Αγία Τριάδα

Οτι έχει σχέση με την Αγιογραφία και τους Αγιογράφους.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Δεν τίθεται θέμα ορθότητος της εικόνος αυτής. Είναι καθαρά στρατευμένη αιρετικά εικόνα και εισήχθη στα πλαίσια του Παπικού Σχίσματος. Για την Πατρολογική και Συνοδική απόρριψη της εικόνος αυτής μπορεί να διαβάσει κανείς σε πλήρες σχετικό άρθρο του Νικολάου(νυν Σεραφείμ) Θ. Ζήση σε δύο τεύχη του περιοδικού Θεοδρομία. Για την ιστορική και αρχαιολογική τεκμηρίωση της αιρετικότητος της και τις παραλλαγές της(και έχει πολλές), όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να απευθυνθεί στον υποφαινόμενο, μόνο που ακόμα δεν μπορώ να αποστείλω όλη την μελέτη μου καθώς περιμένω την δημοσίευσή της.
Όσον αφορά σχόλια του τύπου "μα δεν θα το ήξερε ο γέροντας", καλά θα κάνετε να έχετε λιγότερη προσήλωση σε γέροντες και ηγουμένες. Είναι άνθρωποι, δεν είναι αλάθητοι και πολλές φορές αγνοούν βασικά θεολογικά πράγματα ακόμα και αν είναι χαρισματικοί. Αυτό εξάλλου είναι και εμπειρία που διδάσκει η Εκκλησιαστική Παράδοση και Ιστορία.

Κωνσταντίνος Κόττης konstantinosoa@yahoo.gr
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Ως προς την εικόνα της Αναστάσεως με τον Χριστό φέροντα λάβαρο σαφώς και προέρχεται απο την Δύση. Το πρόβλημα εδώ είναι, πως η Γραφή δεν περιγράφει ακριβώς την στιγμή της Αναστάσεως αλλά τον σχετικό Ευαγγελισμό. Έτσι ήδη απο τα Πρωτοχριστιανικά χρόνια εξελίχθηκε απο την μια η παράσταση του "Λίθου"(δηλαδή η Γραφική περιγραφή του επι τον λίθο του μνήματος Αγγέλου)και απο την άλλη, λίγο αργότερα αλλά αρκετά νωρίς στη Βυζαντινή περίοδο η λεγομένη "Εις Άδου Κάθοδος". Έργο που περιγράφει την είσοδο του Κυρίου στον Άδη αλλα και την συντριβή του Άδου. Αντλεί άμεσα απο το ομώνυμο έργο, που καθώς φαίνεται επισυνάφθηκε σε συγκεκριμένο βυζαντινό αιώνα στο "Ευαγγέλιο του Νικοδήμου". Συνήθως επιγράφεται έτσι αλλά υπάρχουν και πασίγνωστα παραδείγματα που επιγράφεται "Ανάστασις"(π.χ. Νεκρικό Παρεκκλήσιο Ι.Μ.Χώρας του Αχωρήτου Κωνσταντινουπόλεως, τοιχ. μεταξύ των ετών 1315 και 1321).
paroikos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1253
Εγγραφή: Δευ Μάιος 15, 2006 5:00 am

Δημοσίευση από paroikos »

Διάβασα προσεκτικά τα όσα γράφτηκαν στη συζήτησ αυτή. Τονίστηκε η διαφορά της βυζαντινής εικόνας της Αγίας Τριάδας από την δυτικότροπη. Δεν ξέρω κατά πόσο οι αφορισμοί που αφορούν τη "δυτικότροπη" τεχνική ισχύουν, αλλά μετά από όσα γράφτηκαν θα ήθελα να πω ότι στην Ι.Μ. Αγίας Τριάδος που υπάγεται στην Ι.Μ. Εδέσσης, υπάρχει εικόνα φορητή της Αγίας Τριάδος "δυτικότροπη", η οποία έχει επιτελέσει πολλά θαύματα μέχρι σήμερα. Από τα πολλά θα σας αναφέρω κάποιο που ξέρω από πρώτο χέρι. Μια 10ετης περίπου κοπέλλα θεραπεύτηκε από καρκίνο κι ενώ οι γιατροί την είχαν "ξεγραμένη". Η κοπέλλα αυτή, κι όποιος άλλος επιθυμεί την ίασή του, ζήτησε για 1-2 βράδια την εικόνα αυτή από την ηγουμένη και την έβαλε στο προσκέφαλό της.
Η δυτικοτροπη αυτή εικόνα είναι η παρηγοριά πολλών ασθενών στρην Μητρόπολη με τα θαύματα που έχει επιτελέσει, με τη χάρη του Θεού, και επιτελεί μέχρι σήμερα.
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

""

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Αγαπητέ parike,

Είμαι απο την Πτολεμαϊδα και γνωρίζω την Ι.Μ. Αγίας Τριάδος Λόγγου. Ως μη γνωρίζων, επαναλαμβάνεις κλασσικά "κουραστικά" έως ένα βαθμό επιχειρήματα, τα οποία έχω ακούσει 100δς φορές. Αν δεν θέλεις να μάθεις δικαίωμά σου, αλλά μην προσπαθείς να ρίξεις και στάχτη στα μάτια των άλλων. Γιατί χωρίς να το θέλεις φέρεις ευθύνη.

Η εικόνα αυτή και οι παραλλαγές της, δεν απορρίπτεται ως δυτικότροπη αλλά ως αιρετική. Φέρει ανάλογα με την φιλοτέχνηση 3 έως 4 αιρέσεις, συνδυασμένες κυρίως με θέματα που άπτονται του Filioque και λιγότερο με την Ζ΄ Οικουμενική και τον Μοναρχιανισμό. Αν θέλεις να μάθεις το γιατί, μπορεις απλώς να προστρέξεις είτε στο άρθρο που σου παράθεσα ή και σε εμένα ώστε να σε απαντήσω κατα περίσταση. Η τελευταία της Συνοδική καταδίκη(γιατί έχει και άλλες) που είναι σε ισχύ μέχρι σήμερα είναι του 1776 απο Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Επίσης να σου αναφέρω, ότι και η "Φιλοξενία" είναι Ορθόδοξη υπο όρους. Υπάρχουν και σε αυτήν αντικανονικές παραλλαγές.

Το θαύμα γίνεται απο τον Θεό και όχι απο την εικόνα. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει "θαυματουργός" εικών, καθώς ο όρος υποδηλώνει μεσιτεία και η εικόνα δεν μεσιτεύει παρά ο Άγιος. Αφήστε την ειδωλολατρική αντίληψη ότι η τάδε εικόνα είναι "θαυματουργή". Το Σημείο δεν το ποιεί καν ο Άγιος, καθώς θαυματουργός σημαίνει ως έχων παρρησία στο Θεό κατα την μεσιτεία του για Σημείο. Πολύ δε περισσότερο η εικών.

Ο Θεός συχνά ανεξάρτητα απο την ιστορική αλήθεια, εισακούει το αίτημα του πιστού. Αυτό δεν δικαιώνει τα "περιβάλλοντα". Σε παραπέμπω στην περίπτωση της Τιμίας Κάρας του Προδρόμου, όπου θαυματουργούσε στα χέρια του Αρειανού. Και εκείνος έκανε τον ίδιο συλλογισμό: "Για να θαυματουργεί στα χέρια μου η κάρα έχω την αλήθεια". Μόλις το διαλάλησε, απώλεσε και την Τίμια Κάρα.

Ο κόσμος προστρέχει σε αυτήν την εικόνα, γιατί αυτήν του μάθανε για Ορθόδοξη. Είναι αλλιώς όμως για κάποιον που γνωρίζει και την τιμά.

Επίσης σε παραπέμπω για να δεις ως ένα βαθμό την φιλοσοφία του Θεού σχετικά, στην απάντηση του Κυρίου προς τους Φαρισαίους αναφορικά με τον εκ Γενετής Τυφλό. Εκεί στο "μη και ημείς τυφλοί εσμέν" τους απαντάει πως εάν ήταν "τυφλοί" θα αντιμετωπίζονταν ανάλογα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγιογραφία”