Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα.

Συντονιστής: Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1909
Εγγραφή: Δευ Δεκ 24, 2018 4:18 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από Αναστάσιος »

Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ : “Κορονοϊός και Θεία Κοινωνία”
Τελευταία ενημέρωση: 13-03-2020 | 14:54:57 -
Πρώτη δημοσίευση: 13-03-2020 | 14:54:57

Εικόνα

Ο Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ, Ιωάννης Κουντουράς, σε άρθρο του για το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας και του κορονοϊού, σημειώνει πως τα επιστημονικά δεδομένα για εμπλοκή του είναι ατελή.

Αναλυτικά το άρθρο:
“Πρόσφατα το διαδίκτυο του “διαλόγου” των Μελών ΔΕΠ του ΑΠΘ έχει πλημμυρίσει από τα σχετιζόμενα με τον coronavirus με συνοδές πληθωρικές, θάλεγα καταιγιστικές «επιστημονολογικές» φρασεολογίες ή θεωρίες, άνευ ουσιώδους scientific background. Μεταξύ άλλων απαιτούν αποφυγή της Θείας Κοινωνίας ως πηγής μετάδοσης του ιού. Συνοδεύονται μάλιστα από αχαρακτήριστες φλυαρίες προφανώς από ανενημέρωτες επιστημονικά «περσόνες» και δημιουργώντας τουλάχιστον αίσθημα αφόρητης πλήξης στον γνώστη του σχετικού επιστημονικού πεδίου.
Παραφράζοντας τον λόγο του νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη τονίζω προκαταβολικά με επίγνωση ότι «Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού (εννοώ τον δικό μου επιστημονικό χώρο του ΑΠΘ!) ταλανίζομαι, όταν κάποιες περσόνες αγωνίζονται απρόσφορα να συμβάλλουν στη φθορά». Δειγματοληπτικά παραδείγματα αποτελούν οι ακόλουθες ανέντιμες τριτοκοσμικές υποκοσμικές εκφράσεις εναντίον ομότιμης καθηγήτριας λοιμωξιολόγου Αθηνών, όπως· «είναι εγκληματικό, εγκληματική όμως είναι και η αλλοίωση του χριστιανισμού που δημιουργεί παραδείγματα, όπως της Γιαμαρέλλου» ή «Καμιά φορά όμως το πράγμα ξεφεύγει. Αν η πίστη του ενός, έχει συνέπειες στον άλλο, τότε το πράγμα κάπου μπάζει…

Ως πιο ακραίο και επικίνδυνο παράδειγμα προσώπου που προχώρησε σε τέτοιον επηρεασμό, θεωρώ την καθηγήτρια λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ κα Γιαμαρέλλου, με τα όσα διέδωσε για τα περί θείας κοινωνίας. Καλή η πίστη, αλλά το πως βιώνει ο καθένας την πίστη του, είναι κάτι ΑΠΟΛΥΤΩΣ προσωπικό, κυρία Γιαμαρέλλου! Η δική σου πίστη μπορεί να θεωρείς ότι θα σε σώσει, με γεια σου, με χαρά σου! Για τον άλλον όμως, που μπορεί μάλιστα ΕΣΥ να του κολλήσεις τον ιό, δεν μπορεί να ξέρεις! Αν μάλιστα είσαι καθηγήτρια λοιμωξιολογίας του πανεπιστημίου (δηλαδή η καθ’ ύλην ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ αρμοδία!) και διαλαλείς ότι εσύ θα πας να κοινωνήσεις, διότι η πίστις σου σέσωκέ σε, τότε κάποιες ψυχές θα τις πάρεις στο λαιμό σου…Αν το χαρακτηρίσω “εγκληματικό”, άδικο θα έχω; (παρεμπιπτόντως τοποθετώντας και τη λέξη placibo αντί της σωστής placebo, ίσως στόχευε να δώσει στον ισχυρισμό του χροιά δήθεν «επιστημονικού» χαρακτήρα!) ή ίσως παραβλέποντας αυτά που τονίζει η βυζαντινολόγος ακαδημαϊκός Ελένη Γλύκαζη-Αρβελέρ, άλλη βυζαντινολόγος μάλλον να αποφαίνεται σε κρεσέντο: “Ως βυζαντινολόγος όμως θα ήθελα να παρατηρήσω ότι η Εκκλησία σήμερα έχει χάσει την αξιοπιστία της, γιατί έχει επιτρέψει την αλλοίωση του χριστιανισμού, ώστε η πίστη που ήρθε να αντικαταστήσει τη θρησκεία της δεισιδαιμονίας και της μοιρολατρίας, να μη διαφέρει από εκείνη».

Ωσαύτως, εκτός από μια αναλογία πολιτικάντηδων περσόνων, πιθανόν χωρίς γνώση μερικοί εκκλησιαστικοί φορείς επηρεαζόμενοι από μερίδα “επαϊόντων” ιατρικής ή άλλης ειδικότητας, για ένα ιολογικό επιδημιολογικό πρόβλημα που ήδη έχει παρελθόν και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη, να προτρέχουν, ενίοτε σε στυλ “πανικού”, να δηλώνουν ομοθυμαδόν τι; Θεωρητικά αλλά, τουλάχιστον προς το παρόν, χωρίς “evidence based data”, προχωρούν σε προληπτικά “επιστημονικά μέτρα,” ως δήθεν ”ειδήμονες” του χώρου τους, εκθέτοντες φευ! το πνευματικό πλήρωμα “ανερυθρίαστα” μην τύχουν επιπλέον και τον χαρακτηρισμό που ήδη εδόθη σε συναδέλφους ότι ανήκουν δήθεν στον “μεσαίωνα”, γεγονός που τους μειώνει, ή…ή…ή… «επιλείψει με γαρ διηγούμενον» για επιπρόσθετες “αποπτωτικές” παρεκτροπές…

Επειδή ισχύει η γνωστή μέθοδος του συρμού «λέγε, λέγε, κάτι θα μείνει» και επειδή στην Ιατρική και Θεολογία που είναι «ζεύγος» (όρα τοιχογραφία κτιρίου Ακαδημίας Αθηνών) ο καθένας θεωρεί ότι έχει υπεύθυνη «επιστημονική γνώμη», υπεισέρχομαι για τρίτη (η 1η καί 2η έγιναν το 2014 όπου βιβλιογραφικώς πλήρως ανενημέρωτες υπάρξεις προβληματίζονταν γιατί «το ΑΠΘ να μην τιμά τον Αριστοτέλη αλλά τον Άγιο Δημήτριο-κι αυτόν ψεύτικο») και ευελπιστώ για τελευταία φορά στον διάλογο, εστιαζόμενος, έστω περιεκτικά, στις ακόλουθες παραμέτρους: Αναφέρω επιστημονικά κατά το δυνατόν σύγχρονα ιατρικά δεδομένα δημοσιευμένα σε έγκριτα περιοδικά (ίσαμε τον τρέχοντα μήνα Μάρτιο 2020) που αφορούν τον coronavirus και αναλογικά άλλους συναφείς (ίδιου profile) ιούς με επιδημιολογικά established δεδομένα που σχετίζονται και με τις πηγές μετάδοσής τους, συμπεριλαμβανομένης και της δήθεν Θείας Κοινωνίας, με σκοπό τη σχετική προφύλαξη.

Εισαγωγικά, σε σχέση με τον τίτλο της συναδέλφου λοιμωξιολόγου των Αθηνών την οποία προσωπικά, ατυχώς δεν την συνάντησα· είμαι επίσης ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής του ΑΠΘ και πιστεύω ότι δεν ανήκω σε «retro» κατηγορία. H πνευματική ζωή, όπως η ζωή της επιστημονικής έρευνας δεν έχουν συντάξιμα χρόνια. Αναφερόμενος στην τελευταία παράμετρο, θεωρώ ως ένα-κάποιο δείκτη του συνεχιζόμενου ακαδημαϊκού μου ερευνητικού έργου, έστω τις ίσαμε τον τρέχοντα μήνα Μάρτιο 2020, συνολικά 421 επιστημονικές δημοσιεύσεις στο Pub Med (και επιπλέον 3 in press).

