Ψυχοφελή μηνύματα...

Καθημερινά πνευματικά μηνύματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Η εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας που έφυγε από το Βατοπαίδι και βρέθηκε στην Ι.Μ.Ξενοφώντος

Η εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας έχει θαυμαστή ιστορία, αφού έφυγε από το Βατοπαίδι και βρέθηκε στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος. Η Θεομητορική αυτή εικόνα βρισκόταν από απομνημονεύτων χρόνων εντός του Καθολικού (του κεντρικού ναού) της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, επί της κολώνας του αριστερού χορού.
Το 1730, όμως, κατά παράδοξο τρόπο, ενώ ο ναός ήταν κλειδωμένος, η εικόνα εξαφανίστηκε από την Μονή και για τον λόγο αυτό οι Βατοπαιδινοί Πατέρες το θεώρησαν αυτό ως ιεροσυλία.
Και ενώ άρχισαν να την αναζητούν εντός του χώρου της Ιεράς Μονής, ξαφνικά έμαθαν, ότι η εικόνα βρέθηκε στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος, η οποία απέχει τρεις ώρες με τα πόδια από τη Μονή Βατοπαιδίου. Χωρίς καμιά καθυστέρηση, οι Βατοπαιδινοί μοναχοί έστειλαν ανθρώπους να μεταφέρουν πίσω την εικόνα.
Όταν την έφεραν την τοποθέτησαν στη ίδια θέση ξανά, και έλαβαν αυστηρότερα μέτρα για την ασφάλεια και την προφύλαξη της.
Και πάλιν, όμως, η εικόνα έφυγε από τη θέση της, και μάλιστα χωρίς να θιγεί η ασφάλεια του ναού, δηλαδή χωρίς να παραβιαστούν οι πόρτες και οι σφραγίδες οι οποίες έμειναν άθικτες.
Όταν το διαπίστωσαν αυτό οι Πατέρες της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, διαβεβαιώθηκαν πλέον για την εκούσια και θαυμαστή αναχώρηση της θαυματουργής εικόνας της Θεοτόκου από το μοναστήρι τους. Και όταν πληροφορήθηκαν πως για μια ακόμη φορά η εικόνα βρέθηκε πάλιν στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος, δεν έκριναν εύλογο να εναντιωθούν στην απόφαση της Παναγίας να διαλέξει η ίδια τον μόνιμο τόπο διαμονής της.
Για τον λόγο αυτό, πήγαν όλοι μαζί στην νέα της κατοικία μόνο για να την προσκυνήσουν. Αυτό μάλιστα έκαναν για πολλά χρόνια οι Πατέρες της Μονής Βατοπαιδίου, προσφέροντας κεριά και λάδι σε ανάμνηση της θαυματουργίας αυτής.
Η αγία εικόνα της Παναγίας της Οδηγητρίας βρίσκεται εντός του Καθολικού της Ιεράς Μονής Ξενοφώντος, επί της κολώνας του αριστερού χορού, όπως ακριβώς βρισκόταν και στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου.

proskynitis
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

ΟΤΑΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ

Πάτερ Ιάκωβε, αυτή εδώ είναι η γη των Πραέων
Είπε ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης:
"Άκου να δεις…
Αν δεν μπορείς να καταλάβεις κάτι στη γραφή… δεν το αγγίζεις διανοητικά…
Όπως όταν τρως ψάρι αφήνεις το κόκκαλο στην άκρη…
Έτσι θα το αφήνεις και συ!
Μέχρι να σου αποκαλύψει ο Κύριος περί αυτού.
Κάποτε…δεν μπορούσα να καταλάβω τι είναι αυτή η γη των πραεων που λέει η Αγία Γραφή…
Το άφησα…
Και μια μέρα, εν ώρα προσευχής… βρέθηκα σε ένα υπέροχο λιβάδι… ανθώνα…
Και είχα δίπλα μου τον Άγιο Σεραφείμ του Σαρωφ.
Και μου λέει…
Πάμε Πάτερ Ιάκωβε…
Του απαντώ…
Που να πάμε Άγιε μου Σεραφείμ… θα πατήσουμε και θα χαλάσουμε αυτά τα υπέροχα λουλούδια!
Και μου απάντησε…
Πάτερ Ιάκωβε πάτα τα άφοβα…δεν χαλανε!
Είναι άφθορα!
Αυτή εδώ είναι η γη των Πραεων που όλα είναι άφθορα… και ήρθα να σε ξεναγήσω!
…και έτσι μου γνώρισε ο Κύριος τη Γη των Πραεων
Έτσι θα κάνεις!..

romfea
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Τρία φοβερά πάθη.
Η φιλαργυρία, η φιλοδοξία και η φιληδονία έχουν τέτοια γλυκύτητα και δύναμη, που μαραίνουν τις ευγενικές και πνευματικές εφέσεις του ανθρώπου.
Μ’ έναν ανεξήγητο τρόπο, τον κάνουν να πιστεύει πως γεννήθηκε για ν’ αποκτάει χρήμα, δόξα και ηδονή.
Κι’ έτσι υποδουλώνεται!
Η φιλαργυρία, η φιλοδοξία και η φιληδονία έχουν τέτοια γλυκύτητα και δύναμη, που μαραίνουν τις ευγενικές και πνευματικές εφέσεις του ανθρώπου.
Μ’ έναν ανεξήγητο τρόπο, τον κάνουν να πιστεύει πως γεννήθηκε για ν’ αποκτάει χρήμα, δόξα και ηδονή.
Κι’ έτσι υποδουλώνεται!

Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Αν είμαστε αδιάφοροι, δεν μας ωφελούν οι Προσευχές των άλλων!

Ποια ανάγκη όμως υπάρχει να μιλώ για την αδελφή του Μωυσή, αφού ο ίδιος ο Μωυσής δεν μπόρεσε να προστατέψη τον εαυτό του…
αλλ’ ύστερα από αμέτρητους κόπους και ταλαιπωρίες και αγώνες σαράντα ετών, εμποδίσθηκε να πατήση στη χώρα για την οποία του είχαν δοθή πάρα πολλές υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις; Ποια ήταν η αιτία;
Δεν θα ήταν ωφέλιμο να φθάση ο Μωυσής στη γη της επαγγελίας , αλλά θα ήταν επικίνδυνο και θα κατέστρεφε πολλούς από τους Ιουδαίους.
Αφού λοιπόν λησμόνησαν το Θεό και στηρίχθηκαν απόλυτα στο Μωυσή και νόμιζαν ότι αυτός αποτελεί το παν γι’ αυτούς , απλά και μόνο επειδή έφυγαν μακριά από την Αίγυπτο , σε ποιο βαθμό θα έφθανε η ασέβειά τους, αν έβλεπαν… ότι ο Μωυσής τους εγκαθιστά στη γη της επαγγελίας; Γι’ αυτό ακριβώς δε βρέθηκε πουθενά ούτε ο τάφος του.

Αλλά και ο Σαμουήλ δεν μπόρεσε να σώση τον Σαούλ από την Οργή του Θεού, έσωσε όμως πολλές φορές τους Ισραηλίτες. Και ο Ιερεμίας δεν μπόρεσε να σώση τους ιουδαίους . Και ο Ιερεμίας δεν μπόρεσε να σώση τους Ιουδαίους, προφύλαξε όμως κάποιον άλλον με την προφητεία του.
Και ο Δανιήλ μπόρεσε να σώση από την οργή τους βαρβάρους, δεν μπόρεσε όμως να σώση τους Ιουδαίους από την αιχμαλωσία ( Δαν. 2 ) . Και στα Ευαγγέλια συναντούμε περιπτώσεις που συμβαίνουν και τα δύο αυτά στο ίδιο πρόσωπο.
Συναντούμε δηλαδή περιπτώσεις που το ίδιο πρόσωπο άλλοτε να σώζη τον εαυτό του και άλλοτε να το καταστρέφη. Ο χρεώστης , για παράδειγμα, των δέκα χιλιάδων ταλάντων κατώρθωσε να σώση τον εαυτό του με τις παρακλήσεις του, αλλά στο τέλος καταστράφηκε.
Κάποιος άλλος αντίθετα στην αρχή κατέστρεψε τον εαυτό του, αργότερα όμως μπόρεσε να τον βοηθήση πάρα πολύ. Και ποιός είναι αυτός; Εκείνος που έφαγε την πατρική του περιουσία.

Ώστε αν εμείς είμαστε αμελείς και αδιάφοροι, δεν θα μπορέσουν να μας σώσουν οι άλλοι. Αντίθετα, αν εμείς είμαστε ευσεβείς , θα σωθούμε με τις δικές μας δυνάμεις και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια απ’ ό,τι με τις δυνάμεις των άλλων.
Διότι ο Θεός προτιμά να μας προσφέρη την βοήθειά Του αμέσως και όχι μέσω άλλων, για να ελευθερωθούμε από την κακία και να γίνουμε καλλίτεροι, προσπαθώντας να καταπαύσουμε την οργή του Θεού. Έτσι βοήθησε την Χαναναία, έτσι έσωσε την πόρνη, έτσι τον ληστή˙ χωρίς να μεσολαβήση και χωρίς να τους υπερασπίση κανείς.
Αυτά τα λέγω όχι για να μην παρακαλούμε τους αγίους, αλλά για να μην είμαστε αδιάφοροι , να μην μείνουμε αδρανείς και ήσυχοι και να στηρίζουμε τις ελπίδες μας μόνο στους άλλους.

(Κατά Ματθαίον Ε΄, ΕΠΕ 9, 176-182. PG 57, 58-60)
Από το βιβλίο: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, Χρυσοστομικός Άμβων Ε΄
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Περί Εξομολόγησης.
Άγ. Παΐσιος Αγιορείτης

Γέροντα, όταν στον αγώνα μου έχω πτώσεις, πανικοβάλλομαι.
–Μη φοβάσαι.
Αγώνας είναι και θα έχουμε και τραύματα.
Με την εξομολόγηση αυτά θεραπεύονται. Βλέπεις,οι στρατιώτες στον πόλεμο,όταν τραυματίζωνται επάνω στην μάχη,τρέχουν αμέσως στον γιατρό, δένουν το τραύμα τους και συνεχίζουν να πολεμούν φιλότιμα.
Εν τω μεταξύ αποκτούν και πείρα από τον τραυματισμό και προφυλάγονται καλύτερα,ώστε να μην ξανατραυματισθούν.
Έτσι και εμείς,όταν τραυματιζώμαστε πάνω στον αγώνα μας,δεν πρέπει να δειλιάζουμε, αλλά να τρέχουμε στον γιατρό,στον πνευματικό δηλαδή,
να του δείχνουμε το τραύμα μας,να θεραπευώμαστε πνευματικά και πάλι να συνεχίζουμε
«τον καλόν αγώνα».
Κακό είναι, όταν δεν ψάχνουμε να βρούμε τους φοβερούς εχθρούς της ψυχής,τα πάθη και δεν αγωνιζώμαστε,
για να τους εξοντώσουμε.
–Γέροντα,μερικοί από φιλότιμο δεν πάνε να εξομολογηθούν.
«Αφού μπορεί να ξανακάνω το ίδιο σφάλμα,λένε,για ποιο λόγο να πάω να το εξομολογηθώ;
Για να κοροϊδεύω
τον παπά;».
–Αυτό δεν είναι σωστό!
Είναι σαν να λέη ένας στρατιώτης,όταν τραυματίζεται:
«Αφού ο πόλεμος δεν τέλειωσε και μπορεί πάλι να τραυματισθώ, γιατί να δέσω το τραύμα μου;».
Αλλά,αν δεν το δέση,
θα πάθη αιμορραγία και θα πεθάνη.Μπορεί από φιλότιμο να μην πηγαίνουν να εξομολογηθούν,τελικά όμως αχρηστεύονται.
Ο διάβολος, βλέπεις, εκμεταλλεύεται και τα χαρίσματα.Αν δεν καθαρίζουμε με την εξομολόγηση την ψυχή μας,όταν πέφτουμε και λερωνώμαστε,με τον λογισμό ότι πάλι θα πέσουμε και θα λερωθούμε, προσθέτουμε λάσπες πάνω στις παλιές λάσπες και είναι δύσκολο μετά να καθαρίσουν.
Έχω παρατηρήσει ότι όσοι εκθέτουν τα σφάλματά τους ταπεινά στον πνευματικό και ταπεινώνονται, λάμπουν,γιατί δέχονται την Χάρη του Θεού.
Ένας απόστρατος με πόση συντριβή μου διηγήθηκε ό,τι είχε κάνει από οκτώ χρονών παιδάκι.
Ένα τόπι είχε πάρει από ένα παιδάκι για μια μόνο νύχτα την άλλη μέρα του το έδωσε και έκλαιγε, γιατί το στενοχώρησε.
Όταν αποστρατεύθηκε, έψαξε και βρήκε όσους είχε λυπήσει,όταν υπηρετούσε άσχετα αν εκτελούσε καθήκον της υπηρεσίας του και τους ζήτησε συγγνώμη!
Μου έκανε εντύπωση! Όλα τα έπαιρνε επάνω του.
Μένει τώρα σε ένα χωριό και τα χρήματά του,τα δίνει ελεημοσύνη. Υπηρετεί και την ηλικιωμένη μάνα του, ενενήντα πέντε χρόνων, κατάκοιτη με ημιπληγία και επειδή βλέπει το σώμα της,όταν την φροντίζη,τον πειράζει ο λογισμός.
«Αν ο Χαμ που είδε την γύμνωση του πατέρα του τιμωρήθηκε,λέει,τότε εγώ …;».
Συνέχεια έκλαιγε.
Το πρόσωπο του ήταν αλλοιωμένο.
Πόσο διδάχθηκα
από την συντριβή του!
Για να νιώσει κανείς ανάπαυση,πρέπει να πετάξει τα σκουπίδια που υπάρχουν μέσα του και τον βαραίνουν με την εξομολόγηση.
Ανοίγοντας ο άνθρωπος την καρδιά του στον πνευματικό,λέγοντας τα αμαρτήματά του, ταπεινώνεται και έτσι ανοίγει την πύλη του ουρανού,έρχεται πλούσια η Χάρις του Θεού και ελευθερώνεται.
Αν όμως βλέπεις ότι
δεν έχεις γαλήνη,αλλά στεναχώρια,να ξέρεις ότι υπάρχει μέσα σου κάτι ατακτοποίητο και πρέπει να το βρεις,
για να το διορθώσεις.
Μετά την εξομολόγηση χρειάζεται η φιλότιμη αναγνώριση.
Να νιώθεις όπως
αυτός που του χαρίζεται ένα χρέος που έχει και από φιλότιμο αισθάνεται ευγνωμοσύνη και υποχρέωση προς τον ευεργέτη του.
Να ευχαριστείς τον Θεό, αλλά συγχρόνως να ζεις και το ψαλμικό:
«την ανομίαν μου εγώ γινώσκω και η αμαρτία μου ενώπιόν μου εστί διαπαντός»,
για να μην ξεθαρρεύεις και επαναλαμβάνεις τα ίδια σφάλματα.
Τα ψυχιατρεία θα ήταν άδεια,αν οι Χριστιανοί εξομολογούνταν Ορθόδοξα και ζούσαν ζωή κατά Θεόν...
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Οι αμαρτίες των γονέων δηλητηριάζουν τις ψυχές των παιδιών.

Όταν ένα δένδρο το κόψεις, τα κλαδιά του ξεραίνονται σε ελάχιστο χρόνο. Όταν το περιποιείσαι και το ποτίζεις, τα κλαδιά του γίνονται όλο και πιο πράσινα, όλο και πιο δροσερά.
Δένδρο είναι οι γονείς. Κλαδιά είναι τα παιδιά τους. Όταν λοιπόν οι γονείς, που είναι η ρίζα και ο κορμός, τρέφονται με νηστείες, με προσευχές, με ελεημοσύνες, με καλά έργα, ο Θεός φυλάει τα παιδιά· και προχωρώντας με το παράδειγμά τους γίνονται καλοί χριστιανοί και καλοί άνθρωποι.
Όταν οι γονείς κάνουν αμαρτίες, που κάνουν το δένδρο του σπιτιού τους να ξεραίνεται, και προ παντός όταν εκείνοι το κόβουν με τα ίδια τους τα χέρια, τότε τα παιδιά τους ξεραίνονται πνευματικά· πεθαίνουν ψυχικά- γίνονται από χίλιες δύο πλευρές προβληματικά πρόσωπα!…
Και ο Θεός τότε, τιμωρεί τους γονείς εκείνους και τους βάζει στη κόλαση, μαζί με τα παιδιά τους, που τα γέννησαν και τα πήραν στο λαιμό τους.
Όταν έχουμε μια μηλιά, που κάνει ξινά μήλα, ποιόν κατηγορούμε; Ποιος φταίει; Τα μήλα ή, η μηλιά; Ασφαλώς η μηλιά φταίει. Λοιπόν. Γίνετε σεις η μηλιά καλό δένδρο, κάνετε σεις έργα καλά, να γίνουν και τα παιδιά σας καλά.

Μας λέει η Αγία Γραφή:Από τότε που έφτιαξε ο Θεός τον Αδάμ, είχαν περάσει τρεισήμισι χιλιάδες (3.500) χρόνια.
Και σε τόσα χρόνια δεν είχε πεθάνει παιδί πριν από τον πατέρα του από φυσικό θάνατο. Τότε ζούσε ένας άνδρας που τον έλεγαν Θάρα. Αυτός με παγίδα του διαβόλου ήταν ο πρώτος που έφτιαξε είδωλα. Και έβαλε τα παιδιά του να τα προσκυνάνε σαν Θεό (Γεν. 11, 24-32).Από τότε άρχισαν τα παιδιά να πεθαίνουν πριν από τους γονείς τους.
Έτσι τιμώρησε ο Θεός τον Θάρα Κάθε αμαρτία που κάνουν οι γονείς, είναι δηλητήριο στις ψυχές των παιδιών τους.
Και κάνει τα παιδιά ξερόκλαδα. Το διαζύγιο είναι τσεκούρι στην ρίζα. Δεν αφήνει τίποτε! Τί φοβερή αμαρτία!…

Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, Διδαχή Ζ’, διασκευή
Πηγή: Βήμα Ορθοδοξίας
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Ένα υποχρεωτικό αγαθό δεν μπορεί να είναι καλό.

Οι Ορθόδοξοι πρέπει να σέβονται την ελεύθερη βούληση ενός ατόμου, όπως έκανε ο Χριστός.
Ένα άτομο πρέπει να διατηρήσει τη δική του βούληση και να πάρει τις δικές του αποφάσεις, γιατί μόνο ο ίδιος μπορεί να κάνει τις τελικές επιλογές μέσα στην ψυχή του.
Μήπως ο Κύριος δεν θα είχε σώσει τον Ιούδα από το να τον προδώσει; Θα μπορούσε, βέβαια. Τότε γιατί δεν το έκανε; Γιατί αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο με βία. Ο εξαναγκασμός κάποιου είναι ανεπίτρεπτος για τον Θεό, για την αγιότητα του Θεού. Ένα υποχρεωτικό αγαθό δεν μπορεί να είναι καλό. Τελικά γιατί σταυρώθηκε ο Σωτήρας; Θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο ιδανικό, χωρίς ελαττώματα στη γη, αφήνοντας τον άνθρωπο να μην χρειάζεται τίποτα, ούτε στρατούς ούτε αξιώματα. Αλλά ο Κύριος μπορούσε να το κάνει αυτό μόνο με τη βία, σπάζοντας την ελεύθερη βούληση των ανθρώπων. Αλλά δεν το έκανε αυτό, αφήνοντας ανοιχτή την ευκαιρία στους ανθρώπους να επιλέξουν μεταξύ του καλού και του κακού ανεξάρτητα .
Η κοινωνική μας ζωή δίνει σε ένα άτομο έτοιμη γνώση, κουλτούρα και εμπειρία - αλλά εναπόκειται σε αυτόν πώς να το χρησιμοποιήσει. Είναι το ίδιο πράγμα στην πνευματική ζωή. Ο Κύριος μας δίνει - μέσω της λυτρωτικής αποστολής Του, μέσω του Σταυρού - την ευκαιρία να ξεπεράσουμε τις αδυναμίες μας και να δώσουμε μάχη με τον διάβολο. Ωστόσο, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία μόνο με την ελεύθερη βούλησή μας. Ο Κύριος δημιούργησε το σύμπαν για εμάς. Μας έδωσε νόμους με τους οποίους πρέπει να ζούμε. Μας έδωσε νερό, φαγητό και όλα τα απαραίτητα. Αλλά το πώς να ζούμε σε αυτόν τον κόσμο εξαρτάται κυρίως από τη δική μας θέληση, εργασία και γνώση. Επομένως, είναι σημαντικό η ζωή να βασίζεται τόσο στην εκπλήρωση των Θείων διατάξεων όσο και στην ελεύθερη ανθρώπινη επιλογή.

Αρχιμανδρίτης Γέροντας Ηλίας (Nozdrin), ομολογητής των αδελφών της Μονής Optina, είναι ένας από τους πιο γνωστούς και σεβαστούς πνευματικούς πατέρες στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία σήμερα.
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

ΜΕΓΑ ΣΗΜΕΙΟ προς ΔΟΞΑ του ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ στις μέρες μας - Κρότισαν τα μαρτυρικά οστά την ώρα που ακούστηκε το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Έγινε Μεγάλο Σάββατο και την ώρα που στους Ιερούς Ναούς μας ψάλετε το ευφρόσυνο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ κάπου εκεί πάνω σε ένα κατάφυτο Ελληνικό βουνό, σε ένα ιστορικό μοναστηράκι που το περιβάλλει η σιωπή και τα μαρτύρια των οικητόρων του, όταν η Γερόντισσα είπε το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ τα οστά τα γεγυμνωμένα αλλά ζωντανά από την Δύναμη της ΑΓΙΑΣΤΙΚΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ απάντησαν στον ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΥΜΝΟ κροτίζοντας και χαιρετώντας το ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ της ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ που είναι η Ελπίδα της Σωτηρίας της ανθρωπότητας και του σύμπαντος κόσμου.

Όλα αυτά μας θυμίζουν συναξάρια παλαιότερα που τα γυμνά οστά μοναχών στο σκευοφυλάκιο απαντούν στο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

Όμως αυτά συμβαίνουν και στις μέρες μας και όταν η Γερόντισσα αυτή που προσευχόταν όλη την ημέρα του ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ προσηλωμένη με την ΕΥΧΗ στην κατάνυξη της ημέρας, άναψε την λαμπάδα και είπε το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αισθάνθηκε την ζωντανή παρουσία και άλλων δίπλα της να χαιρετούν το ΓΕΓΟΝΟΣ της ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ.

Πως έγινε αυτό;

Τα Μαρτυρικά οστά και οι Τίμιες κάρες των σφαγιασθέντων υπό των Τούρκων πατέρων της Ιεράς Μονής απάντησαν στο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ κροτίζοντας με θαυμαστό θόρυβο. Αυτό έγινε και όταν στην συνέχεια επανέλαβε το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ με αποτέλεσμα ο ιστορικός χώρος του Καθολικού της Ιεράς Μονής να γίνει γέφυρα Ουρανού και γης μεταφέροντας το καλύτερο μήνυμα για την ανθρωπότητα και την προσδοκία μας ότι η φθαρτή φύση μας θα αναστηθεί.

Που έγινε το ΘΑΥΜΑΣΤΟ αυτό;

Σε μια πανέμορφη και καταπράσινη τοποθεσία, σε υψόμετρο 710 μέτρων, πάνω από την ιστορική Γραβιά και σε απόσταση περίπου 5 χιλιόμετρα από το χωριό Μαριολάτα στη Φωκίδα βρίσκεται θεμελιωμένο μέσα στην αιματοποτισμένες καταγραφές της Ελληνικής Ιστορίας η παλαίφατη Ιερά Μονή της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑΣ.

Σύμφωνα με μία επιγραφή που βρίσκεται επάνω σε εντοιχισμένη πλάκα, αριστερά καθώς μπαίνουμε στον Ιερό Ναό, κτίστηκε από κάποιον Ιερομόναχο Νικόλαο, στις 20 Ιουνίου του 1517.

Σήμερα από εκείνη την ιστορική Μονή παραμένει μόνο το Καθολικό που είναι βυζαντινού ρυθμού με δύο τρούλους και πρόκειται για ένα πανέμορφο και περίτεχνο μεταβυζαντινό μνημείο με αγιογραφικό διάκοσμο του 17ου αιώνα.

Τον Οκτώβριο του 1942 δυστυχώς πυρπολήθηκε από τον κατοχικό Ιταλικό στρατό και η μεγάλη πυρκαγιά κατάστρεψε το συγκρότημα των κελιών και ό,τι βρισκόταν μέσα στον Ναό, ενώ διασώθηκαν το κτίριο του Ναού και οι τοιχογραφίες όπως τις βλέπουμε σήμερα.

Στο καθολικό της Μονής Παναγίας Παντάνασσας Γραβιάς, σήμερα, φυλάσσονται ιερά λείψανα 33 πατέρων της Μονής που σφαγιάσθηκαν από τις τούρκικες ορδές του Ομέρ Βρυώνη κατά την Ελληνική Eπανάσταση. Πολλές τέτοιες κάρες μαρτυρησάντων πατέρων βρίσκονται σήμερα σε λειψανοθήκες προθήκες.

Δίπλα από το ξύλινο, νεώτερο τέμπλο της Μονής και επάνω σε ένα όμορφο προσκυνητάρι βρίσκεται και η εφέστια εικόνα της Μονής Παναγίας της Παντάνασσας, η οποία δωρήθηκε από την Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου του Αγίου Όρους.

Πνευματικός πατέρας και Γέροντας της Μονής είναι ο αιδεσιμολογιώτατος πρωτοπρεσβύτερος π. Θεμιστοκλῆς Χριστοδούλου, εφημέριος του Ι.Ν. Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών.

ΜΕΤΑΝΟΙΑ αδελφοί, η Ελλάδα μας επειδή πιστεύει στην ΑΝΑΣΤΑΣΗ του Κυρίου μας θα βιώσει και την ανάστασή της.

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com

https://www.facebook.com/10033906468059 ... /?sfnsn=mo
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Έχω προσπαθήσει… αλλά χωρίς Eσένα δεν μπορώ τίποτε
Μια πνευματική ερμηνεία της ιστο­ρίας του Ζακχαίου

ΟΠΩΣ ο Ζακχαίος, έχεις και συ ανεβεί σ’ ένα δέντρο, για να μπορέσεις να δεις τον Κύριο (Λουκά ιθ’ 1 εξ.). Δεν το έκανες αυτό με μόνες τις δυνάμεις της σκέψης σου, αλλά με ένα τρόπο μυστικό.
Είσαι άνθρωπος και έχεις σώμα. Γι’ αυτό σαν τον Ζακχαίο χρησιμοποιείς τη δύνα­μη των μελών σου και των γήινων πραγμάτων, για να ανυψώνεσαι πιο ψηλά από τη γη.
Και αν το έχεις κάνει αυτό με συναίσθηση και με ήρεμη προσπάθεια με την αντίστοιχη συνείδηση της παχύτητας και του περιορισμού του σώματος σου, χωρίς όμως φόβο και χαλαρό­τητα, τότε πέτυχες να ανυψώσεις τον εαυτό σου όσο γίνεται πιο πολύ.
Και η ανύψωση αυτή δεν είναι τίποτε άλλο, παρά υπερνίκηση των γήινων ενστίκτων σου και σου δίνει τη δυνατότητα να δεις τη λάμψη του θείου φωτός πού αναζητούσες.
Παρατηρείς τώρα, ότι αρχίζεις να νιώθεις διαφορετικότερα συναισθήματα. Δε σε τραβούν πια τόσο πολύ, όπως πριν, οι κοσμικές συναναστροφές. Και το βλέμμα σου, πέφτοντας στο εσωτερικό σου, σου αποκαλύπτει τον πραγματικό άνθρωπο πού κρύβεις στα βάθη σου.
Ίσως νομίζεις πως η καρδιά σου ως τώρα έμοιαζε μάλλον με όστρακο κολλημένο σε κάποιο καράβι πού τινάζεται εδώ κι εκεί χωρίς σκοπό και χωρίς κυβερνήτη.
Τώρα όμως η πορεία του καραβιού απόκτησε σκοπό και νόημα. Τώρα είναι τόσο όμορφα τα πράγματα. Όμως είσαι πάντα ένα όστρακο κολλημένο σ’ ένα καράβι πού πλέει στην απέραντη θάλασσα. Κι αν βαδίζεις σωστά, βλέπεις τότε με καθαρό βλέμμα σε πόσο μικρό και αδύνατο καράβι είσαι.
ΑΡΚΕΙ να δείξουμε την καλή μας διάθεση και ο Κύριος είναι έτοιμος να έρθει κοντά μας, λέει ο αρχιεπίσκοπος Βουλγαρίας Θεοφύλακτος. Ο Κύριος προτρέπει το Ζακχαίο:«Σπεύσας κατάβηθι», δηλαδή ταπεινώσου· «σήμε­ρον γαρ εν τω οίκω σου δει με μείνε» (Λουκά ιθ’ 5).
Στη λέξη οίκος πρέπει να δοθεί το νόημα, καρδιά. Βέβαια, λέει ο Κύριος, ανέβηκες ψηλά στο δέντρο και υπερνίκησες μερικές από τις γήινες επιθυμίες σου, γιατί ήθελες να με δεις, δηλαδή, ήθελες να μπορείς να με βλέπεις όταν εγώ ερχόμουν στην καρδιά σου, άλλα βιάσου τώρα να κατεβείς για να ταπεινωθείς, γιατί δεν πρέπει να στέκεσαι τόσο ψηλά και να νομίζεις, πώς είσαι καλύτερος από τους άλλους.
Και, όπως γνωρίζεις, εγώ κατοικώ στις ταπεινές καρδιές. «Και σπεύσας κατέβη και υπεδέξατο αυτόν χαίρων» (στ. 6).
Ο Ζακχαίος, ο αρχιτελώνης εκείνος, υποδέχθηκε τον Κύριο. Και το πρώτο που έκανε, ήταν να προσφέρει τα υπάρχοντα του. Γιατί τη μισή του περιουσία την έδωσε στους φτωχούς και με άλλη μισή επανόρθωσε τις αδικίες που διέπραξε. «Και αυτός υιός Αβραάμ» ήταν (στ. 9).
Άκουσε τη φωνή του Κυρίου και «εξήλθεν εκ της γης αυτού και εκ του οίκου του πατρός αυτού» (Γεν. ιβ’ 1) δηλαδή από την περιοχή του εγωισμού του και το βασίλειο των παθών του.
Ο Ζακχαίος γνώριζε, ότι η καρδιά, που υποδεχόταν τον Κύριο, έπρεπε να αδειάσει από οτιδήποτε άλλο. Έπρεπε να θυσιάσει όλα τα αθέμιτα πλούτη πού είχε αποκτήσει: «την επιθυμίαν της σαρκός και την επιθυμίαν των οφθαλμών και την αλαζονείαν του βίου» (Α’ Ίωάν. β’ 16).
Κατάλαβε, πως όποιος είναι πλούσιος εδώ σ’ αυτόν τον κόσμο, είναι φτωχός στον άλλο.
Γιατί το να είναι κανείς πλούσιος σε υλικά αγαθά, είναι σαν να είναι φτωχός σε πνευματικά αγαθά, εξηγεί ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Γιατί αν δεν ήταν τόσο φτωχός πνευματικά ο πλούσιος, δε θα ήταν ποτέ τόσο πλούσιος υλικά.
ΟΠΩΣ είναι αδύνατο να συνδυάσει κανείς την υγεία και την αρρώστια, το ίδιο είναι αδύνατο να συμφιλιώσει κανείς την αγάπη με τον πλούτο, παρατηρεί ο Ισαάκ ο Σύρος, γιατί όποιος αγαπάει το συνάνθρωπο του, δίνει ότι έχει για τις ανάγκες του.
Αυτή είναι ή φύση της αγάπης. Και χωρίς αγάπη είναι αδύνατο να μπει κανείς στη βασιλεία του Θεού. Αυτό λοιπόν είδε και κατάλαβε ο Ζακχαίος.
ΌΣΟ λιγότερα έχεις τόσο πιο απλός γίνεται ο τρόπος της ζωής σου.
Όταν πετάξεις από πάνω σου ό,τι περιττό έχεις, συγκεντρώνεται η καρδιά σου στον πυρήνα της.
Εκεί είναι και ο δρόμος που οδηγεί στη βασιλεία του Θεού.
ΜΕ τον τρόπο αυτό γίνεται και η προσευχή πιο απλή. Και η προσευχή οδηγεί τον άνθρωπο σε μια αυτοσυγκέντρωση γύρω από τον πυρήνα της καρδιάς του.
Εκεί στα βάθη της καρδιάς μονάχα ανακαλύπτει ότι είναι το πιο αναγκαίο: την προσευχή της εκζήτησης του θείου ελέους.
ΓΙΑΤΙ τι άλλο μπορεί να επιθυμεί πιο πολύ ένας αμαρτωλός και μάλιστα ο πρώτος ανάμεσα στους αμαρτωλούς (Α’ Τιμ. α’ 15) παρά να τον ελεήσει ό Κύριος;
Έχει μήπως να δώσει τίποτε;
Έχει δική του δύναμη, δική του θέληση;
Μπορεί να αναλάβει μόνος του κάτι σπουδαίο; Ξέρει τίποτε το βαθύ και το σοφό;
Καταλαβαίνει ή παρατηρεί κάτι που θα μπορούσε να το ονομάσει δικό του, αυτός που τίποτε δεν κατέχει;
ΔΕΝ κατέχει τίποτε, γιατί η αμαρτία είναι μηδέν, το μη ον. Η αμαρτία είναι το κενό, το σκοτάδι, η άρνηση. Σ’ αυτό αναπαύεται ο αμαρτωλός, στο τίποτε.
ΤΕΤΟΙΟ βλέπει τον εαυτό του ο αληθινά πιστός. Και όσα λιγότερα έχει τόσο πιο πλούσιος είναι.
Γιατί το κενό, που υπάρχει μέσα του, δε γεμίζει με αγαθά που είναι προσωρινά και φθαρτά, αλλά από την πληρότητα της αιώνιας ζωής, από το δικό της φως και τη δική της κατάφαση, δηλαδή από το ναι της αγάπης και της καλοσύνης. Φιλοξενούμενος μόνο αυτής καρδιάς, μπορεί να είναι ο Κύριος.
ΠΩΣ όμως μπορεί αυτός ο αμαρτωλός να επωφελη­θεί από τον ερχομό και την ενοίκηση αυτή του Κυρίου; Πώς μπορεί να σκεφτεί έστω και για λίγο, ότι θα επιβλέψει ο Κύριος σ’ αυτόν και στο σκοτάδι της καρδιάς του;
Πώς αλλιώς παρά μόνον, αν επιδιώξει να καθαρίσει τον εαυτό του- αν αγωνιστεί και δουλέψει· αν ακολουθεί τα παραγγέλματα του Ευαγγελίου· αν αγρυπνεί και νηστεύει· αν κοπιάζει και μοχθεί για να απαρνηθεί τον εαυτό του για χάρη του Κυρίου, ενώ βλέπει τον εαυτό του να πέφτει τόσο συχνά στην αποθάρρυνση, την ανυπομονησία, την έλλιψη αγάπης, την νωθρότητα, την αχαριστία και κάθε κακία, πού μπορεί κανείς να βάλει με το νου του. Πώς όμως μπορεί να περιμένει να έρθει ο Κύριος σε ένα τέτοιο πνευματικό θάλαμο;
ΓΙΑ αυτό παρακαλεί: Κύριε ελέησον με. Ελέησον με τον αμαρτωλό. Γιατί έχω προσπαθήσει βέβαια να κάνω «πάντα τα διατεταγμένα ημίν», για να σε υπηρετήσω.
«Ηροτρίωσα» στο χωράφι της ψυχής μου, πού εσύ μου έδωσες για να το καλλιεργώ και «εποίμανα» τα κτήνη που μου έδωσες μέσα σ’ αυτήν (Λουκά ιζ’ 7-10), άλλα είμαι ο ελάχιστος δούλος σου και χωρίς Eσένα δεν μπορώ τίποτε να κάνω.
Ελέησε με λοιπόν και γέμισε με, με τη θεία σου χάρη.
ΜΕ την πνευματική εργασία, που κάνει, αυξάνει την πίστη του (Λουκά ιζ’ 5) και με την προσευχή του αυξάνει τις πνευματικές του δυνάμεις. Έτσι η προσευχή και η εργασία ζουν το ένα από το άλλο, ώσπου γίνονται ένα.
Η εργασία του γίνεται προσευχή και η προσευχή εργασία. Αυτό ονομάζουν οι άγιοι πνευματική δραστηριότη­τα, καρδιακή προσευχή.

Πηγή: Τίτο Κολλιάντερ, Ο δρόμος των ασκητών, εκδ. «Ακρίτας», σ. 127-131. askitikon.eu
toula
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 35855
Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ

Re: Ψυχοφελή μηνύματα...

Δημοσίευση από toula »

Κάποιοι άνθρωποι που είναι άρρωστοι από την αμαρτία λένε: «Δεν μπορούμε να πάρουμε τόσο πικρό φάρμακο»
Είναι δύσκολο και οδυνηρό να περπατάς ξυπόλητος ανάμεσα στ’ αγκάθια. Όταν όμως ο ξυπόλητος άνθρωπος πεθαίνει της δίψας κι η πηγή με το νερό είναι μετά τ'αγκάθια, δε θ’ αποφασίσει γρήγορα να βαδίσει πάνω σ’ αυτά, μ’ όλο που τα πόδια του θα πληγωθούν, για να πλησιάσει στο νερό;
Ή μήπως θα προτιμήσει να καθίσει πάνω στο χλωρό γρασίδι που είναι πριν από τ'αγκάθια και να πεθάνει της δίψας;
Κάποιοι άνθρωποι που είναι άρρωστοι από την αμαρτία λένε: «Δεν μπορούμε να πάρουμε τόσο πικρό φάρμακο». Κι έτσι ο γιατρός που αγαπά το ανθρώπινο γένος, πήρε πρώτος το φάρμακο, το πικρότερο φάρμακο, μ’ όλο που ήταν υγιής. Και το έκανε αυτό μόνο για να δείξει στους αρρώστους πως αυτό δεν είναι αδύνατο. Αλήθεια, πόσο πιο δύσκολο είναι στον υγιή άνθρωπο να πάρει και να καταπιεί το φάρμακο που είναι για τους αρρώστους! Εκείνος όμως το πήρε, ώστε οι θνητοί άρρωστοι να οδηγηθούν στην απόφαση να το πάρουν και αυτοί.

Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
proskynitis.blogspot.com
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Μηνύματα”