Γνωρίζει κάποιος για τον παπα-Γιάννη [ Αγ. Άννα ] ;;

Εδώ μπορείτε να συζητήσετε σχετικά με τους Αγιορείτες Πατέρες που έχετε επισκεφθεί στο Αγιον Όρος

Συντονιστής: Συντονιστές

stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

Παπά Γιάννης
ΕικόναΕικόνα
Εικόνα
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

Πάντως υπαρχουν καί σήμερα στό Ορος καί αλλοι δυνατοι γεροντες .
Αλλά ειναι σέ περιοχές πού δέν υπαρχει καί τόσο ευκολη πρόσβαση .
Ημουν τυχερός πού γνώρισα εναν τετοιο στήν Κερασιά καί μάς φιλοξενησε και ολας.
Καί αλλον εναν που μένει στά χιλανδαρινά κελιά [αμερικάνος] και γυρισε μαζί μας θεσσαλονικη μέ τό αμάξι του φίλου μου
Εικόνα
Shubik
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 02, 2006 6:00 am

Δημοσίευση από Shubik »

Την πρώτη φορά που επισκέφτηκα το Άγιο Όρος πέρασα με δύο φίλους από το κελί του παπα-Γιάννη και επειδή είχε σε εκτίμηση τον πνευματικό μου, μας φιλοξένησε για ένα βράδυ. Μου έδωσε την εντύπωση ενός ασκητή με έντονη ανησυχία για τη μέλλουσα κρίση. Ούτε σε μένα, ούτε στους φίλους μου είπε τίποτε “περίεργο”. Ίσως, από σεβασμό στον πνευματικό μου δεν ήθελε ούτε να μας συμβουλέψει. Μόνο χαριτωμένες ιστορίες με αγιορείτες μας είπε. Σε ένα γνωστό μου (αρκετά ευτραφή) ο παπα-Γιάννης του πρότεινε να προσέχει τη διατροφή του και ο γνωστός μου συμπέρανε πως είναι χαρισματούχος. Και εγώ του είχα προτείνει να κάνει δίαιτα αλλά σ΄εμένα δεν αναγνώρισε κανένα χάρισμα. :lol: :lol: :lol:
alexandergreek
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Αλέξανδρος - Αθηνα

Δημοσίευση από alexandergreek »

Ας μη ξεχνάμε ότι:

Τα χαρίσματα που δίνει ο Θεός δεν ανήκουν στους Γέροντες, αλλά ανήκουν σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Ορθόδοξη Εκκλησία!

Συνεπώς έχουμε δικαίωμα να ζητάμε διορατικές / προορατικές Συμβουλές και απαντήσεις, για να σωθούμε απο τις παγίδες του πονηρού. Αλλιώς τι τα έδωσε ο Κύριος τα χαρίσματα, σαν παράσημα; Τα έδωσε για να βοηθιέται ο κόσμος...

Μην ξεχνάμε και το άλλο: Δε σώζεται απαραίτητα ο χαρισματικός Γέρων... άλλο πράγμα το χάρισμα, και άλλο η αγιότης και η σωτηρία. Διότι στη μάλλουσα Κρίση θα πούν στον Κύριο "εμείς δαιμόνια εκβάλλαμε" - κι Εκείνος: "δε σας ξέρω". Ο κανόνας φυσικά είναι η αγιότητα να συνυπάρχει με τα χαρίσματα, χωρίς να είναι υποχρεωτική η παρουσία τους στον άγιο. Κύριος Οίδε.

Στην πρώτη Εκκλησία... τι όμορφα που ήταν! Αφειδώς δίνονταν τα χαρίσματα σε πολλούς! Αλλος είχε την προφητεία, άλλος το ιαματικό, άλλος τη γλωσσολαλία... Στις μέρες μας έπεσε "πείνα" και "πενία". Ζούμε δύσκολες μέρες απο Πνευματικής σκοπιάς, αδέλφια.

Μόνη μου ένσταση είναι να πηγαίνουμε στος Γεροντάδες για να ωφεληθούμε, με ΕΥΛΑΒΕΙΑ, με ταπεινό φρόνημα και ευγνωμοσύνη. Όχι απο περιέργεια και για διασκέδαση... σε κάτι τέτοιους (προβλέποντας ότι έρχεται μια παρέα νεαρών στο κελί του, απο περιέργεια να τον δούν και χωρίς ευλάβεια) ο π.Παΐσιος έκανε το εξής: Έφυγε απο το κελλί του πρίν έλθουν, γράφοντας στην πόρτα: Ζωολογικός κήπος κλειστός - η μαϊμού λείπει !! ...το αποτέλεσμα ήταν να συγκλονιστούν και να έλθουν σε μετάνοια...
Άβαταρ μέλους
panosgreece
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2941
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am

Δημοσίευση από panosgreece »

Ηλια ευχαριστω για τις φωτογραφιες,
πολυ καλες
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

Αντε καί μία ακόμα :)
Εικόνα
Εικόνα
alexandergreek
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Αλέξανδρος - Αθηνα

Δημοσίευση από alexandergreek »

Ο φίλος μου ο Κώστας, ήξερε απο παλιά το χάρισμα του παπα-Γιάννη.

Όταν ο Πνευματικός του Κώστα έπαθε εγκεφαλικό, ο Κώστας πήγε στον παπα-Γιάννη να ρωτήσει αν ο Πνευματικός θα ζήσει.

Η απάντηση του παπα-Γιάννη ήταν άμεση: "Πάρε φτυάρι κι αξινάρι, και στην εκκλησιάς την πόρτα" (=ο Πνευματικός θα πεθάνει...)

Πράγματι, δεν έζησε ο Πνευματικός, ή μάλλον συνέχισε στην Ανω Ιερουσαλήμ τη ζωή του...
alexandergreek
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Αλέξανδρος - Αθηνα

Δημοσίευση από alexandergreek »

Το πρόβλημα είναι τα 2000 σκαλοπάτια που πρέπει να περπατήσεις για να φτάσεις στο κελί του...
Koyk
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 145
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 10, 2008 5:00 am

Δημοσίευση από Koyk »

Μακάρι να είχαμε τις ίδιες αναζητήσεις και για τα πνευμάτικά μας...
Υπάρχει δυστιχώς στις μέρες μας μια ανησυχία...ποιός είναι φωτισμένος, ποιός διορατικός, ποιός άγιος κ.τ.λ.
Θα συμφωνήσω πάντως οτι εξαρτάται πώς προσεγγίζουμε τους πατέρες όποιοι και να ναι αυτοί...Και στον γ.Παΐσιο υπήρχαν άτομα που πήγαιναν αδιάφορα εντελώς και φεύγαν κενοί...και υπάρχουν άτομα που μπορει να πάνε σε κάποιον άγνωστο και απλό μοναχο και απαυτόν να βρούν την απάντηση που ψάχνουν στο πρόβλημα τους...

Εξαρτάται η προαίρεση....

Ευχαριστώ...
Υ.Γ. ...πολύ ωραίο το site και το forum (μιας και είναι η πρώτη φορά που γράφω και απαντώ).
Dimitris32
Νέο Μέλος
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Δευ Αύγ 11, 2008 5:00 am

Tin sygnomi mou...

Δημοσίευση από Dimitris32 »

eortologio_gr έγραψε:
dgidarop έγραψε:
eortologio_gr έγραψε:...Giati an itan, mia epektasi autou tou fainomenika tapeinou epixeirimatos, tha itan na apodidoume tin idia timi kai ston meso anthropo kai ston kathe Agio tis Ekklisias... (auto akrivos einai i epiptosi, kat'epektasi fysika, autis tis pepoithiseos) .... kai auto fysika, einai kathe allo para Orthodoxo fronima.
Εντάξει dgidarop το μηνυμά σου σαφές.