Εστιαζόμενος στον coronavirus, τα τρέχοντα επιστημονικά δεδομένα δημοσιευμένα πάντοτε σε έγκριτα περιοδικά έχουν περιεκτικά ως ακολούθως:
To 2019, o coronavirus nCoV επισήμως ονομαζόμενος SARS-CoV-2 αποτελεί αίτιο της νοσολογικής οντότητας που ονομάζεται COVID-19. Η επιδημιολογική νόσος αυτού του ιού στην Κίνα προκάλεσε θνητότητα μεγαλύτερη από 1800 ασθενείς που στην πλειοψηφία τους ήταν υπερήλικες ή είχαν υποκείμενη χρόνια νόσο ή παθολογία με καταστολή του ανοσιακού συστήματος. Σχετική αναφορά της 27-2-2020 έδειξε ότι σε περίπου 75 114 περιπτώσεις μολυσμένων ανθρώπων με COVID‐19 που βεβαιώθηκαν στην Κίνα, παρατηρήθηκαν 2239 θάνατοι ήτοι μικρή αλλά εκτιμητή αναλογία 2,98%. Επιπλέον περιπτώσεις διαδόθηκαν στην Ασία, Ευρώπη, Αμερική, Ωκεανία και Αφρική (Cao QY, et. al. Editorial. J Dig Dis Version of Record online: 10 March 2020). Αυτή είναι η 3η κατά σειρά έκρηξη επιδημίας coronavirus εντός χρόνου <20 2002-2003=”” 2012=”” coronavirus=”” mers=”” sars=”” span=””>σχετίζονται σε ποσοστό περίπου 15% των περιπτώσεων κοινού κρυολογήματος, ο SARS-CoV-2 δυνατόν να σχετίζεται σε ποικίλο βαθμό με συμπτωματολογία απλής γρίπης έως θανατηφόρου έκβασης. Η σύγχρονη θεώρηση υποδηλώνει ότι αυτό το δυνητικά θανατηφόρο στέλεχος του coronavirus έχει προέλευση από άγρια ζώα που εντοπίστηκαν στην αγορά Huanan της πόλεως Wuhan. Νυχτερίδες, όφεις και πανγκολίνοι έχουν ενοχοποιηθεί ως πιθανοί φορείς του ιού. Πράγματι, με τη μέθοδο “ silico protein analysis”, που συνήθως εφαρμόζεται σε ανάλογες περιπτώσεις (Guarneri F, et al. J Cell Mol Med 2005;9:741-44, Kountouras J, et al. Cell Mol Med 2005;9:196-207, Kountouras J, et al. Gastroenterology 2007; 133:368-369, Frulloni L, et al. New Engl J Med 2009;361:2135-42) διαπιστώθηκε σημαντική ομολογία αλληλουχίας μεταξύ του nCoV που απομονώθηκε από τα αναφερόμενα ζώα και των ιογενών πυρηνικών οξέων του ιού που απομονώθηκε από τον SARS-CoV-2 μολυσμένων ανθρώπων. Με σκοπό τον περιορισμό εξαπλώσεως του ιού, τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους (2020) εφαρμόστηκαν από την κυβέρνηση της Κίνας εντατικές συνθήκες καραντίνας, που περιελάμβαναν απομόνωση μεγάλων πόλεων, κλείσιμο συνόρων και περιορισμό των κατοίκων στις οικίες τους. Εντούτοις στο χρονικό αυτό διάστημα ήδη επιτεύχθηκε «ζημία», επειδή έγινε πρόδηλη η μόλυνση του ιού μεταξύ των ανθρώπων. Για την αντιμετώπιση του ιού, η αναμενόμενη εφαρμογή θεραπευτικών προσεγγίσεων συμπεριλαμβανομένου και ενός αποτελεσματικού εμβολίου είναι επιτακτική. Επισημαίνεται ότι το κόστος της επιδημίας δεν είχε επίπτωση μόνο σε ιατρικό επίπεδο. Ο ιός οδήγησε σε σημαντικές κοινωνικές, ψυχολογικές και οικονομικές επιπτώσεις παγκοσμίως. Ατυχώς, o SARS-CoV-2 συνέβαλε, ώστε οι λαοί της Ασίας να υποστούν ρατσιστικές και εχθρικές συμπεριφορές σε παγκόσμια κλίμακα (Yang Y, et al.The Deadly Coronaviruses: The 2003 SARS Pandemic and the 2020 Novel Coronavirus Epidemic in China. J Autoimmun, 102434, 2020 Mar 3 [Online ahead of print], Lin O, et al. A Conceptual Model for the Outbreak of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) in Wuhan, China With Individual Reaction and Governmental Action. Int J Infect Dis. 2020 Mar 4 [Online ahead of print], Memish ZA et al. Middle East Respiratory Syndrome. Lancet 2020 Mar 4 [Online ahead of print]).

Συμπερασματικά, προς το παρόν απαιτούνται επιπλέον διευκρινίσεις για την εις βάθος διαλεύκανση της επιδημιολογίας, ιολογίας, παθογένεσης ή και αποδεδειγμένων τρόπων μετάδοσης του SARS-CoV-2 για ταυτοποίηση πιθανών ομάδων υψηλού κινδύνου και ανάλογης αντιμετωπίσεώς τους, ώστε να εξαχθούν πλέον ασφαλή συμπεράσματα.
Στη συνάφεια αυτή επισημαίνεται ότι συμβάλουν σημαντικά established επιστημονικά δεδομένα σχετιζόμενα με άλλους ιούς ανάλογης επιδημιολογικής συμπεριφοράς με τον SARS-CoV-2, όπως π.χ. του γνωστού ιού ηπατίτιδας Β, που παρέχουν σαφή συμπεράσματα. Αυτά δύνανται να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των εν εξελίξει αναπάντητων δευκρινίσεων/ προβλημάτων του SARS-CoV-2, που απαιτούν κατά το δυνατόν επείγουσα λύση για αποφυγή σχετικών συμβαμάτων π.χ., κρίσεων πανικού ή αυθαίρετων και υποκειμενικών conflict στοχοποιήσεων πηγών και δήθεν ομάδων κινδύνου. Έτσι θα επιτυγχάνεται ο εντοπισμός των πραγματικών ομάδων κινδύνου και θα αποφεύγονται άλλες παρεκκλίσεις.

Ειδικότερα, σε σχετική πραγματεία μου που δημοσιεύθηκε σχετικά πρόσφατα σε ιστότοπους με τον τίτλο «Η conflict θεώρηση αλλαγής φύλου: Abnormal condition με βάση τον διεθνή επιστημονικό όρο» (2017) και στις σελίδες 5-6 γίνεται περιεκτική προσέγγιση για τον αναφερόμενο ιό της ηπατίτιδας Β. Επιπλέον προσθέτω μερικά πιο πρόσφατα συναφή βιβλιογραφικά δεδομένα δημοσιευμένα πάντα σε έγκριτα διεθνή περιοδικά του εξωτερικού, οπότε το ήδη υφιστάμενο κείμενο διαμορφώνεται ως ακολούθως:
«Ένα δεύτερο δειγματοληπτικό παράδειγμα αφορά, εκτός της πληθώρας άλλων παθογόνων παραγόντων, τη γνωστή στο ευρύ κοινό ηπατίτιδα Β σε σχέση κυρίως με την ικανοποίηση του ηδονικού στοιχείου της ενόρμησης. Επισημαίνεται, ότι παρά την εφαρμογή σχετικών προστατευτικών στρατηγικών, όπως ο εμβολιασμός, ο ιός ηπατίτιδας Β (HBV) εξακολουθεί να αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα υγείας με ιδιαίτερη επίπτωση στις υπό ανάπτυξη ή αναπτυσσόμενες χώρες, όπου ο επιπολασμός και άλλων παθογόνων [όπως του επίσης γνωστού ιού επίκτητης ανοσο-ανεπάρκειας (HIV)] μεταδιδόμενων και μέσω της γενετικής οδού είναι ωσαύτως υψηλός (δες, π.χ., AbebawTA, etal. BMC ResNotes. 2017 Jul 6;10(1):260, ChambalLM, etal. PLoSOne. 2017 Jul 31;12(7):e0181836). Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO) στον Ευρωπαϊκό χώρο αναφέρει ότι 13 εκατομμύρια ασθενείς πάσχουν χρονίως από τον HBV που οδηγεί ετησίως σε ~60.000 θανάτους από την ΗBV- σχετιζόμενη κίρρωση του ήπατος και τον ηπατοκυτταρικό καρκίνο (δες, π.χ., Stasi Cetal.J Clin Transl Hepatol. 2017 Sep 28;5:272-276). Ωσαύτως, συναφείς update εκτιμήσεις δείχνουν ότι το τεράστιο «reservoir» των 300 εκατομμυρίων πασχόντων με χρόνια HBV-λοίμωξη σε παγκόσμια κλίμακα εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει σοβαρό κίνδυνο (serious threat) για τον ανθρώπινο πληθυσμό προκαλώντας ~900.000 θανάτους σε ετήσια βάση (Meng Z, et. al. Front Immunol 2020;10: 3127). H επιμένουσα HBV λοίμωξη δυνατόν να οδηγήσει σε κίρρωση ήπατος ή και ηπατική ανεπάρκεια και ηπατοκυτταρικό καρκίνο σε έδαφος ή μη κιρρώσεως, καταστάσεις που αποτελούν τις κατεξοχήν ηπατικές νοσολογικές οντότητες τελικού σταδίου (Meng Z, et. al. Front Immunol 2020;10: 3127).

Επιπλέον, τα αντιικά φάρμακα που εφαρμόζονται έναντι του ιού, περιορίζουν μεν (ενθαρρυντικό στοιχείο!) αλλά δεν εξαφανίζουν τον HBV, o οποίος εξακολουθεί να παραμένει εντός των μολυσμένων ηπατικών κυττάρων (Svicher V, et al. Viruses 2019;11:783). Ούτε η ανάπτυξη αντισωμάτων έναντι του ΗBV (π.χ., anti-HBs και anti-HBc) υποδηλώνει προστασία εξασφαλίζοντας πλήρη ανοσία του ξενιστή, όπως υποστηριζόταν στο παρελθόν. Σε αυτή τη συνάφεια, η επανεργοποίηση (reactivation) του HBV σε ανοσοκατεσταλμένους ξενιστές δυνατόν να σχετίζεται με άκρως σοβαρές κλινικές επιπτώσεις (extremely serious clinical consequences) (Svicher V, et al. Viruses 2019;11:783). Η τρέχουσα γνώση επισημαίνει ότι, εντός των κυττάρων του ξενιστή υφίσταται το ονομαζόμενο cccDNA του ιού που είναι απροσπέλαστο στην ισχύουσα αντιιική θεραπεία και δύναται να τροφοδοτεί και να πυροδοτεί την επαναδραστηριοποίηση του HBV, διενεργείται δε εντατική σχετική έρευνα εναντίον του cccDNA ως πιθανής πλέον αποτελεσματικής θεραπείας της λοιμώξεως (Lewandowska M, Piekarska A. Clin Exp Hepatol. 2017;3:119-126, Nguyen MH, et al. Clin Microbiol Rev 2020;33:e00046-19, Maepa M, et al. Curr Opin HIV AIDS 2020 Mar 5[Online ahead of print]).

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ο HBV, εκτός από την αιματική οδό, μεταδίδεται κυρίως από τη γενετική οδό, μέσω σεξουαλικής διεργασίας, από κάθετη μετάδοση μολυσμένης μητέρας σε νεογνό ή και οριζόντια μετάδοση σχεδόν από όλες τις εκκρίσεις του ανθρώπινου οργανισμού, όπου υφίσταται ο HBV όπως π.χ. ο σίελος, το δάκρυ, ο ιδρώτας και η κυψελίδα (π,χ., KomatsuHetal. J Infect Dis. 2012;206:478-85, Yazie TD, Tebeje HG. MBC Infect Dis 2019;19:917, Gholami ParizadE, et al. Hepat Mon. 2016;16:e30385, Nguyen MH, et al. Clin Microbiol Rev 2020;33:e00046-19). Ωσαύτως, αναφορικά με την παρουσία του SARS-CoV-2 σε εκκρίσεις του ξενιστή, πολύ πρόσφατες εκτιμήσεις δείχνουν ιικό φορτίο SARS-CoV-2 3.3×106 copies/ml στις ρινοφαρυγγικές εκκρίσεις και 5.9×106 copies/ml στον σίελο, όπως και σε οφθαλμικές βλεννογονικές μεμβράνες (Cheng VCC, et al. Infect Control Hosp Epidem, 1-24 2020; Mar 5[Online ahead of print, Peng X, et al. Int J Oral Sci 2020;12:9).

Tα δεδομένα αυτά που αφορούν τον HBV, δείχνουν ότι, παρά τον εμβολιασμό και την εφαρμογή άλλων σχετικών προστατευτικών στρατηγικών, ο HBV εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό παγκόσμιο πρόβλημα υγείας. Η συνήθης μετάδοσή του είναι συνυφασμένη κυρίως με την πλέον συχνή σεξουαλική δραστηριότητα που στοχεύσει κατεξοχήν στην ηδονική ικανοποίηση της ενόρμησης. Σε αυτήν τη σεξουαλική διεργασία συχνά εμπλέκονται οι αναφερόμενες εκκρίσεις του ξενιστή, συμβάλλοντας αναλογικά σε μεγαλύτερη συχνότητα μετάδοσης του HBV και τη συνακόλουθη ανάπτυξη των αναφερόμενων δειγματοληπτικών δυσμενών συμβαμάτων».

Μια προκαταρκτική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Ηπατολογικό Ιατρείο της Β’ Παθολογικής Κλινικής του ΑΠΘ, παρουσιάσθηκε με τίτλο «ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΝΤΕΚΑΒΙΡΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΕΡΓΟ ΗΠΑΤΙΤΙΔΑ Β» υπό Κουντουρά και συν., στο 30ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γαστρεντερολογίας, Αθήνα 2010 και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ann Gastroenterol 2010;23(Suppl):Ρ128. Η μελέτη περιλάμβανε 71 ασθενείς με χρόνια ενεργό ηπατίτιδα Β [52 άνδρες, 19 γυναίκες, μέσης ηλικίας 53,4 έτη (αναλογία 31-79 έτη) που λάμβαναν ως per os θεραπευτική αγωγή το nucleos(t)ide analog entecavir το οποίο χορηγείται ίσαμε σήμερα (Nguyen MH, et al. Clin Microbiol Rev 2020;33:e00046-19). Εκτιμώντας το επάγγελμα των ασθενών, η μελέτη έδειξε ότι μόνο 1 από τους συνολικά 52 άρρενες ασθενείς ήταν ιερέας με την ιδιότητα ενεργού λειτουργού ήτοι ποσοστό 1,92%. Στη συνέχεια, με σκοπό την επιβεβαίωση ή όχι των ευρημάτων της αρχικής αυτής μελέτης, στρατολογήθηκε μεγαλύτερη ομάδα ασθενών αυτής της κατηγορίας τόσο από το Ηπατολογικό Ιατρείο της Β’ Παθολογικής Κλινικής του ΑΠΘ όσο και από το αντίστοιχο registry της B΄ Προπαιδευτικής Κλινικής του ΑΠΘ προς αποφυγήν και πιθανού ιατρικού bias!. Στο αναπτυχθέν σύνολο 429 ασθενών παρουσιάστηκε η ίδια συγκριτική εικόνα: μόνο 4 ασθενείς με χρόνια ενεργό ηπατίτιδα Β και per os θεραπεία με nucleos(t)ide analogs ήταν ιερείς με την ίδια ιδιότητα ενεργού λειτουργού. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι λαϊκοί είχαν σημαντική υψηλή πιθανότητα να πάσχουν από HBV λοίμωξη σε σχέση με τους κληρικούς (p<0 span=””>όσον αφορά στον HBV ή πιθανόν και άλλους ιούς ανάλογου επιδημιολογικού profile συμπεριλαμβανομένου και του nCoV.

Συνοπτικά, τα ευρήματα αυτά δηλώνουν ότι οι κληρικοί όχι μόνο δεν αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου μετάδοσης του ιού HBV αλλά φαίνεται ότι αντιπροσωπεύουν ασφαλή ομάδα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα επαγγέλματα· επισημαίνεται μάλιστα η υψηλή αναλογία μετάδοσης του ιού μέσω κυρίως γενετικών δραστηριοτήτων που αναφέρονται διεξοδικά στο αναφερόμενο κείμενο «Η conflict θεώρηση αλλαγής φύλου: Abnormal condition με βάση τον διεθνή επιστημονικό όρο» το οποίο και εσωκλείω για επιπλέον πληροφόρηση.
Δεδομένης: α) της αναφερόμενης εντόπισης του HBV και του nCoV σε εκκρίσεις του ξενιστή που περιλαμβάνουν και τον σίελο, β) της κατάλυσης της εναπομείνασας συνήθως μεγάλης ποσότητας Θείας Μεταλήψεως μετά την Θεία Κοινωνία των πιστών από τους λειτουργούς και γ) της αναμενόμενης υψηλής συχνότητας ιοφορίας από HBV ή αναλογικά από nCoV στους ιερείς ως μολυσματικής δεξαμενής λόγω Θείας Κοινωνίας, απεδείχθη στατιστικώς ότι δεν ισχύει.

