H απεικόνιση των γυμνών μερών του σώματος

Οτι έχει σχέση με την Αγιογραφία και τους Αγιογράφους.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Απάντηση
crux
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Δευ Σεπ 12, 2005 5:00 am

H απεικόνιση των γυμνών μερών του σώματος

Δημοσίευση από crux »

Αντίθετα με τα άλλα ρεύματα και σχολές της ζωγραφικής, η μορφοποίηση του σχεδίου και του χρώματος στην απεικόνιση των γυμνών μερών του σώματος είναι κανόνας στην βυζαντινή αγιογραφία. Με την απόρριψη της φυσικής γραμμής του σχεδίου, εξαφανίζεται και το φυσικό κάλλος. Οι όγκοι των γυμνών μερών αποδίδονται με γεωμετρική σχηματοποίηση. Οι ώμοι αποδίδονται σφαιρικά, ενώ τα υπόλοιπα γυμνά μέρη του σώματος παραμορφώνονται εσκεμμένως και αποδίδονται με απόλυτο αφύσικο τρόπο. Τα απότομα φωτεινά λάμματα επάνω στο σκούρο προπλασμό της σάρκας δημιουργούν ιερότητα και υπερβατική ατμόσφαιρα. Η εκ μέρους της ορθόδοξης αγιογραφικής παράδοσης υιοθέτηση αυτής της αφύσικης απεικόνισης των γυμνών μερών του σώματος εντάσσεται ασφαλώς στην γενική αρχή που αναφέραμε παραπάνω, της απομάκρυνσης από τα γήιν;α, της χρήσης της ζωγραφικής όχι ως μέσου απόδοσης της ρεαλιστικής ανθρώπινης πραγματικότητας, αλλά του υπερβατικού κόσμου και των πνευματικών και μόνο μηνυμάτων που τα εικονιζόμενα πρόσωπα και σκηνές υπενθυμίζουν και μεταδίδουν αεναώς στο βλέποντα πιστό.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο στόχος της ορθόδοξης αγιογραφίας δεν είναι να ικανοποιήσει τον θεατή, αλλά να τον διδάξει τις βασικές αλήθειες του δόγματος και να του εμφυσήσει πνευματικές αρχές και αξίες.
Εικόνα
lovethink
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5014
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 09, 2006 6:00 am

Re: H απεικόνιση των γυμνών μερών του σώματος

Δημοσίευση από lovethink »

Εγώ μεγαλωμένος στα επτάνησα δεν μπορώ τις πολύ βαριές εικόνες
Αυτές που εκπέμπουν μόνο αυστηρότητα και όχι γλυκειά αίσθηση
Εχουμε εκκλησίες με ταπετσαρίες χρωματιστές , με κόκκινα σχήματα καλιγραφικά και με υπέροχες οροφές σαν να είσαι στο ομορφότερο μουσείο
Πχ στο ναό του Αγίου Σπυρίδωνα αν δείτε την οροφή είναι μια απίστευτη ομορφιά τέχνης
Στην Παναγία των ξένων ή στον Αγιο Νικόλαο των γερόντων όπως λέγετε
Κάποιες εικόνες δεν είναι αυστηρά βυζαντινές αλλά έχουν πολύ όμορφιά βασισμένες σε αναγεννησιακές μορφές
Λίγο γαλάζιο που κάνει τη διαφορά , σε ένα μανδύα , σε ένα τοίχο , σε ένα τρούλο , σε μια κολώνα
Για να σπάει η ψυχρή αυστηρότητα και να φωτίζει η γλυκύτητα και η θετική αίσθηση
Για τα γυμνά μέρη δεν τα έχω προσέξει ποτέ
Νομίζω είναι πάντα καλυμένα
Αν είναι για να τονίσουν κάποιους ορισμένους νόμους βυζαντινής αγιογραφίας καλώς , αν όμως είναι αποτέλεσμα μόνο της "αποστροφής" προς το γυμνό σώμα του ανθρώπου με βρίσκει διαφωνούντα
Εχουμε μάθει να ντρεπόμαστε το σώμα μας αντί να ντρεπόμαστε τις πράξεις μας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγιογραφία”