...::Αρχική|  Νέα|  Συζητήσεις|  Επικοινωνία|  Download|  Σύνδεσμοι|  Φωτογραφίες::...


Απορία σχετικά με τον Αγιασμό

Συζητήσεις και γνώμες για τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Θέματα Λατρείας.

Συντονιστής: Συντονιστές

Απορία σχετικά με τον Αγιασμό

Δημοσίευσηαπό Domna » Σάβ Ιαν 07, 2012 2:14 pm

Παιδιά , εσείς τι λέτε για αυτό το κείμενο ;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΔΥΣΝΟΗΤΕΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ,ΘΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ ΣΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ.

Δυο ειδων αγιασμων εχει καθιερωσει η Ορθοδοξη Εκκλησια μας.
Ειναι ο μικρος αγιασμος που τελειται οποιαδηποτε ημερα του χρονου,σε οποιονδηποτε χωρο και για οποιονδηποτε λογο.
Γινεται προς ευλογια των πιστων αλλα και για ευλογια και αγιασμο ζωων,σπιτιων,χωραφιων και γενικα διαφορων αντικειμενων που ερχομαστε σε επαφη.
Ο μεγαλος αγιασμος τελειται μονο κατα την ημερα των Θεοφανειων.
Η ταξη της ευλαβειας ειναι οτι οι αγιασμοι αυτοι καταναλωνονται την ημερα της παραμονης και την ημερα των Θεοφανειων και δεν διατηρουνται στα σπιτια μας διοτι τα σπιτια μας δεν ειναι τοποι αγιασμενοι αλλα αμαρτωλοι και ο αγιασμος αλλα και η θεια κοινωνια η' λειψανα δεν θα πρεπει να φυλλασονται στα σπιτια μας συμφωνα με την παλαια παραδοση της Εκκλησιας μας.
Θα πιουμε τον αγιασμο και θα τον καταναλωσουμε στις δυο αυτες ημερες,δηλαδη την παραμονη και την ημερα των Θεοφανειων.


ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ.


Μεχρι την δυση του ηλιου μπορουμε να ραντιζουμε,να πινουμε και να ριχνουμε τον αγιασμο αλλα μετα την δυση να τον καταναλωνουμε ολον για να μην μεινει καθολου.
Μεγαλος αγιασμος διατηρειται σε ολους τους Ναους προς ευλογια και μεταδοση σε ειδικες περιπτωσεις,οπως ασθενεια η' οταν ο πνευματικος στερει την θεια κοινωνια για λογους παιδευτικους και σαν ευλογια επιτρεπει την μεταληψη του μεγαλου αγιασμου και παντα δια χειρων του Ιερεως.


ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΑΥΤΑ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ.


Επισης δεν νηστευουμε για να παρουμε τον μεγαλο αγιασμο.
Η νηστεια της παραμονης των Θεοφανειων γινεται για να γιορτασουμε τα Θεοφανεια.
Νηστευουμε ως θυσια προς τον Θεο,ως προσφορα για να δεχτουμε την χαρη του θεοφανεντος Χριστου.
Ο αγιασμος και των δυο ημερων ειναι ο ιδιος,οποτε αν χρειαζετε νηστεια την παραμονη θα πρεπει να νηστευουμε και την προηγουμενη της παραμονης.
Αυτα ειναι λαθος και δυστυχως πολλοι τα μεταδιδουν και σε αλλους.


Μια αλλη λαθος συνηθεια του κοσμου ειναι οταν ο ιερεας κραταει τον σταυρο για να τους αγιασει,να φιλανε αυτοι πρωτα το χερι του ιερεως και μετα τον σταυρο.
ΛΑΘΟΣ.
Πρωτα φιλαμε τον σταυρο και μετα οποιος θελει απο σεβασμο ας φιλησει και το χερι του ιερεα.


Ολα τα παραπανω ισως φανουν ακραια και παραλογα με τα οσα ξεραμε εως τωρα αλλα αυτη ειναι η παραδοση της Εκκλησιας μας.
Και οπως διαλυσαμε τα παντα μεσα στην Εκκλησια ετσι διαλυσαμε και αυτην την παλαια παραδοση για τους αγιασμους.
Καποτε θα πρεπει να επανελθουμε σε αυτα που η παραδοση της Ορθοδοξης Εκκλησιας εχει καθιερωσει και να μην κανουμε του κεφαλιου μας και τα θελουμε ολα κομμενα και ραμμενα στα μετρα μας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ''ΔΙ'ΕΥΧΩΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ''

http://dieyxontonagion.blogspot.com/201 ... st_05.html
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 5254
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό Domna » Σάβ Ιαν 07, 2012 2:19 pm

ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ.
Μεχρι την δυση του ηλιου μπορουμε να ραντιζουμε,να πινουμε και να ριχνουμε τον αγιασμο αλλα μετα την δυση να τον καταναλωνουμε ολον για να μην μεινει καθολου.
:7 :7 :7 :roll: :roll: :roll: :shock: :shock: :shock:
Αυτο πρωτη φορα το ακουω !!! Ειναι πραγματι ετσι ; Αιιιντεεεεεεεεεεεεεε , και εγω νομιζα οτι ειναι ευλογια οταν πινει ο χριστιανος καθε μερα μια γουλια αγιασμο πριν φαει πρωινο !!! :7 :7 :7 :7 :7 :7
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 5254
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό max1 » Σάβ Ιαν 07, 2012 3:53 pm

Domna έγραψε:ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ.
Μεχρι την δυση του ηλιου μπορουμε να ραντιζουμε,να πινουμε και να ριχνουμε τον αγιασμο αλλα μετα την δυση να τον καταναλωνουμε ολον για να μην μεινει καθολου.
:7 :7 :7 :roll: :roll: :roll: :shock: :shock: :shock:
Αυτο πρωτη φορα το ακουω !!! Ειναι πραγματι ετσι ; Αιιιντεεεεεεεεεεεεεε , και εγω νομιζα οτι ειναι ευλογια οταν πινει ο χριστιανος καθε μερα μια γουλια αγιασμο πριν φαει πρωινο !!! :7 :7 :7 :7 :7 :7


Δόμνα νομίζω ότι μιλάει για το μεγάλο αγιασμό των Θεοφανείων. Αυτόν δε μπορούμε να τον κρατήσουμε και να πίνουμε κάθε μέρα. Για τον αγιασμό των υπόλοιπων ημερών φυσικά και μπορείς να πίνεις κάθε πρωί για ευλογία, όπως και λίγο αντίδωρο.
Άβαταρ μέλους
max1
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: Τρί Σεπ 19, 2006 8:00 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό aggelikiglafki » Σάβ Ιαν 07, 2012 3:58 pm

ευχαριστούμε Δόμνα,εγώ νομιζα ότι νηστεύουμε την παραμονη για να πιούμε τον Αγιασμό.Δεν το ήξερα ειλικρινά...
Άβαταρ μέλους
aggelikiglafki
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 423
Εγγραφή: Τετ Μάιος 14, 2008 8:00 am

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό inanm7 » Σάβ Ιαν 07, 2012 4:17 pm

Προσωπικά έχω αντίρρηση με το προηγούμενο κείμενο. Μπορείτε να διαβάσετε το παρακάτω και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Για το Μεγάλο Αγιασμό και τη χρήση του


Ο Μεγάλος Αγιασμός τελεῖται κάθε χρόνο τήν 5η καί 6η Ἰανου­α­ρίου. Πολλοί εἶναι αὐτοί οἱ ὁποῖοι ρωτοῦν ἄν ὁ Ἁγιασμός αὐτός πίνεται, χρησιμοποιεῖται γιά ραντισμό, φυλάσσεται στά σπίτια καί ἄν ἀντι­καθιστᾶ τή θεία Κοινωνία.
Τό κείμενο πού ἀκολουθεῖ, μεταγλωττισμένο στή νεοελληνική, ἀποτελεῖ «εἰδική γνωμοδότηση περί τοῦ θέματος τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, δηλ. πῶς λαμβάνεται αὐτός παρά τῶν χριστιανῶν, ἐάν φυλάσσεται καί ἐάν ἀπ' αὐτόν μεταλαμβάνουν» οἱ πιστοί, συν­τα­χθέν ὑπό τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν κυροῦ Νικο­δή­μου. Ἀρχικῶς αὐτή δημοσιεύθηκε στά ΔΙΠΤΥΧΑ τοῦ ἔτους 1999 (σσ. οη΄-π΄), πρός ἐνημέρωση τῶν εὐλαβέστατων Ἐφημερίων καί πληρο­φόρη­ση τῶν πιστῶν.