Κυρίες και κύριοι του ακαδημαϊκού ή άλλου συναφούς χώρου, δείξτε μας το αντικειμενικά αποδεδειγμένο και δημοσιευμένο επιστημονικό σας έργο που σχετίζεται με το αναδυόμενο πρόβλημα, χωρίς χαρακτηρισμούς που σας μειώνουν και δημιουργούν αίσθημα λύπης ή και αφόρητης πλήξης · χωρίς ύβρεις ή βεβιασμένες στοχοποιήσεις ειδικών του χώρου, όπως, αξιόλογων ομότιμων καθηγητριών της Λοιμωξιολογίας που έγραψαν και γράφουν ιστορία. Τοποθετηθείτε χωρίς εμπάθειες και αποκρύψεις του υπογείου των ενορμήσεων του κάθε ξενιστή που απαρτίζει τον κατεξοχήν κοινό παρανομαστή της μολυσματικής δεξαμενής μεταδόσεως παθολογιών συμπεριλαμβανομένων και ιών τύπου π.χ., HBV, που οδηγεί, όπως αναφέρθηκε επιστημονικά, πιθανόν σε υψηλότερα ποσοστά νοσηρότητας και θνητότητας από τον nCoV ή άλλους συναφείς παθογόνους εισβολείς. Με την εντόπιση και αντιμετώπιση τέτοιου είδους μολυσματικών δεξαμενών (στοιχίζει, γιατί είναι μεγάλη η δύναμη του «πάθους» τέτοιων δεξαμενών και απαιτεί κοπιαστικές υπερβάσεις για την υπερνίκησή τους!) μετά από γόνιμη συζήτηση με βάση τα επιστημονικώς τεκμηριωμένα δεδομένα, αναμένεται να δοθούν λύσεις· λύσεις που θα λειτουργήσουν ως ουσιαστικές δικλείδες για τελεσφόρα αντιμετώπιση των πραγματικών ομάδων κινδύνου, όπου εστιάζεται το συνημμένο κείμενο και αποφεύγοντας παρεκκλίσεις που στοχοποιούν δίκην bullying αθώες ομάδες ομάδων που δρουν ως ομάδες placebo συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, και της αναφερόμενης ομάδας των κληρικών.

Τέλος, σε σχέση και με τη μετάδοση ιών τύπου nCoV, απαιτείται, επιπλέον, πολύ προσεκτική και υπεύθυνη προσέγγιση ο χώρος της πίστεως, στον οποίο προσωπικά ανήκω, γιατί θεωρώ ότι, έστω μετά από την εκπόνηση των αναφερθέντων 421 δημοσιευμένων μελετών και επιπρόσθετων συνοδών παραμέτρων, η ακαδημαϊκή πορεία στην έρευνα που στοχεύει την αποτελεσματική προσέγγιση του ασθενούς, έρευνα χωρίς bias τύπου προσωπικών αποπτωτικών επιδιώξεων που οδηγούν σε νευροεκφυλιστική κατωφέρεια, αλλά έρευνα και γνώση με συνοδό ήθος οδηγούν ή μάλλον έχουν Θεό. Να σημειωθεί παρενθετικά ότι η προσέγγιση του χώρου πίστεως απαιτεί εις βάθος ενδελεχή και όχι επιπολής μελέτη αφού, για παράδειγμα μόνο τον περασμένο αιώνα 62000 τόμοι γράφτηκαν για τον Γιο του μαραγκού που δίχασε την ιστορία της ανθρωπότητας σε προ Χριστού και μετά Χριστόν, η δε βιβλιογραφία στο όνομά Του ομοιάζει με ένα ορμητικό ωκεανό που βρίσκεται σε συνεχή αναβρασμό. Στη συνάφεια αυτή, προς πιθανή έκπληξη μιας μερίδας ανενημέρωτων, η δύναμη της πίστεως λαμβάνει και συγγραφικό ερευνητικό δημοσιεύσιμο χαρακτήρα σε έγκριτα περιοδικά του εξωτερικού, αφού περάσει πριν από «καυδιανά δίκρανα» συνήθως μη πιστών reviewers, γι αυτό και αποκτούν δημοσιεύσιμη εγκυρότητα. Μόνο δειγματοληπτικά, ενώ φαίνεται επιστημονικώς παράδοξο, έφηβοι με υψηλό βαθμό πνευματικότητας δείχνουν χαμηλά επίπεδα επιδίωξης χρήσεως σιγαρέτων ή αλκοόλης, υποδηλώνοντας τις προστατευτικές δράσεις της πίστης στη χρήση ουσιών, η οποία σχετίζεται με το επίπεδο θρησκευτικότητας (Pokhrel P, et al. Spirituality and Substance Use in a Sample of Russian Adolescents. Int J Adolesc Med Health 2012; 24 : 149-52). Ωσαύτως, σχετική regression ανάλυση δείχνει ότι η θρησκευτικότητα (reliance on God, prayer, and religion) και συνοδά πρότυπα σχετίζονται με μειωμένη λήψη αλκοολούχων ποτών (Neighbors G, et. al.Reliance on God, Prayer, and Religion Reduces Influence of Perceived Norms on Drinking. J Stud Alcohol Drugs 2013;74:361-8). Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι, ενσωματώνοντας τις τιμές των δεικτών θρησκευτικότητας και πνευματικότητας σε εκπαιδευτικές παρεμβάσεις δυνατόν να παρέχουν υποσχόμενη κατευθυντήρια θετική προσέγγιση αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος (incorporating religious or spiritual values into student interventions may be a promising direction to pursue, Neighbors G, et. al. Reliance on God, Prayer, and Religion Reduces Influence of Perceived Norms on Drinking. J Stud Alcohol Drugs 2013;74:361-8). Η αντιμετώπιση αυτού του σύγχρονου προβλήματος που λαμβάνει αυξημένες διαστάσεις είναι ουσιώδης, επειδή η κατανάλωση αλκοολούχων που κατεξοχήν πραγματοποιείται σε χώρους συγχρωτισμού συνεπάγεται, εκτός άλλων ενίοτε φαινόμενα πολύ σοβαρών παθολογιών, με αυξημένο κίνδυνο μετάδοσης ιών, συμπεριλαμβανομένου προφανώς και του nCoV.

Προλαμβάνοντας πιθανόν δυνητικές σχετικές “κορώνες” λεκτικών αντιδράσεων από μια ευτυχώς μικρή μερίδα συμμετεχόντων στον ακαδημαϊκό διάλογο που λόγω ελλιπούς επιστημονικής ενημέρωσης ή ιδιοσυκρασιακής αγωγής εκφράζουν άστοχα σχόλια στυλ “μεσαιωνικής ειρωνείας μετά συνοδού μειδιάματος”, ανάλογα παράδοξα ή μη αναμενόμενα επιστημονικά ευρήματα δημοσιεύονται στο διεθνή χώρο, που εκπλήσσουν μεν, αλλά καθιερώνονται δε. Για παράδειγμα, μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2001 ( Kountouras J, et al. Ophthalmology. 2001;108:599-604) και στη συνέχεια καταγράψαμε την επιβεβαίωσή της από άλλους ερευνητές (Kountouras J, et al. Lancet 2006;368(9540):986, Kountouras J, et al. N Engl J Med. 2009;360:2679) διαπιστώθηκε το παράδοξο συσχέτισης του γνωστού βακτηρίου H. pylori που στρατοπεδεύει στο γαστρεντερικό σύστημα με το γλαύκωμα πιθανόν μέσω μοριακής μίμησης. Σημειωτέον, ο όρος “molecular mimicry” σε σχέση με το H. pylori, καταγράφηκε για πρώτη φορά στον διεθνή χώρο 3 έτη αργότερα στο περιοδικό Helicobacter. Ήταν αδύνατον να διανοηθεί η μικρή μας ερευνητική ομάδα, ήδη το 1998 που άρχισε η μελέτη, ότι το H. pylori μέσω μοριακής μίμησης πιθανόν να προκαλεί γλαύκωμα. Αυτό θεωρώ, ξεπερνά κάθε ευφάνταστο νου. Ήταν δώρο άνωθεν. Γι’ αυτό ευγνωμονώ και δοξάζω τον Χριστό, τον Θεό μου και οδεύω ακάθεκτος στο σήμερα και το αύριο, προσθέτοντας με την μικρή μας ερευνητική ομάδα, έστω ένα μικρό πετραδάκι στην έρευνα· κι αν κάποιοι άρρωστοι δουν όφελος, αυτό θα είναι η αμοιβή μας! Γι’ αυτούς τους εκλεκτούς μου συνεργάτες, παραφράζοντας πάλι τα λόγια του Ελύτη, επιτρέψτε μου να πω ότι: «μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, εννοώ τον δικό μου χώρο, παρηγοριέμαι και δοξάζω τον Θεό μου, γιατί σε κάποιο καμαράκι, οι δικοί μου πεισματάρηδες συνεργάτες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά». Παράλληλα έχοντας υπόψη τα της Πίστεως, που επεκτείνονται σε υπερέχοντα υψηλό επίπεδο και βιώνονται με Άνωθεν κατευθυνόμενη λυτρωτική εμπειρία τύπου «έρχου και είδε» (αλίμονο αν η Πίστις περιοριζόταν αποκλειστικά στην επιστήμη, που έχει περιορισμούς με τα συνοδά σε όλους “drawback” της!), βιώνω στην πορεία μου αυτό που τον Ludwig Wittgenstein, ο οποίος είχε την έδρα της φιλοσοφίας στο Cambridge, τον συνεκλόνισε: Ο λόγος της Αγίας Γραφής· «τι γαρ ωφελήσει άνθρωπον αν κερδίσει τον κόσμο όλον και ζημιωθή την ψυχήν αυτού». Αυτή η ρήση με προσγειώνει, με συνετίζει και ποτέ δεν πρόκειται να ακολουθήσω αυτούς που της ερευνητικής ζωής τους το σύνορο θα δείχνει ένα ορθό κυπαρίσσι; Ποτέ γιατί κοντά Του βιώνω όπως και άλλοι συμπεριλαμβανομένης και της αξιόλογης ομότιμης λοιμωξιολόγου συναδέλφου- λύτρωση και απλώς αισθάνομαι τέλεια!
Εσωκλείοντας το αναφερόμενο κείμενό μου και αναμένοντας ένα υπεύθυνο με επιστημονικά δεδομένα feedback.

Υποσημειούμαι
Ι. Κουντουράς
Ομότιμος καθηγητής Ιατρικής, Α.Π.Θ

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Σύρου Δωρόθεος: ''ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ!''


[url=https://postimg.cc/jCKDC43k]Εικόνα


Εκείνο, που χαρακτηρίζει και προσδιορίζει τον αρχαίο Ελληνισμό είναι η αίσθηση και η βίωση του μέτρου και της αρμονίας, όχι μόνο στην Τέχνη, αλλά και στην πολιτική, κοινωνική και ατομική ζωή!

Η υπέρβαση του μέτρου συνιστά Ύβρι, η οποία οδηγεί αναπόδραστα στην τίση και τη νέμεση!

Όταν κάποιος, υπερεκτιμώντας τις ικανότητες και τη δύναμή του, σωματική, πολιτική, στρατιωτική και οικονομική, συμπεριφερόταν με βίαιο, αλαζονικό και προσβλητικό τρόπο απέναντι στους άλλους, στους νόμους της πολιτείας και κυρίως απέναντι στον άγραφο θεϊκό νόμο -που επέβαλλαν όρια στην ανθρώπινη δράση-, θεωρούνταν ότι διέπραττε «ύβριν», δηλ. παρουσίαζε συμπεριφορά, με την οποία επιχειρούσε να υπερβεί τη θνητή φύση του και να εξομοιωθεί με τους θεούς.

Η αυθάδης και αλαζονική αυτή στάση και νοοτροπία αποτελούσε για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο παραβίαση της ηθικής τάξης και απόπειρα ανατροπής της κοινωνικής ισορροπίας και γενικότερα της τάξης του κόσμου, που οδηγούσε τελικά στην πτώση και καταστροφή του «υβριστού».

Το τρίπτυχο «ύβρις-άτη-νέμεσις-τίσις» διέπει τη σκέψη των αρχαίων Ελλήνων.

Μια «ύβρις» προκαλούσε την επέμβαση των θεών, που έστελναν στον υβριστή την «άτην», δηλαδή το θόλωμα, την τύφλωση του νου.

Αυτή με τη σειρά της οδηγούσε τον υβριστή σε νέες ύβρεις, ώσπου να διαπράξει μια πολύ μεγάλη α-νοησία, να υποπέσει σε ένα πολύ σοβαρό σφάλμα, το οποίο προκαλούσε την «νέμεσιν», την οργή και εκδίκηση δηλαδή των θεών, που επέφερε την «τίσιν» δηλ. την τιμωρία και τη συντριβή του.

Από την αρχέγονη ΄Υβρι του Αδάμ και την Ύβρι των κατοίκων της Βαβέλ μέχρι και σήμερα η κοινή, καθημερινή εμπειρία αυτό ακριβώς αποδεικνύει: ότι η υπέρβαση του μέτρου οδηγεί στην νέμεση, όχι με στόχο την καταστροφή του υβριστή, αλλά την εκ μέρους του συνειδητοποίηση των ορίων και των δυνατοτήτων του.

Ο Ξενοφώντας γράφει ότι «του μετρίου εννοών ουκ αν αμαρτάνοις», αν συνειδητοποιείς, δηλαδή, το μέτρο, δεν θα σφάλλεις.

Και είναι γεγονός ότι o ο σύγχρονος άνθρωπος, και μάλιστα ο εξελιγμένος «δυτικός» άνθρωπος, έχει υπερβεί προ πολλού τα όριά του.

Έχει υποκύψει στον πειρασμό του Αδάμ και, αφού «σκότωσε» πρώτα στην ψυχή του το Θεό, επεχείρησε να ζήσει όχι απλά χωρίς Θεό, αλλά σα να είναι ο ίδιος Θεός!

Εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, μόλυνε και κατέστρεψε το σπίτι του, το περιβάλλον, του οποίου διαχειριστής και όχι ιδιοκτήτης τοποθετήθηκε!

Αυταπατήθηκε ότι «βρήκε» το «σωματίδιο του Θεοῦ» και αυτοπαγιδεύτηκε στην ψευδαίσθηση ότι, ως θεός δημιουργός (!!!!), θα μπορούσε να «δημιουργήσει» ανδροειδή με τεχνητή νοημοσύνη, που θα έλυναν όλα τα προβλήματα, του παρόντος και του μέλλοντος…

Και έχουν αρχίσει ήδη οι συζητήσεις περί της «τεχνητής νοημοσύνης», που σιγα-σιγά τείνει να αναχθεί σε νέα θεότητα, κτίζεται ένας σύγχρονος πύργος της Βαβέλ, που θα ανεβάσει τον άνθρωπο στον ουρανό, να γίνει θεός στη θέση του Θεού!

Ὀποιος, όμως, αγνοεί τα διδάγματα της ιστορίας και τα δεδομένα της εμπειρίας είναι καταδικασμένος να υποστεί τις συνέπειές τους.

Νομοτελειακά, λοιπόν, ο σύγχρονος άνθρωπος υφίσταται σἠμερα τα επίχειρα των επιλογών του, διέπραξε ‘Υβρι και υφίσταται τη Νἐμεση!

Ήδη το περιβάλλον έχει αρχίσει να μας στέλνει το λογαριασμό…

Και τον τελευταίο καιρό ένας απειροελάχιστος οργανισμός απέδειξε την ουσιαστική αδυναμία μας, το μέγεθος της πλάνης μας και το βάθος της πτώσης μας!

Προς το παρόν, ούτε τεχνολογία, ούτε επιστήμη, ούτε εργαστήρι, ούτε τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορούν να τον αντιμετωπίσουν!

Ένας μικροοργανισμός, αόρατος στο μάτι μας, έκανε να καταρρεύσουν οι βεβαιότητές μας, να ανατραπούν οι καθημερινές σταθερές μας, να αποκαλύπτεται η σύγχυση και η ηθική γυμνότητά μας.

Αλλά, στην ξέφρενη πτώση και ηθική κατάπτωση του ανθρώπου, ο κορωνοϊός, που αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπισθεί, μπορεί να λειτουργήσει και διαφορετικά, ευεργετικά!

Πριν ένας άλλος ιός εμφανιστεί, ακόμα πιο επικίνδυνος και φοβερός, οι έρημοι δρόμοι των Ευρωπαϊκών πόλεων ας αντηχήσουν με το σωτήριο «ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ»!

Έφτασε η ώρα, χτες ίσως ήταν νωρίς, αύριο, όμως, θα είναι αργά!