Εκφράζω την άποψή μου όπως την έχω μορφώσει σήμερα. Αυριο μπορεί να μεταβληθεί. Εκφράζομαι όμως όπως το πιστεύω.
Prota ap'ola aderfe, kalimera, kai tin sygnomi mou an kataferthika ligo apotoma apenanti sou sto parapano mynima mou - gia na eimai eilikrinis, omos, eimoun arketa stressarismenos (molis eixa epistrepsei apo mia synenteuxi pou pige xalia) tin ora pou sou to egrafa.
eortologio_gr έγραψε: Εχει τεθεί και αλλού στο φορουμ ότι η αναζήτηση του "χαρισματικού" είναι προβληματική προσέγγιση της πίστης μας. Η δικιά μου άποψη είναι οτι οι φωτισμένοι γέροντες (για για αυτούς μιλάω και όχι για λαικούς) θα φανούν μέσα σε 2 λεπτά απο την επαφή μας μαζί τους.
Prosoxi omos, akoma kai o gerontas Paisios proeidopoiei tous neous monaxous na min epireazontai eukola apo tis arxikes entyposeis... Giati polloi pou metadidoun tin kalyteri (esoteriki) entyposi, borei kamia fora na kaloi, men, alla (sta matia tou Theou) oxi toso ftasmenoi oso, esto kai asyneidita, borei na deixnoun stous allous..

Kai opos lene, enan agio mono enas agios borei na ton katalavei... o arxarios / mesos agonistis, an eidika prospathei na diamorfosei tapeini skepsi kai fronima, tha dei tous perissoterous pou deixnoun na exoun mia kali pneumatiki katastasi os fotismenous, kai isos kai os agious...

Αυτό που διαφοροποιεί την αίσθησή μας είναι ο τρόπος προσέγγισης, έκφρασης ακόμα και χροιάς της ομιλίας. Αυτά είναι καθαρά προσωποκεντρικά στοιχεία και ερμηνεύονται απο τον καθένα μας διαφορετικά.
Auta einai arketa gnorismata kai arketa ypokeimenika omos... Exo dei asprogeneious thriskeutikous igetes sto prosopo ton opoion kathreftizotan oli i tapeinosi, galini, kai isos tha elege kaneis kai mia pneumatiki eirini... Kai omos, autoi itan igetes (opos egrafan oi efimerides toulaxiston prin apo kamia 10aria xronia) arrostimenon aireseon...

Ti thelo na po, pos kapoia xaraktiristika (tapeinosi, glykia omilia, eiriniko vlemma, klp) ta exo dei kai se Agioreites pateres, kai se orismenous katholikous laikous (p.x., mia kyria vasika, pou fainotan na eixe poly agonistiko pneuma), kai alloi tha poune pos ta vlepoune stis ekfraseis Voudiston monaxon, klp...

Giati ta leo ola auta? Apla thelo na katalixo pos ola ta exoterika xaraktiristika tou anthropou, exoun men mia vasi (den ta isopedonoume ola), alla den einai antikeimenika kritiria tis pneumatikis katastasis tou anthropou pou exoume brosta mas, p.x., kapoios borei, logo ekfrasis, idiaiterotitas, parousiastikou, klp, na min mas metadidei kamia idiaiteri aisthisi, kai omos autos sta matia tou Theou na einai se megala pneumatika epipeda - kai as min to xerei kai o idios, kai to antistrofo fysika.

Opos anafera parapano, diladi, pistevo akradanta pos enan agio mono enas agios borei na ton katalavei... oi ypoloipoi epireazomaste apo exoterika xaraktiristika apodidontas stous symbathitikous gerontes / monaxous idiotites pou den tis exoun kataktisei (akoma)..
eortologio_gr έγραψε:Ψάχνουμε λοιπόν γκουρού της Ορθοδοξίας για να μας δώσει συμβουλές ?
Nai, giati oxi, kai auto, an xreiazetai diladi. Min xexname pos yparxoun anthropoi me (poly sygkekrimena) provlimata gia ta opoia anazitoune mia apantisi, tin opoia an akolouthisoun tha exei poly simantikes synepeies stin exelixi tis metepeita zois tous (kai pneumatika kai ylika)... Min ksexname pos kai stin epoxi tis Palaias Diathikis ginotan auto, me enaretous vasileis kai dikaious laikous na zitane kathodigisi, kai logo Theou (pros ofeleia, oxi logo pneumatikis anorimotitas) apo tous profites tous...

Ma den einai kako, prota apo ola, oute 'tabou', na parei kapoios mia symbouli apo kapoion pou zei mesa stin ysixia, makria apo tous kosmikous thoryvous, klp.
eortologio_gr έγραψε: ή ψάχνουμε κάποιον που βρίσκεται στον δρόμο της Ορθοδοξίας για να ακούσουμε την προσέγγισή του ? Επειδή εγώ ψάχνω το δεύτερο, έχω διαπιστώσει ο τρόπος προσέγγισης της Ορθοδοξίας είναι ο ίδιος σε όλους αυτούς που έχουν αφοσιωθεί στη "πορεία". Και αυτό με βοηθά πάρα πολύ.
Sigoura, kai apo auta pou les, akougetai pos mallon auto einai xrisimo gia sena alla kai gia poly kosmo, to na synexizei ton agona tou, min zitontas simeia kai terata, embeiries 'pneumatikon geronton' klp (ta opoia fysika tha itan gnorisma oiisis), alla statheris poreias sto monopati tou prosopikou Golgotha tou.

Alla pragmatika vrisko lathos tis apolytes theseis pou pairnoun kai merikoi kardiakoi filoi kai gnostoi mou eniote, oti 'auto einai lathos', 'auto einai sosto', milontas oxi gia pragmata pou exoun na kanoun me to Dogma alla me ypokeimenika pragmata pou exoun esoterikeusei monoi tous, mesa ston zilo tous gia agona.

Etsi kai auto.. Epanalambano, sygnomi an eimoun ligo apotomos sto proigoumeno mynima mou (pou itan kai to proto sto forum vasika), alla gnorizo kai laikous kai Theologous oi opoioi/es vbazane ta dika tous dogmata oson afora toso ypokeimenika pragmata, kai leo an einai dynaton.. pos borei kapoios na einai toso apolytos gia to ti einai kalo gia ton kathe anthropo.. Akoma kai kapoios pou pigainei me elafra diathesi pros kapoion xarismatouxo geronta, pistevo pos tha ofelithei kapos, esto kai se mikro vathmo, eno an itan exo ston kosmo ekeini tin stigmi isos na ekane pragmata pou tha ton evlaptan ki'olas pneumatika..

Giati, apo tin alli, mia alli epektasi tou epixeirimatos, akoloutho ton sosto dromo/monopati kai den zito simeia kai terata, tha itan to oti osoi zousan tin epoxi tou Xristou den tha eprepe na pane na ton doune, Auton Kai ta erga Tou, efoson pistevane idi.. Kai den pistevo pos exei na kanei mono me to gegonos oti thelane na doune poios itan o Messias, alla, to oti i anthropini anagki pou ekdilone i periergeia tous (na doune ta thaumata Tou), isos itan kata vathos mia anthropini anazitisi parigorias kai kyrios elpidas (gia ton yliko kai ton pneumatiko kosmo).. Giati, anthropina milontas, poios anthropos (pou den exei steriothei dynata stin pisti toulaxiston) den thelei na dei ena simeio, tha tolmiso na po, akoma kai enan nekro na anastainetai, gia na parei ligo parigoria kai elpida gia tin vevaiotita tis meta thanaton zois tou? Gia na noiosei pos oles oi prosorines kakouxies tou tha teleiosoun ston tafo men, alla oti yparxei kai elpida kai gia meta thanaton zois gia auton.