1. Ὑπάρχει διαφορά ἀνάμεσα στό Μεγάλο Ἁγιασμό πού τελεῖται τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων καί ἐκεῖνον τῆς κύριας ἡμέρας τῆς ἑορτῆς;

Ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός πού τελεῖται τήν παραμονή τῶν Θεο­φανείων καί ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς εἶναι ἀκριβῶς ὁ ἴδιος. Ἐσφαλ­μένα κάποιοι θεωροῦν ὅτι δῆθεν τελεῖται τήν παραμονή ὁ «μικρός Ἁγιασμός» καί τήν ἑπόμενη ὁ «Μέγας». Καί στίς δύο περιπτώσεις τελεῖται ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός.
Μικρός Ἁγιασμός τελεῖται τήν πρώτη μέρα κάθε μήνα, κα­θώς καί ἐκτάκτως ὅταν τό ζητοῦν οἱ χριστιανοί σέ διάφορες περι­στά­σεις (ἐγκαίνια οἰκιῶν, καταστημάτων καί ἱδρυμάτων, σέ θεμελίωση κτισμάτων κ.λπ.). Ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός τελεῖται μόνο δύο φορές τό χρόνο (τήν 5η καί 6η Ἰανου­α­ρίου) στό Ναό.

2. Ποῦ φυλάσσεται ὁ Μέγας Ἁγιασμός καί γιά ποιό λόγο;

Ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός φυλάσσεται ὅλο τό χρόνο στό Ναό. Φυλάσσεται ὄχι ἄνευ λόγου. Καί ὁ λόγος δέν εἶναι ἄλλος, παρά γιά νά «μεταλαμβάνεται» ἀπό τούς πιστούς ὑπό ὁρισμένες συνθῆ­κες καί προϋποθέσεις. Συνηθισμένη εἶναι η περίπτωση πού ἀφορᾶ στούς διατελοῦντες ὑπό ἐπιτίμιο τοῦ Πνευματικοῦ, πού ἐμποδίζει τή συμμετοχή τους στη θεία Κοινωνία, γιά ὁρισμένο καιρό, καί εἴ­θισται νά δίδεται σέ αὐτούς, γιά εὐλογία καί παρηγοριά τους, Μέγας Ἁγιασμός. Κανένα κώλυμα δέν ὑφίσταται πρός τοῦτο, ἐφ' ὅσον μάλιστα βρίσκονται «ἐν μετανοίᾳ καί ἐξομολογήσει».
Ἀπαραίτητα ὅμως πρέπει νά συνειδητοποιοῦν ὅτι ὁ Μέγας Ἁγιασμός δέν ὑποκαθιστᾶ οὔτε ἀντικαθιστᾶ τή θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ, γιά τήν ὁποία ὀφείλουν μέ τή μετάνοια νά προετοιμάζονται, γιά νά ἀπαλλαγοῦν ἀπό τά κωλύματα τῆς ἁμαρτίας, ὥστε νά ἀξιωθοῦν νά κοινωνήσουν τό ταχύτερο.

3. Μπορεῖ ὁ Μέγας Ἁγιασμός νά φυλάσσεται στό σπίτι καί νά πίνουν ἀπ' αὐτόν σέ καιρό ἀσθένειας ἤ γιά ἀποτροπή βασκανίας καί κάθε σατανικῆς ἐνέργειας;

Ἡ ἀπάντηση εἶναι θετική. Παρέχεται ἀπ' αὐτό τοῦτο τό ἱερό κείμενο τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, πού προβλέπει «ἵνα πάντες οἱ ἀρυόμενοι καί μεταλαμβάνοντες ἔχοιεν αὐτό (τό ἡγιασμένον ὕδωρ...) πρός ἰατρείαν παθῶν, πρός ἁγιασμόν οἴκων, πρός πᾶσαν ὠφέλειαν ἐπιτήδειον», καί δή καί «δαίμοσιν ὀλέθριον, ταῖς ἐναντίαις δυνάμεσιν ἀπρόσιτον» (πρβλ. καί τή συναφή εὐχή σέ βασκανία· «φυγάδευσαν καί ἀπέλασαν πᾶσαν διαβολικήν ἐνέρ­γειαν, πᾶσαν σατανικήν ἔφοδον καί πᾶσαν ἐπιβουλήν... καί ὀφθαλ­μῶν βασκανίαν τῶν κακοποιῶν ἀνθρώπων»).
Ἀναντίρρητα χειραγωγεῖται μέ τόν τρόπο αὐτό ὁ πιστός νά ἀποφεύγει ἄλλες διεξόδους («ξόρκια», μαγεῖες καί ἄλλες μεθοδεῖες τοῦ πονηροῦ), καί νά καταφεύγει στά ἔγκυρα «ἁγιάσματα» τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως εἶναι ὁ Μέγας Ἁγιασμός, ἀλλά καί ὁ «μικρός» λεγόμενος Ἁγιασμός, ὡς συνειδητό μέλος τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ταμειούχου τῆς θείας χάριτος, καί μέτοχος τῶν ἁγιαστικῶν της μέσων.
Προϋποτίθεται βέβαια ὅτι στίς οἰκίες ὅπου φυλάσσεται ὁ Μέγας Ἁγιασμός, καί τό καντήλι θά ἀνάβει καί θά καίει ἐπιμελῶς, καί ἡ εὐλάβεια θά ὑπάρχει στά μέλη τῆς οἰκογενείας, τούς συζύγους καί τά παιδιά, καί θά ἀποφεύγεται κάθε αἰτία πού ἀπο­διώχνει τή θεία χάρη (ὅπως βλασφημίες ἤ ἄλλες ἀσχημοσύνες).