Στην α-λογία της αυτάρκειας και την ψευδαίσθηση της παντοδυναμίας, ας αντιτάξουμε την ανθρωπιά, το μέτρο, την ταπείνωση και τη μετάνοια!

Είδαμε και βλέπουμε καθημερινά πού μας οδογεί ο δρόμος της αποστασίας!

Στην αρχαία τραγωδία, την οργανωμένη με τόση ακρίβεια, ο άνθρωπος που ξεπερνά το μέτρο, πρέπει να τιμωρηθεί από τις Ερινύες.

Ο ίδιος νόμος ισχύει και όταν ακόμα πρόκειται για φυσικά φαινόμενα: "Ήλιος ουχ υπερβήσεται μέτρα" λέει ο Ηράκλειτος, "ει δε μη, Ερινύες μιν Δίκης επίκουροι εξευρήσουσιν".

Όχι μόνο ο άνθρωπος, αλλά ούτε ο ήλιος δεν μπορεί να ξεπεράσει το μέτρο, διαφορετικά θα τον βρουν οι Ερινύες, που βοηθούν τη Δικαιοσύνη!

Και είναι πολλές οι Ερινύες, που τούτες τις μέρες μας κυνηγούν, για να επαναφέρουμε το Θεό, το μέτρο και την ανθρωπιά στη ζωή μας….

Πριν να είναι αργά!

† Ο ΣΥΡΟΥ ΔΩΡΟΘΕΟΣ Β΄
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Κουμουτσάκος: ''Ελπίζω η ΔΙΣ να πάρει την ορθή απόφαση για το κοινό καλό''


Την ελπίδα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, που συνεδριάζει σήμερα, να λάβει την ορθή απόφαση, με δεδομένα τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού, εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Μετανάστευσης Γιώργος Κουμουτσάκος.

«Όταν θα έχουμε νικήσει αυτήν την απαίσια πανδημία θα ξαναβρεθούμε όλοι και σοφότεροι, με μια ιδιόμορφη αλληλεγγύη, να είμαστε χωριστά, αυτό απαιτεί η κοινωνία» τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος μιλώντας στην ΕΡΤ, εκφράζοντας την ελπίδα «η ΔΙΣ να πάρει την ορθή απόφαση για το κοινό καλό, αν δεν την πάρει η ΔΙΣ θα την πάρει η κυβέρνηση».

«Η αρμοδιότητα της προστασίας της δημόσιας υγείας είναι στα χέρια της κυβέρνησης» ξεκαθάρισε.


Όπως καταλαβαίνει ο καθένας η ορθή απόφαση είναι αυτή που υποστηρίζει ο κ. Κουμουτσάκος. Και αν η ΔΙΣ "κάνει το λάθος" και δεν πάρει απόφαση σύμφωνη με αυτήν του κ. Κουμουτσάκου, τότε θα την επιβάλει η κυβέρνηση.
Ελήφθη το μήνυμα.
Ειλικρινά δεν περίμενα ότι τόσο γρήγορα θα ερχόντουσαν τόσο κρίσιμες ημέρες. Και για την σωματική, αλλά και για την πνευματική μας ζωή.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1909
Εγγραφή: Δευ Δεκ 24, 2018 4:18 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από Αναστάσιος »

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ: Αναβάλλονται προσωρινώς όλες οι καθημερινές Ιερές Ακολουθίες
Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020 21:42

Εικόνα

Συνήλθε εκτάκτως σήμερα, 16 Μαρτίου 2020 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου προκειμένου να επανεκτιμήσει τις αποφάσεις Της εξαιτίας της εκθετικής αυξήσεως των κρουσμάτων του κορωνοΐού. Στην Συνεδρία παρέστησαν και οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες των 11 Ιερών Μητροπόλεων της Αττικής.

Η Δ.Ι.Σ. και οι Σεβασμιώτατοι ενημερώθηκαν για τους κινδύνους διασποράς του κορωνοϊού από τον κ. Σωτήριο Τσιόδρα, Καθηγητή Λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας, ο οποίος προσκλήθηκε υπό του Μακαριωτάτου Προέδρου προς τον σκοπό αυτό.
Μετά την ενημέρωση ακολούθησε εκτενής διαλογική συζήτηση. Κατοπιν της συζητήσεως η Δ.Ι.Σ. απεφάσισε:
1. Οι Ιεροί Ναοί να παραμείνουν ανοικτοί για κατ’ ιδίαν προσευχή των πιστών.
2. Παρακαλεί τους πάντες και ιδιαιτέρως τους ηλικιωμένους ανθρώπους και όσους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού να παραμένουν στις οικίες τους, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός τους με άλλους συνανθρώπους τους. Ο καθένας πρέπει να αισθάνεται σαν να είναι φορέας του συγκεκριμένου ιού, τον οποίο οφείλει να μην μεταδώσει στον διπλανό του, και ως εκ τούτου πρέπει να προφυλάξει τους συνανθρώπους του και τον εαυτό του.
Με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης λοιπόν υποδεικνύει την λιτή τέλεση της Θείας Λειτουργίας από την ερχόμενη Κυριακή (22.3.2020) μέχρι του Σαββάτου του Λαζάρου (11.4.2020), από 7:00 έως 8:00 π.μ., ως και κατά την εορτή του Ευαγγελισμού.
3. Αναβάλλονται προσωρινώς όλες οι καθημερινές Ιερές Ακολουθίες και όλα τα προγραμματισμένα Μυστήρια Βαπτίσεως και Γάμου, εν περιπτώσει δε ανάγκης η τέλεση των ανωτέρω Μυστηρίων θα πραγματοποιείται με την παρουσία αποκλειστικώς και μόνο των γονέων, του αναδόχου και του παρανύμφου.
4. Οι κηδείες θα πραγματοποιούνται εντός του Ιερού Ναού με την παρουσία μόνον του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος του κεκοιμημένου. Καθ’ όμοιο τρόπο θα τελούνται και τα μνημόσυνα μόνον επί του τάφου των κεκοιμημένων.
5. Στις Ιερές Μονές θα τελούνται οι προβλεπόμενες Ιερές Ακολουθίες υπό των Μοναστικών Αδελφότητων άνευ της συμμετοχής προσκυνητών.
6. Υιοθετεί όλα τα μέτρα, που λαμβάνει άμεσα η Ελληνική Πολιτεία για την αντιμετώπιση διασποράς του ιού και το ίδιο θα πράξει σε ο,τιδήποτε άλλο υποδειχθεί σε σχέση προς την πορεία εξέλιξης του ιού κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
7. Συνιστά ηρεμία, αυτοσυγκράτηση, εμπιστοσύνη στις Υγειονομικές Αρχές και στην Κυβέρνηση και προτρέπει στην αποφυγή δημιουργίας αισθήματος πανικού και ανασφάλειας. Τονίζει δε και πάλι ότι υποχρέωση όλων είναι η συμμόρφωση στους κανόνες υγιεινής και στις εντολές των αρμοδίων υπηρεσιών Δημοσίας Υγείας σύμφωνα και με τις προηγούμενες Εγκυκλίους της Ιεράς Συνόδου.
8. Εκτιμά την διακριτικότητα με την οποία η Πολιτεία εκφράζει τον σεβασμό της προς το θρησκευτικό αίσθημα των πιστών της Εκκλησίας μας. Δηλώνει επίσης ότι εάν η εξέλιξη στο επόμενο χρονικό διάστημα οδηγήσει τις αρμόδιες αρχές στην απόφαση για την λήψη επί πλέον εκτάκτων μέτρων, θα επανέλθει προκειμένου να εξετασθεί και πάλι το θέμα.
Οι αποφάσεις αυτές της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είναι αποτέλεσμα της κενωτικής και αγαπητικής διαθέσεως της Εκκλησίας μας και της βουλήσεώς Της να αγκαλιάσει το σύνολο των ανθρώπων που κατοικούν στην Πατρίδα μας.
Προτρέπει τους χριστιανούς μας κάθε βράδυ από τις 10:00 μέχρι τις 10:15 να προσεύχονται μαζί μας στα σπίτια τους υπέρ της καταπαύσεως του πειρασμού και της νόσου και υπέρ της ενισχύσεως του θυσιαστικού έργου των ιατρών, του νοσηλευτικού προσωπικού και των επιστημόνων – ερευνητών, τους οποίους και ευγνωμόνως ευχαριστεί και ευλογεί.
Ήδη στα Μοναστήριά μας έχει σημάνει συναγερμός αδιάλειπτης προσευχής.
Ευχή όλων μας είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός να παράσχει ανάπαυση στους ήδη κεκοιμημένους αδελφούς μας από τον θανατηφόρο αυτό ιό και την εξ ύψους παρηγορία στους πενθούντες συγγενείς τους, δεόμεθα δε για την θεραπεία και ταχεία ανάρρωση των νοσούντων και πλήρη εξάλειψη της φοβεράς αυτής δοκιμασίας.