Kai kat'epektasi, pistevo pos akoma kai o fainomenika pneumatikos tourismos tha exei pneumatika ofeli gia ton pneumatika adiaforo pou episkeptetai enan pater Paisio (kai borei ta ofeli auta na einai aprosdokita gia ton idion fysika), akoma kai an einai apo ena pneumatiko tarakounima.
eortologio_gr έγραψε: Αλλος ψάχνει άλλο. Ο καθένας στον δρόμο του αλλα ο στόχος κοινός.
Alla tha exeis katalavei apo ta parapano oti i apopsi mou einai pos to thema den einai to ti psaxnei o kathenas prosopika, alla to ti einai pragmatika, kata Theon, to kalytero gia auton. Gia kapoion, borei mia epifaneiaki periergeia (gia ena mystirio tis ekklisias, gia enan agio, gia ena thauma klp) na ton odigisei stin sotiria tis psyxis tou kai se agiasmo. P.x., ston vio tis Osias Marias tis Aigyptias, i Agia stin arxi parakinithike apo periergeia, otan eide plithos anthropon na metaferoun ton Epitafio (an thymamai kala) kai tous akolouthise (apo pneumatiki periergeia pali) ospou eftase ston nao, pou egine i afetiria tis metepeita pneum
atikis zois tis. Kai auti tote tha borouse apla na akolouthei mono auta pou legane oi pneumatikoi pateres / iereis tote (na zei agia zoi klp), alla gia kapoio logo, auto pou tis edose autin tin pneumatiki othisi itan to thauma pou tis embodise tin eisodo ston nao.

Me liga logia, thelo na po pos pistevo oti emeis os anthropoi den boroume na xeroume pos ena gegonos (p.x., pneumatikos tourismos, anazitisi geronton) tha epireasei enan anthropo (kai as einai teleios asxetos me ta pneumatika, adiaforos, klp), kai nomizo pos mono o Theos borei na xerei ti antiktypo tha exoun stin psyxi tou auta pou tha dei - akoma kai an paei me oxi kaloproaireti diathesi - kai autous pou den tha ofelithoun (stin parousa fasi tis zois tous pali, gia to mellon tous mono o Theos gnorizei), pali o Theos tous xerei, kai isos eidopoiei kai ta skevi eklogis Tou gia to an tha ofelithoun i oxi (p.x., o Gerontas Paisios pou evaze mia epigrafi pou elege "zoologikos kipos kleistos - i maimou leipei" otan ixere oti kapoioi pou erxotan na ton doun den tha ofeloutan - alla pistevo pos otan to ekane eixe 'pliroforia', kai den ekrine apla me anthropina kritiria)...
eortologio_gr έγραψε: Ούτε ταπεινολογώ ούτε κήρυγμα κάνω. Απλά εκφράζομαι σε ένα φόρουμ ανταλλαγής απόψεων της μορφής "Εκκλησίας του Δήμου". Ουτε Ναός είναι ούτε Αμβωνας ούτε αντικαθιστά την συμμετοχή μας στην ίδια την Εκκλησία.
Κατα τα λοιπά πλανεμένος είμαι αλλα το πολεμάω με τον τρόπο που μπορώ. Και το εκφράζω όπως το βλέπω.

Χρ.
Sygnomi aderfe mou kai pali, ego apo tin alli, vlepo ston eauto tin oiisi na zontaneuei me kathe pneumatiko logo pou pao na metadoso se opoiondipote anthropo... Kai pistepse me, gia mena toulaxiston, oute naos oute amvonas xreiazetai gia na noioso oti arxizei na kanei aisthiti tin parousia tis...

Kai den pistevo oti eisai planemenos, alloimono (mallon o idios exo auto to provlima) .. Alla, opos anafera kai prin, akoma kai stenoi mou kardiakoi filoi, yiothetoun syxna, mesa sto zilo tous gia agona, ligo apolytes apopseis, gia tis opoies oi Pateres / i Ekklisia den exei thespisei kati sygkekrimeno... Borei na exoun akousei kati, as poume (p.x, na min kourazoume tous gerontes me anofeles episkepseis, eidika an einai arrostoi) kai to apolytopoioun, xoris na pairnoun yp'opsin oti, merikes fores, to ofelos tou na meinei enas gerontas anenoxlitos sto kelli tou, borei, synolika, gia to geniko kalo, sta matia tou Theou milao panta, na einai mikrotero apo to na diataraxtei i isyxia tou kai na ofelithei, esto kai ligo, kapoios pou ton proseggizei, esto kai apo pneumatiki periergeia. Giati o Agios, borei na diakopsei tin euxi tou men, alla exakolouthei na vrisketai sto idio monopati. Gia auton pou kanei pneumatiko tourismo, omos, borei na allaxei kai i zoi tou.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγιορείται Πατέρες”