμπνεομαστε και αναπνεουμε πνευματικα απο την υπαρξη του.

Ομως δεν τιθεται θεμα συγκρισης η υποτιμησης του γαμου με τον μοναχισμο.
Αυτο συνιστα αιρεση καταδικασμενη ΣΥΝΟΔΙΚΑ, απο την Εκκλησια μας.

Καθε δρομος ειναι ευλογημενος, και αυτος που τον ακολουθει, ουτε χανει, ουτε κερδιζει.

Απλως βαδιζει..
Προς τον Θεο.

Εαν ο καθε δρομος δεν οδηγει στον Θεο,
ειναι αποτυχημενος, ειτε γαμος ειναι ειτε μοναχικο σχημα.

Και στα δυο σωζεσαι, και στα δυο χανεσαι,
αυτο εξαρταται απο τον ανθρωπο, οχι απο τον θεσμο.

Οι ανθρωποι με την ζωη τους, κανουν τους θεσμους ειτε επιτυχημενους και ωφελιμους,
ειτε αποτυχημενους και επιβλαβεις.

Η πολυπραγμοσυνη δεν ωφελει. Ειναι αστοχια.
Διαλεγεις εναν δρομο και με την ευλογια της Εκκλησιας προχωρας και τον βαδιζεις εως τελους.

Η υπομονη, η επιμονη και η πιστη, ειναι αυτες, θα σε οδηγησουν στον Θεο,
οχι αυτος καθεαυτος, ο δρομος που διαλεξες.

"Ου δια την αρετην, η αληθεια, αλλα, δια την αληθειαν, η αρετη."

αγιος Μαξιμος Ομολογητης.

Τοσο απλο ειναι.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Μηνύματα”