Πηγή: ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Τι σημαίνει λιτές Θείες Λειτουργίες;
Θα είναι ανοιχτές για όσους επιθυμούν να τις παρακολουθήσουν και να κοινωνήσουν;
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Ζούμε σε μέρες Αποκάλυψης. Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου, αν σημαίνει ότι κανείς πιστός δεν θα μπορεί να συμμετάσχει στο πιο ζωτικό μυστήριο για τη σωτηρία του, είναι μαύρη σελίδα στο βιβλίο της Ιστορίας της.
Αυτή η κατάσταση δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί έτσι.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »


Πάντως για να είμαι ειλικρινής την απόφαση περί κλεισίματος των ιερών ναών, από την Κυβέρνηση, την περίμενα. Οι καλές μέρες που ο Αλέξιος (γιορτάζει σήμερα) δεν ήταν άνθρωπος του Θεού, ενώ ο Κυριάκος το έπαιζε άνθρωπος του Θεού έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, μαζί με τις εκλογές (όπως και άλλα θέματα σαν αυτό της Μακεδονίας).
Ο Κυριάκος είχε ταχθεί, προ της ψηφοφορίας για εκλογή προέδρου ΝΔ, υπέρ του περίφημου ιδιωτικού συμφωνητικού συμβίωσης.
Προσωπικά ήξερα τι να (μην) περιμένω.
Με λύπησε όμως η θέση της Ιεράς Συνόδου που τάχθηκε υπέρ του κλεισίματος των ναών. Όχι όλοι οι Ιεράρχες, η πλειοψηφία όμως. Από αυτούς περίμενα κάτι καλύτερο.
Την συγκεκριμένη απόφαση την "οσμίστηκε" ο πρωτοπρεσβύτερος της ενορίας μας και στον λόγο που έβγαλε την περασμένη Κυριακή, αφού εξήγησε για ποιο λόγο οι ιεροί ναοί πρέπει να παραμείνουν ανοικτοί, κατέληξε ότι θα συμμορφωθεί με την όποια απόφαση της Ιεράς Συνόδου.
Οι ναοί μπορεί να έκλεισαν για τους πιστούς, ο αγώνας μας όμως συνεχίζεται. Τώρα μάλιστα πρέπει να είναι πιο έντονος από πριν γιατί ο κίνδυνος μεγάλωσε.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Θα παραθέσω δύο άρθρα κληρικών, που διαφωνούν μεταξύ τους, σχετικά με το κλείσιμο των Ιερών Ναών.

Επιτρέπεται το κλείσιμο των εκκλησιών;

Υπό αρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη | Romfea.gr

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Διονύσιος Ε΄ (1887-1891) βρισκόταν σε έντονη αντιπαράθεση με τον Σουλτάνο, γιατί ο Σουλτάνος "περιέκοβε" τα προνόμια του Πατριαρχείου και άλλα πολλά.

Και ο Σουλτάνος ήταν αδιάλλακτος! Πως αντέδρασε ο Πατριάρχης; Έδωσε εντολή (1890) να κλείσουν όλες οι εκκλησίες!

Δηλαδή, με εντολή του (!) δεν επιτρεπόταν η τέλεση της Θ. Λειτουργίας ή οποιασδήποτε ιεροπραξίας!

Εις ένδειξη πένθους για την επικρατούσα κατάσταση! (Κ. Φωτιάδης, Οι εξισλαμισμοί της Μικράς Ασίας και οι κρυπτοχριστιανοί του Πόντου, Θεσ/νίκη, 1993, σελ. 413).

Άρα, λοιπόν, όταν υπάρχει λόγος , οι εκκλησίες μπορεί να κλειδωθούν! Και η πανδημία είναι λόγος σοβαρός!

Άλλωστε, ο Π΄ Κανόνας της Πενθέκτης "τιμωρεί" τους πιστούς, λαικούς ή κληρικούς, που επί τρεις συνεχόμενες Κυριακές λείπουν από την εκκλησία, χωρίς σοβαρό λόγο.

Άρα, όταν υπάρχει λόγος σοβαρός, μπορεί να λείπουν και τρεις και παραπάνω Κυριακές. Και πάλι: Η πανδημία είναι λόγος σοβαρός!

Ναί! Οι πατέρες μας, οι παππούδες μας, σε περιπτώσεις πανδημίας (χολέρας, κ.λ.π.), κατέφευγαν στην εκκλησία. Όμως, ποιοί; Όσοι ήταν υγιείς. Οι άρρωστοι ήταν σε απομόνωση!

Όμως, σήμερα δεν ξέρουμε ποιος έχει και ποιος δεν έχει τον "κορωνοϊό", γι'αυτό όλοι θα πρέπει να μπούμε σε καραντίνα, γιατί να μην γίνουμε ανθρωποκτόνοι...!

Λένε: "Αν έχεις πίστη δεν παθαίνεις τίποτε". Και ποιος έχει πίστη; Ποιος πιστός τολμά να επισκεφθεί αυτούς που νοσηλεύονται από κορωνοϊό, χωρίς μάσκα και τα σχετικά; Ποιος;

Λένε πάλι: "Η τελεία αγάπη έξω βάλλει τον φόβον". (1 Ιω. 4:18). Όχι απλά η αγάπη, αλλά η τελεία αγάπη.

Όποιος έχει τέτοια αγάπη, πρώτα σκέπτεται τον άλλο, και μετά τον εαυτόν του! Πρώτα δηλαδή φροντίζει να μην αρρωστήσει ο άλλος και μετά ο εαυτός του. Λοιπόν; Ποιος έχει τέτοια, τελεία αγάπη;

Άρα ο φόβος υπάρχει σ' όλους, και σ'αυτούς που λένε ότι δεν φοβούνται...

Λένε: "Θα μας προστατεύσει ο Θεός". Πως το έχουν σίγουρο; Θα πρέπει να καταλάβουμε, όπως έλεγε ένας Γέροντας, "δεν έχουμε τον Θεό στο τσεπάκι μας!".

Ας εντείνουμε τις προσευχές μας προς τον πανάγαθο και παντοδύναμο Θεό, ώστε να προστατεύσει το έθνος μας και τον κόσμο ολόκληρο από αυτόν τον "πειρασμό".
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Δεν πάει άλλο ... Ιερείς ξεσηκωθείτε ... Λαϊκοί αντισταθείτε…

Του π. Παύλου Καλλίκα, εφημερίου του Ι. Ν. Παναγίας Ιλαριωτίσσης Ποταμού Κυθήρων

Ορθόδοξοι Έλληνες Ιερείς ξεσηκωθείτε και αντισταθείτε,

Θέλουν οι κρατικοί να μας κλείσουν τις Εκκλησιές. Και σας ρωτώ; Γίνεται παπάς χωρίς Εκκλησία;

Θέλουν οι κρατικοί να μας έχουν ένα φιλανθρωπικό οργανισμό εράνων και συσσιτίων. Τί είναι ο παπάς τελικά Λειτουργός ή κοινωνικός λειτουργός; Τώρα γίναμε ξαφνικά για αυτούς ανεύθυνοι;

Όταν, χρόνια τώρα, από αγάπη Χριστού βοηθάμε και πρωτοστατούμε στο φιλανθρωπικό έργο, επισκεπτόμαστε φυλακές, γηροκομεία, νοσοκομεία, και παλιότερα άλλοι κληρικοί πριν από μας λεπροκομεία; Τι; Τώρα ξαφνικά γίναμε ανεύθυνοι στα μάτια τους;

Τώρα ξαφνικά δεν τους κάνουμε; Τώρα ξαφνικά οι πνευματικοί νόμοι είναι ανενεργοί; Μα, γι' αυτούς που λένε να κλείσουν οι Εκκλησιές, για αυτούς ήταν πάντα ανενεργά και τα Μυστήρια και η πίστη τους στην Εκκλησία.

