Σελίδα 1 από 1

Η ερμηνεία του "Τα σα εκ των σων"

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 26, 2009 12:52 pm
από Harrys1934
Η ΕΡΜΗΝΙΑ ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩ

Έχω φυλαγμένο μέσα στο μυαλό μου έναν θησαυρό, και τον φυλάω από τότε που τον βρήκα. Και σήμερα επί τη ευκαιρία αυτή της ερμηνείας που μας δίνει πολύ ωραία η Θ είναι καιρός σκέφτηκα να μοιραστώ αυτόν τον Μαργαρίτη μαζί σας.

Το κάθε τι στην Λατρεία μας έχει βάσεις γερές και δεν είναι ότι επινοήθηκε από τον τάδε και το έβαλε μέσα στην λατρεία μας. Αλλά και πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού όσοι έχουν διαβάσει ¨η ακούσει ότι ο ίδιος ο Απόστολος

Παύλος ερμήνευε την Θεία Λειτουργία στο αυτί του Χρυσόστομου. Αυτό το αυτί το δεξί είναι ακόμη κολλημένο και ακέραιο στο σκελετωμένο σώμα του Χρυσόστομου και βρίσκεται σε κάποια μονή στο Άγιο ¨Ορος.

Μέσα στην Λατρεία μας δεν έχει συζητηθεί τίποτα άλλο πιο πολλή από Τα Σα Εκ Των Σω. Και όπως έχουν ερμηνεύσει πολλοί είναι ότι σου δίνουμε πίσω από αυτά που μας έχεις δώσει. Και η αλήθεια αυτού βρίσκεται στο Ά- Βασιλειών- Ά- Κεφάλαιο στοίχος –28-

Πέντε είναι οι γυναίκες που ήταν στείρες και γέννησαν με επαγγελία Θεού. Και όλες γέννησαν αγόρια εκτός από την μητέρα της Παναγίας μας που γέννησε κόρη.
Η μία από αυτές τις πέντε είναι η Άγία Άννα του Ελκανά η μητέρα του Προφήτη Σαμουήλ. Η Άννα ήταν στείρα και για τον καιρό εκείνον ήταν μεγάλη προσβολή.

Ήταν στον Ναό και προσευχόταν για να της δώσει ο Θεός ένα παιδί , και θα το αφιερώσει στον Κύριο. Έμεινε έγγειος και γέννησε αγόρι τον Σαμουήλ.

Να θαυμάσωμεν εδώ την αγάπη και ευλάβεια της Άννας προς τον Κύριο. Στα τρία χρόνια οι Εβραίες απογαλάκτοναν το παιδί τους και με χαρά εδέχθει να αποχωριστεί τον μονογενή και αγαπητόν της υιόν της και να τον αφιερώσει εις τον Θεόν.
Έδειχνε με τον τρόπο αυτόν ότι αγαπά τον Κύριο περισσότερο από κάθε τι άλλο στον κόσμο και είναι γονατιστή με το μωρό αγκαλιά στον Ναό προσευχόμενη και με λόγια μιλά στον Θεό λέγοντας ότι κρατά την υπόσχεση της, και χρησιμοποιεί την λέξη « ΚΕΧΡΩ» του στοίχου –28- που σημαίνει δανείζω, λέξη Εβραϊκή.

Τον υιό μου που μου δάνεισες Κύριε στον επιστρέφω πίσω Τα Σα Εκ Των Σω
Επίσης και η Ιερά Λαβίδα που έχουμε στην Αγία Κοινωνία η βάση του είναι στου Ησαΐα Στ-κεφάλαιο –6-7-στοίχος-και απεστάλη προς εμέ από τον Κύριον ένα από τα Σεραφείμ και είχεν εις την χείρα του αναμμένο κάρβουνο το οποίον δια της λαβίδος έλαβεν από το θυσιαστήριο . και άγγιξε το στόμα μου και είπε.

Να εγώ αγγίζω τα χείλη σου και θα αφαιρέσει τας ανομίας σου και θα καθαρίσει τελείως τις αμαρτίες σου.

Και δεν με άγγισε η φωτιά Τι μας λέει η Αγία Γραφή δεν είναι φωτιά η Αγία Κοινωνία για όσους μεταλαμβάνουν αναξίως;

¨Α Κορινθ. ΙΑ-27-30- Αυτά πάντα τα έχω στο στόμα μου την κατάλληλη στιγμή μέσα στην Θ. Λατρεία μας



Με αυτό που κάμνει, σημειώνει, ο άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, είναι σαν να εξοφλεί το δάνειον, που της έκανε ο Κύριος.
Παρακαταθήκη έλαβον και ταύτην αποκαθίστημι τω δωδεκότι.
Ας ενθυμηθούμε εδώ την φράσιν, που ακούεται κατά την πλέον Ιεράν ώραν της Θείας <λειτουργίας μας.
ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩ ΣΟΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑ ΠΆΝΤΑ

Με αγάπη στους φίλους μας
Χάρης

Re: Η ΕΡΜΗΝΙΑ ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 26, 2009 1:10 pm
από aposal
Απόσπασμα από το έντυπο "ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ", της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος

«Τα σα εκ των σων σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δια πάντα»

