Απορία σχετικά με τον Αγιασμό
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 07, 2012 11:14 am
Παιδιά , εσείς τι λέτε για αυτό το κείμενο ;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ
ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΔΥΣΝΟΗΤΕΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ,ΘΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ ΣΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ.
Δυο ειδων αγιασμων εχει καθιερωσει η Ορθοδοξη Εκκλησια μας.
Ειναι ο μικρος αγιασμος που τελειται οποιαδηποτε ημερα του χρονου,σε οποιονδηποτε χωρο και για οποιονδηποτε λογο.
Γινεται προς ευλογια των πιστων αλλα και για ευλογια και αγιασμο ζωων,σπιτιων,χωραφιων και γενικα διαφορων αντικειμενων που ερχομαστε σε επαφη.
Ο μεγαλος αγιασμος τελειται μονο κατα την ημερα των Θεοφανειων.
Η ταξη της ευλαβειας ειναι οτι οι αγιασμοι αυτοι καταναλωνονται την ημερα της παραμονης και την ημερα των Θεοφανειων και δεν διατηρουνται στα σπιτια μας διοτι τα σπιτια μας δεν ειναι τοποι αγιασμενοι αλλα αμαρτωλοι και ο αγιασμος αλλα και η θεια κοινωνια η' λειψανα δεν θα πρεπει να φυλλασονται στα σπιτια μας συμφωνα με την παλαια παραδοση της Εκκλησιας μας.
Θα πιουμε τον αγιασμο και θα τον καταναλωσουμε στις δυο αυτες ημερες,δηλαδη την παραμονη και την ημερα των Θεοφανειων.
ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ.
Μεχρι την δυση του ηλιου μπορουμε να ραντιζουμε,να πινουμε και να ριχνουμε τον αγιασμο αλλα μετα την δυση να τον καταναλωνουμε ολον για να μην μεινει καθολου.
Μεγαλος αγιασμος διατηρειται σε ολους τους Ναους προς ευλογια και μεταδοση σε ειδικες περιπτωσεις,οπως ασθενεια η' οταν ο πνευματικος στερει την θεια κοινωνια για λογους παιδευτικους και σαν ευλογια επιτρεπει την μεταληψη του μεγαλου αγιασμου και παντα δια χειρων του Ιερεως.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΑΥΤΑ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ.
Επισης δεν νηστευουμε για να παρουμε τον μεγαλο αγιασμο.
Η νηστεια της παραμονης των Θεοφανειων γινεται για να γιορτασουμε τα Θεοφανεια.
Νηστευουμε ως θυσια προς τον Θεο,ως προσφορα για να δεχτουμε την χαρη του θεοφανεντος Χριστου.
Ο αγιασμος και των δυο ημερων ειναι ο ιδιος,οποτε αν χρειαζετε νηστεια την παραμονη θα πρεπει να νηστευουμε και την προηγουμενη της παραμονης.
Αυτα ειναι λαθος και δυστυχως πολλοι τα μεταδιδουν και σε αλλους.
Μια αλλη λαθος συνηθεια του κοσμου ειναι οταν ο ιερεας κραταει τον σταυρο για να τους αγιασει,να φιλανε αυτοι πρωτα το χερι του ιερεως και μετα τον σταυρο.
ΛΑΘΟΣ.
Πρωτα φιλαμε τον σταυρο και μετα οποιος θελει απο σεβασμο ας φιλησει και το χερι του ιερεα.
Ολα τα παραπανω ισως φανουν ακραια και παραλογα με τα οσα ξεραμε εως τωρα αλλα αυτη ειναι η παραδοση της Εκκλησιας μας.
Και οπως διαλυσαμε τα παντα μεσα στην Εκκλησια ετσι διαλυσαμε και αυτην την παλαια παραδοση για τους αγιασμους.
Καποτε θα πρεπει να επανελθουμε σε αυτα που η παραδοση της Ορθοδοξης Εκκλησιας εχει καθιερωσει και να μην κανουμε του κεφαλιου μας και τα θελουμε ολα κομμενα και ραμμενα στα μετρα μας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ''ΔΙ'ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ''
http://dieyxontonagion.blogspot.com/201 ... st_05.html
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ
ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΔΥΣΝΟΗΤΕΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ,ΘΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ ΣΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ.
