Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα

Πνευματικά θέματα

Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές

Απάντηση
neosathos
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: Τρί Δεκ 19, 2006 6:00 am

Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα

Δημοσίευση από neosathos »

γεια αδερφια

εκτος απο οτι ειδα την ταινια δεν εχω αλλη γνωση επι του θεματος
θα ηθελα να κανουμε μια κουβεντα για αυτα τα περιφημα 7 θανασιμα αμαρτηματα

φυσικα καλα ειναι να βαλουν τις βασεις καποια ατομα με αρκετες γνωσεις
taje
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 14, 2006 6:00 am

Δημοσίευση από taje »

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο,άμεσα σχετιζόμενο με το θέμα που σε απασχολεί είναι το κάτωθι:

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 06_1285402
neosathos
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: Τρί Δεκ 19, 2006 6:00 am

Δημοσίευση από neosathos »

ευχαριστω taje
αρκετα καλο αρθρο

περιμενω και αλλους φιλους να πουν για το θεμα και να προτεινουν και οτι εχουν για διαβασμα σε διαφορα link
pAntonios
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 545
Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: p.Antonios @otenet.gr
Επικοινωνία:

Θανάσιμα αμαρτήματα

Δημοσίευση από pAntonios »

<<ο Ευάγριος αριθμεί οκτώ βαριά αμαρτήματα, οκτώ λογισμούς: λαιμαργία,
πορνεία, φιλαργυρία, λύπη, οργή, ακηδία, κενοδοξία και υπερηφάνεια. Στην
πορεία, με τη σύμπτυξη της κενοδοξίας με την υπερηφάνεια, όπως ο ίδιος
υποστηρίζει, προήλθαν τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.>>

<<Η περίπτωση του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, ο οποίος, θεωρώντας ότι
ακολουθεί τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο, τον οποίο συγχέει στην προκειμένη
περίπτωση με τον πάπα Γρηγόριο, φαίνεται να ασπάζεται τον αριθμό επτά, τον
οποίο θεωρεί καταλληλότερο από τον αριθμό οκτώ. Γράφει σχετικά: «Μερικοί
συνηθίζουν, όταν ομιλούν περί των παθών και των λογισμών, να κατατάσσουν την
κενοδοξία σε ιδιαίτερη τάξη, χωριστά από την υπερηφάνεια. Γι' αυτό και
λέγουν ότι είναι οκτώ οι πρωτεύοντες και κυρίαρχοι πονηροί λογισμοί.
Αντιθέτως ο Θεολόγος Γρηγόριος και άλλοι από τους διδασκάλους τους μέτρησαν
επτά. Σ' αυτούς περισσότερο πείθομαι και εγώ. Γιατί ποιος μπορεί να έχει
υπερηφάνεια, αφού νίκησε την κενοδοξία;»>>.

Τα ανωτέρω είναι σωστά, αλλά γενικά νομίζω ότι δεν υπάρχει στην Ορθόδοξη Εκκλησία η εμμονή στον όρο θανάσιμο αμάρτημα, διότι μια μόνον αμαρτία είναι θανάσιμη, εκείνη που δεν την έχουμε εξομολογηθεί.
Οποιαδήποτε λοιπόν αμαρτία που μας χωρίζει από το Θεό είναι θανάσιμο αμάρτημα, με την ευραία έννοια.

Για εκείνους όμως που αγωνίζονται καλό ειναι να γνωρίζουν και τα "ψιλά γράμματα" δηλαδή το ποιές είναι οι βασικές αμαρτίες που μας χωρίζουν από το Θεό, διότι όλες οι άλλες είναι παράγωγα αυτών. Για να συντονίζουν καλύτερα τον αγώνα τους και να μη βαράνε τον αέρα!
ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ
ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά θέματα”