«Σε κάθε καιρό και για όλες τις ευεργεσίες, Σου προσφέρουμε αυτά τα δώρα που είναι δικά Σου, από εκείνα που μας δίνεις Εσύ». Τα δώρα για τη Θεία Λειτουργία είναι αναφορά και προσφορά του ανθρώπου και όλης της κτίσης προς το Θεό. Η κτίση, που είναι δημιουργία του Θεού, προσφέρεται στο Δημιουργό της και πάλι δίνεται από τον Θεό στον άνθρωπο θεία χάρη και δωρεά, για τη πνευματική του ζωή. Η Θεία λειτουργία είναι η αποκατάσταση του ανθρώπου και τη κτίσης που έπεσε κι αυτή μαζί με τον άνθρωπο κι εξ αιτίας του ανθρώπου.
«Τα σα εκ των σων …» εκφωνεί ο λειτουργός κι λαός αποκρίνεται : «Σε υμνούμεν, σε ευλογούμεν, σοι ευχαριστούμεν Κύριε, και δεόμεθά σου o Θεός ημών». Τον ιερότατο αυτό ύμνο του λαού, στο πιο κεντρικό σημείο της Θείας Λειτουργίας, ένας βυζαντινός τον εξηγεί ως ύμνο προς της Αγία Τριάδα : «Σε υμνούμε, τον Θεό και Πατέρα. Σε ευλογούμε, τον Υιό και Λόγο. Σοι ευχαριστούμεν, τω Αγίω Πνεύματι».Ο Θεός Πατέρας είναι εκείνος, προς τον οποίο γίνεται η αναφορά. Ο Υιός και Λόγος είναι εκείνος που θυσιάζεται «υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας». Το Άγιο Πνεύμα είναι εκείνο που τελετουργεί τη θυσία της Εκκλησίας. Τα πάντα, και τη Θεία Λειτουργία, ενεργεί «ο Πατήρ, δι’ Υιού, εν Αγίω Πνεύματι».
«Εξαιρέτως, της Παναγίας αχράντου …» ξεχωριστά της άχραντης Παναγίας. Η χαμηλόφωνη ανάγνωση του λειτουργικού, τώρα γίνεται ηχηρή εκφώνηση, ξεχωρίζοντας την υπεραγία Θεοτόκο και δίνοντας σ’ αυτήν, την πρώτη θέση μέσα σ’ όλους τους αγίους. Η υπεραγία Θεοτόκος, κατά το ανθρώπινο, είναι η ρίζα αυτής της θυσίας. Στη Θεία Ευχαριστία κοινωνούμε το σώμα και το αίμα, που από αυτήν έλαβε ο ενανθρωπήσας Θείος Λόγος. Η σάρκα του Κυρίου είναι σάρκα της Θεοτόκου και ας μη σκανδαλισθεί κανείς με τον τολμηρό αυτό λόγο, γιατί είναι του αγίου Συμεών, του νέου Θεολόγου.

Re: Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩΝ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 26, 2009 1:31 pm
από max1
Harrys1934 έγραψε:Η ΕΡΜΗΝΙΑ ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩ

Το κάθε τι στην Λατρεία μας έχει βάσεις γερές και δεν είναι ότι επινοήθηκε από τον τάδε και το έβαλε μέσα στην λατρεία μας. Αλλά και πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού όσοι έχουν διαβάσει ¨η ακούσει ότι ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος ερμήνευε την Θεία Λειτουργία στο αυτί του Χρυσόστομου. Αυτό το αυτί το δεξί είναι ακόμη κολλημένο και ακέραιο στο σκελετωμένο σώμα του Χρυσόστομου και βρίσκεται σε κάποια μονή στο Άγιο ¨Ορος.
Η κάρα του Αγ. Ιωάννη του Χρυσόστομου με το ένα αυτί βρίσκεται στο Βατοπέδι και το έχω δει με τα μάτια μου.

Re: Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΑ ΣΑ ΕΚ ΤΩΝ ΣΩΝ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 26, 2009 3:14 pm
από Ermite
Πολύ ωραία και χρήσιμη η ερμηνεία-ανάλυση των ιερών αυτών λόγων, που αποτελούν το αποκορύφωμα της λειτουργικής Σύναξης των πιστών.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε, θέλουμε να προσφέρουμε κάποιο δώρο ευγνωμοσύνης. Και δεν έχουμε τίποτε καλύτερο από τον "δικό μας" Κύριον Ιησούν, που όμως έχει υπάρξει ήδη δώρο του Ουρανού προς εμάς..

Καλό είναι να προσθέσουμε και την ερμηνεία του "κατά πάντα και διά πάντα".
Υπάρχουν δυό έννοιες:
Μιά, εκλαμβάνοντας τις περιφράσεις επιρρηματικά: Κατά πάντα = εντελώς, ολοτελώς, ως ολοκαύτωμα απόλυτης και ολόψυχης προσφοράς. Διά πάντα = παντοτινά.
Και μιά δεύτερη:
"Κατά πάντα" τόπον. Σε όλη την Οικουμένη η Εκκλησία, οι πιστοί, ενωμένοι με το Υπερουράνιο Θυσιαστήριο, εξακτινωμένοι από τον Παράδεισον σε κάθε σημείο της γης.. Προσφέρουν την Αληθινή Λατρεία. Δοξολογούν.
"Διά πάντα". Γιά όλα τα υπερφυή αγαθά και φιλάνθρωπα δωρήματα του Τριαδικού Θεού και Πλαστουργού μας.