Θέλουν να κάνουν τον κόσμο να μη φιλά ούτε το χέρι του παπά, ούτε να μπαίνει στην Εκκλησιά. Και αυτοί καλά κάνουν και αγνοούν. Οι "δικοί μας"; Μάλλον εναρμονίζονται και συσχηματίζονται με τον κόσμο με τον αιώνα τούτο χέρι - χέρι.

Μιλάνε οι κρατικοί (το μάθαν από τους δικούς μας) για την αγία υπακοή. Αγιά υπακοή στο άθεο κράτος και στην συνεργασία με την Διοικούσα Εκκλησία;

Άγια υπακοή στον κατά τον νόμο "Ηρώδη"; Αγία υπακοή σε αυτούς τους γκρεμιστάδες κάθε έννοιας ορθοδοξίας και Ελληνισμού; Αγία Υπακοή στους αναθεωρητές του Συντάγματός μας; Είναι γνωστό ότι ο νόμος συχνά και όσο πάει πιο πυκνά γίνεται ανήθικος.

Μιλάνε (τώρα μόνο οι δικοί μας) και λένε και διατείνονται ότι είναι "αγία πράξη", να απέχουν οι πιστοί από την Εκκλησία.

Λες και τα μυστήρια ξαφνικά δειλιούν και ωχριούν και παύουν μπροστά στον Κορονοϊό.

Λες και οι πνευματικοί νόμοι εξανθρωπιστηκαν και εξορθολογίστηκαν. Λές και η "αγάπη" αυτών των ταγών είναι ικανή να υπερ - καλύψει την Αγάπη, δηλαδή τον Θεό.

Λες και ο Θεός σε αυτούς που ζητούν ψωμί θα τους δώσει πέτρες και σε αυτούς που ζητούν ψάρι θα τους δώσει φίδια.

Λες και αυτοί θεοί στην θέση των Θεών, πατέρες στην θέση των Πατέρων θα προστατεύσουν, στα πλαίσια πάντα της δικής τους καινοτόμου σύγχρονης "ποιμαντικής", τους ανθρώπους. Πως; Αποξενώνοντας τους από την Εκκλησία και τις Ακολουθίες της. Τι πετυχαίνουν; Αλίμονο! να ξεχειλώσουν έτι και έτι το έρημο "κατ' οικονομίαν".

Και σας ρωτώ, αγαπητοί μου Ιερείς.

Έτσι πράτταν οι πρώτοι μας Ιερείς σε περιόδους διωγμών που κόστιζαν ζωές, σταμάτησαν τις λειτουργίες τους; Φοβήθηκαν να θεωρηθούν "ανεύθυνοι" που κατηχούσαν και οδηγούσαν στο μαρτύριο τους Χριστιανούς; (π.χ. ανεύθυνος ο Άγιος Δημήτριος;)

Αυτό έκαναν οι Ιερείς μας στα χρόνια της Τουρκοκρατίας; Ανεύθυνοι αυτοί που ξεστράβωναν τα Ελληνόπουλα για να σκέφτονται ελεύθερα; Ανεύθυνοι οι Μοναχοί και Μοναχές που βάζαν φρένο στον εξισλαμισμό των Ελληνόπουλων; (π.χ. ανεύθυνη η Αγία Φιλοθέη;)

Αυτό έκαναν οι Ιερείς μας κάθε φορά στα χρόνια της απειλής της εδαφικής μας ακεραιότητας; Ανεύθυνοι οι Αρχιερείς που οργάνωναν αντίσταση στην Μακεδονία και όπου άλλου;

Ανεύθυνοι οι Ιερείς που κοινωνούσαν στην πρώτη γραμμή τα παλληκάρια που πολεμούσαν;

Ανεύθυνος λοιπόν, είναι ο παπάς σήμερα που ανοίγει την Εκκλησία, ως αντίμετρο στην απειλή του ιού;

Μα, Άγιοι Αρχιερείς αν δεν θωρακιστεί τώρα ο πιστός με τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, αν δεν προστρέξει να καταφιλήσει τώρα τις αγίες εικόνες, αν δεν πάρει ευλογία τώρα από το χέρι του Ιερέα (και όχι το πόδι), αν δεν ακούσει τον παρήγορο ήχο της καμπάνας ότι κάποιος προσεύχεται για αυτόν τον παππού και την γιαγιά, πότε θα το κάνει;

Πότε; Όταν περάσει ο κίνδυνος; όταν τελικά καταλάβουμε ότι κάθε είδους ανθρώπινο μέτρο είναι καλό μεν, μα τελικά δεν μας καλύπτει, αναποτελεσματικό. Και αυτό επειδή είναι ανθρώπινο.

Άγιοι Αρχιερείς θα κάνουμε ότι και οι Ρωμαιοκαθολικοί; Μα, αυτοί είτε τις έχουν ανοιχτές, είτε κλειστές τις "εκκλησίες" τους, το ίδιο κάνει σε Αγιαστική Χάρη. Μηδέν.

Άγιοι Αρχιερείς παρακαλώ και εκλιπαρώ «μὴ συσχηματίζεσθε τῷ αἰῶνι τούτῳ».

Αγαπητοι παπάδες ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΥΜΕ.
ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΖΥΜΗ.
ΕΦΗΜΕΡΕΥΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑ ΠΙΣΤΟ.
ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΠΙΟΤΕΡΗ ΑΞΙΑ Η ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΣΑΣ.
ΤΙΜΕΙΣΤΕ ΤΗΝ.
ΜΗ ΦΟΒΗΘΕΙΤΕ ΣΕ ΑΠΕΙΛΕΣ.
ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΜΕΘ’ ΗΜΩΝ.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25039
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Κορονοϊός: Πάμε σε πανδημία;

Δημοσίευση από aposal »

Πέτσας: ''Είναι πιθανό να κάνουμε Πάσχα μακριά από τις εκκλησίες''

ρομφαια

«Είναι πιθανό να κάνουμε Πάσχα μακριά από τις εκκλησίες» ξεκαθάρισε μέσω του ΣΚΑΪ ο Στέλιος Πέτσας ο οποίος βρίσκεται σε καραντίνα από το σπίτι του αφότου η σύζυγός του βρέθηκε θετική στον κορωνοϊό.

«Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να αντιμετωπίσουμε την εξάπλωση» επισήμανε ερωτηθείς για το ενδεχόμενο γενικής απαγόρευσης μετακινήσεων όπως στην Ιταλία ή την Ισπανία ή το ολικό κλείσιμο των συνόρων.

«Υπάρχει αύξηση κρουσμάτων, ένα ποσοστό ανθρώπων θα είναι βαριά περιστατικά, πρέπει να φροντίσουμε ώστε να αντέξει το σύστημα υγείας» επισήμανε.

«Είμαστε έτοιμοι να παρατείνουμε τα μέτρα. Αν μας πουν οι ειδικοί για άρση τους θα το κάνουμε» σημείωσε. «Είναι παρακινδυνευμένο να πούμε τι θα κάνουμε σε 3 με 4 εβδομάδες» πρόσθεσε πάντως.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι ο πρωθυπουργός ήταν σαφής στο διάγγελμά του ότι είναι ευθύνη όλων μας να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, καθώς η δημόσια υγεία είναι πάνω απ’ όλα.

Η απόφαση της ΔΙΣ, εξήγησε, ήταν σε πολύ θετική κατεύθυνση, αλλά υπήρξε ένα ασαφές θέμα, ένα θολό σημείο, σχετικά με τις λειτουργίες την Κυριακή. Η κυβέρνηση θέλει ξεκάθαρες λύσεις. «Δε θέλουμε θολά σημεία, θέλουμε ξεκάθαρες λύσεις». «Το να πιστεύει κανείς, να έχει την πίστη του μέσα του είναι ένα θέμα, άλλο ζήτημα είναι να θέτουμε σε κίνδυνο τους εαυτούς μας και τους συνανθρώπους μας συνωστιζόμενοι σε ένα χώρο». Η απόφαση ισχύει για όλα τα δόγματα και τις θρησκείες.

Η καθημερινότητα

Σε ό,τι αφορά την καθημερινότητά του μετά την καραντίνα διευκρίνισε ότι «αν εξαιρέσουμε ότι παραμένω αξύριστος δεν έχει αλλάξει τίποτε στην καθημερινότητα μου… σηκώνομαι στις 6 το πρωί, μετέχω στον πρωινό καφέ μέσω τηλεδιάσκεψης… Εφόσον η τεχνολογία το επιτρέπει προσπαθώ να να ανταποκριθώ στα καθήκοντα μου».

«Έχουμε τη σύζυγο μου απομονωμένη σε ένα χώρο και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση μαζί» σχολίασε.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα”