Εικόνα του Ιησού
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Βασικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 102
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 09, 2008 6:00 am
Εικόνα του Ιησού
ΨΑΧΝΩ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΤΕ ΜΠΟΥΣΤΟ ΕΙΤΕ ΟΛΟΣΩΜΟΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΥΛΟΓΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ?
Βρήκα αυτή.δεν ξέρω αν σε βοήθησα.
Ο Κρητικός ζωγράφος Ιωάννης Κορνάρος
http://www.parembasis.gr/2002/02_01_13_11.htm
Ο Κρητικός ζωγράφος Ιωάννης Κορνάρος
http://www.parembasis.gr/2002/02_01_13_11.htm
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
-
- Βασικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 102
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 09, 2008 6:00 am
Η βυζαντινή ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι απλά μια "τέχνη", είναι ιερή τέχνη.
Δεν είναι "ζωγραφική", είναι θεολογία
Δεν είναι "φωτογραφία", είναι "εις Χριστόν παιδαγωγία"
Ο χαρακτήρας της Ορθόδοξης αγιογραφίας ειναι σεμνός, κατανυκτικός, με πνευματικό και όχι σωματικό κάλλος.
Τα άγια πρόσωπα εικονίζονται "εν αφθαρσία", με πνευματική και σωματική ρωμαλεότητα, με ανδρείο και γενναίο φρόνημα, με ευθύτητα.
Η Βυζαντινή αγιογραφία: 1. Καταργεί το κοσμικό φως. Σε καμμία Ορθόδοξη εικόνα δεν αποδίδεται σκιά. Όλα ειναι φωτεινά και ευδιάκριτα, επειδή φωτίζονται από τον Ανέσπερο Ήλιο της Δικαιοσύνης, τον Χριστό.
2. Καταργεί τον κοσμικό χώρο και χρόνο. Η εικόνα διατηρεί τα ιστορικά στοιχεία και πλαίσια αυτού που απεικονίζει, αλλά δε δεμεύεται από αυτό. Ο Τριαδικός Θεός ειναι άχρονος και αχώρητος. Ο χώρος και ο χρόνος ειναι ανθρώπινα μεγέθη.
3.Καταργεί την προοπτική. Δεν τηρείται η φυσική τάξη των πραγμάτων. Αυτή η αντίστροφη προοπτική, δηλώνει το μυστικό βάθος της εικόνας, που ειναι το σωτηριώδες έργο του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού.
Άρα λοιπόν η δεύτερη εικόνα που μας παρέθεσε ο ΝικοςΖ είναι ( μάλλον προτεσταντική) , που την βρήκες ρε θηρίο Νικόλαε ? , τόσα χωρία από Ορθοδόξους Αγίους διαβάζεις . . . .
Δεν είναι "ζωγραφική", είναι θεολογία
Δεν είναι "φωτογραφία", είναι "εις Χριστόν παιδαγωγία"
Ο χαρακτήρας της Ορθόδοξης αγιογραφίας ειναι σεμνός, κατανυκτικός, με πνευματικό και όχι σωματικό κάλλος.
Τα άγια πρόσωπα εικονίζονται "εν αφθαρσία", με πνευματική και σωματική ρωμαλεότητα, με ανδρείο και γενναίο φρόνημα, με ευθύτητα.
Η Βυζαντινή αγιογραφία: 1. Καταργεί το κοσμικό φως. Σε καμμία Ορθόδοξη εικόνα δεν αποδίδεται σκιά. Όλα ειναι φωτεινά και ευδιάκριτα, επειδή φωτίζονται από τον Ανέσπερο Ήλιο της Δικαιοσύνης, τον Χριστό.
2. Καταργεί τον κοσμικό χώρο και χρόνο. Η εικόνα διατηρεί τα ιστορικά στοιχεία και πλαίσια αυτού που απεικονίζει, αλλά δε δεμεύεται από αυτό. Ο Τριαδικός Θεός ειναι άχρονος και αχώρητος. Ο χώρος και ο χρόνος ειναι ανθρώπινα μεγέθη.
3.Καταργεί την προοπτική. Δεν τηρείται η φυσική τάξη των πραγμάτων. Αυτή η αντίστροφη προοπτική, δηλώνει το μυστικό βάθος της εικόνας, που ειναι το σωτηριώδες έργο του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού.
Άρα λοιπόν η δεύτερη εικόνα που μας παρέθεσε ο ΝικοςΖ είναι ( μάλλον προτεσταντική) , που την βρήκες ρε θηρίο Νικόλαε ? , τόσα χωρία από Ορθοδόξους Αγίους διαβάζεις . . . .
-
- Βασικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 102
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 09, 2008 6:00 am