Δυο ειδων αγιασμων εχει καθιερωσει η Ορθοδοξη Εκκλησια μας.
Ειναι ο μικρος αγιασμος που τελειται οποιαδηποτε ημερα του χρονου,σε οποιονδηποτε χωρο και για οποιονδηποτε λογο.
Γινεται προς ευλογια των πιστων αλλα και για ευλογια και αγιασμο ζωων,σπιτιων,χωραφιων και γενικα διαφορων αντικειμενων που ερχομαστε σε επαφη.
Ο μεγαλος αγιασμος τελειται μονο κατα την ημερα των Θεοφανειων.
Η ταξη της ευλαβειας ειναι οτι οι αγιασμοι αυτοι καταναλωνονται την ημερα της παραμονης και την ημερα των Θεοφανειων και δεν διατηρουνται στα σπιτια μας διοτι τα σπιτια μας δεν ειναι τοποι αγιασμενοι αλλα αμαρτωλοι και ο αγιασμος αλλα και η θεια κοινωνια η' λειψανα δεν θα πρεπει να φυλλασονται στα σπιτια μας συμφωνα με την παλαια παραδοση της Εκκλησιας μας.
Θα πιουμε τον αγιασμο και θα τον καταναλωσουμε στις δυο αυτες ημερες,δηλαδη την παραμονη και την ημερα των Θεοφανειων.
ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ.
Μεχρι την δυση του ηλιου μπορουμε να ραντιζουμε,να πινουμε και να ριχνουμε τον αγιασμο αλλα μετα την δυση να τον καταναλωνουμε ολον για να μην μεινει καθολου.
Μεγαλος αγιασμος διατηρειται σε ολους τους Ναους προς ευλογια και μεταδοση σε ειδικες περιπτωσεις,οπως ασθενεια η' οταν ο πνευματικος στερει την θεια κοινωνια για λογους παιδευτικους και σαν ευλογια επιτρεπει την μεταληψη του μεγαλου αγιασμου και παντα δια χειρων του Ιερεως.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΑΥΤΑ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ.
Επισης δεν νηστευουμε για να παρουμε τον μεγαλο αγιασμο.
Η νηστεια της παραμονης των Θεοφανειων γινεται για να γιορτασουμε τα Θεοφανεια.
Νηστευουμε ως θυσια προς τον Θεο,ως προσφορα για να δεχτουμε την χαρη του θεοφανεντος Χριστου.
Ο αγιασμος και των δυο ημερων ειναι ο ιδιος,οποτε αν χρειαζετε νηστεια την παραμονη θα πρεπει να νηστευουμε και την προηγουμενη της παραμονης.
Αυτα ειναι λαθος και δυστυχως πολλοι τα μεταδιδουν και σε αλλους.
Μια αλλη λαθος συνηθεια του κοσμου ειναι οταν ο ιερεας κραταει τον σταυρο για να τους αγιασει,να φιλανε αυτοι πρωτα το χερι του ιερεως και μετα τον σταυρο.
ΛΑΘΟΣ.
Πρωτα φιλαμε τον σταυρο και μετα οποιος θελει απο σεβασμο ας φιλησει και το χερι του ιερεα.
Ολα τα παραπανω ισως φανουν ακραια και παραλογα με τα οσα ξεραμε εως τωρα αλλα αυτη ειναι η παραδοση της Εκκλησιας μας.
Και οπως διαλυσαμε τα παντα μεσα στην Εκκλησια ετσι διαλυσαμε και αυτην την παλαια παραδοση για τους αγιασμους.
Καποτε θα πρεπει να επανελθουμε σε αυτα που η παραδοση της Ορθοδοξης Εκκλησιας εχει καθιερωσει και να μην κανουμε του κεφαλιου μας και τα θελουμε ολα κομμενα και ραμμενα στα μετρα μας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ''ΔΙ'ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ''
http://dieyxontonagion.blogspot.com/201 ... st_05.html