Ό ρόλος των μυστηρίων και του αγιασμού

Εδώ τίθενται Πνευματικά Ερωτήματα.

Συντονιστής: Συντονιστές

Απάντηση
MHDEN
Νέο Μέλος
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Δευ Απρ 16, 2007 5:00 am

Ό ρόλος των μυστηρίων και του αγιασμού

Δημοσίευση από MHDEN »

Αναρωτιέμαι εάν ο Θεός "Δένεται" με τα μυστήρια ή εάν και κατά πόσο αυτά μας βοηθούν, μας προστατεύουν από αμαρτωλές συμπεριφορές. Δεν έχω αμφιβολίες για τη δύναμη της προσευχής ως όπλο προστασίας. Επίσης θα ήθελα να με ενημερώσετε εάν το μυστήριο του ευχαιλαίου δίνει και άφεση αμαρτιών από τη στιγμή που θεραπεύει. Παρόμοιες απορίες έχω και για τον αγιασμό. Ευχαριστώ
PerlMaster
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 288
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 20, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Τρίτος πλανήτης από τον Ήλιο

Δημοσίευση από PerlMaster »

Ο Θεός μπορείς να πεις ότι "δένεται" μόνο από τις θερμές προσευχές των πονεμένων ανθρώπων , κάπως σα να συγκινείται . Άφεση αμαρτιών μόνο στην εξομολόγηση γίνεται , νοιώθω να τα μυστήρια σαν δώρα που μας δίνει ο καλός Θεός με τα δυό του χέρια από τον ουρανό.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4117
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από filotas »

Η Εκκλησία είναι "νοσοκομείο" ψυχών και τα Μυστήρια είναι τα ισχυρότερα "φάρμακα" που διαθέτει.

Ο σκοπός της ζωής του Χριστιανού είναι ν΄ανταποκριθεί στο κάλεσμα της Αγάπης του Κυρίου και να ενωθεί μαζί Του. Ο λόγος που δεν μπορεί να το κάνει χωρίς δυσκολίες είναι η ανθρώπινη φύση που τον τραβά στις ηδονές αυτού του κόσμου και τον αποσπά από την προσπάθειά του. Όταν ο άνθρωπος συναινέσει στις επιθυμίες της ανθρώπινης φύσης και απομακρυνθεί από το Θεό τότε η ψυχή του σκοτίζεται από τις αμαρτίες και δεν μπορεί να διακρίνει το δρόμο της επιστροφής του.

Ο Κύριος με την ενανθρώπισή του ξανάνοιξε το δρόμο της επιστροφής του ανθρώπου κοντά στο Θεό και μετά την Ανάληψή του άφησε την Εκκλησία για να συνεχίσει να δείχνει το δρόμο αυτό σ΄όσους το επιθυμούν. Σαν σημαντικότατο εργαλείο για την πραγματοποίηση του έργου αυτού ο Κύριος παρέδωσε στην Εκκλησία τα Μυστήρια, μέσω των οποίων ο Ίδιος μεταδίδει στους πιστούς διά του Αγίου Πνεύματος την Χάρη Του. για να τους βοηθά στην προσπάθειά τους να ακολουθήσουν το Δρόμο προς τη σωτηρία τους.

Η συμμετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας σημαίνει μετάδοση Θείας Χάριτος. Ειδικά η συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία, που είναι το κορυφαίο Μυστήριο της Εκκλησίας μας, είναι συμμετοχή στη Ζωή. Χωρίς αυτήν κανείς δεν μπορεί να σωθεί:

"Αμήν αμήν λέγω υμίν, εάν μη φάγητε την σάρκα τού υιού τού ανθρώπου και πίητε αυτού το αίμα, ουκ έχετε ζωήν εν εαυτοίς. 54 ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον, και εγώ αναστήσω αυτόν εν τή εσχάτη ημέρα. 55 η γάρ σάρξ μου αληθώς εστι βρώσις, και το αίμά μου αληθώς εστι πόσις. 56 ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα εν εμοί μένει, καγώ εν αυτώ. 57 καθώς απέστειλέ με ο ζών πατήρ καγώ ζώ διά τον πατέρα, και ο τρώγων με κακείνος ζήσεται δι' εμέ. 58 ούτός εστιν ο άρτος ο εκ τού ουρανού καταβάς, ου καθώς έφαγον οι πατέρες υμών και απέθανον· ο τρώγων μου τούτον τον άρτον ζήσεται εις τον αιώνα. " (Ιωαν. κεφ.6, 53-58 )
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25165
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Δημοσίευση από aposal »

Παραθέτω αποσπάσματα από έντυπο που εκδίδει η ενορία του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου του ομώνυμου Δήμου (Μπραχάμι) Αττικής :

Ουδεμία σύγκριση και κανένας παραλληλισμός δεν πρέπει να γίνονται μεταξύ ευχελαίου και αγιασμού υδάτων. Το μεν Ευχέλαιο είναι μυστήριο (ένα από τα επτά) και τελείται προς αποκατάσταση της υγείας ασθενών και άφεση αμαρτιών. Ο αγιασμός είναι μυστηριοειδής πράξη που τελείται σε πολλές πτυχές του βίου του ανθρώπου. Δεν είναι μυστήριο, μπορεί να γίνει για πράγματα (σπίτια, καταστήματα, αυτοκίνητα κτλ.) ή και για ζώα και χωράφια. Με αγιασμό μπορεί να ραντισθούν σκεύη, αντικείμενα, μέρη οικιών κλπ. Το ευχέλαιο τελείται μόνο για ασθενείς κατά το σώμα και την ψυχή βαπτισμένους ορθοδόξους χριστιανούς.

Το αγιασμό των Θεοφανείων τον χρησιμοποιεί η Εκκλησία για τον αγνισμό μιανθέντων αγγείων ή τροφίμων. Με τον αγιασμό της παραμονής αγιάζουμε και τα ζώα μας ακόμη, ενώ τον αγιασμό της εορτής των Θεοφανείων τον πίνουν και αυτά τα θαλάσσια ζώα, ή όσα ζουν σε ποτάμια ή δεξαμενές, όταν τα νερά τους αγιάζονται.
Νηστεία για τη λήψη του Αγιασμού δεν υπάρχει. Ούτε κατά την εορτή των Θεοφανείων, ούτε σε άλλη περίπτωση. Κατά τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη, η νηστείας της παραμονής των Θεοφανείων γίνεται για την δική μας προετοιμασία, προς υποδοχήν του επιφανέντος Χριστού. Πολλοί χριστιανοί, από κακή πληροφόρηση, δεν κοινωνούν των Αχράντων μυστηρίων κατά τα Θεοφάνεια, γιατί θα πιουν τον μεγάλο Αγιασμό. Αυτό συνιστά πλάνην οικτρά. ΚΑΙ θα κοινωνήσουμε ΚΑΙ, στη συνέχεια, θα πιούμε αγιασμό. Η σειρά λήψεως έχει ως εξής :
1. Κοινωνία, γιατί αυτή είναι η Σάρκα και το Αίμα του Χριστού.
2. Αντίδωρο, γιατί είναι σύμβολο της κοιλίας της Θεοτόκου.
3. Αγιασμός, και μετά ακολουθούν τα κόλλυβα κλπ

Αυτά πρέπει να τηρούνται από τους Ορθόδοξους Χριστιανούς.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
dionysisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4279
Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Νικαια

Δημοσίευση από dionysisgr »

Ο Θεος MHDEN, δενεται μονο απο την αφατη και απειρη Αγαπη Του.

Αυτη ξεκιναει απο τον Θεον, κατευθυνεται σαν ποταμι προς εμας τα αναξια πλασματα Του, και απομενει σε εμας κατα προαιρεση και ελευθερη βουληση
να του ανταποδωσουμε καποιες σταγονες, για να δειξουμε ποσο φιλοτιμο εχουμε.

Ολα τα αλλα ειναι οδοδεικτες, ταμπελιτσες, για να μας βοηθα να τον εχουμε στο νου μας, και να βρισκουμε τον δρομο της Σωτηριας, δηλαδη τον δρομο που οδηγει σε Αυτον.

Εχει προβλεψει στον δρομο αυτον να υπαρχουν, παρκινγκ, εξοδοι με επιστροφη, ιατρεια, καντινες, διαχωριστικο με το αντιθετο ρευμα, και φωτεινοι σηματοδοτες. (βλεπε Αγια Γραφη, Μυστηρια, Εκκλησια, Ιερα Παραδοση)

Τωρα αμα θα χαθουμε η οχι ειναι δικο μας θεμα...
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Ερωτήματα”