4. Ποιά ἡ σχέση νηστείας καί Μεγάλου Ἁγιασμοῦ;

Ἡ ἱστορική ἀρχή τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ εἶναι ἡ ἑξῆς: Στήν ἀρχαία Ἐκκλησία τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων -ὅπως τήν παρα­μονή τοῦ Πάσχα καί τῆς Πεντηκοστῆς- γινόταν ἡ βάπτιση τῶν Κατηχουμένων, δηλ. τῶν νέων χριστιανῶν. Τά μεσάνυχτα τελοῦ­νταν ὁ ἁγιασμός τοῦ ὕδατος γιά τήν τελετή τοῦ Βαπτίσματος· τότε εἰσήχθη ἡ συνήθεια -ὅπως μᾶς πληροφορεῖ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος- οἱ χριστιανοί νά παίρνουν ἀπό τό ἁγιασμένο νε­ρό καί νά πίνουν ἤ νά τό μεταφέρουν στά σπίτια τους γιά εὐ­λογία καί νά τό διατηροῦν ὁλόκληρο τό χρόνο· «Διά τοῦτο καί ἐν μεσο­νυκτίῳ κατά τήν ἑορτήν ταύτην ἅπαντες ὑδρευσάμενοι, οἴκα­δε τά νάματα ἀποτίθενται, καί εἰς ἐνιαυτόν ὁλόκληρον φυλάττουσιν» (Λόγος εἰς τό ἅγιον βάπτισμα τοῦ Σωτῆρος· ΡG 49, 366).
Ἀργότερα ὅμως, σέ καιρούς λειτουργικῆς παρακμῆς, ἡ ἀκο­λουθία τοῦ Ἁγιασμοῦ ἀπομονώθηκε ἀπό αὐτή τοῦ Βαπτίσματος, παρόλο πού διατήρησε πολλά στοιχεῖα του. Παρέμεινε ἡ συνή­θεια ὥστε οἱ πιστοί νά παίρνουν ἀπό τό ἁγιασμένο νερό «πρός ἁγιασμόν οἴκων», ὅπως ἀναφέρει ἡ καθαγιαστική εὐχή τοῦ Με­γάλου Ἁγιασμοῦ.
Νωρίς ἐπίσης ἐπικράτησε ἡ συνήθεια τῆς νηστείας πρίν ἀπό τήν ἑορτή τῶν Θεοφανείων, γιά δύο λόγους: Πρῶτο, οἱ δύο μεγά­λες ἑορτές τῶν Χριστουγέννων καί τῶν Θεοφανείων στήν ἀρχαία Ἐκκλησία ἦταν ἑνωμένες σέ μία, αὐτή τῶν Θεοφανείων ἤ Ἐπι­φα­νείων, πού τελοῦταν τήν 6ηἸανουαρίου (συνήθεια πού διατη­ρεῖ­ται στήν Ἀρμενική Ἐκκλησία μέχρι σήμερα)· ὅμως ὁ ἅγιος Ἰωάν­νης ὁ Χρυσόστομος (4ος αἰ.) χώρισε τίς δύο γιορτές καί ὅρισε ἡ μέν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ νά γιορτάζεται τήν 25η Δεκεμβρίου, ἡ δέ Βάπτιση καί φανέρωση τῆς ἁγίας Τριάδας τήν 6η Ἰανουαρίου. Πρίν ἀπό κάθε Δεσποτική ἑορτή προηγοῦνταν νηστεία γιά τήν ψυχική καί σωματική κάθαρση τῶν πιστῶν. Ἄς θυμηθοῦμε πώς ἡ νηστεία ἔχει μέσα της τό στοιχεῖο τοῦ πένθους γιά τίς ἁμαρτίες. Ἔτσι ὅταν χώρισαν οἱ δύο ἑορτές, ἡ νηστεία πού προηγοῦνταν ἀκο­λούθησε τήν ἑορτή τῶν Χριστουγέννων· γι' αὐτό ἡ Ἐκκλησία ὅρισε νά νηστεύουμε μόνο τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων σάν προετοι­μασία γιά τήν ἑορτή, καί ὄχι περισσότερες ἡμέρες, γιατί βρι­σκόμαστε σέ ἑορταστική περίοδο, τό ἅγιο Δωδεκαήμερο.
Καί δεύτερο· ἀρχαία συνήθεια ἦταν ἐπίσης αὐτοί πού θά βα­πτίζονταν νά νηστεύουν καί μαζί μέ αὐτούς οἱ Ἀνάδοχοι, οἱ συγ­γενεῖς, ἀλλά καί ἄλλοι χριστιανοί οἱ ὁποῖοι τηροῦσαν ἐθελοντικά νηστεία «ὑπέρ τῶν βαπτιζομένων». Δέν ἦταν λοιπόν δύσκολο στή συνείδηση τῶν χριστιανῶν νά συνδεθοῦν ἡ πόση τοῦ ἁγιασμοῦ καί ἡ νηστεία, χωρίς νά ὑπάρχει αἰτιώδης σχέση μεταξύ αὐτῶν.

Ἔτσι λοιπόν, μεταφέροντας τό ζήτημα στή σημερινή ἐποχή μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι οἱ τακτικῶς μεταλαμβάνοντες τῶν ἁγίων Μυστηρίων καί τηροῦντες τίς νηστεῖες τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅπως καί τῆς 5ης Ἰανουαρίου, εἶναι ἤδη ἕτοιμοι ὥστε νά πιοῦν ἀπό τό Μεγάλο Ἁγιασμό τῆς 5ης καί 6ης Ἰανουαρίου. Σέ ἄλλη περίπτωση, ἐνδείκνυται νά τελοῦν σχετική νηστεία, ὅπως ὁρίζει σ' αὐτούς ὁ Πνευματικός τους.
Τέλος ὅσοι ἐκτάκτως πίνουν ἀπό τό Μεγάλο Ἁγιασμό πού φυλάσσουν στό σπίτι τους, σέ ὧρες ἀσθενειῶν καί κινδύνων κ.λπ., μετά ἤ ἄνευ νηστείας, ἄς μήν ὑστεροῦν στήν πνευματική νηστεία ἀπέχοντες «ἀπό παντός μολυσμοῦ σαρκός τε καί πνεύματος, ἐπι­τελοῦντες ἁγιωσύνην ἐν φόβῳ Θεοῦ» (Β΄ Κορ. 7,1).

ΠΗΓΗ: Για το Μεγάλο Αγιασμό και τη χρήση του http://thesecretrealtruth.blogspot.com/ ... z1imHMpXyh
Άβαταρ μέλους
inanm7
Απλό Μέλος
Απλό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 11:26 pm

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό inanm7 » Σάβ Ιαν 07, 2012 4:28 pm

Μια διευκρίνηση: δεν συμφωνώ με το κείμενο του πατρός ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ στο σημείο που αφορά το αν φυλάσσεται ή όχι ο αγιασμός στο σπίτι και για το ότι πρέπει να καταναλωθεί μέχρι τη δύση του ηλίου. Εξάλλου μην ξεχνάμε την εύρεση, από ανασκαφές σε οικίες, φιαλών με αγιασμό πράγμα που φανερώνει ποιά ήταν η παράδοση των πατέρων μας.
Άβαταρ μέλους
inanm7
Απλό Μέλος
Απλό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 11:26 pm

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό nickzark » Σάβ Ιαν 07, 2012 4:36 pm

και εγω παιδιά πιστευώ οτι για λόγους υγείας , βασκανίας κτλ μπορείς να κρατήσεις στο σπίτι.τόσα χρόνια οι γονείς κτλ αυτο έκαναν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
nickzark
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 663
Εγγραφή: Τετ Μαρ 02, 2011 1:19 pm
Τοποθεσία: Νικόλαος@θεσσαλονίκη

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό Domna » Σάβ Ιαν 07, 2012 4:53 pm

Κοιτάξτε αυτό το κειμενο
http://stratisandriotis.blogspot.com/20 ... _9268.html
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 5254
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό Domna » Σάβ Ιαν 07, 2012 4:57 pm

Αιντεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε !!!! Ο ενας αυτο ο αλλος εκεινο !!!
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 5254
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία

Re: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό Domna » Σάβ Ιαν 07, 2012 5:11 pm

Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
 
Δημοσιεύσεις: 5254
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 9:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία

Επόμενο

Επιστροφή στο Λειτουργικά Θέματα.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης